Yenilenen KIA Sportage 1.6 litre dizel otomatik ile..

®
Çok Okunanlar

Togg, IAA Mobility 2025’te – SUV ve Fastback, beş Euro NCAP yıldızıyla Almanya pazarına giriyor

Mobilite markası Togg, üretime hazır T10F fastback sedanının dünya prömiyerinin yanı sıra Münih'teki IAA Mobility 2025'te Almanya'daki pazara girişini...

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...

Mercedes-Benz Group AG Yönetim Kurulu Başkanı Ola Källenius

Mercedes-Benz “Welcome Home” vizyonunu somutlaştıran, ikonik tasarım ve dijital zekânın standartlarını yeniden tanımlayan, her yönüyle bir süperstar olan tamamen...

Stellantis ve Tofaş, Hafif Ticari Araç Üretim Anlaşması İmzaladı

Stellantis ve Tofaş, “K9” modelinin hafif ticari araç ve combi versiyonlarının çoklu enerji platformlarında üretimine yönelik, stratejik bir anlaşma...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor....

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını...

Türkiye’de Anadolu Grubu çatısı altında faaliyet gösteren KIA, makyajlanan yeni KIA Sportage’ın 1.6 litre dizel otomatik versiyonunun tanıtımını gerçekleştirdi. C-SUV segmentinin iddialı oyuncularından olan yeni KIA Sportage, dizel motoru ve otomatik şanzıman seçeneğiyle otomobil severlerin beğenisine sunuldu.

KIA’nın global pazarda en çok satan modeli olan Sportage’ın yenilenen yüzü ve Türkiye’de satışa sunulmasıyla ilgili açıklamalarda bulunan KIA Genel Müdürü Can Ağyel, “KIA Sportage ilk satışa sunulduğu 1994 yılından bu yana sınıfının en gözde modellerinden biri oldu.  Tasarımı, kullanım keyfi ve zengin ekipman seviyesiyle ülkemizde de çok sevildi. 4. nesil makyajlı KIA Sportage ile her zamanki gibi standartları yükselterek heyecan yaratmaya devam ediyoruz. Yenilenen KIA Sportage 136 PS gücündeki 1,6 litrelik dizel motoru, yenilenen dış ve iç tasarımı, gelişmiş donanım özellikleriyle bu başarıyı daha ileriye taşıyacak” dedi.

Dünyada her 69 saniyede bir KIA Sportage satılıyor

Ağyel konuşmasında 2018 yılının sonu itibarıyla dünyada 5 milyon adet KIA Sportage üretildiğini ve Sportage modelinin global satışlarda önemli bir yer tuttuğunu söyleyerek, dünyada her 69 saniyede bir KIA Sportage satışı gerçekleştiğine dikkat çekti.

Otomobil kullanıcılarının farklı ihtiyaçları ve beklentilerine uygun alternatifleri portföylerinde barındırdıklarını belirten Can Ağyel, son aylarda benzin ve motorin fiyatlarının birbirine iyice yaklaşsa da dizel otomobillerin hala cazibesini koruduğunu ve KIA olarak çevreci dizel motor ürettiklerini ifade etti. Ağyel, KIA’nın Avrupa regülasyonuna uygun motor üretiminde öncü olduğunu ve Euro 6C üretimine geçmeden daha teknolojik ve çevreci olan Euro 6D standartlarında motorun geliştirildiğini ve KIA’nın tüm modellerinde kullanıldığını belirtti.

Yenilenen KIA Sportage’ın tanıtımında otomotiv sektörünü de değerlendiren Ağyel, “Sektör olarak 620 bin adetle seneyi kapattık. Bu daralmada bizi en çok etkileyen faktör döviz kurunda yaşanan artış oldu ama her şeye rağmen sektörümüzü ayakta tutmak için çözüm yolları aramaya ve daha çok çalışmaya devam edeceğiz” dedi.

Sektörün 2019 yılında da daralma eğiliminde olduğunu belirten Ağyel, “31 Mart’a kadar devam eden ÖTV teşviğinin tüm yılı kapsayacak şekilde devam etmesi, hatta ÖTV oranının düşürülmesinin satışlara olumlu yansıyacağını düşünüyoruz. Bu beklentiler gerçekleşmezse de biz tüm ihtimallere göre senaryolarımızı hazırladık; yeni araçlarımız ve güçlü satış kanallarımızla çalışmalarımızı artan bir ivme ile sürdüreceğiz. 2019 yılında birçok farklı değişkene bağlı olarak pazarın 250 bin – 400 bin bandında seyredeceğini öngörüyoruz” şeklinde konuştu.

2019 yılında odağımız yenilenen KIA Sportage olacak

2018 yılının sonunda KIA Stonic ve premium segmente yönelik KIA Stinger’ı pazara sunduklarını belirten Can Ağyel, “Her iki aracımız için de olumlu geri dönüşler alıyoruz. 2019 yılında ise ana motivasyonumuz KIA Sportage olacak. Bununla birlikte, Mart ayının ikinci yarısında KIA Ceed HB modelini otomobil severlerle buluşturacağız. 2019 yılının ikinci çeyreğinde KIA Proceed ve KIA Ceed SW modellerimizi, yılın ikinci yarısında ise yeni KIA Cerato 1.6 litre dizel otomatiği Türkiye’de satışa sunacağız” ifadelerini kullandı.

Diğer Haberler

Stellantis ve Tofaş, Hafif Ticari Araç Üretim Anlaşması İmzaladı

Stellantis ve Tofaş, “K9” modelinin hafif ticari araç ve combi versiyonlarının çoklu enerji platformlarında üretimine yönelik, stratejik bir anlaşma imzaladı. Yeni üretim anlaşması, Tofaş'ın...

Togg, IAA Mobility 2025’te – SUV ve Fastback, beş Euro NCAP yıldızıyla Almanya pazarına giriyor

Mobilite markası Togg, üretime hazır T10F fastback sedanının dünya prömiyerinin yanı sıra Münih'teki IAA Mobility 2025'te Almanya'daki pazara girişini kutluyor. Togg, tamamen elektrikli SUV...

Mercedes-Benz Group AG Yönetim Kurulu Başkanı Ola Källenius

Mercedes-Benz “Welcome Home” vizyonunu somutlaştıran, ikonik tasarım ve dijital zekânın standartlarını yeniden tanımlayan, her yönüyle bir süperstar olan tamamen elektrikli yeni GLC ile Mercedes-Benz...

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik zorlu mücadele 6 Eylül’de Bolu’da...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını motor, batarya ve platform paylaşımı...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri değiştirdiği bu süreçte, patent savaşları...