Yeni Porsche Taycan’dan Güç Gösterisi

®
Çok Okunanlar

Nissan 200.000TL’ye kadar nakit alım desteği

Nissan Türkiye gelişmiş güvenlik teknolojilerini (GSR2) içeren yeni modellerinde fiyat avantajları sunuyor. 200.000TL’ye kadar nakit alım desteğine ek olarak 12...

​Mitsubishi Motors, elektrikli araç yelpazesini genişletecek

MMC CEO’su Takao Kato ve COO’su Ashwani Gupta, düzenlenen basın toplantısında araçları tanıtarak MMC’nin elektrifikasyon stratejisini açıkladılar. Kato konuşmasında...

Mitsubishi Motors, 2020 model ASX kompakt SUV…

Mitsubishi Motors, 2020 model ASX kompakt SUV modelinin dünya prömiyerini Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirecek Mitsubishi Motors Corporation (MMC), 5-17...

Yeni Porsche Taycan, arka arkaya 26 kez 0-200 km/sa hızlanma testinden başarıyla geçti.

Porsche Zuffenhausen üretim tesisinden çıkan tamamen elektrikle çalışan ilk spor otomobili yeni Taycan’dan etkileyici test değerleri. 600 PS güç ve dört tekerlekten çekiş gücüne sahip Porsche Taycan, üst üste gerçekleştirilen hızlanma testlerinin hepsinde tam motor gücüne ulaşabilecek şekilde tasarlanmış elektrikli güç aktarma sistemiyle, Eylül ayında gerçekleşecek dünya lansmanı öncesinde dikkatleri üzerinde topladı.

Seri üretim öncesi versiyonuyla gerçekleştirilen ön testlerde, 0 km/sa’den 200 km/sa’e üst üste 26 kez çıkmayı başaran modelin Sprint Challenge süresince kaydedilen ortalama hızlanma süreleri, 10 saniyenin biraz altında gerçekleşti. En hızlı ve en yavaş denemeler arasındaki fark ise sadece 0,8 saniye oldu.

Güney Baden’in Lahr şehrindeki bir havaalanında, 28° C’de yapılan test sürüşlerinde, yaklaşık 2,3 kilometre uzunluğundaki pistin tamamı ve taksi yolunun her iki yönü kullanıldı.

Porsche’nin tamamen elektrikle çalışan ilk spor otomobili Taycan, sıradışı hızlanma değerleri, bir spor otomobile eş seviyede çekiş gücü, devamlı ve çok daha iyi bir motor gücü sağlamasıyla dikkat çekiyor.

Senkron motorla gelen performans
Taycan’ın ön ve arka akslarında, ‘Sabit Hareketli Senkron Motor-SHSM’ adı verilen iki güçlü elektrikli motor yer alıyor. Sürekli mıknatıslı senkron motorun tasarımı, işlevi ve termal faaliyeti Porsche’den beklenen yüksek performansın ortaya çıkarılmasını sağlıyor.

Saç tokasına benzeyen statör
Taycan’ın elektrikli motorlarının bir başka özelliği de statörün solenoit bobinlerinin yuvarlak kablolar yerine dikdörtgen kablolardan oluştuğu saç tokası sarım metoduna sahip olmaları. Kablolar bükülü olarak statörün lamine çekirdeğine sokulmadan önce saç tokasını andıran bir şekle sahip oldukları için “saç tokası” olarak anılıyor. Açık uçlar lazer ışını kullanımıyla birleştirilmiş. Saç tokası teknolojisi kabloların daha sıkı bir biçimde sarılmasını sağladığından, statöre daha fazla bakır katılmasını mümkün kılmış. Bu da motor gücünü ve torkunu hacimle orantılı olarak artırmış. Taycan gibi yüksek performanslı bir otomobile yönelik bir başka önemli avantaj da saç tokası statörün daha verimli şekilde soğutulabilmesi.

800 voltluk sistemle çalışan ilk otomobil

Taycan, elektrikli otomobiller için normal voltaj düzeyi olan 400 volt yerine 800 voltluk bir sistemle çalışan ilk otomobil. Yalnızca bununla sınırlı olmamakla birlikte, bu durum, devamlı yüksek güç ve şarj kapasitesi sağlayarak hızlı sürüş ve hızlı yüklemeyi mümkün kılıyor ve yüksek voltajlı kablolamanın ağırlığını da azaltıyor.

Sürüş sistemi konsepti (SHSM ve 800 volt teknolojisi) ve termal yönetim sistemi, güce gerek duyulduğunda, yüksek seviyede yeniden üretilebilirlik sağlıyor. Otomobilin ihtiyaçlarına göre tasarlanmış olan soğutma sistemi, bir spor otomobilden beklenen performansı, ihtiyaç halinde üst üste birkaç kez yakalamayı mümkün kılıyor. Porsche performans ve çeşitlilik açısından geniş bir kapasite yakalamış durumda. Akıllı termal yönetim sistemi, kış aylarında verimli ve isteğe yönelik ısıtma fonksiyonları da sunuyor.

Taycan 250 km/sa’in üstünde azami hıza sahip. 0 km/sa’den 100 km/sa’e 3,5 saniyeden çok daha az bir sürede çıkan Taycan’ın lityum iyon bataryasının brüt kapasitesi 90 kWh seviyesinde.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...