Yeni Porsche Taycan’dan Güç Gösterisi

®
Çok Okunanlar

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

Hyundai ABD’deki yatırımını 26 milyar dolara çıkaracak

Hyundai Motor Grubu, ABD'ye yapacağı yatırımı 5 milyar dolar artırarak 26 milyar dolara çıkaracağını duyurdu. Gruptan yapılan açıklamaya göre, söz...

Hyundai i30 eylülde Türkiye’de yeniden satışa sunulacak

Hyundai Motor Türkiye, C segmenti hatchback modeli i30'u, iki farklı donanım seçeneğiyle eylül ayında yeniden satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan...

Yeni Porsche Taycan, arka arkaya 26 kez 0-200 km/sa hızlanma testinden başarıyla geçti.

Porsche Zuffenhausen üretim tesisinden çıkan tamamen elektrikle çalışan ilk spor otomobili yeni Taycan’dan etkileyici test değerleri. 600 PS güç ve dört tekerlekten çekiş gücüne sahip Porsche Taycan, üst üste gerçekleştirilen hızlanma testlerinin hepsinde tam motor gücüne ulaşabilecek şekilde tasarlanmış elektrikli güç aktarma sistemiyle, Eylül ayında gerçekleşecek dünya lansmanı öncesinde dikkatleri üzerinde topladı.

Seri üretim öncesi versiyonuyla gerçekleştirilen ön testlerde, 0 km/sa’den 200 km/sa’e üst üste 26 kez çıkmayı başaran modelin Sprint Challenge süresince kaydedilen ortalama hızlanma süreleri, 10 saniyenin biraz altında gerçekleşti. En hızlı ve en yavaş denemeler arasındaki fark ise sadece 0,8 saniye oldu.

Güney Baden’in Lahr şehrindeki bir havaalanında, 28° C’de yapılan test sürüşlerinde, yaklaşık 2,3 kilometre uzunluğundaki pistin tamamı ve taksi yolunun her iki yönü kullanıldı.

Porsche’nin tamamen elektrikle çalışan ilk spor otomobili Taycan, sıradışı hızlanma değerleri, bir spor otomobile eş seviyede çekiş gücü, devamlı ve çok daha iyi bir motor gücü sağlamasıyla dikkat çekiyor.

Senkron motorla gelen performans
Taycan’ın ön ve arka akslarında, ‘Sabit Hareketli Senkron Motor-SHSM’ adı verilen iki güçlü elektrikli motor yer alıyor. Sürekli mıknatıslı senkron motorun tasarımı, işlevi ve termal faaliyeti Porsche’den beklenen yüksek performansın ortaya çıkarılmasını sağlıyor.

Saç tokasına benzeyen statör
Taycan’ın elektrikli motorlarının bir başka özelliği de statörün solenoit bobinlerinin yuvarlak kablolar yerine dikdörtgen kablolardan oluştuğu saç tokası sarım metoduna sahip olmaları. Kablolar bükülü olarak statörün lamine çekirdeğine sokulmadan önce saç tokasını andıran bir şekle sahip oldukları için “saç tokası” olarak anılıyor. Açık uçlar lazer ışını kullanımıyla birleştirilmiş. Saç tokası teknolojisi kabloların daha sıkı bir biçimde sarılmasını sağladığından, statöre daha fazla bakır katılmasını mümkün kılmış. Bu da motor gücünü ve torkunu hacimle orantılı olarak artırmış. Taycan gibi yüksek performanslı bir otomobile yönelik bir başka önemli avantaj da saç tokası statörün daha verimli şekilde soğutulabilmesi.

800 voltluk sistemle çalışan ilk otomobil

Taycan, elektrikli otomobiller için normal voltaj düzeyi olan 400 volt yerine 800 voltluk bir sistemle çalışan ilk otomobil. Yalnızca bununla sınırlı olmamakla birlikte, bu durum, devamlı yüksek güç ve şarj kapasitesi sağlayarak hızlı sürüş ve hızlı yüklemeyi mümkün kılıyor ve yüksek voltajlı kablolamanın ağırlığını da azaltıyor.

Sürüş sistemi konsepti (SHSM ve 800 volt teknolojisi) ve termal yönetim sistemi, güce gerek duyulduğunda, yüksek seviyede yeniden üretilebilirlik sağlıyor. Otomobilin ihtiyaçlarına göre tasarlanmış olan soğutma sistemi, bir spor otomobilden beklenen performansı, ihtiyaç halinde üst üste birkaç kez yakalamayı mümkün kılıyor. Porsche performans ve çeşitlilik açısından geniş bir kapasite yakalamış durumda. Akıllı termal yönetim sistemi, kış aylarında verimli ve isteğe yönelik ısıtma fonksiyonları da sunuyor.

Taycan 250 km/sa’in üstünde azami hıza sahip. 0 km/sa’den 100 km/sa’e 3,5 saniyeden çok daha az bir sürede çıkan Taycan’ın lityum iyon bataryasının brüt kapasitesi 90 kWh seviyesinde.

Diğer Haberler

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...

Hyundai i30 eylülde Türkiye’de yeniden satışa sunulacak

Hyundai Motor Türkiye, C segmenti hatchback modeli i30'u, iki farklı donanım seçeneğiyle eylül ayında yeniden satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai Motor Türkiye,...

Hyundai ABD’deki yatırımını 26 milyar dolara çıkaracak

Hyundai Motor Grubu, ABD'ye yapacağı yatırımı 5 milyar dolar artırarak 26 milyar dolara çıkaracağını duyurdu. Gruptan yapılan açıklamaya göre, söz konusu yatırım 2025-2028 döneminde gerçekleştirilecek...

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız motor sporları efsanesine ve 200’ün...

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...