Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...
2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Yarış Pisti’nde düzenleniyor. Nimara...
Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl...
Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group of America, 2023 ve...
Mercedes endişe verici bir şekilde rapor ediyor: sağlık riskleri nedeniyle CLA'nın acil geri çağırılması...
Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz, geri çağırma işlemini...
Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...
Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Mokka GSE Rally ile geleceğin elektrikli ralli otomobillerinin nasıl görünebileceğine dair bir ön izlenim sunuyor.Bilstein ralli süspansiyonları, yarış tipi şanzıman ve hafif şasisiyle motor sporları teknolojisiyle donatılan yeni Mokka GSE RallyEindhoven’da gerçekleştirilecek ELE Rally etkinliğinde görücüye çıktı. Alanında öncü bir araç olan Mokka GSE Rally, FIA’nın yeni eRally5 düzenlemelerine göre geliştirilen ilk otomobil olma özelliğine sahip. 207 kW (280 HP) güç ve 345 Nm tork ile üstün bir performans sunan bu otomobil Opel’in elektrikli ralli otomobillerindeki geleceğini simgeliyor.
ADAC Opel Electric Rally Cup ‘powered by GSE’ beşinci sezonuna başarılı bir başlangıç yaptı. Bu heyecan dolu ralli serisi, dünyada bugüne kadar düzenlenen ilk ve tek tamamen elektrikli marka kupası oldu ancak Opel şimdiden odağını geleceğe çevirdi. Alman üretici, yeni Opel Mokka GSE Rally ile geleceğin elektrikli ralli otomobilinin nasıl görünebileceğine dair bir ön izlenim sunuyor. 207 kW (280 HP) güce sahip olan bu güçlü prototip, Opel’in elektrikli ralli alanındaki öncü rolünü bir kez daha vurguluyor.
Opel Mokka GSE Rally ile ilgili olarak değerlendirmede bulunan Opel ve Vauxhall CEO’su Florian Huettl, “Dört yılı aşkın bir süredir Opel ve ADAC, elektrikli ralli dünyasının var olduğunu ve heyecan verdiğini gösteriyor. Yeni Opel Mokka GSE Rally ile tamamen elektrikli yeni nesil ralli otomobilinin ilk adımlarını atıyoruz. Prototip, en güncel motor sporları teknolojisi sayesinde etkileyici bir performans ve bol miktarda güç sunuyor” dedi.
Opel Mokka GSE Rally Elektrikli
Tüyler ürpertici, sportif ve elektrikli
Opel’in seri üretim B-SUV modeli olan Mokka karakteristik tasarımı, yeni renkleri, yeni kokpiti ve üst düzey teknolojileriyle ilgi odağı oldu. Yeni Mokka GSE Rally ise bu özelliklerin çoğunu koruyor ve özellikle tamamen elektrikli ralliler için bir sonraki büyük adımı temsil ediyor: daha güçlü, daha hızlı ve her açıdan daha tavizsiz!
Mokka GSE Rally, büyük “OMG! GSE” yazısı da dahil olmak üzere olağanüstü motor sporları efektleriyle, dışarıdan bakıldığında kesinlikle göz alıcı bir prototip. Ayrıca önde sarı fren kaliperleri, arkada sarı jantlar ve diğer ralli tasarım detayları da yer alıyor. Tavanda ise açıkça görülebilen bir hava girişi ve siyah kaputun üzerinde beyaz ve sarı harflerle “Mokka GSE RALLY” yazısı bulunuyor.
Tüm yönleriyle gerçek bir Rally4 aracı
Şimşek sembolüne sahip prototipin performans değerleri ise daha da etkileyici: 207 kW (280 HP) elektrikli güç çıkışı ve 345 Nm tork, gelişmiş motor sporları teknolojisiyle bir araya gelerek bir Rally4 aracıyla eş değer bir performans vadediyor. Çok plakalı sınırlı kaydırmalı diferansiyel ve yarış şanzımanı ise güçlendirilmiş tahrik milleri ve jant kapaklarıyla birlikte güçlü bir tahrik sistemi sağlıyor. Aracın şasisi de hafif tasarıma sahip olacak şekilde üretildi. Bilstein’ın mükemmel ayarlanmış ralli süspansiyonu, ön akstaki güçlendirilmiş McPherson gergi kolları ve uniball bağlantılarının yanı sıra modifiye edilmiş yaylar ve amortisörlerle donatılmış sert bir arka akstan oluşuyor. ABS, ESP, şerit takip sistemi ve çekiş kontrolü gibi elektronik sürüş destek sistemleri ise Mokka GSE Rally’de bulunmuyor. Bununla birlikte Corsa Rally Elektrik’ten edinilen deneyimden yola çıkılarak motor ve batarya yönetimine yönelik yazılım ayarı; maksimum verimlilik, rekabet koşullarında sürüş kabiliyeti ve performans sağlayacak şekilde tasarlandı. Seri üretim versiyondaki batarya ise 54 kWs depolama kapasitesine sahip.
Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...
Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...
Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...
Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...
Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...
Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.
Elektrikli...
BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...