Yeni nesil bağlantılı arabalar ödeme cihazına dönüşüyor

®
Çok Okunanlar

Suzuki Modellerinde Ağustos Ayına Özel ÖTV

Akıllı Hibrit Teknolojisi ve üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, yeni ÖTV düzenlemesiyle avantajlı fiyatlarla ve...

4 şirket ilk yarıya ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı

Şirketlere ilişkin geçen ay öne çıkan gelişmelere bakıldığında; Otokar 6 aylık konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, yılın ilk yarısında...

Jeep Markası Jurassic World ile Yeniden Doğuş

80 yılı aşkın süredir SUV segmentinde küresel lider konumundaki Jeep®, Universal Pictures ve Amblin Entertainment efsanevi ortaklığını sürdürüyor ve...

PEUGEOT cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyasını başlattı....

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro,...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in...

Suzuki Üstün 4×4 Teknolojisi ile 55 Yıl

Üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, 4x4 teknolojisindeki 55 yıllık köklü mirasını devam ettiriyor. İlk kez...

Daimler Mobility ve Visa arasındaki yeni teknoloji iş birliği ile Daimler, Avrupa’da araba sahipleri, sürücüler ve yolculara araç içi ödemeleri artık mümkün kılıyor. İngiltere, Almanya ve Avrupa genelindeki Daimler müşterileri, 2022 baharından itibaren otomobillerinin ana ünitesi aracılığıyla bu özelliklerden kolaylıkla faydalanabilecekler. 

Yeni nesil bağlantılı arabalar ödeme cihazına dönüşüyor

Araç içi dijital alışveriş lüks segment müşteri deneyimi açısından büyük önem taşıyor. Bu özellik, Mercedes-Benz araç sahiplerine araçlarından inmeden ürün ve hizmet satın alma ve ödeme yapma imkânı tanıyor. Bu sayede sürücüler sadece parmak izlerini kullanarak yakıt satın alabilecek, dijital alışverişler için araç içinden ödeme yapabilecek ve en güncel Mercedes-Benz asistanına erişebilecek. Visa’nın özel kimlik doğrulama teknolojisi “Delegated Authentication Technology” sayesinde, tüm bunları herhangi bir parola girmeden veya kimlik doğrulama için cep telefonuna ihtiyaç duymaksızın yapmak mümkün oluyor. Böylece aracın kendisi, biyometrik olarak etkinleştirilmiş, kullanıcının parmak izini tanıyan ve ödeme işlemini doğrulayan bir ödeme cihazına dönüşüyor. Araç içi alışverişlerde yepyeni olanaklar yaratacak bu iş birliği, otomotiv sektöründe de bir ilk olma niteliğine sahip.

Visa Avrupa CEO Vekili ve Avrupa Pazarları Başkanı Antony Cahill: “Visa olarak, Daimler Mobility iş birliğiyle, araç içi ödemelerde ilk olma özelliğine sahip bu çözüme imza atmaktan ötürü gururluyuz. Yeni teknolojinin pilot testleri ile ilk lansman faaliyetleri dünya genelinde hem ödemeler hem de otomotivde yenilikçiliğin merkezi olan Avrupa’da gerçekleştirildi. Bu iş birliği, dijital ödemelerde bir dünya lideriyle, dünyanın ilk otomobil üreticisinin yeni nesil akıllı çözümler yaratmak üzere teknolojilerini nasıl birleştirebildiğini çok güzel gösteriyor.” 

Daimler Mobility CEO’su Franz Reiner: “Daimler olarak Visa ile iş birliğimizle, araç içi ödemelerde müşteri doğrulama gereksinimlerini kullanıcı dostu bir şekilde sistemlerimize entegre etmeyi hedefliyoruz. Araç içi ödeme yetkinlik merkezimiz Mercedes Pay, tüm dünyada müşterilerimize pürüzsüz, lüks ve kolay kullanılan bir hizmet sunmak için çıktığımız bu yolculuğun ayrılmaz bir parçasını oluşturuyor. Daimler Mobility olarak stratejimizin önemli bir kısmını olağanüstü bir müşteri deneyimi yaratmak oluşturuyor ve tüketicilerin alışverişlerini parmak iziyle kolayca onaylamaları kadar rahatı yok. Bu teknoloji lüks bir müşteri deneyimi ve güçlü bir güvenlik sunuyor. Kullanıcılarımıza yalnızca araba kullanırken değil, ödeme yaparken de güvenlik sağlıyoruz.”

Araç içi dijital alışverişin arkasındaki teknoloji

Daimler, bulut tabanlı bir güvenlik teknolojisi olan Visa Cloud Token Framework teknolojisini araçlarına dahil eden ilk otomotiv şirketi oldu. Bu teknoloji, hassas ödeme verilerini token olarak adlandırılan tekil dijital verilere dönüştürerek ve güvenli bir şekilde depolayarak ödeme bilgilerini koruyor ve birden fazla akıllı cihazda kullanım esnekliği sağlıyor.

Esnek ve standartlara uygun bir yaklaşıma dayanan bu teknoloji, bir tüketicinin tüm cihazlarında etkinleştirilebiliyor ve doğrudan tüketicinin bankasıyla entegre edilebiliyor. Yazılım, doğrudan aracın ana bilgisayarı ünitesi üzerinden (MBUX) ile yapılandırılıyor. Bu sayede, Mercedes-Benz sürücüleri ön panellerindeki parmak izi sensörü aracılığıyla otomobilin içinden kolayca ödeme yapabiliyorlar. eknoloji sayesinde ‘Mercedes me’ uygulaması veya web üzerinden araç dışında da aynı teknolojiyi kullanarak alışveriş yapmaya devam edebilecekler.

Sonuç olarak, bu yeni teknoloji her satın alma işleminden önce uzun veri girişini ve ödemeleri doğrulamak için bir cihazdan başka bir cihaza geçiş yapma ihtiyacını ortadan kaldırarak çok daha hızlı ve akıcı bir alışveriş deneyimi sunuyor. Bu teknolojik çözüm ayrıca iki faktörlü kimlik doğrulama gerektiren güncel AB düzenlemeleriyle de uyumlu. 1

 Yakın gelecekte araç içi dijital alışveriş ve mobil hizmetler

Araştırmalar, yalnızca önümüzdeki iki yıl içinde, internet bağlantılı binek aracı sayısının dünya çapında 352 milyonu2 aşacağını ve toplam araç içi ödeme hacminin 2025 yılına kadar yaklaşık 86 milyar dolara ulaşacağını öngörüyor. 

Elektrikli araçlar, araç paylaşımı, otonom sürüş ve internet bağlantılı araçlar gibi küresel ulaşım eğilimleri, ürün ve hizmet alışverişleri için araca entegre edilmiş yenilikçi ödeme yöntemlerine talebi arttırıyor. Halihazırda araç ile ilgili ürün ve hizmet alımı sürücünün başka bir web sitesinden giriş yapmasını gerektirebiliyor. Daimler ve Visa’nın hedefi, sürücülerin önündeki seçenekleri ve deneyimin kalitesini artırarak, onlara ürün ve hizmetleri satın alırken araçları üzerinden sorunsuz bir alışveriş imkânı sağlamak.

Diğer Haberler

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde büyümeye ve...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in “Küresel Altyapı Açığını Kapatmak" başlıklı...

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik tüketiminin tamamını güneşten karşılayacak Mahmutlar...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde küresel bir lider olan PHINIA,...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles Vidal, Stellantis “Avrupa Markalarının Tasarım...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi” listesinde...