Daimler Mobility ve Visa arasındaki yeni teknoloji iş birliği ile Daimler, Avrupa’da araba sahipleri, sürücüler ve yolculara araç içi ödemeleri artık mümkün kılıyor. İngiltere, Almanya ve Avrupa genelindeki Daimler müşterileri, 2022 baharından itibaren otomobillerinin ana ünitesi aracılığıyla bu özelliklerden kolaylıkla faydalanabilecekler.
Yeni nesil bağlantılı arabalar ödeme cihazına dönüşüyor
Araç içi dijital alışveriş lüks segment müşteri deneyimi açısından büyük önem taşıyor. Bu özellik, Mercedes-Benz araç sahiplerine araçlarından inmeden ürün ve hizmet satın alma ve ödeme yapma imkânı tanıyor. Bu sayede sürücüler sadece parmak izlerini kullanarak yakıt satın alabilecek, dijital alışverişler için araç içinden ödeme yapabilecek ve en güncel Mercedes-Benz asistanına erişebilecek. Visa’nın özel kimlik doğrulama teknolojisi “Delegated Authentication Technology” sayesinde, tüm bunları herhangi bir parola girmeden veya kimlik doğrulama için cep telefonuna ihtiyaç duymaksızın yapmak mümkün oluyor. Böylece aracın kendisi, biyometrik olarak etkinleştirilmiş, kullanıcının parmak izini tanıyan ve ödeme işlemini doğrulayan bir ödeme cihazına dönüşüyor. Araç içi alışverişlerde yepyeni olanaklar yaratacak bu iş birliği, otomotiv sektöründe de bir ilk olma niteliğine sahip.
Visa Avrupa CEO Vekili ve Avrupa Pazarları Başkanı Antony Cahill: “Visa olarak, Daimler Mobility iş birliğiyle, araç içi ödemelerde ilk olma özelliğine sahip bu çözüme imza atmaktan ötürü gururluyuz. Yeni teknolojinin pilot testleri ile ilk lansman faaliyetleri dünya genelinde hem ödemeler hem de otomotivde yenilikçiliğin merkezi olan Avrupa’da gerçekleştirildi. Bu iş birliği, dijital ödemelerde bir dünya lideriyle, dünyanın ilk otomobil üreticisinin yeni nesil akıllı çözümler yaratmak üzere teknolojilerini nasıl birleştirebildiğini çok güzel gösteriyor.”
Daimler Mobility CEO’su Franz Reiner: “Daimler olarak Visa ile iş birliğimizle, araç içi ödemelerde müşteri doğrulama gereksinimlerini kullanıcı dostu bir şekilde sistemlerimize entegre etmeyi hedefliyoruz. Araç içi ödeme yetkinlik merkezimiz Mercedes Pay, tüm dünyada müşterilerimize pürüzsüz, lüks ve kolay kullanılan bir hizmet sunmak için çıktığımız bu yolculuğun ayrılmaz bir parçasını oluşturuyor. Daimler Mobility olarak stratejimizin önemli bir kısmını olağanüstü bir müşteri deneyimi yaratmak oluşturuyor ve tüketicilerin alışverişlerini parmak iziyle kolayca onaylamaları kadar rahatı yok. Bu teknoloji lüks bir müşteri deneyimi ve güçlü bir güvenlik sunuyor. Kullanıcılarımıza yalnızca araba kullanırken değil, ödeme yaparken de güvenlik sağlıyoruz.”
Araç içi dijital alışverişin arkasındaki teknoloji
Daimler, bulut tabanlı bir güvenlik teknolojisi olan Visa Cloud Token Framework teknolojisini araçlarına dahil eden ilk otomotiv şirketi oldu. Bu teknoloji, hassas ödeme verilerini token olarak adlandırılan tekil dijital verilere dönüştürerek ve güvenli bir şekilde depolayarak ödeme bilgilerini koruyor ve birden fazla akıllı cihazda kullanım esnekliği sağlıyor.
Esnek ve standartlara uygun bir yaklaşıma dayanan bu teknoloji, bir tüketicinin tüm cihazlarında etkinleştirilebiliyor ve doğrudan tüketicinin bankasıyla entegre edilebiliyor. Yazılım, doğrudan aracın ana bilgisayarı ünitesi üzerinden (MBUX) ile yapılandırılıyor. Bu sayede, Mercedes-Benz sürücüleri ön panellerindeki parmak izi sensörü aracılığıyla otomobilin içinden kolayca ödeme yapabiliyorlar. eknoloji sayesinde ‘Mercedes me’ uygulaması veya web üzerinden araç dışında da aynı teknolojiyi kullanarak alışveriş yapmaya devam edebilecekler.
Sonuç olarak, bu yeni teknoloji her satın alma işleminden önce uzun veri girişini ve ödemeleri doğrulamak için bir cihazdan başka bir cihaza geçiş yapma ihtiyacını ortadan kaldırarak çok daha hızlı ve akıcı bir alışveriş deneyimi sunuyor. Bu teknolojik çözüm ayrıca iki faktörlü kimlik doğrulama gerektiren güncel AB düzenlemeleriyle de uyumlu. 1
Yakın gelecekte araç içi dijital alışveriş ve mobil hizmetler
Araştırmalar, yalnızca önümüzdeki iki yıl içinde, internet bağlantılı binek aracı sayısının dünya çapında 352 milyonu2 aşacağını ve toplam araç içi ödeme hacminin 2025 yılına kadar yaklaşık 86 milyar dolara ulaşacağını öngörüyor.
Elektrikli araçlar, araç paylaşımı, otonom sürüş ve internet bağlantılı araçlar gibi küresel ulaşım eğilimleri, ürün ve hizmet alışverişleri için araca entegre edilmiş yenilikçi ödeme yöntemlerine talebi arttırıyor. Halihazırda araç ile ilgili ürün ve hizmet alımı sürücünün başka bir web sitesinden giriş yapmasını gerektirebiliyor. Daimler ve Visa’nın hedefi, sürücülerin önündeki seçenekleri ve deneyimin kalitesini artırarak, onlara ürün ve hizmetleri satın alırken araçları üzerinden sorunsuz bir alışveriş imkânı sağlamak.