Yeni Mercedes-Benz GLC Türkiye’de…

®
Çok Okunanlar

Egea Sport Cenevre’de boy gösterecek…

Fiat Egea'nın Avrupa pazarında Tipo ismiyle satışa sunulan en sportif versiyonu, 89. Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilenecek. Fiat'tan yapılan açıklamaya göre,...

Citroën Türkiye, ‘’Kırmızı Işık’’ reklam filmine Ödül

Citroën Türkiye, ‘’Kırmızı Işık’’ reklam filmi ile “Sosyal Medya ve Influencer İletişimi” dalında kazandığı Gümüş Elma’dan sonra şimdi de...

MICHELIN X-lce North, WRC İsveç’te…

2018 Dünya Ralli Şampiyonası’nın (WRC) ikinci yarışı İsveç’te 15-18 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirildi. 4 gün süren yarışlarda eriyen kar,...

Alfa Romeo’dan Giulietta’ya özel kampanya…

Alfa Romeo, Giulietta modelinde sunduğu kampanya dahilinde, otomobilseverler için uygun ödeme imkanı tanıyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Alfa Romeo, lüks...

Yeni Mercedes-Benz GLC, asfalt ve asfalt dışı yollardaki üstün sürüş özelliklerini, geniş yaşama alanı, fonksiyonellik ve konforla harmanlıyor. Türkiye’de Eylül 2019 itibarıyla benzinli ve dizel motor seçenekleriyle satışa sunulan Yeni Mercedes-Benz GLC, markaya özgü güvenlik özelliklerini ve akıllıca uygulanan çözümleri bir kez daha gözler önüne seriyor. Ayrıca modelin yeni neslinde daha da gelişmiş öncü teknolojiler, benzersiz ve dinamik tasarım, bağlanabilirlik ve en gelişmiş bilgi-eğlence sistemleri devreye giriyor.

GLC, Mercedes-Benz dünyasının en yeni ve en iyi özelliklerini bir arada sunuyor. Dış tasarım, geniş gövde ve dikkat çekici tasarım detaylarıyla sportif bir görünüm sergiliyor. Tasarım detayları, önden arkaya kadar uzanan krom eklentiler, yeni tasarımlı farlar ve sert hatlara sahip ön ızgara, güçlü bir arazi aracı görünümünü beraberinde getiriyor. Markanın imajına uygun olarak iç mekânda, lüks ve kullanıcı dostu donanımlar çok başarılı bir şekilde harmanlanıyor; kaliteli bir işçilikle iç mekânda bilgi ve eğlence sistemine ait daha geniş dokunmatik ekranlar sunuluyor. Sürüş yardım sistemlerinin kapsamı, Araçtan Çıkış Uyarı Sistemi gibi fonksiyonlarla daha da genişletilirken, özellikle geri manevraları kolaylaştıran römork manevra yardımcısı da bir diğer yenilik olarak devreye giriyor.

Yeni GLC, en güncel MBUX ile gelişmiş sürüş destek seçenekleri sunuyor

Bünyesinde birçok yeniliği barındıran yeni Mercedes-Benz GLC’deki en önemli gelişmelerden biri yeni nesil MBUX – Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi. Dokunmatik ekranlara sahip bilgi ve eğlence sistemi, arttırılmış gerçeklik özelliğine sahip navigasyon, tuş veya “Hey Mercedes!” anahtar sözcüğü ile etkinleştirilebilen akıllı sesli komut sistemi, bağlanabilirlik özellikleri ve kullanıcı dostu arayüzüyle yenilenen GLC’yi en güncel teknik standartlar noktasına taşıyor.

Mercedes-Benz GLC’de kullanıma sunulan kumanda ve ekran konsepti, zekice uygulanan çözümlerle daha da ergonomik ve konforlu hale geldi. Sistem, araçla ve onun fonksiyonlarıyla jest, kumanda veya sesli komut sistemi aracılığıyla etkileşime girmeye dayanıyor. Bu, Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi’nin en yeni telematik jenerasyonunun sezgisel mantık ve geniş kullanım seçenekleri sayesinde mümkün oluyor. Dokunmatik ekranlar, akıllı sesli komut sistemi ve kullanıcı arayüzünün uyumlu birlikteliği benzersiz bir kullanıcı deneyimini beraberinde getirirken standartları yukarıya çekiyor.

Makyajla birlikte kapsamları daha geliştirilen sürüş destek sistemleri arasında yer alan DISTRONIC, Aktif Takip Yardımcısı ve Aktif Direksiyon Yardımcısı, sürücüyü mesafe takibi ve aracı yönlendirme konusunda destekleyerek sürüş konforu ve güvenliğe katkı sağlıyor. Sistem, aracın hızını virajlarda veya kavşaklarda otomatik olarak ayarlarken, direksiyon yardımcısı şeritte kalmaya ve şerit değiştirmeye yardımcı oluyor. Sürücünün yaklaşmakta olan trafiği gözden kaçırması halinde Aktif Fren Yardımcısı’nın dönüş fonksiyonu fren yaparak, olası çarpışma riskinin önüne geçiyor.

Dikkat çekici tasarım detayları

Mercedes-Benz GLC’nin tasarımı, modernlik, güç ve çok yönlülükle ifade edilerek yalın tasarım diline sadık kalındı. Otomobilin geneline hakim olan sportiflik vurgusu önden arkaya doğru uzanan krom eklentilerle güçlendiriliyor. Dikkat çekici çizgiler ve kaslı görünümü, güçlü bir off-road karakterini beraberinde getirirken ön tarafta ilk bakışta duyguları harekete geçiren, çekici, dinamik ve gösterişli bir araç olmayı sürdürüyor. Yüksek performanslı LED farlar ve güçlü kontürlere sahip çift kanatlı elmas formlu ön panjur modern bir görünümü destekliyor. Boyutları 17 ile 19 inç arasında değişen yeni jant alternatifleriyle de gösterişli ve dinamik görünüm tamamlanıyor.

Şık ve ergonomik iç tasarım

Mercedes-Benz GLC’nin iç mekânı kaliteli malzemeler, kusursuz işçilik ve akıcı çizgilerle dikkat çekiyor. Dış tasarımdaki yalın tasarım dilini iç tasarımda da devam ettiren GLC’nin giriş seviyesinde siyah bir ön konsola yer verilirken, orta konsol isteğe bağlı olarak piyano siyahı veya meşe ve ceviz olmak üzere iki farklı ahşap uygulamasıyla hareketlendiriliyor. Orta konsoldaki gerçek ahşap kaplamalar en üst seviyedeki el işçiliğiyle üretiliyor.

Güçlü ve verimli yeni motor seçenekleri

Yeni GLC, en güncel 4 silindirli benzinli ve dizel motor seçenekleri sayesinde daha düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Ayrıca yeni benzinli motor teknolojisiyle de yüksek verimlilik sunuyor.

Motor seçenekleri;

  Benzinli motorlar

Dizel motorlar

  GLC 200 GLC 220 d 4MATIC GLC 300 d 4MATIC GLC 300 d 4MATIC Coupé
Silindir hacmi 1.991 cc 1.950 cc 1.950 cc 1.950 cc
Maksimum güç 145 [197]/5.500 kW [HP] 143 [194]/3.800 kW [HP] 180 [245]/4.200 kW [HP] 180 [245]/4.200 kW [HP]
Şanzıman 9G-TRONIC 9G-TRONIC 9G-TRONIC 9G-TRONIC
Hızlanma 7,8 s 7,9 s 6,5 s 6,6 s
Azami Hız 217 km/sa 215 km/sa 231 km/sa 233 km/sa
Yakıt tüketimi        

Şehir içi

8,6-8,5 l/100 km 6,2-5,9 l/100 km 7,1-7,0 l/100 km 7,4-6,8 l/100 km

Şehir dışı

5,9-5,6 l/100 km 5,0-4,9 l/100 km 5,3-5,0 l/100 km 5,4-5,0 l/100 km

Karma

6,9-6,6 l/100 km 5,4-5,2 l/100 km 5,9-5,7 l/100 km 6,0-5,8 l/100 km
CO2 emisyon 157.0-152.0 g/km 158.0-137.0 g/km 157.0-151.0 g/km 159-152 g/km
Emisyon sınıfı B A B B

Emisyonun en verimli şekilde azaltılması için egzoz gazı arındırma sistemlerinin temel bileşenleri doğrudan motorun üzerinde bulunuyor. Bunun dışında ısı yalıtımı ve gelişmiş kaplamalar dışında SCR (Seçici Katalitik İndirgeme) teknolojisi için alınan önlemlerle emisyonlar daha da azaltılıyor. Yüksek performanslı kullanımlardaki azot oksit emisyonlarını daha da azaltmak için OM654 motor ilave bir alt SCR katalizörü ile donatılıyor. Böylece RDE’nin (Gerçek Sürücü Emisyonları) gereksinimleri karşılanıyor. Sıralı 4 silindirli OM 654 dizel motor sürüş dinamiklerinin yanı sıra yakıt ekonomisini de destekleyen dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC ve 9G-TRONIC otomatik şanzımanla kombine ediliyor.

V8-Biturbo motora sahip tek model: Yeni Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+

Modelin yeni versiyonu Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+’in tasarım, sürüş dinamikleri ve bağlanabilirlik özellikleri güncellendi. Hem SUV hem de Coupé modeli daha da dikkat çekici yeni bir imzaya kavuşurken MBUX bilgi ve eğlence sistemi, AMG’ye has fonksiyon ve göstergelerle dikkat çekiyor. Sadece teknik açıdan değil tasarım olarak da yenilenen yüksek performanslı SUV, yeni ön farlara ve arka stop lambalarına kavuşurken, yeni 21 inçlik jantlar isteğe bağlı olarak sunuluyor. Yeni 90 mm’lik trapez formlu çift egzoz çıkışı ile performans vurgusu güçlendirilirken, AMG direksiyon ve yeni döşeme seçenekleri sportiflik hissini arttırıyor.

Coupé-SUV forumndaki Yeni Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+, standart versiyonu haricinde bir de “S” modeline sahip. Her iki araçta 4,0 litre hacimli V8-Biturbo motor görev alırken iki farklı güç versiyonu sunuluyor. Giriş seviyesinde 476 HP (350 kW) ve 650 Nm üreten motor, “S” versiyonunda 510 HP (375 kW) ve 700 Nm üretiyor. GLC 63 4MATIC+, 0-100 km/s hızlanmasını 4,0 saniyede tamamlarken “S” versiyonu sadece 3,8 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Baz versiyon 250 km/s ile elektronik olarak sınırlandırılırken AMG Sürücü Paketli versiyonlar 280 km/s maksimum hıza ulaşıyor.

DYNAMIC BODY CONTROL: Sürüş modu seçilebilen süspansiyon

Yeni GLC, ilk kez ön ve arka aksları kademesiz olarak ayarlayan DYNAMIC BODY CONTROL ile sürüş modu seçilebilen süspansiyonla yollara çıkıyor. Sürüş koşulları, hız ve yol durumuna göre, motor, şanzıman ve direksiyon özellikleriyle birlikte her bir tekerleğin amortisör sertliği bağımsız olarak ayarlanıyor. Ek olarak yürüyen aksam daha sportif ve karakterli bir direksiyon sistemiyle destekleniyor. Sürücü, DYNAMIC SELECT tuşu ile üç farklı sürüş modundan birini seçebiliyor. “Sport” ve “Sport+” sürüş modlarında daha sert bir yapı ortaya koyan süspansiyon “Comfort” modunda ise daha konforlu bir sürüş sunuyor.

Zengin ürün çeşitliliği ile gelen başarı

Yeni nesil GLC ile birlikte gerçek bir başarı hikâyesinde yeni bir dönem başlıyor. Model satışa sunulduğu ilk yıl bile öncüsünden çok daha yüksek satış adetlerine ulaştı. Mercedes-Benz güncel olarak; GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS ve G-Serisi olmak üzere7 farklı model ile SUV pazarında zengin bir ürün çeşitliliği sunuyor. Söz konusu SUV modeller markanın ürün çeşitliliğini zenginleştirmekle kalmıyor, aynı zamanda pazardaki başarısında önemli bir pay üstleniyor. Bugüne kadar tüm dünyada 5 milyonun üzerinde kullanıcı Mercedes-Benz SUV modellerini tercih etti.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...