Yeni Mercedes-Benz CLA 180 d (7G-DCT) satışa sunuldu…

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz, hava yastıkları nedeniyle CLA araçlarının yeni geri çağrılmasını duyurdu

Mercedes endişe verici bir şekilde rapor ediyor: sağlık riskleri nedeniyle CLA'nın acil geri çağırılması... Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz, geri çağırma işlemini...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Bu çerçevede...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...

Yeni Mercedes-Benz CLA sadece tasarımıyla sınıfının en heyecan uyandıran modeli olmakla kalmıyor, aynı zamanda sınıfının en zeki otomobili olarak da öne çıkıyor. Mercedes-Benz, A-Serisi’nin satışa sunulmasından bu yana MBUX – Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi teknolojisi ile otomobilin kullanımı ve onunla iletişim kurma konusunda devrim yaratıyor.

CLA ile Mercedes-Benz müşteri ortalaması gençleşti

CLA ile ilk defa bir Mercedes-Benz sahibi olanların sayısı oldukça fazla iken kompakt sınıfın ilk 4 kapılı coupé’si sayesinde Mercedes-Benz’in müşteri yaş ortalaması da gençleşti. Yollara çıktığı 2013’ten günümüze 750.000 adedi aşkın CLA satışı gerçekleştirerek önemli bir atılım yapan Mercedes-Benz, en fazla Çin, Amerika ve Almanya’da CLA sattı. CLA sayesinde ilk defa Mercedes-Benz sahibi olanlar ilerleyen dönemlerde markaya sadık kalarak farklı modellere yöneldiler. 2018’de, daha önce CLA kullanan Avrupalı müşterilerin üçte ikisi, tekrar Mercedes-Benz otomobil tercih etti. CLA’nın en genç müşterileri Çin’de yaşarken, 2018 yılında bu müşterilerin yaş ortalaması 34 idi.

Duyguları harekete geçiren benzersiz tasarım

Mercedes-Benz’in tasarım felsefesi duygusal sadelik ile yeni standartlar CLA ile belirleniyor. Gergin bir yayı andıran omuz çizgisi, bunu tamamlayan tavan çizgisi ve çerçevesiz camlar yeni CLA’ya tamamen özgün, sportif ve şık bir karakter kazandırıyor. Ön tasarımını, karakteristik ve öne doğru sivrilen burun tasarımı, uzun ve alçaltılmış motor kaputu ve motor kaputunun üzerini süsleyen güç bombeleri vurguluyor. İnce tasarımlı farlar ve yeni dik açılı radyatör ızgarası, merkezi yıldız logosu ve krom kaplamalı elmas görünümünde tasarımı ile sportif ve dinamik bir ön görünüm sunuyor. İki parçalı geniş arka aydınlatma grubu ve bir coupé özelliği olarak tampona entegre edilmiş plakalık CLA’nın arkadan bakıldığında daha geniş görünmesini sağlıyor. İyice arkada konumlandırılan yaşam alanı ve GT tarzında güçlü çıkıntılarıyla geniş arka kısım, şıklık ile sportiflik arasında çok başarılı bir denge kuruyor. Çizgileri azaltılmış yan hatlar, ilginç bir ışık ve gölge oyunu ortaya koyuyor. Yan gövdede keskin bir omuz çizgisi kullanılmıyor. Ön tekerlekten başlayarak arkaya doğru uzanan iç bükey yapı kaslı ve güçlü bir görünüm sunuyor. Gövdenin dışına taşan ve şişkin çamurluk ağızları tarafından çevrelenen tekerlekler iz genişliğini arttırırken aynı zamanda CLA’nın dinamizmini vurguluyor.

İç mekânda ileri teknoloji ve avangart teması

Direksiyon kumandaları, kapı kolu kumanda paneli, orta konsol ve de koltuk kumandaları ile kabin içindeki tüm kumanda elemanlarında “ileri teknoloji” ve “avangart” temaları hayata geçirildi. Yeni A-Serisi’nde olduğu gibi iç mekândaki benzersiz mimaride yenilikçi ve modern konsol tasarımı öne çıkıyor. Tamamen dijital olan gösterge panelinin üzerinde ilave bir çıtaya gerek duyulmayan mimaride sol kapıdan sağ kapıya kanat şeklinde kesintisiz ve akıcı bir hat uzanıyor. Zekice uygulanan tasarım sayesinde söz konusu mimaride geniş ekran tamamen özgür ve havada asılı gibi duruyor. Ambiyans aydınlatması bu etkiyi daha da arttırırken türbin motoru görünümlü havalandırma çıkışları iç mekândaki modern ve sportif ambiyansı destekliyor.

Son derece dinamik, buna rağmen oldukça konforlu

Yeni CLA, tasarımını yansıtan sürüş dinamikleriyle dikkat çekiyor. Önceki nesil ile kıyaslandığında önde 63 mm ve arkada 55 mm arttırılmış iz genişliği, alçaltılan ağırlık merkezi ve köşelere konumlandırılan tekerlekler, Mercedes-Benz’in yeni kompakt modeline son derece sportif sürüş özellikleri kazandırıyor. Bütün bunları sessiz çalışan tam bağımsız arka aks, standart olarak sunulan konforlu, hıza duyarlı direksiyon sistemi ve sıvı dolgulu ön mafsallar da dahil son derece gelişmiş bir yürüyen aksam tamamlıyor. Daha geniş çaplı stabilizatör yana yatma eğilimlerini azaltıyor. İsteğe bağlı olarak sürücüye konfor ile konfordan ödün vermeden sportif bir yapı sunan, sertliği seçilebilen süspansiyon sistemi devreye giriyor. Lastik ebatları 225/45 R 18 ile başlıyor ve 225/40 R 19’a kadar uzanıyor.

MBUX İç Mekân Yardımcısı ile keyif daha da artıyor

MBUX – Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi’ne yeni eklenen MBUX İç Mekân Yardımcısı sayesinde kabin içindeki sezgisel hareketler algılanabiliyor. Yenilikçi teknolojileri sayesinde MBUX, çeşitli konfor ve MBUX fonksiyonlarının kullanımını kolaylaştırıyor. Bunların en yenisi olan MBUX İç Mekân Yardımcısı, kumanda panellerine dokunmanıza gerek kalmadan işlemleri gerçekleştirebilmenizi sağlıyor. Sistem, gün ışığında olduğu kadar tamamen karanlık ortamda da çalışıyor. Sistem ayrıca kullanıcının elini dokunmatik medya ekranı veya orta konsoldaki dokunmatik kumanda paneli üzerine yaklaştırdığında ekran içeriğini otomatik olarak uyarlıyor. O anki güncel menüye bağlı olarak her bir öğe tek tek devreye sokuluyor. Sistem bunun dışında sürücü ve ön yolcuyu birbirinden bağımsız olarak tanımlıyor ve örneğin masaj özelliğinin hangi koltukta etkinleştirilmesi gerektiğini biliyor.

ENERGIZING Paketi ile rahat bir sürüş

ENERGIZING Paketi araç içindeki konfor sistemlerini birbirine bağlıyor. ENERGIZING Paketi daha çok klima, koltuk (ısıtma, soğutma, masaj) veya aydınlatma ile müzik sistemine müdahale ederek ruh haline veya gereksinimine uygun olan en özel içeriği sunuyor. Akıllı bir algoritmaya dayanan ENERGIZING ve ENERGIZING Plus Paketleri, duruma ve bireye uygun olarak programlardan birini öneriyor.

Intelligent Drive (Akıllı Sürüş) ile S-Serisi’nden alınan fonksiyonlar

Yeni CLA, S-Serisi’nden aktarılan, en güncel sürüş yardım sistemleriyle yollara çıkıyor ve sınıfının en yüksek aktif güvenlik seviyesini sunuyor. Yeni CLA ilk kez belirli durumlarda yarı otonom sürüş gerçekleştirebiliyor. Bunun için gerekli olan teknolojiyle donatılan Yeni CLA, trafik ortamını detaylı bir şekilde takip edebiliyor. Yeni CLA, gelişmiş kamera ve radar sistemleri sayesinde sürüş istikametini 500 metreye kadar gözlemleyebiliyor. Böylece isteğe bağlı olarak sunulan Sürüş Yardım Paketi’nin bir parçası olarak DISTRONIC, Aktif Takip Yardımcısı, sürücüyü virajlar, kavşaklar veya otoyol katılım noktaları olmak üzere farklı sürüş koşullarında hızı otomatik olarak ayarlayarak sürücüyü destekleyebiliyor. Bunun dışında Aktif Acil Durum Fren Yardımcısı ve sezgisel olarak kendini hissettiren Aktif Şerit Değiştirme Yardımcısı gibi donanımlar da sunuluyor.

Yeni CLA’da standart olarak Aktif Fren Yardımcısı sunuluyor. Sistem, sürüş koşullarına bağlı olarak yavaş ilerleyen, durmak üzere olan ve duran araçların yanı sıra yoldan karşıya geçen yayaları ve bisikletlilere çarpma etkisini azaltma veya tamamen engelleme noktasında sürücüyü destekliyor.

Standart bir diğer donanım olan Aktif Şerit Takip Yardımcısı, 60 ile 200 km/s arasındaki sürüş hızlarında sürücünün kontrolsüz bir şekilde şerit dışına çıkmasını önlüyor. Sistem, aracın kontrolsüz bir şekilde şerit dışına çıkması halinde aralıklarla direksiyonu titreterek sürücüyü uyarıyor ve aracın yol çizgisi üzerinden geçmesi halinde aktif olarak tek taraflı bir fren yaparak aracı tekrar olması gereken şeride sokuyor. Çarpışma ihtimali söz konusu olan durumlarda, eğer şeritte kesik çizgiler varsa, sadece karşıdan gelen araçlar için değil yan şeritte bulunan araçlar için de müdahale gerçekleşiyor.

PRE-SAFE® PLUS ise olası bir çarpışmayı önden algılayabiliyor. Durmakta olan araca arkadan çarpma olasılığı söz konusu olduğunda sistem fren yaparak aracı sabit tutuyor ve böylece çarpmanın şiddetiyle veya aracın ileriye fırlamasıyla oluşabilecek kaza ve yaralanma olasılığını azaltıyor.

Lüks sınıftan kompakt sınıfa transfer edilen diğer bir akıllı teknoloji ise, isteğe bağlı olarak sunulan MULTIBEAM LED teknolojili farlar. Farlar, ışığı son derece hızlı ve doğru bir şekilde güncel sürüş koşullarına uyarlayabiliyor. Yeni CLA’nın her bir farında ayrı ayrı bağımsız olarak kontrol edilebilen 18 adet LED bulunuyor. LED’lerin gün ışığına yakın ışık tonu, gözleri korurken sürücünün zorlu gece sürüşlerinde sürüşe daha rahat odaklanmasına yardımcı oluyor. Yol yüzeyi etkili ve hızlı bir şekilde aydınlatılıyor. Yeni CLA, standart olarak LED Yüksek Performanslı Farlar ile yola çıkıyor.

Kompakt sınıftaki ilk 4 kapılı coupé olan Mercedes-Benz CLA, dünya çapında 750.000’i aşkın satışın ardından ikinci nesliyle yollara çıkmaya başladı. Türkiye’de mayıs ayı itibarıyla bir benzinli (CLA 200) ve bir de dizel (CLA 180 d) olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile müşterileriyle buluşmaya başlayan yeni Mercedes-Benz CLA, markanın en son teknolojik özelliklerini bünyesinde barındırıyor. Yeni Mercedes-Benz CLA’nın fiyatı 301.500 TL’den başlıyor.

Teknik Özellikler

Mercedes-Benz CLA 180 d (7G-DCT)

 

 
   
Motor  
Silindir hacmi 1.461 cc
Silindir dizilimi/adedi Sıralı/4
Supap adedi Silindir başına 2 supap
Maksimum güç 116 BG (85 kW), 4.000 d/d
Maksimum tork 260 Nm, 1.750-2.750 d/d
Güç aktarımı Önden çekiş
Şanzıman 7G-DCT 7 vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman
Boyutlar ve ağırlık  
Uzunluk x genişlik x yükseklik 4.688 x 1.830 x 1.439 mm
Dingil mesafesi 2.729 mm
Bagaj kapasitesi 460 lt
Boş ağırlık/Yüklü Ağırlık 1.490/2.000 kg
Süspansiyon  
Ön McPherson

 

Arka Tam bağımsız
Performans ve Tüketim  
Karma koşullarda yakıt tüketimi (NEDC) 4,0-3,8 lt/100 km
CO2 emisyonu karma 105-100 gr/km
Hızlanma 0-100 km/s 10,7 sn
Maksimum hız 205 km/s
Mercedes-Benz CLA 200 (7G-DCT)  
   
Motor  
Silindir hacmi 1.332 cc
Silindir dizilimi/adedi Sıralı/4
Supap adedi Silindir başına 4 supap
Maksimum güç 163 BG (120 kW), 5.500 d/d
Maksimum tork 250 Nm, 1.620 d/d
Güç aktarımı Önden çekiş
Şanzıman 7G-DCT 7 vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman
Boyutlar ve ağırlık  
Uzunluk x genişlik x yükseklik 4.688 x 1.830 x 1.439 mm
Dingil mesafesi 2.729 mm
Bagaj kapasitesi 460 lt
Boş ağırlık/Yüklü Ağırlık 1.420/1.950 kg
Süspansiyon  
Ön McPherson

 

Arka Tam bağımsız
Performans ve Tüketim  
Karma koşullarda yakıt tüketimi (NEDC) 5,5-5,3 lt/100 km
CO2 emisyonu karma 127-121 gr/km
Hızlanma 0-100 km/s 8,2 sn
Maksimum hız 229 km/s

Daha uzun, daha geniş ve daha olgun

CLA

Önceki nesil

Fark

Dış boyutlar

Uzunluk

mm

4.688

4.640

+48

Genişlik

mm

1.830

1.777

+53

Genişlik (aynalar dahil)

mm

1.999

2.032

-33

Yükseklik

mm

1.439

1.441

-2

Dingil mesafesi

mm

2.729

2.699

+30

İz genişliği ön

mm

1.612

1.549

+63

İz genişliği arka

mm

1.602

1.547

+55

İç boyutlar

Baş mesafesi ön

mm

1.023

1.006

+17

Baş mesafesi arka

mm

908

905

+3

Bacak mesafesi ön

mm

1.062

1.063

-1

Bacak mesafesi arka

mm

861

860

+1

Dirsek mesafesi ön

mm

1.457

1.422

+35

Dirsek mesafesi arka

mm

1.454

1.410

+44

Omuz mesafesi ön

mm

1.400

1.391

+9

Omuz mesafesi arka

mm

1.372

1.350

+22

Yükleme alanı genişliği

mm

1.444

1.331

+113

Yükleme alanı derinliği.

mm

1.054

1.030

+24

Yükleme ağzı genişliği

mm

891

629

+262

Bagaj hacmi VDA

lt

460

450

+10

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...