Mercedes-AMG, performans ve spor otomobil markasının ilk tamamen elektrikli SUV’si olan elektrifikasyon stratejisinde bir kilometre taşı olan EQE SUV’yi sunar. Değişken iç mekanı ve performans odaklı sürüş konsepti ile Mercedes-AMG portföyündeki en çok yönlü elektrikli araçtır. Yeni model ayrıca yolcular ve bagajlar için cömert bir alan sunuyor. AMG EQS Sedan ve AMG EQE Sedan gibi, AMG EQE SUV da Mercedes-EQ’nun elektrikli platformunu temel alıyor. İki güçlü elektrikli motor ve tamamen değişken dört tekerlekten çekiş, AMG’nin ayırt edici dinamik sürüş deneyiminin temelini oluşturur. Mercedes-AMG geliştiricileri ayrıca birçok parametreyi bağımsız olarak tasarladı.
Bunlar, Adaptif Sönümleme Sistemine sahip AMG RIDE CONTROL+ havalı süspansiyonu, arka aks yönlendirmesini ve AMG’ye özgü bir devrilme stabilizasyon sistemi olan AMG ACTIVE RIDE CONTROL’ü içerir. Buna AMG SOUND EXPERIENCE ile dış ve iç tasarım eklendi. Yeni performans SUV’nin iki çeşidi mevcuttur: Giriş seviyesi Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC (geçici WLTP kombine güç tüketimi: 25,1-22.0 kWh/100 km; geçici WLTP CO2 emisyonları : 0g/km) 1 ve daha da sportif Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ (geçici WLTP kombine güç tüketimi: 27,8-22,6 kWh/100 km; geçici WLTP CO 2 emisyonları: 0 g/km) 1 .
“AMG EQE SUV, Sürüş Performansının Geleceğinde bir başka kilometre taşıdır. Yeni model, tamamen elektrikli ilk SUV’umuzdur. Ayrıca, AMG EQS ve AMG EQE Sedan modellerinden sonra bu, halihazırda gerçekleştirdiğimiz üçüncü performans modelidir. Mercedes-EQ elektrikli platformunun bir türevi. Değişken iç mekanı ve yüksek performanslı dört tekerlekten çekişi ile Mercedes-AMG’nin en çok yönlü elektrikli aracı.
Karakteristik AMG özelliklerine sahip dış tasarım
Dış tasarım, cömertçe modellenmiş yüzeyler, azaltılmış eklemler ve kesintisiz geçişler ile karakterize edilir. Dinamik orantılar sportif karakteri vurgular. Birçok AMG karakteristik özelliği, yüksek bir tanınırlık değerini garanti eder ve markayı güçlendirmeye yardımcı olur. Bunlar arasında krom sıcak damgalı dikey desteklere sahip AMG’ye özgü siyah panel radyatör ızgarası, entegre Mercedes yıldızı ve “AMG” yazısı yer alır. Yeni bir özellik, motor kaputunda Mercedes yıldızı yerine AMG amblemi bulunan markaya özel rozet. Bir diğer ön uç özelliği, A-wing parlak siyah ve krom süslemeli gövde renginde boyanmış AMG’ye özgü ön aprondur. Aynı görünüm, simüle edilmiş hava girişlerinde krom süslemeli ve kanatçıklar ve kanatçıklarla parlak siyah renkte ön ayırıcıyı karakterize eder. Sol ve sağdaki parlak siyah hava difüzörleri, havayı ön tekerleklerin etrafında akıcı bir şekilde yönlendiren HAVA PERDESİ efektine izin verir. Standart DIGITAL LIGHT farlar, aracı açarken ve kapatırken özel bir AMG projeksiyonuna sahiptir.
Yan görünümde, gövde rengindeki AMG’ye özgü çamurluk kaplamaları ve kusursuz bir şekilde entegre edilmiş, tamamen gömülü kapı kolları görsel vurgular ekler. Buna aerodinamik olarak optimize edilmiş 21 veya 22 inç AMG hafif alaşım jantlar da eklenir. Aerodinamik olarak optimize edilmiş difüzör ve uzunlamasına kanatçıklara sahip gövde rengindeki arka rüzgarlığın yanı sıra sarmal tasarımlı arka lambalar dinamik görünümü tamamlar.
Çarpıcı çift kollu tasarımı ve kusursuz bir şekilde entegre edilmiş düğmeleriyle AMG Performance direksiyon simidi, görsel dengeyi hafiflikle birleştirir. Alt kısmı düzleştirilmiş ve Nappa deri ile kaplanmış direksiyon simidi isteğe bağlı olarak ısıtılabiliyor. Standart AMG direksiyon simidi düğmeleri, parlak ekranlarıyla etkileyicidir. Bu, önemli sürüş fonksiyonlarının ve sürüş programlarının, sürücünün elleri direksiyon simidinden ayrılmadan kontrol edilmesini sağlar. Çok sayıda parametre doğrudan seçilebilir. Sol direksiyon simidi düğmesindeki menüler ayrı ayrı tamamlanabilir, değiştirilebilir veya azaltılabilir. Bunun için Multimedya Dokunmatik Ekranda veya isteğe bağlı Hiper Ekranda, direksiyon simidi düğmeleri için doğrudan seçim olarak 15’ten fazla bilgi ve ayar seçeneği içeren bir liste vardır.
MBUX bilgi-eğlence sistemi için AMG’ye özgü işlevlere ve ekranlara sahip
isteğe bağlı Hiper Ekran Her iki yeni model de isteğe bağlı olarak yenilikçi MBUX Hiper Ekran ile donatılabilir. Bu büyük, kavisli ekran birimi, A sütunundan A sütununa kadar uzanır. Üç ekran tek bir cam kapağın altında oturuyor ve tek bir ekran gibi görünüyor. Uyarlanabilir yazılım ile MBUX tamamen kullanıcısına uyum sağlar ve sayısız bilgi-eğlence, konfor ve araç işlevi için kişiselleştirilmiş öneriler sunar. Sıfır katmanı ile en önemli uygulamalar her zaman durumsal ve bağlamsal olarak görüş alanında en üst düzeyde görüntülenir.
Avrupa ve Çin’de, sürüş sırasında yolcu ekranında dinamik içeriğe de izin verilir. Filmlerin, metin mesajlarının veya sunumların sınırsız izlenmesi ve ayrıca internette gezinme bu nedenle mümkündür. Bu, sürücünün içeriği görmesini engelleyen “boşluk işlevi” ile mümkün olur. Ancak dinamik içerik olmasa bile, yolcu ekranı çekici bir göz alıcı olmaya devam ediyor çünkü o zaman yeni, AMG’ye özel bir ekran koruyucu ortaya çıkıyor.
MBUX, performans karakterini vurgulayan bir dizi ek AMG işlevi sunar. Bu, özellikle gösterge panelindeki ayırt edici ekranların yanı sıra multimedya ekranı ve baş üstü ekranı için geçerlidir. AMG DYNAMIC SELECT sürüş programlarına hızlı erişim, orta konsoldaki ilgili doğrudan giriş düğmesi ile sağlanır.
Dolby Atmos® ses formatı, EQE SUV’daki ses deneyimini yeni bir düzeye taşıyor. Stüdyo karışımındaki bireysel enstrümanlar veya sesler, dinleme alanının her tarafına yerleştirilebilir. Böylece yeni bir tür ses animasyonu mümkün hale geliyor: Geleneksel stereo sistemler genellikle sol-sağ dinamiklere sahipken, Dolby Atmos® tüm aralığı kullanabilir ve 360 derecelik bir deneyim yaratabilir.
Kaliforniyalı uzman ZYNC’nin bir araca ilk kez entegre ettiği birinci sınıf dijital eğlence platformu ile müşteriler kusursuz bir dijital eğlence deneyiminin keyfini çıkarıyor. MBUX Hyperscreen’in avantajlarından tam olarak yararlanılır. ZYNC aracılığıyla müşteriler, çok çeşitli tanınmış küresel ve yerel akış hizmetlerine erişim elde eder. ZYNC platformu, yalnızca araç iç mekanlarına odaklanır ve araç donanımı ve işletim sistemleriyle sorunsuz bir şekilde bütünleşir. Bu, görsel-işitsel deneyimi, etkileşimi ve kullanım kolaylığını geliştirir. ZYNC, video akışı, isteğe bağlı içerik, etkileşimli deneyimler, yerel video programları, spor, haberler, oyunlar ve çok daha fazlasını tek bir kullanıcı arabirimi aracılığıyla sunar.
İki elektrikli motorla performans odaklı sürüş konsepti
Her iki yeni Mercedes-AMG EQE SUV modeli, iki elektrikli motorla performans odaklı bir sürüş konsepti sunuyor. Ön ve arka aksta bir motora sahip güçlü elektrikli aktarma organı (eATS), ayrıca tüm sürüş koşullarında tahrik gücünü yola en uygun şekilde ileten tam değişken dört tekerlekten çekiş sunar. Güç yelpazesi, EQE 43 4MATIC’de 350 kW (476 hp) ile Boost fonksiyonlu isteğe bağlı AMG DYNAMIC PLUS Paketi ile EQE 53 4MATIC+’da 505 kW (687 hp) arasında değişir. Maksimum tork 858 ile 1000 Nm arasında değişir.
Ön ve arka akslardaki AMG’ye özgü elektrik motorları, sürekli uyarılı senkron motorlardır (PSM). Performansa verilen karar, çıkış ve tork değerlerinde zaten belirgindir. Ek olarak, elektrik motorları, optimum güç artışı, verimlilik ve gürültü konforu dengesi ile karakterize edilir. EQE 43 4MATIC SUV’nin elektrik motorları, AMG’ye özgü ayar ve kontrol özelliğine sahiptir. EQE 53 4MATIC+ SUV, uyarlanmış sargılara, farklı laminasyonlara, daha yüksek akımlara ve uyarlanmış invertörlere sahip AMG’ye özgü elektrik motorlarını kullanır. Bu, daha yüksek motor hızlarına ve dolayısıyla özellikle hızlanma ve en yüksek hızda fark edilen daha fazla güce izin verir.
Arka akstaki elektrik motoru, her biri üç fazlı iki sargıya dayanan altı fazlı tasarımı sayesinde özellikle güçlüdür. Çekmeli sargılı stator, özellikle güçlü bir manyetik alan sağlar.
Tamamen değişken dört tekerlekten çekiş AMG Performance 4MATIC ve 4MATIC+
Motorların gücü, standart donanıma sahip AMG Performance 4MATIC (EQE 43) veya 4MATIC+ (EQE 53) tamamen değişken dört tekerlekten çekiş ile yola çıkıyor. Önceki kullanımın aksine, 4MATIC+’daki “+”, yalnızca EQE 43 ve EQE 53’ün sahip olduğu tam değişken dört tekerlekten çekişi değil, EQE 53’ün sunduğu tüm ek performans ve dinamizmi temsil eder. Her iki modelde de sistem, sürüş durumuna bağlı olarak tahrik torkunu ön ve arka akslar arasında sürekli olarak dağıtır: mekanik dört tekerlekten çekiş sistemine kıyasla, elektriğe özel sistem önemli ölçüde daha hızlı tepki sağlar. Tork saniyede 160 kez kontrol edilir ve gerekirse ayarlanır.
Adaptif Amortisör Sistemli
AMG RIDE CONTROL+ süspansiyon Havalı süspansiyonlu ve Adaptif Amortisör Sistemli AMG RIDE CONTROL+ süspansiyon, önde dört bağlantılı süspansiyona ve arkada çok bağlantılı bağımsız süspansiyona dayalıdır, her biri AMG’ye özgü tekerlek taşıyıcılar, süspansiyon ile optimize edilmiştir. daha fazla sağlamlığa sahip bağlantılar ve viraj demirleri. Temel özelliklerinde AMG EQS ve AMG GT dört kapılı Coupé’nin süspansiyonuna karşılık gelir, ancak kurulumu AMG EQE SUV’ye uyarlanmıştır. Arka aks taşıyıcısı, daha da doğrudan yol teması oluşturmak için yüzde 50 daha sert yataklar ve azaltılmış yatak boşluğu ile gövdeye bağlanır. AMG mühendisleri, Mercedes-AMG müşterilerinin özel gereksinimlerini karşılamak için tüm bileşenleri özel olarak ayarladı. Bu, sürüş konforu ve sürüş dinamikleri için geçerlidir.
Adaptif Sönümleme Sistemi, iki basınç sınırlama valfi kullanır. Amortisörün dışında bulunan bu sürekli değişken kontrol valfleri, sönümleme kuvvetinin farklı sürüş koşullarına ve sürüş programlarına daha da hassas bir şekilde ayarlanmasını sağlar: bir valf, geri tepme aşamasını, yani tekerlek geri teptiğinde üretilen kuvveti kontrol eder; diğeri, tekerlek sıkıştığında sıkıştırma aşamasını kontrol eder. Geri tepme ve sıkıştırma aşamaları birbirinden bağımsız olarak kontrol edilir. Bu teknoloji, bir yandan konforu artırmayı, diğer yandan da sürüş dinamiklerini daha da sportif hale getirmeyi mümkün kılıyor.
Standart olarak aktif arka aks yönlendirmesi ile
Her iki Mercedes-AMG EQE SUV modelinde standart olarak aktif arka aks yönlendirme sistemi bulunur. 9,0 dereceye varan direksiyon açısı, çevik yol tutuşunu destekler ve 10,9 metrelik dönüş dairesine izin verir. Ön dingil ve arka dingil yönlendirmesi arasındaki etkileşim, şehir içinde veya kırsal yollarda sürerken çok az yönlendirme çabasıyla çevik tepki elde etmek için tasarlanmıştır. 60 km/s’nin altındaki hızlarda, arka tekerlekler ön tekerleklere zıt yönde döner.
AMG yüksek performanslı fren sistemi
Önde altı pistonlu fren kaliperleri ve 415×33 milimetre fren diskleri ve arkada tek pistonlu fren kaliperleri ve 378×22 milimetre fren diskleri bulunan AMG yüksek performanslı fren sistemi, yüksek sönümleme ile birinci sınıf yavaşlama değerleri sunar. -direnç ve dayanıklılık. Opsiyonel AMG seramik yüksek performanslı kompozit fren sistemi, önde 440×40 milimetre ölçülerinde daha da büyük fren disklerini kullanır. Bir diğer yüksek teknoloji özelliği, akıllı, elektromekanik fren güçlendirici iBooster’dır. Fren sisteminin elektrik geri kazanımını hidrolik frenle yüksek verimli bir şekilde birleştirmesini sağlar. Özgün sürüş deneyimi için iBooster, tipik AMG pedal tepkisine ve AMG fren sistemine özel olarak ayarlanmıştır.