Pazartesi, Mart 10, 2025

Yeni Mercedes-AMG EQE SUV

®
Çok Okunanlar

TEMSA, sürdürülebilir mobiliteyi yapay zeka

ZEKI platformuna üye olan TEMSA, sürdürülebilir mobiliteyi yapay zekayla şekillendirecek... Türk ticari araç sektörüne öncülük eden TEMSA, yapay zeka ve...

BYD’nin TANG modeli Türkiye’de satışa sunuldu

BYD, amiral gemisi SUV modeli TANG'i, Türkiye pazarında satışa çıkardı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 7 kişilik, dört tekerlekten çekişli...

RAKUN CITY Motobike Fuarı’nda

12 -15 Mart İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek Motobike Fuarı’nda  buluşması gerçekleşecek Actio Aş.’nin ilk yerli ve elektrikli motosikleti RAKUN...

Petrol iki yılın en düşük seviyesinden hafifçe toparlandı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın tarife muafiyetlerinin piyasa gerilimlerini hafifletmesinin ardından Perşembe günü hafif bir artış gösterdi ve...

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı Eş Ortağı

Bir Sonraki Aşama F1 2025 Sezonu İçin Yenilikler ve Hedefler Takım, 2025 sezonuna özel olarak yenilenen Mercedes-AMG F1 W16 E...

Octavian Velcan, Goodyear Türkiye Genel Müdürü

25 yıldır Goodyear'da farklı ülkelerde başarılı işlere imza atan Octavian Velcan, Goodyear Türkiye Genel Müdürü olarak atandı. 25 yılı aşkın...

Yeni Jenerasyon “Elektrikli” Dedi

Nissan tarafından Economist Impact’e gerçekleştirilen küresel gençlik araştırması, elektrikli araçların tercih edilen mobilite olduğunu ortaya koyuyor Gelecek 10 yılda elektrikli...

Mercedes-AMG, performans ve spor otomobil markasının ilk tamamen elektrikli SUV’si olan elektrifikasyon stratejisinde bir kilometre taşı olan EQE SUV’yi sunar. Değişken iç mekanı ve performans odaklı sürüş konsepti ile Mercedes-AMG portföyündeki en çok yönlü elektrikli araçtır. Yeni model ayrıca yolcular ve bagajlar için cömert bir alan sunuyor. AMG EQS Sedan ve AMG EQE Sedan gibi, AMG EQE SUV da Mercedes-EQ’nun elektrikli platformunu temel alıyor. İki güçlü elektrikli motor ve tamamen değişken dört tekerlekten çekiş, AMG’nin ayırt edici dinamik sürüş deneyiminin temelini oluşturur. Mercedes-AMG geliştiricileri ayrıca birçok parametreyi bağımsız olarak tasarladı.

Bunlar, Adaptif Sönümleme Sistemine sahip AMG RIDE CONTROL+ havalı süspansiyonu, arka aks yönlendirmesini ve AMG’ye özgü bir devrilme stabilizasyon sistemi olan AMG ACTIVE RIDE CONTROL’ü içerir. Buna AMG SOUND EXPERIENCE ile dış ve iç tasarım eklendi. Yeni performans SUV’nin iki çeşidi mevcuttur: Giriş seviyesi Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC (geçici WLTP kombine güç tüketimi: 25,1-22.0 kWh/100 km; geçici WLTP CO2 emisyonları : 0g/km) 1 ve daha da sportif Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ (geçici WLTP kombine güç tüketimi: 27,8-22,6 kWh/100 km; geçici WLTP CO 2 emisyonları: 0 g/km) 1 .

“AMG EQE SUV, Sürüş Performansının Geleceğinde bir başka kilometre taşıdır. Yeni model, tamamen elektrikli ilk SUV’umuzdur. Ayrıca, AMG EQS ve AMG EQE Sedan modellerinden sonra bu, halihazırda gerçekleştirdiğimiz üçüncü performans modelidir. Mercedes-EQ elektrikli platformunun bir türevi. Değişken iç mekanı ve yüksek performanslı dört tekerlekten çekişi ile Mercedes-AMG’nin en çok yönlü elektrikli aracı.

Karakteristik AMG özelliklerine sahip dış tasarım
Dış tasarım, cömertçe modellenmiş yüzeyler, azaltılmış eklemler ve kesintisiz geçişler ile karakterize edilir. Dinamik orantılar sportif karakteri vurgular. Birçok AMG karakteristik özelliği, yüksek bir tanınırlık değerini garanti eder ve markayı güçlendirmeye yardımcı olur. Bunlar arasında krom sıcak damgalı dikey desteklere sahip AMG’ye özgü siyah panel radyatör ızgarası, entegre Mercedes yıldızı ve “AMG” yazısı yer alır. Yeni bir özellik, motor kaputunda Mercedes yıldızı yerine AMG amblemi bulunan markaya özel rozet. Bir diğer ön uç özelliği, A-wing parlak siyah ve krom süslemeli gövde renginde boyanmış AMG’ye özgü ön aprondur. Aynı görünüm, simüle edilmiş hava girişlerinde krom süslemeli ve kanatçıklar ve kanatçıklarla parlak siyah renkte ön ayırıcıyı karakterize eder. Sol ve sağdaki parlak siyah hava difüzörleri, havayı ön tekerleklerin etrafında akıcı bir şekilde yönlendiren HAVA PERDESİ efektine izin verir. Standart DIGITAL LIGHT farlar, aracı açarken ve kapatırken özel bir AMG projeksiyonuna sahiptir.

Yan görünümde, gövde rengindeki AMG’ye özgü çamurluk kaplamaları ve kusursuz bir şekilde entegre edilmiş, tamamen gömülü kapı kolları görsel vurgular ekler. Buna aerodinamik olarak optimize edilmiş 21 veya 22 inç AMG hafif alaşım jantlar da eklenir. Aerodinamik olarak optimize edilmiş difüzör ve uzunlamasına kanatçıklara sahip gövde rengindeki arka rüzgarlığın yanı sıra sarmal tasarımlı arka lambalar dinamik görünümü tamamlar.

Çarpıcı çift kollu tasarımı ve kusursuz bir şekilde entegre edilmiş düğmeleriyle AMG Performance direksiyon simidi, görsel dengeyi hafiflikle birleştirir. Alt kısmı düzleştirilmiş ve Nappa deri ile kaplanmış direksiyon simidi isteğe bağlı olarak ısıtılabiliyor. Standart AMG direksiyon simidi düğmeleri, parlak ekranlarıyla etkileyicidir. Bu, önemli sürüş fonksiyonlarının ve sürüş programlarının, sürücünün elleri direksiyon simidinden ayrılmadan kontrol edilmesini sağlar. Çok sayıda parametre doğrudan seçilebilir. Sol direksiyon simidi düğmesindeki menüler ayrı ayrı tamamlanabilir, değiştirilebilir veya azaltılabilir. Bunun için Multimedya Dokunmatik Ekranda veya isteğe bağlı Hiper Ekranda, direksiyon simidi düğmeleri için doğrudan seçim olarak 15’ten fazla bilgi ve ayar seçeneği içeren bir liste vardır.

MBUX bilgi-eğlence sistemi için AMG’ye özgü işlevlere ve ekranlara sahip
isteğe bağlı Hiper Ekran Her iki yeni model de isteğe bağlı olarak yenilikçi MBUX Hiper Ekran ile donatılabilir. Bu büyük, kavisli ekran birimi, A sütunundan A sütununa kadar uzanır. Üç ekran tek bir cam kapağın altında oturuyor ve tek bir ekran gibi görünüyor. Uyarlanabilir yazılım ile MBUX tamamen kullanıcısına uyum sağlar ve sayısız bilgi-eğlence, konfor ve araç işlevi için kişiselleştirilmiş öneriler sunar. Sıfır katmanı ile en önemli uygulamalar her zaman durumsal ve bağlamsal olarak görüş alanında en üst düzeyde görüntülenir.

Avrupa ve Çin’de, sürüş sırasında yolcu ekranında dinamik içeriğe de izin verilir. Filmlerin, metin mesajlarının veya sunumların sınırsız izlenmesi ve ayrıca internette gezinme bu nedenle mümkündür. Bu, sürücünün içeriği görmesini engelleyen “boşluk işlevi” ile mümkün olur. Ancak dinamik içerik olmasa bile, yolcu ekranı çekici bir göz alıcı olmaya devam ediyor çünkü o zaman yeni, AMG’ye özel bir ekran koruyucu ortaya çıkıyor.

MBUX, performans karakterini vurgulayan bir dizi ek AMG işlevi sunar. Bu, özellikle gösterge panelindeki ayırt edici ekranların yanı sıra multimedya ekranı ve baş üstü ekranı için geçerlidir. AMG DYNAMIC SELECT sürüş programlarına hızlı erişim, orta konsoldaki ilgili doğrudan giriş düğmesi ile sağlanır.

Dolby Atmos® ses formatı, EQE SUV’daki ses deneyimini yeni bir düzeye taşıyor. Stüdyo karışımındaki bireysel enstrümanlar veya sesler, dinleme alanının her tarafına yerleştirilebilir. Böylece yeni bir tür ses animasyonu mümkün hale geliyor: Geleneksel stereo sistemler genellikle sol-sağ dinamiklere sahipken, Dolby Atmos® tüm aralığı kullanabilir ve 360 ​​derecelik bir deneyim yaratabilir.

Kaliforniyalı uzman ZYNC’nin bir araca ilk kez entegre ettiği birinci sınıf dijital eğlence platformu ile müşteriler kusursuz bir dijital eğlence deneyiminin keyfini çıkarıyor. MBUX Hyperscreen’in avantajlarından tam olarak yararlanılır. ZYNC aracılığıyla müşteriler, çok çeşitli tanınmış küresel ve yerel akış hizmetlerine erişim elde eder. ZYNC platformu, yalnızca araç iç mekanlarına odaklanır ve araç donanımı ve işletim sistemleriyle sorunsuz bir şekilde bütünleşir. Bu, görsel-işitsel deneyimi, etkileşimi ve kullanım kolaylığını geliştirir. ZYNC, video akışı, isteğe bağlı içerik, etkileşimli deneyimler, yerel video programları, spor, haberler, oyunlar ve çok daha fazlasını tek bir kullanıcı arabirimi aracılığıyla sunar.

İki elektrikli motorla performans odaklı sürüş konsepti
Her iki yeni Mercedes-AMG EQE SUV modeli, iki elektrikli motorla performans odaklı bir sürüş konsepti sunuyor. Ön ve arka aksta bir motora sahip güçlü elektrikli aktarma organı (eATS), ayrıca tüm sürüş koşullarında tahrik gücünü yola en uygun şekilde ileten tam değişken dört tekerlekten çekiş sunar. Güç yelpazesi, EQE 43 4MATIC’de 350 kW (476 hp) ile Boost fonksiyonlu isteğe bağlı AMG DYNAMIC PLUS Paketi ile EQE 53 4MATIC+’da 505 kW (687 hp) arasında değişir. Maksimum tork 858 ile 1000 Nm arasında değişir.

Ön ve arka akslardaki AMG’ye özgü elektrik motorları, sürekli uyarılı senkron motorlardır (PSM). Performansa verilen karar, çıkış ve tork değerlerinde zaten belirgindir. Ek olarak, elektrik motorları, optimum güç artışı, verimlilik ve gürültü konforu dengesi ile karakterize edilir. EQE 43 4MATIC SUV’nin elektrik motorları, AMG’ye özgü ayar ve kontrol özelliğine sahiptir. EQE 53 4MATIC+ SUV, uyarlanmış sargılara, farklı laminasyonlara, daha yüksek akımlara ve uyarlanmış invertörlere sahip AMG’ye özgü elektrik motorlarını kullanır. Bu, daha yüksek motor hızlarına ve dolayısıyla özellikle hızlanma ve en yüksek hızda fark edilen daha fazla güce izin verir.

Arka akstaki elektrik motoru, her biri üç fazlı iki sargıya dayanan altı fazlı tasarımı sayesinde özellikle güçlüdür. Çekmeli sargılı stator, özellikle güçlü bir manyetik alan sağlar.

Tamamen değişken dört tekerlekten çekiş AMG Performance 4MATIC ve 4MATIC+
Motorların gücü, standart donanıma sahip AMG Performance 4MATIC (EQE 43) veya 4MATIC+ (EQE 53) tamamen değişken dört tekerlekten çekiş ile yola çıkıyor. Önceki kullanımın aksine, 4MATIC+’daki “+”, yalnızca EQE 43 ve EQE 53’ün sahip olduğu tam değişken dört tekerlekten çekişi değil, EQE 53’ün sunduğu tüm ek performans ve dinamizmi temsil eder. Her iki modelde de sistem, sürüş durumuna bağlı olarak tahrik torkunu ön ve arka akslar arasında sürekli olarak dağıtır: mekanik dört tekerlekten çekiş sistemine kıyasla, elektriğe özel sistem önemli ölçüde daha hızlı tepki sağlar. Tork saniyede 160 kez kontrol edilir ve gerekirse ayarlanır. 

Adaptif Amortisör Sistemli
AMG RIDE CONTROL+ süspansiyon Havalı süspansiyonlu ve Adaptif Amortisör Sistemli AMG RIDE CONTROL+ süspansiyon, önde dört bağlantılı süspansiyona ve arkada çok bağlantılı bağımsız süspansiyona dayalıdır, her biri AMG’ye özgü tekerlek taşıyıcılar, süspansiyon ile optimize edilmiştir. daha fazla sağlamlığa sahip bağlantılar ve viraj demirleri. Temel özelliklerinde AMG EQS ve AMG GT dört kapılı Coupé’nin süspansiyonuna karşılık gelir, ancak kurulumu AMG EQE SUV’ye uyarlanmıştır. Arka aks taşıyıcısı, daha da doğrudan yol teması oluşturmak için yüzde 50 daha sert yataklar ve azaltılmış yatak boşluğu ile gövdeye bağlanır. AMG mühendisleri, Mercedes-AMG müşterilerinin özel gereksinimlerini karşılamak için tüm bileşenleri özel olarak ayarladı. Bu, sürüş konforu ve sürüş dinamikleri için geçerlidir.

Adaptif Sönümleme Sistemi, iki basınç sınırlama valfi kullanır. Amortisörün dışında bulunan bu sürekli değişken kontrol valfleri, sönümleme kuvvetinin farklı sürüş koşullarına ve sürüş programlarına daha da hassas bir şekilde ayarlanmasını sağlar: bir valf, geri tepme aşamasını, yani tekerlek geri teptiğinde üretilen kuvveti kontrol eder; diğeri, tekerlek sıkıştığında sıkıştırma aşamasını kontrol eder. Geri tepme ve sıkıştırma aşamaları birbirinden bağımsız olarak kontrol edilir. Bu teknoloji, bir yandan konforu artırmayı, diğer yandan da sürüş dinamiklerini daha da sportif hale getirmeyi mümkün kılıyor.

Standart olarak aktif arka aks yönlendirmesi ile
Her iki Mercedes-AMG EQE SUV modelinde standart olarak aktif arka aks yönlendirme sistemi bulunur. 9,0 dereceye varan direksiyon açısı, çevik yol tutuşunu destekler ve 10,9 metrelik dönüş dairesine izin verir. Ön dingil ve arka dingil yönlendirmesi arasındaki etkileşim, şehir içinde veya kırsal yollarda sürerken çok az yönlendirme çabasıyla çevik tepki elde etmek için tasarlanmıştır. 60 km/s’nin altındaki hızlarda, arka tekerlekler ön tekerleklere zıt yönde döner. 

AMG yüksek performanslı fren sistemi
Önde altı pistonlu fren kaliperleri ve 415×33 milimetre fren diskleri ve arkada tek pistonlu fren kaliperleri ve 378×22 milimetre fren diskleri bulunan AMG yüksek performanslı fren sistemi, yüksek sönümleme ile birinci sınıf yavaşlama değerleri sunar. -direnç ve dayanıklılık. Opsiyonel AMG seramik yüksek performanslı kompozit fren sistemi, önde 440×40 milimetre ölçülerinde daha da büyük fren disklerini kullanır. Bir diğer yüksek teknoloji özelliği, akıllı, elektromekanik fren güçlendirici iBooster’dır. Fren sisteminin elektrik geri kazanımını hidrolik frenle yüksek verimli bir şekilde birleştirmesini sağlar. Özgün sürüş deneyimi için iBooster, tipik AMG pedal tepkisine ve AMG fren sistemine özel olarak ayarlanmıştır.

Diğer Haberler

Citroen mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Yeni Citroën C4’ün benzinli motor...

Roket Adam’ın arabası açık artırma için gün sayıyor

Bir zamanlar müzik efsanesi Sir Elton John'a ait olan bir Aston Martin, 9 Çarşamba günü çekiç altına girdiğinde hayranları ve otomobil tutkunları arasında doğru notayı...

Petrol iki yılın en düşük seviyesinden hafifçe toparlandı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın tarife muafiyetlerinin piyasa gerilimlerini hafifletmesinin ardından Perşembe günü hafif bir artış gösterdi ve bir önceki seansta görülen Aralık...

Brent petrolün varili 69,63 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,63 dolardan işlem görüyor. Dün 71,08 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 69,32 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

BYD’nin TANG modeli Türkiye’de satışa sunuldu

BYD, amiral gemisi SUV modeli TANG'i, Türkiye pazarında satışa çıkardı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 7 kişilik, dört tekerlekten çekişli elektrikli model, en üst donanım...

Skoda, Kodiaq RS modelini Türkiye’de satışa sundu

Skoda'nın içten yanmalı motora sahip RS modeli Kodiaq RS, martta Türkiye'de satışa sunuldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Yeni Kodiaq RS, 5 milyon 599 bin 900...

Aprilia Racing’in Buriram’daki yoğun sprinti

Aprilia Racing'in 2025 sezonunun ilk sprint yarışı bolca heyecan getirdi. Marco Bezzecchi bitiş çizgisini on ikinci sırada geçerken, sakatlanan Jorge Martín'in yerine geçen Lorenzo...

Country News Categories - UK

Rocket Man’s ride rocks up for auction by Sir Elton John

An Aston Martin once owned by music legend Sir Elton John is due to hit the right note with fans and car enthusiasts when it goes...

Paws-itive news for dog lovers

Paws-itive news for dog lovers: New research shows dogs prefer electric cars for stress-free journeys  It’s official – dogs really do feel more relaxed and...

USA

Oil slightly rebounds from two-year low amid Trump’s tariff exemptions

Oil prices slight increased on Thursday after US President Donald Trump's tariff exemptions eased market tensions, rebounding from their lowest level since December 2021...

Stellantis Names New Head of North America Communications

Stellantis today announced the appointment of Kaileen Connelly to Senior Vice President of North America Communications, effective March 10. In her new role, Connelly...

DE

Dreifach-Sieg für Alfa Romeo bei „BEST CARS“

Wieder ein Triple für Alfa Romeo: Wie schon im vergangenen Jahr feiert die italienische Marke einen Dreifachsieg beim Wettbewerb „BEST CARS“. Die Leserinnen und...

Abarth 500e gewinnt beim Wettbewerb „Best Cars“

Erneuter Sieg für Abarth bei der jährlichen Wahl der „Best Cars“: Der elektrisch angetriebene Abarth 500e wurde von den Leserinnen und Lesern des Fachmagazins...

IT

Hyundai Italia, Montibeller capo Marketing e Comunicazione

Hyundai Italia annuncia la nomina di Matteo Montibeller a Head of Marketing & Communication Department. Montibeller, 42 anni, è laureato in Economia all'Università Cattolica e...

Kia UK, Steve Hicks è stato nominato Direttore Marketing

Kia UK annuncia due importanti cambiamenti nel suo team di management senior, al fine di preparare l'azienda alla sua strategia Take the Lead per...

FR

Stellantis annonce un changement de direction pour la marque Jeep en Europe

AMSTERDAM, février 2025 – Stellantis a annoncé aujourd’hui que Fabio Catone succédera à Eric Laforge en tant que responsable de la marque Jeep® en...

DS N°8 PALLAS FWD à partir de 59 200€

Inspirée du concept DS AERO SPORT LOUNGE, DS N°8 exprime une vision progressiste de la grande carrosserie française. DS N°8 s’inscrit pleinement dans l’avant-gardisme...

Citroen mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Yeni Citroën C4’ün benzinli motor...

Roket Adam’ın arabası açık artırma için gün sayıyor

Bir zamanlar müzik efsanesi Sir Elton John'a ait olan bir Aston Martin, 9 Çarşamba günü çekiç altına girdiğinde hayranları ve otomobil tutkunları arasında doğru notayı...

Petrol iki yılın en düşük seviyesinden hafifçe toparlandı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın tarife muafiyetlerinin piyasa gerilimlerini hafifletmesinin ardından Perşembe günü hafif bir artış gösterdi ve bir önceki seansta görülen Aralık...

Brent petrolün varili 69,63 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,63 dolardan işlem görüyor. Dün 71,08 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 69,32 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

BYD’nin TANG modeli Türkiye’de satışa sunuldu

BYD, amiral gemisi SUV modeli TANG'i, Türkiye pazarında satışa çıkardı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 7 kişilik, dört tekerlekten çekişli elektrikli model, en üst donanım...

Skoda, Kodiaq RS modelini Türkiye’de satışa sundu

Skoda'nın içten yanmalı motora sahip RS modeli Kodiaq RS, martta Türkiye'de satışa sunuldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Yeni Kodiaq RS, 5 milyon 599 bin 900...