Yeni Mercedes-AMG A 35 4MATIC Türkiye’de…

®
Çok Okunanlar

Bayramda Yola Çıkacakları Uyarıyor

Türkiye'nin lider lastik üreticisi Petlas, Kurban Bayramının yaklaşmasıyla birlikte yola çıkacak olanlarla uyarı ve önerilerini paylaştı... Bayram sadece sevdiklerimizle bir...

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti...

Hyundai Motor Türkiye Markalı Kasko Hizmeti

Sigorta ve Yetkili Servis hizmetini tek çatı altında toplayan Hyundai Motor Türkiye, uzun yıllardır süregelen markalı kasko hizmetini genişletmeye...

General Tire yeni dört mevsim lastik

General Tire yeni dört mevsim lastik Grabber Cross A/S ile “Yola Çık ve Ötesini Keşfet” Bir Continental markası olan General...

Türkiye’de ithal araç oranı yüzde 70

Automechanika İstanbul 2025, Türkiye otomotiv tedarik sanayisinin, dünyayla rekabet gücünü artırabilmesine olanak sağlayacak İstanbul, 15.05.2025. 2024 yılında Türkiye otomotiv sanayisi için...

Tırmanmada Sıradaki Durak Eskişehir…

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 3. ayağı Eskişehir Tırmanma Yarışı 31 Mayıs-01 Haziran tarihlerinde Eskişehir Otomobil Spor Kulübü (ESOK)...

Nissan Yetkili Satıcılarına davet ediyor

Nissan 01-05 Haziran tarihleri arasında yapılacak bayram öncesi organizasyonlar ile tüm Nissan tutkunlarını Nissan Yetkili Satıcılarına bekliyor.  Nissan Türkiye, yeni...

Mercedes-AMG, yeni A 35 4MATIC ile Türkiye’deki sürüş performansı tutkunlarına yeni bir model sunuyor. Henüz ilk tasarım aşamasından itibaren yeni Mercedes-Benz A-Serisi üretim programının bir parçası olarak ele alınan A 35 4MATIC, tüm AMG niteliklerini bünyesinde barındırıyor. Mercedes-Benz’in yeni önden çekişli platformunu kullanan otomobilde 306 HP (225 kW) güç ve 400 Nm tork üreten yeni 2,0 litre hacimli 4 silindirli turbo motor görev yapıyor. Şasi, karoser, yürüyen aksam, dört tekerlekten çekiş sistemi ve şanzıman da dâhil her bir ayrıntı günlük kullanım konforundan ödün vermeden maksimum sürüş konforu sunacak şekilde optimize edilen A 35 4MATIC, spor otomobil seviyesinde performans değerleri ve karakteristik tasarımıyla “Hot Hatch” dünyasına güçlü bir giriş yapıyor.

306 HP (225 kW) güç üreten yeni 4 silindirli turbo motor

Yeni Mercedes-AMG A 35 4MATIC’te, A-Serisi’nde kullanılan M 260 kodlu 4 silindirli motorun gelişmiş bir versiyonu devreye giriyor. 306 HP (225 kW) ve 400 Nm tork ile yüksek çekiş gücü sunan motor, gaz emirlerine hızlı tepki vererek üstün sürüş keyfi sunuyor.

Motordaki Twin-Scroll Turbo olarak adlandırılan çift kanallı aşırı besleme sayesinde alt devirlerden itibaren yüksek çekiş gücü sunulurken üst devirlere kadar homojen bir şekilde güç üretimi sürdürülüyor. Twin-Scroll Turbo’nun gövdesi iki adet bağımsız hava kanalına bölünürken, yine iki adet bağımsız egzoz gazı kanalı sayesinde egzoz gazı manifolddan rahatça turbo pallerine ulaşabiliyor. Silindirler iki gruba ayrılırken her bir grup bir adet türbin kanalına yönlendiriliyor. Değişken supap kumandası CAMTRONIC, motor ve yağ için akıllı termal yönetim, yüksek performanslı piezo enjektörler gibi gelişmiş teknolojik çözümlerle motorun verimliliği optimize ediliyor. Ayrıca silindirlerde uygulanan patentli CONICSHAPE® sistemi ile motor içi sürtünme azaltılarak verimlilik destekleniyor. Egzoz sistemi standart olarak otomatik kumandalı bir egzoz kapağı ile donatılıyor. Seçilen sürüş programına bağlı olarak egzoz sesi “dengeli”den “güçlü”ye doğru değişiyor.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G çift kavramalı otomatik şanzıman

Çift kavramalı AMG SPEEDSHIFT DCT 7G otomatik şanzıman, yeni A 35 4MATIC’in dinamik ve atak karakterini tamamlıyor. Oranları çok iyi ayarlanan şanzıman tüm hız aralıklarında atak sürüş sağlarken hızlı vites geçişleri ve vites yükselttikten sonra güç kaybına neden olmayan yapısıyla sportif sürüşü ve performansı destekliyor. Standart olarak sunulan RACE-START fonksiyonu kullanıcıyı, kalkış anında mümkün olan en kısa hızlanma süresiyle buluşturuyor. Sürücüye “M” sürüş modunda direksiyon üzerindeki vites değiştirme kulakçıklarını kullanarak vites değiştirme imkânı sunan AMG SPEEDSHIFT DCT 7G çift kavramalı otomatik şanzıman sportif sürüşü destekliyor.

AMG Performance 4MATIC dört tekerlekten çekiş sistemi

Yeni AMG A 35 4MATIC’te standart olarak sunulan dört tekerlekten çekiş sistemi üstün yol tutuş ve sürüş keyfini aynı zamanda sunuyor. Tork dağılımı, sürüş dinamiklerine bağlı olarak ayarlanıyor ve salt önden çekiş ile yüzde 50 ön ve yüzde 50 arka olmak üzere sürüş şartlarına göre belirleniyor. Tork dağılımını arka aksa entegre, çok plakalı kavrama üstlenirken, sistem ise araç hızı, yanal ivmelenme, dikey ivmelenme, dönüş açısı, her bir tekerleğin dönüş turu, vites seçimi ve gaz pedalı konumu da dahil birçok parametreyi göz önünde bulundurarak elektromekanik olarak tork dağılımını gerçekleştiriyor. Çok daha hızlı reaksiyon gösteren ve devirden bağımsız bir şekilde plakaları ayarlayan elektromekanik sistem elektrohidrolik sisteme göre sürüş dinamikleri açısından avantaj sunuyor.

Özel yapı elemanlarıyla AMG RIDE CONTROL

Yeni Mercedes-Benz A-Serisi’nin üstün düz gidiş stabilitesi ve gelişmiş viraj performansına sahip teknik yapısı üzerine inşa edilen AMG RIDE CONTROL, gelişmiş dikey ve yanal sürüş dinamikleriyle AMG A 35 4MATIC’i tamamlıyor. Ön aksta McPherson tipi süspansiyon kullanıma sunuluyor. Üstün yol tutuş özelliklerini destekleyen özel aks geometrisi ayrıca ön aksta uygulanan gücün direksiyona iletimini önleyerek sürüş konforuna da katkı sağlıyor. Yeni alüminyum çapraz bağlantı kolları süspansiyonun tepkilerini netleştiriyor. Dört kollu arka aks, yardımcı bir şasi ile karosere bağlanıyor. Her bir tekerlekten üç adet çapraz ve bir adet uzunlamasına bağlantı kullanılırken, taşıyıcılar dâhil A 45 4MATIC’ten transfer edilen sistem üstün yol tutuş ve atak sürüş özelliklerini beraberinde getiriyor.

Yüksek performanslı etkili frenler

A 45 4MATIC’ten aktarılan yüksek performanslı fren sistemi A 35 4MATIC’in en kısa sürede güvenli bir şekilde durmasını sağlıyor. Ön aksta yeni 4 pistonlu kaliperler ve 350 milimetre çapında diskler görev yaparken, arka aksta tek pistonlu 330 milimetre çapında diskler devreye giriyor. Delikli ve hava kanallı diskler etkin bir soğutma sağlarken böylece fren sistemi yüksek performanslı kullanımlarda da görevini yerine getirmeye devam ediyor.

Değişken oranlı direksiyon sistemi

Hıza duyarlı elektromekanik spor direksiyon sistemi, netliği ve keskinliği ile yüksek performanslı sürüşleri destekliyor. İki farklı ayar seviyesine sahip değişken oranlı direksiyon sistemi, seçilen sürüş moduna bağlı olarak daha sportif veya daha konforlu olmak üzere farklı karakterlere bürünüyor. Entegre taşıyıcının içindeki sağlam yuva, direksiyonu gövdeye daha iyi bağlıyor ve direksiyon hassasiyetinin artmasını sağlıyor.

Motorsporları esintisine sahip tasarım

A-Serisi’nin dinamik ve güçlü dış tasarımını karakteristik AMG unsurları tamamlıyor. Önden bakıldığında çift çıtalı ön ızgara, geniş hava girişleriyle AMG ön tampon, ön tampon altı eklentisi ve gümüş krom süslemeler dikkat çekiyor. Yandan bakıldığında aerodinamik bir şekilde optimize edilen tasarımıyla 18 inçlik çift kollu hafif alaşım jantlarla AMG marşpiye kaplaması sportif görünümü güçlendirirken, arka kısımda ise yeni difüzörlü arka tampon, entegre tavan spoyleri ve iki adet yuvarlak egzoz çıkışı ile dikkatleri üzerine çekiyor.

MBUX bilgi ve eğlence sistemiyle sportif iç tasarım

A 35 4MATIC iç mekân tasarımıyla da sportif bir karakter sunuyor. Kırmızı dikişli siyah ARTICO deri / DINAMICA mikrofiber kumaş-döşemeli koltuklar ve kırmızı emniyet kemerleri veya siyah/gri ARTICO deri koltuk döşemeleri dışında kırmızı şeritli DINAMICA mikrofiber kumaş süslemeler ile kırmızı çeperli havalandırma çıkışları sportif karakteri vurguluyor.

Yeni A-Serisi gibi yeni A 35 4MATIC de yenilikçi kullanım ve gösterge özelliklerine sahip MBUX bilgi ve eğlence sistemi ile donatılıyor. Daha önce kullanılan COMAND sisteminin yerini alan MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi); otomobil, sürücü ve yolcular arasında çok daha kuvvetli bir bağ kuruyor. Yüksek çözünürlüklü 3 boyutlu grafiklerle desteklenen kullanıcı dostu arayüz, kolay ve ergonomik bir kullanım sunuyor. Tek bir cam panel altında bir araya gelen iki adet geniş ekran kabin içindeki yatay yapıyı güçlendiriyor.

AMG’ye özgü göstergelerde sürüş modları görülebildiği gibi, AMG TRACK PACE ve telemetri verileri gibi ayrıntılarla bilgi ve eğlence sisteminin dokunmatik ekranı sportif karakteri destekliyor. Yine AMG’ye özgü, siyah piyano boyası rengindeki orta konsol, standart olarak sunulan dokunmatik kumanda paneli dışında; ESP fonksiyonları, manuel şanzıman modları ve sertliği seçilebilen süspansiyon sistemi kontrollerine de ev sahipliği yapıyor.

Dokunmatik kumanda düğmeleriyle yeni nesil AMG direksiyonu

Yeni nesil AMG direksiyonu, sürücü ile otomobil arasında üst düzey bir bağ kuruyor. Tutma bölgesinde delikli yapıdaki deriye sahip kırmızı dikişli, alt kenarı düz sportif direksiyon simidi, etkileyici bir görünüm sunuyor. Tasarımıyla dikkat çeken vites değiştirme kulakçıkları, manuel vites değiştirme imkânı sunarak sportif sürüşü destekliyor. Yeni entegre Dokunmatik Kumanda Düğmeleri, gösterge ve bilgi-eğlence sistem ekranını ayarlama ve kişiselleştirme imkanı sunuyor.

MBUX bilgi ve eğlence sistemi isteğe bağlı olarak AMG TRACK PACE ile donatılabiliyor. MBUX’un sanal yarış mühendisi, pist sürüşü esnasında hız veya hızlanma gibi araca ait veriler, tur zamanları ile ara zamanlar, referans değer ile olan zaman farklı gibi değerleri topluyor ve ekranda gösteriyor. Belirli rakamlar kırmızı veya yeşil gösterildiğinden sürücü sürüş esnasında ilgili değeri okumadan göz ucuyla daha hızlı veya daha yavaş olduğunu görebiliyor. Sürücü tur sonunda pist üzerindeki performansını değerlendirebiliyor, hızlanma veya yavaşlama gibi verileri kaydedebiliyor.

Teknik özellikler

Motor Sıralı 4 silindirli turbo beslemeli
Silindir hacmi 1991 cc
Maksimum güç 306 BG (225 kW), 5.800-6.100 d/d
Maksimum tork 400 Nm, 3000-4000 d/d
Güç aktarımı AMG Performance 4MATIC değişken dört tekerlekten çekiş sistemi
Şanzıman AMG SPEEDSHIFT DCT 7G çift kavramalı otomatik şanzıman
Karma koşullarda yakıt tüketimi 7,4-7,3 lt/100 km
CO2 emisyonu karma koşullarda 169-167 gr/km
Verimlilik sınıfı D
Hızlanma 0-100 km/h 4,7 sn
Maksimum hız 250 km/s

Diğer Haberler

750S Le Mans özel versiyonu McLaren

McLaren Automotive, 24 Saat Le Mans'ta ilk kez zaferle çıkmasının 30. yıl dönümünü kutluyor - benzersiz bir Üçlü Taç* başarısını tamamlıyor - ve McLaren'in 2027'den itibaren...

Türkiye’de ithal araç oranı yüzde 70

Automechanika İstanbul 2025, Türkiye otomotiv tedarik sanayisinin, dünyayla rekabet gücünü artırabilmesine olanak sağlayacak İstanbul, 15.05.2025. 2024 yılında Türkiye otomotiv sanayisi için olanaklarla birlikte çalışabilirin da bir...

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti kampanyasını duyurmak üzere hazırlanmış reklam filmi,...

“OPET, sektörünün en güçlü ve en fazla büyüyen markası”

OPET, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da sektörün üzerinde büyüyerek ilk 3 firma arasında pazar payını artıran tek marka oldu. OPET Genel Müdürü...

Sakarıılıca Tırmanmada Heyecan Doruktaydı

Eskişehir Otomobil Spor Kulübü (ESOK) tarafından ICRYPEX ana sponsorluğunda, Mihalgazi Belediyesi'nin katkılarıyla düzenlenen AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası'nın 3. ayağı, 7,4 kilometre uzunluğundaki Sakarıılıca...

Nissan Yetkili Satıcılarına davet ediyor

Nissan 01-05 Haziran tarihleri arasında yapılacak bayram öncesi organizasyonlar ile tüm Nissan tutkunlarını Nissan Yetkili Satıcılarına bekliyor.  Nissan Türkiye, yeni bir Nissan sahibi olmak için...

Hyundai Motor Türkiye Markalı Kasko Hizmeti

Sigorta ve Yetkili Servis hizmetini tek çatı altında toplayan Hyundai Motor Türkiye, uzun yıllardır süregelen markalı kasko hizmetini genişletmeye ve Hyundai araçlarına sahiplerine üstün...