Yeni Jenerasyon “Elektrikli” Dedi

®
Çok Okunanlar

Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi

Araç ve aksamların piyasa gözetim ve denetim şartları belirlendi Araç, sistem, aksam ve teknik ünitelerin piyasa gözetimi ve denetimine yönelik...

Brent petrolün varili 70,53 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 70,53 dolardan işlem görüyor. Dün 70,82 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü...

Toyota ‘YbZ4X’ ve ‘Urban Cruiser’ da piyasaya çıkacak

Toyota, bu yıl sonuna kadar SUV segmentinde yeni ve geliştirilmiş elektrikli araçlarını piyasaya sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

Yeni BMW iX Sportif ve Etkileyici Tasarım

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin premium elektrikli SUV segmentinde ileri teknoloji, lüks, konfor ve yüksek performansı bir araya...

Şubat’ta Piyasa Sabit Kaldı

Türkiye’nin otomobil dikeyindeki ilk online ilan platformu arabam.com, şubat ayının ikinci el ilan verilerine dayanarak hazırladığı analizi paylaştı. İlan fiyatları...

Mercedes-Benz’den Mart ayında fırsatları

Mercedes-Benz Otomobil kampanyaları: Mercedes-Benz Otomotiv ve Finansal Hizmetler, Mart ayına özel yeni otomobil alımlarında geçerli finansman seçeneklerini daha avantajlı...

Otokoç Otomotiv’de üst düzey atama Esra Başer atandı

Otokoç Otomotiv'de pazarlama liderliği görevine, uzun yıllardır Koç Topluluğu'nda önemli görevler üstlenen Esra Başer atandı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Otokoç...

Nissan tarafından Economist Impact’e gerçekleştirilen küresel gençlik araştırması, elektrikli araçların tercih edilen mobilite olduğunu ortaya koyuyor

  • Gelecek 10 yılda elektrikli araç sahipliği tercihi %50’den fazla artacak
  • Katılımcıların üçte biri elektrikli araç sahibi olmayı bekliyor; gelişmekte olan şehirler talebi artırıyor
  • Şehirli gençler yeni elektrifikasyon teknolojileri hakkında bilgi sahibi; katılımcıların yaklaşık yarısı bu teknolojilerin mobilite tercihlerini etkileyeceğini belirtiyor
  • Katılımcıların çoğunluğu karbon ayak izini azaltmak istiyor ve sürdürülebilirliğe değer veriyor, ancak pragmatizm ağır basıyor

Nissangenç şehir sakinlerinin gelecekteki mobilite tercihlerini hedefleyen bir araştırma için Economist Impact ile çalıştı*(1). Dünya çapında 15 şehirde 3.750 katılımcıdan alınan yanıtlara dayanan bulgular *(2), genç nesillerin elektrikli araçları tercih ettiğini ortaya koyarak Nissan’ın elektrifikasyon alanında devam eden çabalarını ve gelişen ihtiyaçları karşılamak için sürdürülebilir çözümlere olan bağlılığını güçlendiriyor.

Araştırma katılımcılarının temel bulguları şöyle sıralanıyor:

  • Genç şehir sakinlerinin çoğunluğu (%57) karbon ayak izini azaltmak için seyahat alışkanlıklarını değiştirmeye istekli; gelişmekte olan şehirlerde yaşayanlar ise çevresel kaygıları mobilite tercihleri için bir aciliyet olarak görüyor.
  • Elektrikli araçlar (EV’ler) tercih edilen mobilite şekli olarak ortaya çıkıyor; katılımcılar arasında EV sahipliğinin bugün %23’ten önümüzdeki on yıl içinde %35’in üzerine çıkması bekleniyor.
  • Gelişmekte  olan şehirlerdeki elektrikli araç sahipliği arzusu daha  güçlü; gelişmiş şehirlerdeki %31’e kıyasla %44’ü önümüzdeki beş yıl içinde elektrikli araç kullanmayı öngörüyor; kirlilik gerçekleri onları sürdürülebilirliği düşünmeye itiyor..
  • Daha genç şehirliler enerji depolama, alternatif yakıtlar ve araçtan her şeye (V-to-X) gibi yeniliklere yoğun ilgi göstermekte ve yaklaşık yarısı (%40’tan fazlası) bu teknolojilerin mobilite tercihlerini etkileyeceğini belirtiyor.

Economist Impact Asya-Pasifik Sürdürülebilirlik Lideri Ritu Bhandari, “Bu araştırma, genç nesillerin mobilitenin geleceğini nasıl tasavvur ettiklerini araştırıyor; onların seçimleri gelişen mobilite ortamını doğrudan şekillendireceği için önemli bir bakış açısı” dedi. “Bulgularımız, sürdürülebilir mobilitenin başarıya ulaşması için şehirlerin çevresel hedefleri, uygun fiyat, kolaylık ve kapsayıcılık gibi gerçek yolcu öncelikleriyle dengelemesi gerektiğini ortaya koyuyor. Bunu başarmak için toplu taşıma, elektrikli araçlar, ortak hareketlilik ve aktif ulaşımı, farklı ihtiyaçları olan tüm sakinler için bağlantılı, erişilebilir bir ağa sorunsuz bir şekilde entegre eden esnek, çok modlu çözümler gerekiyor.”

Nissan’ın Küresel İletişimden sorumlu kurumsal başkan yardımcısı Lavanya Wadgaonkar, “Mobiliteyi elektrikli ve sürdürülebilir hale getirmeye inanıyoruz – bu, ulaşımın geleceğini şekillendiren belirleyici bir beklentidir” dedi. “Bu anket, elektrifikasyona yönelik artan talebi ve daha fazla farkındalık yaratma ihtiyacını teyit ediyor, ancak uzun vadeli başarı, elektrikli araçların benimsenmesini sorunsuz, pratik ve uygun maliyetli hale getirmeye bağlı. Nissan’da, elektrifikasyonun sadece bir seçenek değil, mobilite ortamının temel bir bileşeni olmasını sağlayarak, boşlukları doldurmak için veri odaklı araştırma ve yeniliklerden yararlanıyoruz.”

Genç nesiller tercih ettikleri mobilite modu olarak elektrikli araçları seçti

Anket katılımcıları arasında iyimserlik yüksek seyretmeye devam ederken, katılımcıların üçte birinden fazlası on yıl içinde kişisel olarak sahip oldukları bir elektrikli araç kullanmayı bekliyor. On yıllık dönemde elektrikli araç sahipliği tercihi %50’den fazla artmış bulunuyor. Gelişmekte olan şehirler önümüzdeki beş yıl içinde %44’lük bir oranla, elektrikli araç kullanmayı öngörürken, gelişmiş şehirlerde bu oran %31’de kalıyor. Kirlilik ve trafik sıkışıklığı gibi artan çevresel kaygılar Şangay, Sao Paulo ve Mexico City gibi şehirlerde elektrikli araçlara olan ilgiyi arttırıyor. Elektrikli araçların benimsenmesini şekillendiren faktörler büyük ölçüde batarya performansı, şarj altyapısı ve maliyetlerle ilişkili görülüyor. Gelişmekte olan şehirlerdeki katılımcılar elektrikli araç bataryaları konusunda daha fazla endişe duyarken, gelişmiş şehirlerdeki katılımcılar elektrikli araç maliyetlerine odaklanıyor.

Elektrikli araçlara yönelik gelecek hevesi mobilitenin ötesine geçiyor 

Anket katılımcılarının %40’ından fazlası yeni elektrikli araç teknolojilerinden heyecan duyuyor ve bu teknolojilerin günlük yaşamı etkileme potansiyelinin farkında. Katılımcıların yarısı, elektrikli araçların hem harici cihazlara güç verebileceğinin hem de fazla yenilenebilir enerjiyi depolayabileceğinin bilincinde. Çünkü elektrikli araçlar bir ulaşım aracı olmaktan çıkıp enerji yönetimi için potansiyel bir araca dönüşüyor. Gelişmekte olan şehirlerdeki katılımcılar, elektrikli araçların acil durumlarda elektriğin kullanılması, paylaşılması ve taşınması gibi mobilitenin ötesindeki uygulamalarına daha fazla ilgi gösteriyor.

Anket bulguları, Nissan’ın herkes için her yerde daha temiz, daha güvenli ve daha kapsayıcı mobilite geliştirme ve teşvik etme vizyonuyla birebir uyum içinde yer alıyor. Nissan, elektrikli araçları daha erişilebilir ve uygun maliyetli hale getirmek için elektrifikasyon stratejisini ilerletmeye devam ediyor. Şarj altyapısını iyileştirmek, batarya teknolojisini geliştirmek ve daha uygun maliyetli elektrikli araç çözümleri geliştirmek için çalışıyor. Nissan, akıllı şarj çözümlerini, batarya enerji depolama yeniliklerini ve araçtan her şeye (V2X) çözümlerini entegre ederek daha bütünsel ve verimli bir elektrikli araç enerji ekosistemi oluşturmayı hedefliyor.

Nissan, dünyanın ulaşım ve enerji ihtiyaçlarına pratik çözümler sunuyor. Daha sürdürülebilir ve esnek bir ulaşım vizyonuna yön vermek için Nissan, geleceğe yönelik çözümlere yatırım yapmaya sürdürüyor.

Diğer Haberler

Toyota ‘YbZ4X’ ve ‘Urban Cruiser’ da piyasaya çıkacak

Toyota, bu yıl sonuna kadar SUV segmentinde yeni ve geliştirilmiş elektrikli araçlarını piyasaya sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, küresel otomobil üreticisi Toyota, farklı...

Brent petrolün varili 70,53 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 70,53 dolardan işlem görüyor. Dün 70,82 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 70,70 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi

Araç ve aksamların piyasa gözetim ve denetim şartları belirlendi Araç, sistem, aksam ve teknik ünitelerin piyasa gözetimi ve denetimine yönelik ortak kriterler tespit edildi. Sanayi ve...

OPET Genel Müdürü Özgür Kahramanzade

Motosiklet seçeneklerine OPET'ten 'kask' indirimi Motosiklet Aracılığıyla kask takmanın hayati önem taşıdığı konusunda bölgesel olarak oluşturulmaması konusunda hayati önem taşıyan OPET, “Motosiklet Kazalarının Önlenmesine Yönelik...

Bakan Yerlikaya Fuar Açılışını Yaptı Ziyaret Etti….

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, motosiklet kazalarını önlemek amacıyla hazırlanan yeni eylem planını İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenen MOTOBIKE İstanbul 2025 Fuarı'nda açıkladı. Türkiye'deki motosiklet sayısının 2019'da 3,3 milyon iken...

Rahat Oturma Pozisyonlarında Güvenlik

Diz hava yastığı, emniyet kemeri ve ön hava yastığından oluşan ön koruma sistemini tamamlayarak tutma enerjisinin bir kısmını dizler ve uyluklar üzerinden araca aktarıyor...

Chery OMODA 5 PRO, Benzersiz Cazibesi

Chery OMODA 5 PRO, öncü tasarımı, gelişmiş teknolojilerle donatılan kabini ve performanslı güç-aktarma sistemi ile ulaşımın geleceğini şekillendirmeye devam ediyor. Konu ulaşımdaki yol arkadaşı...

Country News Categories - UK

Hyundai Leadership Honored as Reuters 2025 Trailblazing Women in Automotive

Three Hyundai executives, Claudia Márquez, Olabisi Boyle, and Kate Fabian have been named 2025 Trailblazing Women in Automotive by Reuters, a prestigious recognition honoring twenty outstanding global females...

Bentley’s Extraordinary Women unite to design a bespoke Grand Tourer

Bentley Motors has welcomed three exceptional, world-leading musical artists to its Crewe headquarters to design a one-of-a-kind Continental GTC, commissioned to honour female empowerment...

USA

Hyundai Leadership Honored as Reuters 2025 Trailblazing Women in Automotive

Three Hyundai executives, Claudia Márquez, Olabisi Boyle, and Kate Fabian have been named 2025 Trailblazing Women in Automotive by Reuters, a prestigious recognition honoring twenty outstanding global females...

Oil prices drop amid US tariffs and Ukraine ceasefire talks

Oil prices continue their downward movement on Thursday as US President Donald Trump's 25% tariff on steel and aluminum imports took effect, alongside ongoing...

DE

Dreifach-Sieg für Alfa Romeo bei „BEST CARS“

Wieder ein Triple für Alfa Romeo: Wie schon im vergangenen Jahr feiert die italienische Marke einen Dreifachsieg beim Wettbewerb „BEST CARS“. Die Leserinnen und...

Abarth 500e gewinnt beim Wettbewerb „Best Cars“

Erneuter Sieg für Abarth bei der jährlichen Wahl der „Best Cars“: Der elektrisch angetriebene Abarth 500e wurde von den Leserinnen und Lesern des Fachmagazins...

IT

“Insieme per proteggere”, Lancia al fianco delle donne

Si è svolto lo scorso venerdì, nella splendida cornice di Villa Necchi Campiglio a Milano, il talk “Insieme per Proteggere: Dialoghi sulla Violenza di...

Reuters Events annuncia: Rebecca Reinermann inclusa nell’elenco “Trailblazing Women 2025”

Rebecca Reinermann, Vice President Marketing di Opel e Vauxhall, è stata inclusa nell'elenco delle "Trailblazing Women 2025". In occasione della Giornata internazionale della donna,...

FR

Alfa Romeo est la marque qui progresse le plus sur le marché français en 2025

Avec une progression de 62 % sur les deux premiers mois de l’année par rapport à la même période en 2024, Alfa Romeo atteint...

Stellantis annonce un changement de direction pour la marque Jeep en Europe

AMSTERDAM, février 2025 – Stellantis a annoncé aujourd’hui que Fabio Catone succédera à Eric Laforge en tant que responsable de la marque Jeep® en...