Yeni Jenerasyon “Elektrikli” Dedi

®
Çok Okunanlar

Yeni Nissan Elektrikli Micra Roma’da Lansman

Roma - ITALIA  --  Nissan Micra, Roma'daki lansman sunumunda gördüğümüz gibi, tamamen elektrikli formatta geri dönüyor ve her şey...

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti...

Türkiye’de ithal araç oranı yüzde 70

Automechanika İstanbul 2025, Türkiye otomotiv tedarik sanayisinin, dünyayla rekabet gücünü artırabilmesine olanak sağlayacak İstanbul, 15.05.2025. 2024 yılında Türkiye otomotiv sanayisi için...

Toyota, yeni nesil Aygo X

Aygo X, 2021 yılında piyasaya sürülmesinden bu yana, türetildiği 'X'siz' sedanla birlikte Avrupa'da ve özellikle İtalya'da en başarılı Toyota...

Stellantis modelleri için yeni LIQUI MOLY motoryağı

Top Tec 6320 5W-30 öncelikle Citroën, DS, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot ve Toyota markalarının PSA motorları bulunan benzinli ve...

Çin’in BYD şirketine dava açtı…

Brezilya, kölelik benzeri çalışma koşulları iddiaları nedeniyle Çin'in BYD şirketine dava açtı Brezilyalı savcılar Salı günü, Çinli elektrikli araç devi...

MAXUS Modellerinde 1 Milyon TL Finansman

Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen SAIC bünyesindeki Maxus, haziran ayında sunduğu avantajlı finansman olanaklarıyla yüksek verimlilik ve...

Nissan tarafından Economist Impact’e gerçekleştirilen küresel gençlik araştırması, elektrikli araçların tercih edilen mobilite olduğunu ortaya koyuyor

  • Gelecek 10 yılda elektrikli araç sahipliği tercihi %50’den fazla artacak
  • Katılımcıların üçte biri elektrikli araç sahibi olmayı bekliyor; gelişmekte olan şehirler talebi artırıyor
  • Şehirli gençler yeni elektrifikasyon teknolojileri hakkında bilgi sahibi; katılımcıların yaklaşık yarısı bu teknolojilerin mobilite tercihlerini etkileyeceğini belirtiyor
  • Katılımcıların çoğunluğu karbon ayak izini azaltmak istiyor ve sürdürülebilirliğe değer veriyor, ancak pragmatizm ağır basıyor

Nissangenç şehir sakinlerinin gelecekteki mobilite tercihlerini hedefleyen bir araştırma için Economist Impact ile çalıştı*(1). Dünya çapında 15 şehirde 3.750 katılımcıdan alınan yanıtlara dayanan bulgular *(2), genç nesillerin elektrikli araçları tercih ettiğini ortaya koyarak Nissan’ın elektrifikasyon alanında devam eden çabalarını ve gelişen ihtiyaçları karşılamak için sürdürülebilir çözümlere olan bağlılığını güçlendiriyor.

Araştırma katılımcılarının temel bulguları şöyle sıralanıyor:

  • Genç şehir sakinlerinin çoğunluğu (%57) karbon ayak izini azaltmak için seyahat alışkanlıklarını değiştirmeye istekli; gelişmekte olan şehirlerde yaşayanlar ise çevresel kaygıları mobilite tercihleri için bir aciliyet olarak görüyor.
  • Elektrikli araçlar (EV’ler) tercih edilen mobilite şekli olarak ortaya çıkıyor; katılımcılar arasında EV sahipliğinin bugün %23’ten önümüzdeki on yıl içinde %35’in üzerine çıkması bekleniyor.
  • Gelişmekte  olan şehirlerdeki elektrikli araç sahipliği arzusu daha  güçlü; gelişmiş şehirlerdeki %31’e kıyasla %44’ü önümüzdeki beş yıl içinde elektrikli araç kullanmayı öngörüyor; kirlilik gerçekleri onları sürdürülebilirliği düşünmeye itiyor..
  • Daha genç şehirliler enerji depolama, alternatif yakıtlar ve araçtan her şeye (V-to-X) gibi yeniliklere yoğun ilgi göstermekte ve yaklaşık yarısı (%40’tan fazlası) bu teknolojilerin mobilite tercihlerini etkileyeceğini belirtiyor.

Economist Impact Asya-Pasifik Sürdürülebilirlik Lideri Ritu Bhandari, “Bu araştırma, genç nesillerin mobilitenin geleceğini nasıl tasavvur ettiklerini araştırıyor; onların seçimleri gelişen mobilite ortamını doğrudan şekillendireceği için önemli bir bakış açısı” dedi. “Bulgularımız, sürdürülebilir mobilitenin başarıya ulaşması için şehirlerin çevresel hedefleri, uygun fiyat, kolaylık ve kapsayıcılık gibi gerçek yolcu öncelikleriyle dengelemesi gerektiğini ortaya koyuyor. Bunu başarmak için toplu taşıma, elektrikli araçlar, ortak hareketlilik ve aktif ulaşımı, farklı ihtiyaçları olan tüm sakinler için bağlantılı, erişilebilir bir ağa sorunsuz bir şekilde entegre eden esnek, çok modlu çözümler gerekiyor.”

Nissan’ın Küresel İletişimden sorumlu kurumsal başkan yardımcısı Lavanya Wadgaonkar, “Mobiliteyi elektrikli ve sürdürülebilir hale getirmeye inanıyoruz – bu, ulaşımın geleceğini şekillendiren belirleyici bir beklentidir” dedi. “Bu anket, elektrifikasyona yönelik artan talebi ve daha fazla farkındalık yaratma ihtiyacını teyit ediyor, ancak uzun vadeli başarı, elektrikli araçların benimsenmesini sorunsuz, pratik ve uygun maliyetli hale getirmeye bağlı. Nissan’da, elektrifikasyonun sadece bir seçenek değil, mobilite ortamının temel bir bileşeni olmasını sağlayarak, boşlukları doldurmak için veri odaklı araştırma ve yeniliklerden yararlanıyoruz.”

Genç nesiller tercih ettikleri mobilite modu olarak elektrikli araçları seçti

Anket katılımcıları arasında iyimserlik yüksek seyretmeye devam ederken, katılımcıların üçte birinden fazlası on yıl içinde kişisel olarak sahip oldukları bir elektrikli araç kullanmayı bekliyor. On yıllık dönemde elektrikli araç sahipliği tercihi %50’den fazla artmış bulunuyor. Gelişmekte olan şehirler önümüzdeki beş yıl içinde %44’lük bir oranla, elektrikli araç kullanmayı öngörürken, gelişmiş şehirlerde bu oran %31’de kalıyor. Kirlilik ve trafik sıkışıklığı gibi artan çevresel kaygılar Şangay, Sao Paulo ve Mexico City gibi şehirlerde elektrikli araçlara olan ilgiyi arttırıyor. Elektrikli araçların benimsenmesini şekillendiren faktörler büyük ölçüde batarya performansı, şarj altyapısı ve maliyetlerle ilişkili görülüyor. Gelişmekte olan şehirlerdeki katılımcılar elektrikli araç bataryaları konusunda daha fazla endişe duyarken, gelişmiş şehirlerdeki katılımcılar elektrikli araç maliyetlerine odaklanıyor.

Elektrikli araçlara yönelik gelecek hevesi mobilitenin ötesine geçiyor 

Anket katılımcılarının %40’ından fazlası yeni elektrikli araç teknolojilerinden heyecan duyuyor ve bu teknolojilerin günlük yaşamı etkileme potansiyelinin farkında. Katılımcıların yarısı, elektrikli araçların hem harici cihazlara güç verebileceğinin hem de fazla yenilenebilir enerjiyi depolayabileceğinin bilincinde. Çünkü elektrikli araçlar bir ulaşım aracı olmaktan çıkıp enerji yönetimi için potansiyel bir araca dönüşüyor. Gelişmekte olan şehirlerdeki katılımcılar, elektrikli araçların acil durumlarda elektriğin kullanılması, paylaşılması ve taşınması gibi mobilitenin ötesindeki uygulamalarına daha fazla ilgi gösteriyor.

Anket bulguları, Nissan’ın herkes için her yerde daha temiz, daha güvenli ve daha kapsayıcı mobilite geliştirme ve teşvik etme vizyonuyla birebir uyum içinde yer alıyor. Nissan, elektrikli araçları daha erişilebilir ve uygun maliyetli hale getirmek için elektrifikasyon stratejisini ilerletmeye devam ediyor. Şarj altyapısını iyileştirmek, batarya teknolojisini geliştirmek ve daha uygun maliyetli elektrikli araç çözümleri geliştirmek için çalışıyor. Nissan, akıllı şarj çözümlerini, batarya enerji depolama yeniliklerini ve araçtan her şeye (V2X) çözümlerini entegre ederek daha bütünsel ve verimli bir elektrikli araç enerji ekosistemi oluşturmayı hedefliyor.

Nissan, dünyanın ulaşım ve enerji ihtiyaçlarına pratik çözümler sunuyor. Daha sürdürülebilir ve esnek bir ulaşım vizyonuna yön vermek için Nissan, geleceğe yönelik çözümlere yatırım yapmaya sürdürüyor.

Diğer Haberler

Stellantis modelleri için yeni LIQUI MOLY motoryağı

Top Tec 6320 5W-30 öncelikle Citroën, DS, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot ve Toyota markalarının PSA motorları bulunan benzinli ve dizel araçlar için geliştirilmiştir. LIQUI MOLY'nin...

C3 Aircross’ta 200 bin TL indirim vadeli

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini haziran ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin keyfini...

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeriyle güvenlikte yeni bir dönem başlatıyor Volvo Cars, bugün emniyet kemerine yönelik önemli bir güvenlik iyileştirmesini duyurdu. Dünyada...

Automechanika Istanbul 2025’te

Uluslararası otomotiv satış sonrası endüstrisi, 12 - 15 Haziran’da Automechanika Istanbul 2025’te buluşuyor  İstanbul, 03.06.2025. Otomotiv satış sonrası sektörünün Türkiye’de ve çevre ülkelerdeki en büyük ticaret ve iş platformu Automechanika Istanbul, “satış sonrası pazarının güç merkezi” mottosuyla 12-15 Haziran 2025 tarihleri arasında 18’inci kez...

Nissan Haziran ayına özel servis kampanyası

Haziran indirimleriyle Nissan’ınızı tatile hazırlayın! Nissan sahipleri tatillerine güven ve konfor içinde çıkıyor. Nissan Türkiye Haziran ayına özel servis kampanyasıyla, Niskasko sahiplerine periyodik bakımda 10%...

Opel Yaz Mevsimini Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, haziran ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çoğu modelinde de nakit indirim seçeneği sunuyor. Başarılı hafif ticari...

PEUGEOT, SUV 2008, yeni SUV 3008, yeni SUV 5008

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu haziran ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...