Yeni Jenerasyon “Elektrikli” Dedi

®
Çok Okunanlar

MAİS A.Ş. Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu oldu

2016 yılından bu yana MAİS A.Ş. Genel Müdürü olarak görev yapan Dr. Berk Çağdaş, görevini Bahaettin Tatoğlu’na devretti. OYAK Otomotiv...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı...

Volkswagen Ticari Araç’tan Crafter Servis’e Eylül ayına özel Sıfır Faizli Kredi

Volkswagen Ticari Araç, Crafter Servis modeli için Eylül ayına özel sıfır faizli kredi kampanyası başlattı. Volkswagen Doğuş Finans (Vdf)...

Otomotiv şirketlerinin yüzde 86’sı yapay zekâya yatırım yapıyor

KPMG'nin “Küresel Otomotiv Yöneticileri” anketine göre sektördeki her üç yöneticiden biri üç yıl içinde iş modellerinin tamamen değişeceğini öngörürken,...

Hyundai’nin Beklenen Modeli i30 Türkiye’de Yeniden Satışta

Hyundai Motor Türkiye, C segmentinin en beğenilen modellerinden biri olan i30’u yeniden satışa sunarak kullanıcılarına güçlü, verimli ve güvenli...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi...

Stellantis ve Koç Holding Üst Yönetimi Tofaş Fabrikası’nı Ziyaret Etti

Stellantis Başkanı John Elkann: “Tofaş ile Birlikte Önümüzde Büyük Fırsatlar Var” Tofaş, hafif ticari araç üretim anlaşmasının imzalanmasının ardından Stellantis’in...

Nissan tarafından Economist Impact’e gerçekleştirilen küresel gençlik araştırması, elektrikli araçların tercih edilen mobilite olduğunu ortaya koyuyor

  • Gelecek 10 yılda elektrikli araç sahipliği tercihi %50’den fazla artacak
  • Katılımcıların üçte biri elektrikli araç sahibi olmayı bekliyor; gelişmekte olan şehirler talebi artırıyor
  • Şehirli gençler yeni elektrifikasyon teknolojileri hakkında bilgi sahibi; katılımcıların yaklaşık yarısı bu teknolojilerin mobilite tercihlerini etkileyeceğini belirtiyor
  • Katılımcıların çoğunluğu karbon ayak izini azaltmak istiyor ve sürdürülebilirliğe değer veriyor, ancak pragmatizm ağır basıyor

Nissangenç şehir sakinlerinin gelecekteki mobilite tercihlerini hedefleyen bir araştırma için Economist Impact ile çalıştı*(1). Dünya çapında 15 şehirde 3.750 katılımcıdan alınan yanıtlara dayanan bulgular *(2), genç nesillerin elektrikli araçları tercih ettiğini ortaya koyarak Nissan’ın elektrifikasyon alanında devam eden çabalarını ve gelişen ihtiyaçları karşılamak için sürdürülebilir çözümlere olan bağlılığını güçlendiriyor.

Araştırma katılımcılarının temel bulguları şöyle sıralanıyor:

  • Genç şehir sakinlerinin çoğunluğu (%57) karbon ayak izini azaltmak için seyahat alışkanlıklarını değiştirmeye istekli; gelişmekte olan şehirlerde yaşayanlar ise çevresel kaygıları mobilite tercihleri için bir aciliyet olarak görüyor.
  • Elektrikli araçlar (EV’ler) tercih edilen mobilite şekli olarak ortaya çıkıyor; katılımcılar arasında EV sahipliğinin bugün %23’ten önümüzdeki on yıl içinde %35’in üzerine çıkması bekleniyor.
  • Gelişmekte  olan şehirlerdeki elektrikli araç sahipliği arzusu daha  güçlü; gelişmiş şehirlerdeki %31’e kıyasla %44’ü önümüzdeki beş yıl içinde elektrikli araç kullanmayı öngörüyor; kirlilik gerçekleri onları sürdürülebilirliği düşünmeye itiyor..
  • Daha genç şehirliler enerji depolama, alternatif yakıtlar ve araçtan her şeye (V-to-X) gibi yeniliklere yoğun ilgi göstermekte ve yaklaşık yarısı (%40’tan fazlası) bu teknolojilerin mobilite tercihlerini etkileyeceğini belirtiyor.

Economist Impact Asya-Pasifik Sürdürülebilirlik Lideri Ritu Bhandari, “Bu araştırma, genç nesillerin mobilitenin geleceğini nasıl tasavvur ettiklerini araştırıyor; onların seçimleri gelişen mobilite ortamını doğrudan şekillendireceği için önemli bir bakış açısı” dedi. “Bulgularımız, sürdürülebilir mobilitenin başarıya ulaşması için şehirlerin çevresel hedefleri, uygun fiyat, kolaylık ve kapsayıcılık gibi gerçek yolcu öncelikleriyle dengelemesi gerektiğini ortaya koyuyor. Bunu başarmak için toplu taşıma, elektrikli araçlar, ortak hareketlilik ve aktif ulaşımı, farklı ihtiyaçları olan tüm sakinler için bağlantılı, erişilebilir bir ağa sorunsuz bir şekilde entegre eden esnek, çok modlu çözümler gerekiyor.”

Nissan’ın Küresel İletişimden sorumlu kurumsal başkan yardımcısı Lavanya Wadgaonkar, “Mobiliteyi elektrikli ve sürdürülebilir hale getirmeye inanıyoruz – bu, ulaşımın geleceğini şekillendiren belirleyici bir beklentidir” dedi. “Bu anket, elektrifikasyona yönelik artan talebi ve daha fazla farkındalık yaratma ihtiyacını teyit ediyor, ancak uzun vadeli başarı, elektrikli araçların benimsenmesini sorunsuz, pratik ve uygun maliyetli hale getirmeye bağlı. Nissan’da, elektrifikasyonun sadece bir seçenek değil, mobilite ortamının temel bir bileşeni olmasını sağlayarak, boşlukları doldurmak için veri odaklı araştırma ve yeniliklerden yararlanıyoruz.”

Genç nesiller tercih ettikleri mobilite modu olarak elektrikli araçları seçti

Anket katılımcıları arasında iyimserlik yüksek seyretmeye devam ederken, katılımcıların üçte birinden fazlası on yıl içinde kişisel olarak sahip oldukları bir elektrikli araç kullanmayı bekliyor. On yıllık dönemde elektrikli araç sahipliği tercihi %50’den fazla artmış bulunuyor. Gelişmekte olan şehirler önümüzdeki beş yıl içinde %44’lük bir oranla, elektrikli araç kullanmayı öngörürken, gelişmiş şehirlerde bu oran %31’de kalıyor. Kirlilik ve trafik sıkışıklığı gibi artan çevresel kaygılar Şangay, Sao Paulo ve Mexico City gibi şehirlerde elektrikli araçlara olan ilgiyi arttırıyor. Elektrikli araçların benimsenmesini şekillendiren faktörler büyük ölçüde batarya performansı, şarj altyapısı ve maliyetlerle ilişkili görülüyor. Gelişmekte olan şehirlerdeki katılımcılar elektrikli araç bataryaları konusunda daha fazla endişe duyarken, gelişmiş şehirlerdeki katılımcılar elektrikli araç maliyetlerine odaklanıyor.

Elektrikli araçlara yönelik gelecek hevesi mobilitenin ötesine geçiyor 

Anket katılımcılarının %40’ından fazlası yeni elektrikli araç teknolojilerinden heyecan duyuyor ve bu teknolojilerin günlük yaşamı etkileme potansiyelinin farkında. Katılımcıların yarısı, elektrikli araçların hem harici cihazlara güç verebileceğinin hem de fazla yenilenebilir enerjiyi depolayabileceğinin bilincinde. Çünkü elektrikli araçlar bir ulaşım aracı olmaktan çıkıp enerji yönetimi için potansiyel bir araca dönüşüyor. Gelişmekte olan şehirlerdeki katılımcılar, elektrikli araçların acil durumlarda elektriğin kullanılması, paylaşılması ve taşınması gibi mobilitenin ötesindeki uygulamalarına daha fazla ilgi gösteriyor.

Anket bulguları, Nissan’ın herkes için her yerde daha temiz, daha güvenli ve daha kapsayıcı mobilite geliştirme ve teşvik etme vizyonuyla birebir uyum içinde yer alıyor. Nissan, elektrikli araçları daha erişilebilir ve uygun maliyetli hale getirmek için elektrifikasyon stratejisini ilerletmeye devam ediyor. Şarj altyapısını iyileştirmek, batarya teknolojisini geliştirmek ve daha uygun maliyetli elektrikli araç çözümleri geliştirmek için çalışıyor. Nissan, akıllı şarj çözümlerini, batarya enerji depolama yeniliklerini ve araçtan her şeye (V2X) çözümlerini entegre ederek daha bütünsel ve verimli bir elektrikli araç enerji ekosistemi oluşturmayı hedefliyor.

Nissan, dünyanın ulaşım ve enerji ihtiyaçlarına pratik çözümler sunuyor. Daha sürdürülebilir ve esnek bir ulaşım vizyonuna yön vermek için Nissan, geleceğe yönelik çözümlere yatırım yapmaya sürdürüyor.

Diğer Haberler

İsveç’te Otonom Toplu Ulaşım Karsan Otonom e-ATAK

İsveç’te Otonom Toplu Ulaşım Karsan Otonom e-ATAK ile Başladı “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla bir dünya markası olan Karsan, dünya çapında gerçekleştirdiği başarılarına...

Otomotiv şirketlerinin yüzde 86’sı yapay zekâya yatırım yapıyor

KPMG'nin “Küresel Otomotiv Yöneticileri” anketine göre sektördeki her üç yöneticiden biri üç yıl içinde iş modellerinin tamamen değişeceğini öngörürken, otomotiv şirketlerin yüzde 86'sı yapay...

Aon, Formula 1takımı Scuderia Ferrari HP’nin sponsoru oldu

Aon, Formula 1'in en köklü takımlarından Scuderia Ferrari HP ile uzun süreli bir sponsorluk anlaşması imzaladı. Monza'daki İtalya Grand Prix'siyle başlayan iş birliği; hız,...

TÜSED’den Yedek Parça Tedarik Süreçlerine Dair Çözüm Çağrısı

60 Milyar TL’lik Yedek Parça Tedariki Sigorta Eksperlerinin Yönetiminde TÜSED Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği Yönetim Kurulu, sigorta sektöründe kritik öneme sahip olan yedek parça tedarik...

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile Geleceğin Mobilite Deneyimi Borusan Otomotiv’de Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW ve MINI markalı 40 bin bağlantılı otomobil, sürücülerine...

BYD Türkiye, “Teknoloji Şovu”na TEKNOFEST İstanbul’da Devam Etti

YD Türkiye, Kemerburgaz’da inşa ettiği özel alanda YANGWANG U8 ve YANGWANG U9’un benzersiz yeteneklerini sergilediği nefes kesen teknoloji şovunun ardından, şimdi de bu modelleri...

BMW Golf Cup 2025 Türkiye Elemeleri Başlıyor

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin dünyanın en yüksek sporcu katılımına sahip golf turnuvası BMW Golf Cup 2025 Türkiye Elemeleri, 17 – 21 Eylül...