Yazı - Yeni BMW X1 İlk İncelemesi: Umut Özgür Sunay
Cesur, sportif, çarpıcı, yeni BMW X1
Automobile Magazine, Dergisi Haziran Sayısına Özel…
Yeni model güncellemesi BMW X1’i daha da cazip bir halde makyajlı hale ile sunuyor. Yeni BMW X1’de oldukça belirgin tasarım unsurları yer alıyor. Yeni BMW X1 serisi, üç ve dört silindirli BMW TwinPower Turbo motorları ve BMW xDrive akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi motor seçenekleri ile sunuluyor. X1’in yeni görünümü hem önde hemde arkada yapılan güçlü makkyajlardan kaynaklanıyor. BMW X1’de xLine, Sport Line ve M Sport’a varan hiçte yabancı olmadığımız kullanım paketleri yer alıyor.
BMW X1 M Sport, özellikle atletik görünümlü bir seçenek ve M Sport süspansiyonu, genişletilmiş özelliklere sahip BMW Individual Parlak Shadow Line döşeme ve M Aerodinamik paketi. Yeni BMW X1, özellikle ön ucunda daha fazla baskın ve aura veren bir hava yayıyor. Daha büyük bir BMW ızgarası ve yeni ortada merkezde birleşen böbrekler. Entegre LED sis farları ve daha büyük hava girişleri bulunan bir tampon ilk etapta göze çarpıyor. Yeni Adaptif LED farlarla bağlantılı bir tasarım göz önünde sergilenmiş.
X1’in çekici yeni tasarımı, üç yeni dış renkle – Jucaro Bej metalik, Misano Mavi metalik (yalnızca M Sport modelinde) ve ultra özel BMW Individual Storm Bay metalik seçenekleri ile sunulurken, Yeni jantlar ve 4 tekerlek tasarımıda yenilendi. BMW yeni X1 modelinde tüm yeni benzinli ve dizel motorları euro6 formatına uyumlu. . Verimli fakat sportif, üç ve dört silindirli motorların ürettiği güç – BMW xDrive akıllı dört tekerlekten çekişli veya model varyantına bağlı olarak son teknoloji önden çekişli sürüş konfigürasyonu ile – yoldaki dinamik performansa dönüştürürken engebeli arazide üstün sürüş keyfi veriyor. Manuel altı vitesli şanzıman veya yedi vitesli çift kavramalı otomatik şanzımanla birlikte sunulan BMW X1 sDrive16d özellikle oldukça verimli. Manuel vites seçeneğinde 116 beygir gücünde ki motorun 100km de ortalama harcadığı yakıt oranı 4.4lt. CO2 emisyonları ise 116 – 107 g / km. Yeni BMW X1’in Yedi vitesli otomatik şanzıman seçeneğinde ise 100km’de yine ortalama 4.4lt yakıt sarfiyatı söz konusu. Salınımda ise manuel vites seçeneğine göre 116 – 109 g CO2 km’de sadece birazcık fazla.
Performans 4 çeker motorda, BMW X1 xDrive25d (kombine yakıt tüketimi: 5,2 – 4,9 l / 100 km. CO2 emisyonları: 136 – 128 g / km arttığını görüyoruz. Motor 170 kW (1400 m / dak. 231 hp) güç üretiyor. 450 Nm’lik ciddi bir torka sahip. Bu bir superspor araba kadar tork kuvveti demek aslında. Durum ne olursa olsun, xDrive25d, BMW’nin tüm karekteristik ve teknoloji özelliklerini bir arada yansıtan asıl sürüş zevkini ortaya koyuyor. 0’dan 100 km hızlanması / saatte sadece 6.6 saniye. BMW X1 xDrive25i, dinamikler açısından serideki en iyi performans gösteren modellerden biri. Tam sekiz ileri Steptronic şanzımanla bir araya geliyor. Yenilenen X1’in serideki modellerin çoğunda yer alan akıllı 4 çekiş, xDrive akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi ön ve arka akslar arasındaki tahrik torkunu iaracın yol şartlarına ve ihtiyacına göre böler, sonuç olarak bu sayede xDrive yeni BMW X1 serisinde tüm hava ve yol şartlarında üstün bir çekiş özelliği sağlar. Ayrıca, Yeni BMW X1 için sunulan BMW X1 xDrive25e benzinli ve dizel versiyonlarının etkileyici verimi, ilk hibrid tahrik sistemine sahip ilk BMW X1’in gelmesi içinde bir ön çalışma olarak gözüküyor. BMW X1 xDrive25e’in 100km de sadece 2.0 litre yakıt sarfiyatı bulunuyor. Salınımı ise CO2 emisyonları: 43 g / km oldukça düşük.
BMW X1’in iç mekanının öne çıkan özelliklerinden biri de Kontrol Ekranı. Merkezi olarak monte edilmiş 6.5 inçlik ekran standart olarak konuşlandırılmış, fakat siz navigasyon opsiyonlu seçenek ile aracınız almak isterseniz bu sefer yeni 10,25 inç Dokunmatik Kontrol Ekranı paketi Yeni BMW X1 modelinde yer alıyor. Bu ekran BMW ConnectedDrive’ın dijital servislerine erişmek için ideal bir platform sunuyor. Yeni BMW X1’de arka koltuklar oldukça fonksiyonel ve 3 bölüm olarak katlanabilme özelliğine de sahip. Arka koltuklar isteğe bağlı olarak 13cm ileriye kaydırılabiliyor. Yine Arka Bagaj kapağı ise Yeni BMW X1 modelinde eller serbest modunda tek bir ayak hareketi ile açılabilmekte. Arka tarafta koltuklar katlandığında ise toplam 1,550 litrelik bagaja sahip. BMW X1 xDrive25e hibrit model seçeneğinin 2020 Mart’ında üretime girmesi planlanıyor. BMW i modelleri ve diğer BMW araçları arasında teknoloji transferi yapılmak sureti ile bu modellerde kullanılan yüksek voltajlı piller geliştirilmiş ve o şekilde üretilmiş olacak. Yeni BMW X1 xDrive25e modelinin sadece elektirik gücü ile 50km gitmesi sağlanıyor. Ülkemizde ise Yeni BMW X1’in önce hangi modelleri ve tam olarak ne zaman geleceği konusu Eylül, Ekim gibi netliğe kavuşur ve en erken 2020’de satışa sunulur.