Yeni Audi RS 6 Avant GT

®
Çok Okunanlar

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve Fikir Önderleri Forumu’nu tamamladı....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları (THY) Yolcu Programı Miles&Smiles...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma noktalarından biri olan Equip...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...

Yeni RS 6 Avant GT, 463 kW (630 PS) güç ve 850 Nm maksimum tork üretiyor. Bu, baz RS 6 Avant ile karşılaştırıldığında 22 kW (30 PS) ve 50 Nm artış anlamına geliyor. Serinin en hızlısı, RS 6 Avant’tan 0,3 saniye daha hızlı ve 0’dan 100 km/s hıza 3,3 saniyede ulaşıyor. RS 6 Avant GT, 0-200 km/s hızlanmasını sadece 11,5 saniyede tamamlıyor ve bu değerle RS 6 Avant’tan 0,5 saniye daha hızlı. Maksimum hızı 305 km/s olup etkin fren performansı için RS seramik frenler devreye giriyor.

4.0 TFSI motorun gücü, optimize edilen vites değiştirme sürelerine sahip standart sekiz vitesli Tiptronic şanzıman üzerinden sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi quattro’ya aktarılıyor. RS 6 Avant performans gibi, RS 6 Avant GT de en güncel merkezi kilitli diferansiyel ile donatılıyor. Bu çözüm kompakt olup motor gücünü ön ve arka aksa 40:60 oranında dağıtıyor. Kayma meydana geldiğinde daha iyi tutuşa sahip aksa otomatik olarak daha fazla tork aktarılıyor. Bunun yüzde 70’e kadarı ön aksa ve yüzde 85’e kadarı arka aksa aktarılabiliyor. Yeni orta diferansiyel sürüş dinamiklerini iyileştiriyor, belirgin şekilde daha hassas viraj performansı ve limitlerde daha az önden kayma sağlıyor.

 Özel versiyonu diğer RS modellerinden daha da ayırmak için arka akstaki quattro spor diferansiyel, RS 6 Avant GT için özel olarak ayarlandı. Yeni parametreler Dinamik sürüş modunda daha fazla çeviklik ve arka aks ağırlıklı bir yapı sağlıyor. Sportif, dengeli ve son derece hassas sürüş özellikleri ortaya çıkıyor. Ayarlanabilir coilover süspansiyon ilk kez ve sadece RS 6 Avant GT için standart olarak sunuluyor. RS 6 Avant ile karşılaştırıldığında sürüş yüksekliğini on milimetre azaltıyor ve dinamizm ile konforu mükemmel bir şekilde harmanlıyor. Daha yüksek yaylanma oranı, üç kademeli ayarlanabilir amortisörler ve daha sert stabilizatörler (önde yüzde 30, arkada yüzde 80 daha sert) gövdenin daha az salınıma girmesini sağlıyor ve bu da eğlence faktörünü bir kez daha önemli ölçüde artırıyor. Ayrıca bireysel ayarlamalar yapmak üzere gereken araç ve yönlendirmeler de araçta yer alıyor. Bunun dışında alternatif olarak Dinamik Sürüş Kontrolü (DRC) ile RS spor süspansiyon plus veya RS uyarlanabilir havalı süspansiyon da sipariş edilebiliyor.

Yeni yüksek performanslı 285/30 R22 ebatlarındaki Continental Sport Contact 7 lastikler, dinamik sürüş için gerekli tutuşu sağlıyor. Lastikler hem kuru hem de ıslak yol koşullarında daha iyi yol tutuş sağlıyor ve hızlı virajlarda önden kayma eğilimini azaltarak tüm hız aralıklarında daha hassas yol tutuş sağlıyor. Ayrıca yeni lastiklerle 100-0 km/s fren mesafesi iki metreye kadar kısalıyor.

Yeni RS 6 Avant GT’yi farklı kılan şey, normal RS 6 Avant’tan farklı olarak, montajın tamamının Neckarsulm’daki üretim hattında gerçekleşmemesi. Gövde ve boya işlemlerinin ardından 660 adet özel üretim araç, Audi R8, Audi e-tron GT quattro ve RS e-tron GT modellerinin küçük seri olarak üretildiği Böllinger Höfe tesisine gidiyor. Audi’nin Neckarsulm üretim tesisinin yakınında yer alan bu oldukça esnek tesis, grup içinde özel bir yere sahip olup bu nedenle Audi RS 6 Avant GT burada tamamlanıyor. Nihai montaj, bu özel seri için özel olarak oluşturulan üç montaj istasyonunda yedi deneyimli personel tarafından gerçekleştiriliyor. Her araç bir gününü orada geçiriyor. GT’ye özel tüm özellikler, dünya genelinde üretilen 660 adet RS 6 Avant GT modelinin her birine elle monte ediliyor. Buna kaput, çamurluklar, yan marşpiyeler, çift spoyler, ön ve arka tamponlar ve ayarlanabilir coilover süspansiyon da dahil.

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...