Audi Sport GmbH, RS 4 Avant’ın birçok detayında ince ayar yaptı. Yeni tasarlanan ön kısım ve yeni MMI dokunmatik işletim sistemi ile sportif iç kısım, başarı modelinin atletik isteklerinin altını çiziyor. 331 kW (450 metrik hp) güç çıkışına sahip yüksek torklu çift turbo V6, 1.900 ila 5.000 dev / dak aralığında geniş bir motor devir aralığında krank miline etkileyici bir 600 Nm (442,5 lb-ft) tork uyguluyor. RS 4 Avant, 4 – 6 Ekim 2019 tarihlerinde Hockenheimring’deki DTM finalinde ilk olarak gösterilecek.
Audi Sport GmbH Genel Müdürü Oliver Hoffmann “Tutarlı sportifliği sınırsız günlük kullanılabilirlikle birleştirmek sıra dışı bir fikir gibi görünebilir, ancak bizim için yüksek performanslı Avant, 25 yıllık tarihimizin en iyi konseptlerinden biri” diyor.
Yeni RS 4 Avant’ın ön kısmı tamamen yeniden tasarlandı. RS 4 Avant, A4 Avant’tan oldukça farklı. 2.9 TFSI çift turbo V6 ile Audi Sport GmbH, 1999’dan beri ilk RS 4 Avant’ın efsanevi 2.7 litre V6’sını inşa ediyor. O zamanlar, ikiz turbo V6’nın 279 kW (380 metrik hp) güç çıkışı vardı. Yeni RS 4 Avant şimdi, litre başına 155,5 metrik hp çıkışa eşit olan 331 kW (450 metrik hp) üretiyor.
Yüksek verimli V6 yalnızca güçlü performansıyla değil aynı zamanda yüksek verimlilik düzeyiyle de etkiliyor. Yeni WLTP sürüş çevriminde, her 100 kilometrede (25.6 ABD mpg) sadece 9.2 litre yakıt tüketiyor.Bu, önceki modele göre yüzde 17 oranında bir tüketim azalması teşkil ediyor.2.9 TFSI’nin gücü , sportif sekiz vitesli tiptronik üzerinden quattro sabit dört tekerlekten çekiş sistemine akıyor. Tamamen mekanik merkez diferansiyel, torkun yüzde 60’ını arka aksa yönlendirir ve yüzde 40’ını öne doğru yönlendirir. İstenmeyen kayma bir aksta meydana gelirse, gücün çoğu otomatik olarak ve hızlı bir şekilde diğer aksa yönlendirilir – öne yüzde 70’e veya arka aksa yüzde 85’e kadar. ESC’nin kontrol sistemleriyle ve tekerlek seçici tork kontrolü ile son derece hassas etkileşimi sağlıyor.