Yeni asfaltının aşırı kaygan olduğunu gördük…

®
Çok Okunanlar

Uzun Dönem Araç Kiralamanın Avantajları…

Hem bireylerin hem de şirketlerin mobilite ihtiyaçları sürekli olarak değişiyor ve araç kiralama, bu ihtiyaca kusursuz bir şekilde yanıt...

Rolls-Royce “Wraith Luminary” Koleksiyonu

Rolls-Royce "Wraith Luminary'' koleksiyonu kişiye özel yapılan otomobili en üst seviyeye çıkardı. Bu muhteşem koleksiyon sadece 55 adetten oluşan sınırlı...

BP Petrol ve Gaz Üretimini Azaltma Hedefinden Vazgeçiyor

BP'nin 2030 yılına kadar petrol ve gaz üretimini azaltma hedefinden vazgeçtiği bildirilirken, İngiliz enerji devinin CEO'su şirkete olan yatırımcı...

Toyota C-HR Dolu Dolu Geliyor…

Lansmana Özel Fiyatlar Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota C-HR için yoğun bir ilgi ile...

VERSTAPPEN VE RED BULL SON DERECE KAYGAN BİR PİSTTE YUMUŞAK C3 HAMURLA BAŞI ÇEKTİ…

  • İstanbul Park’ın dokuz yıllık bir aradan sonra Formula 1’e dönüşünde yeni asfaltın kayganlığı ile ilk serbest antrenmanda hafif nemli yüzey, ikinci serbest antrenmanda ise 20 °C’nin altında serin pist sıcaklığı öne çıkan koşullar oldu. Dolayısıyla tutuş sağlamak zorlaşırken araçların sıkça kaydığı görüldü ve özellikle yumuşak hamurda bir miktar tanelenme tespit edildi. Lastiklerde son derece düşük aşınma ve bozulma oluştu.
  • Sonuç olarak, tur zamanları takımların bildirdiği tahmin simülasyonlarına göre beklenenden daha yavaş kaldı.
  • Hamurların üçü de test edilirken takımlar sabah çoğunlukla P Zero Beyaz Sert lastiği kullandı ve ikinci serbest antrenmanda Sarı Orta lastiği de denedikten sonra günü kırmızı yumuşak lastiklerle tamamladı.
  • Lastikler arasındaki tahmini performans farkı oldukça yakın gerçekleşti; yumuşak ve orta arasında yaklaşık 0,9 saniye ve orta ile sert arasında 0,8 saniye oldu.
  • Her iki serbest antrenmanın en hızlısı Red Bull ve takımın pilotu Max Verstappen oldu. İkinci serbest antrenmanda en hızlı ve en yavaş otomobiller arasında fark beş saniyeden biraz fazla oldu.

CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA, SPAIN – FEBRUARY 27: Sebastian Vettel, Ferrari SF1000 during the Barcelona February testing II at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 27, 2020 in Circuit de Barcelona-Catalunya, Spain. (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)

MARIO ISOLA –F1 VE OTOMOBİL YARIŞLARI DİREKTÖRÜ

“İstanbul Park pistinin yaklaşık iki hafta önce dökülen yeni asfaltının aşırı kaygan olduğunu gördük. Aslında Portekiz’deki piste daha çok benzemesini bekliyorduk ama düşük tutuşlu ve oldukça farklı bir zeminle karşılaştık. Destekleyici yarışlar olmamasına rağmen pist yüksek oranda evrildi. Üstelik, pist yüzeyi önceki gece yıkanmıştı ve bu sabah bazı alanlar hafif nemliydi. Otomobillerin kayması nedeniyle bu gibi ekstrem koşullarda beklendiği üzere yumuşak lastikte bir miktar tanelenme gördük; hamur kullanılıp pilotlar lastiklerini ısıttıkça ve pist evrildikçe bu durum iyiye gidecektir. Öte yandan, hava durumuna da dikkat etmemiz gerekiyor; hafta sonu zaman zaman yağış olacağı tahmin ediliyor. Yağmur yağması, pist koşullarını başa döndürebilir ve zaten çok çetin olan şartları daha da zorlaştırabilir.”

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...