FRANKFURT – Yüksek marjlı spor araçlarının satışı ve maliyet indirimlerinin satışı, Volkswagen’in Perşembe günü ilk çeyrek işletme karı tahminlerini yerine getirmek için 1 milyar avroluk yasal bir ücret talep etmesine ve hisse senetlerini yüzde 4,7 oranında artırmasına yardımcı oldu.
Faiz ve vergi öncesi kazanç (FAVÖK), bir önceki yıla göre 4.2 milyar olan 3.9 milyar avroya (4.4 milyar $) düştü, ancak ekstra yasal ücretlere rağmen analistler tarafından beklenen 3.92 milyar avro ile aynı seviyedeydi.
Bir kereye mahsus faktörlere göre ayarlanan EBIT, diğer otomobil üreticileri ve tedarikçilerin görüşlerini kestiği bir dönemde% 14 veya 0.6 milyar avroluk tahmini bir tahminle 4.8 milyar avroya yükseldi.
Lüks markalar Porsche ve Audi, temel FAVÖK’ün yüzde 40’ını oluşturan kâr sağlayan ana unsur olmaya devam ediyor.
Otomobil üreticisi, VW markasındaki yüksek marjlı spor araçlarına olan talebin artmasının, yılın geri kalanında da devam etmesi beklenen bir eğilim olan karların artmasına yardımcı olduğunu belirtti.
Bernstein Research analisti Max Warburton Perşembe günü yaptığı açıklamada, “VW diğerleri düşerken kazanma şansını ve kazancı artıyor” dedi.
Buna karşın, Daimler’in düzeltilmiş faaliyet karı ilk çeyrekte yüzde 30 düştü.
Volkswagen, spor hizmet araçlarının satışlarını 2018’in sonunda yüzde 23,2’den 2020’ye kadar yüzde 40’a çıkarmayı bekliyor.
Otomobil üreticisi, otomobillerin daha katı emisyon testleri için sertifikalandırılmasının güçlüğünün yanı sıra Çin, Güney Amerika ve Rusya’daki ekonomik zayıflığın ve yasal sorunların neden olduğu sürekli darboğazların VW Grubunun işi için risk teşkil ettiğini belirtti.
Sonuç olarak, binek otomobiller için satışların geri dönüşünün büyük olasılıkla yıl için yüzde 6,5 ila yüzde 7,5’lik marj hedefinin altında olacağı belirtildi.