VW, SUV satışlarının artmasıyla 1 milyar avroluk yasal kazancı azaltıyor

®
Çok Okunanlar

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor....

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını...

FRANKFURT – Yüksek marjlı spor araçlarının satışı ve maliyet indirimlerinin satışı, Volkswagen’in Perşembe günü ilk çeyrek işletme karı tahminlerini yerine getirmek için 1 milyar avroluk yasal bir ücret talep etmesine ve hisse senetlerini yüzde 4,7 oranında artırmasına yardımcı oldu.

Faiz ve vergi öncesi kazanç (FAVÖK), bir önceki yıla göre 4.2 milyar olan 3.9 milyar avroya (4.4 milyar $) düştü, ancak ekstra yasal ücretlere rağmen analistler tarafından beklenen 3.92 milyar avro ile aynı seviyedeydi.

Bir kereye mahsus faktörlere göre ayarlanan EBIT, diğer otomobil üreticileri ve tedarikçilerin görüşlerini kestiği bir dönemde% 14 veya 0.6 milyar avroluk tahmini bir tahminle 4.8 milyar avroya yükseldi.

Lüks markalar Porsche ve Audi, temel FAVÖK’ün yüzde 40’ını oluşturan kâr sağlayan ana unsur olmaya devam ediyor.

Otomobil üreticisi, VW markasındaki yüksek marjlı spor araçlarına olan talebin artmasının, yılın geri kalanında da devam etmesi beklenen bir eğilim olan karların artmasına yardımcı olduğunu belirtti.

Bernstein Research analisti Max Warburton Perşembe günü yaptığı açıklamada, “VW diğerleri düşerken kazanma şansını ve kazancı artıyor” dedi.

Buna karşın, Daimler’in düzeltilmiş faaliyet karı ilk çeyrekte yüzde 30 düştü.

Volkswagen, spor hizmet araçlarının satışlarını 2018’in sonunda yüzde 23,2’den 2020’ye kadar yüzde 40’a çıkarmayı bekliyor.

Otomobil üreticisi, otomobillerin daha katı emisyon testleri için sertifikalandırılmasının güçlüğünün yanı sıra Çin, Güney Amerika ve Rusya’daki ekonomik zayıflığın ve yasal sorunların neden olduğu sürekli darboğazların VW Grubunun işi için risk teşkil ettiğini belirtti.

Sonuç olarak, binek otomobiller için satışların geri dönüşünün büyük olasılıkla yıl için yüzde 6,5 ila yüzde 7,5’lik marj hedefinin altında olacağı belirtildi.

Diğer Haberler

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik zorlu mücadele 6 Eylül’de Bolu’da...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını motor, batarya ve platform paylaşımı...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri değiştirdiği bu süreçte, patent savaşları...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...