Hepimiz iyi bir sürücü olduğumuzu düşünmekten hoşlanırız, ama aynı zamanda aramızdaki en iyilerin bile zaman zaman hata yaptığını biliriz. Dikkati dağılmış, stresli, uykulu veya sürüşünüzü kötü etkileyecek herhangi bir durumda olabilirsiniz ve iyi durumda olmadığınız zaman yardıma ihtiyaç duyarsınız.
Sıfır kazanın olduğu bir gelecek vizyonuna ulaşmak için, bir kazanın meydana gelmesinin arkasında yatan tüm nedenlere bakmamız gerekiyor. Geleneksel olarak, içerideki insanları korumaya yardımcı olmak için önce, otomobillerimizin etraflarında neler olup bittiğini daha iyi anlamaya odaklandık.
Ancak insanları nasıl koruyacağımız konusunda yeni bir çığır açmak istiyorsak bundan daha ileriye gitmemiz gerektiğini düşündük – otomobilin, sürücünün durumunu anlamasını sağlayacak sistemleri geliştirmemiz gerekiyor.
Bu nedenle, önümüzdeki günlerde, EX90 modellerimizde standart olarak yer alacak, sürücü anlama sistemimizi tanıtacağız. Bu gerçek zamanlı iç algılama sistemi, basit bir konsepte dayanıyor: Bir Volvo otomobil, sürücünün, sürüş için uygun olmayan bir durumda olduğunu anlarsa, kazayı önlemek için harekete geçebilir.
Sürücü anlama sistemimiz
Bu sistem EX90 ile tanıtılacak ve son teknoloji ürünü bir dış sensör setini tamamlayacak.
Volvo Cars Güvenlik Merkezi Kıdemli Teknik Uzmanı Emma Tivesten, “Araştırmamız, sürücünün nereye baktığını ve gözlerinin ne sıklıkta ve ne kadar süreyle kapalı olduğunu gözlemleyerek sürücünün durumu hakkında çok şey söyleyebileceğimizi gösteriyor. Algılama sistemi, hesaplamalarını araştırma bulgularımıza dayandırarak, otomobillerimizin, sürücü yeteneğinin, belki de uyuşukluk, dikkat dağınıklığı veya diğer dikkatsizlik nedenlerinden dolayı bozulup bozulmadığını belirlemesine ve duruma en uygun şekilde yardım sunmasına olanak tanıyor” dedi.
Sürücünün iyi durumda olmadığını gösteren sinyalleri erkenden almak için iki kamerasını da kullanan sistem, sürücünün bakışlarını gözlemliyor. Sürücünün ne kadar süre yola baktığını ölçerek, doğal değişimlere izin vererek, sürücünün gözlerinin ve belki de zihninin sürüşten başka bir yere odaklanıp odaklanmadığını gözlemliyor.
Sürücü yola çok mu az bakıyor? Görsel olarak dikkati dağınık mı? Belki de telefonuna bakıyor. Çok mu fazla bakıyor? Bu, bilişsel dikkat dağınıklığının bir işareti olabilir. Bu sürücünün artık baktığı şeyi göremeyebileceği noktaya geldiğinin, düşünceleriyle çok meşgul olduğunun göstergesi olabilir.
Burada otomobilin kapasitif direksiyonunun da bir rolü bulunuyor. Sürücünün direksiyonu bırakıp bırakmadığı algılanıyor, direksiyon hareketlerinin dengesi takip ediliyor.
Otomobil, sürücünün bakışlarının ve direksiyon davranışının gerçek zamanlı olarak algılanması için patentli teknolojimizi kullanarak, gerektiğinde sürücüye yardımcı olmak için uygun eylemi gerçekleştirebilecek. Yardım, durumun ciddiyeti ile hacmi artan basit bir uyarı sinyali ile başlayabilir. Sürücü giderek netleşen uyarılara yanıt vermiyorsa, otomobil yolun kenarında güvenli bir şekilde durabilir ve dörtlü flaşörleriyle diğer yol kullanıcılarına bir uyarı gönderebilir.
Volvo Cars Güvenlik Merkezi Başkan Vekili Thomas Broberg, “Çarpışma önleme sistemleri konusundaki kararlı çalışmalarımız sayesinde son on yılda dış algılama konusunda büyük ilerleme kaydettik. İç mekan algılama bizim için bir sonraki güvenlik sınırlarından biridir. Bilgimiz arttıkça ve olgunlaştıkça güvenliği artırmaya yardımcı olmak için adım adım yeni özellikler öğrenmeye, geliştirmeye ve devreye almaya devam edeceğiz.” dedi.