Volvo Trucks mühendislerinden Nils Bohlin tarafından 1959 yılında geliştirilen üç noktalı emniyet kemeri, bugün otomotiv sektöründe standart bir donanım haline geldi. Yapılan değerlendirmeler bugüne kadar 1 milyon hayatı kurtardığını gösteriyor.
Türkiye distribütörlüğünü Temsa İş Makinaları’nın yürüttüğü Volvo Trucks’ın mühendislerinden Nils Bohlin, 1959 yılında ilk üç noktalı emniyet kemerini geliştirdi. Ardından buluşun patentini alan Volvo Trucks, hayat kurtaran bu yeniliği ücretsiz olarak tüm otomotiv sektörünün kullanımına açtı. Volvo Trucks yetkilileri, yapılan araştırmalara göre bugüne kadar 1 milyon hayatın kurtarıldığının belirtilmesine rağmen, birçok sürücünün halen emniyet kemeri kullanmadığına dikkat çekiyor. İlk ana hedefi güvenlik olan Volvo Trucks, tüm sürücülerin emniyet kemerleri kullanmaları halinde olası kazalarda can kaybının ciddi oranda önleneceğinin altını çiziyor.
Trafikte emniyet kemeri kadar hayat kurtaran başka bir güvenlik aracı yok
Volvo Trucks’ın 2017’de yayınladığı güvenlik raporu, trafik kazalarında hayatını kaybeden sürücülerin yüzde 50’sinin emniyet kemeri kullanmış olsalar hayatta kalabileceklerini ortaya koydu. Buna göre emniyet kemeri, trafikte en büyük hayat kurtarıcı çözüm olarak değerlendiriliyor. Volvo Trucks : “Güvenlik DNA’mızda var”
Sıfır kaza vizyonuyla çalışmalarını sürdüren Volvo Trucks; tüm kamyon üreticilerinin, trafik otoritelerinin, yerel altyapı planlamacılarının daha verimli ve daha güvenli taşımacılık sistemleri oluşturmak amacıyla birlikte çalışması gerektiğine inanıyor. Bunu sağlamak amacıyla da trafik güvenliği hakkında elde ettikleri bulguları, bilgi birikimini ve uzmanlığını üniversiteler, araştırma laboratuvarları ve iş ortakları ile paylaşıyor. Trafik güvenliğinin ele alındığı tüm etkinliklerde yer alarak, yenilikçi çözümler üretmek ve geleceğin kamyonlarını tasarlamak için çalışmalarını sürdürüyor.