Volvo Cars ve Varjo, otomobil…

®
Çok Okunanlar

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Yarış Pisti’nde düzenleniyor. Nimara...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği Danışmanı Özgür Şener, “Aracın...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl...

Volvo Cars ve Varjo, otomobil geliştirmekte kullanmak üzere, dünyada bir ilk olan karma gerçeklik uygulaması geliştirdi. Otomobil geliştirmenin geleceği burada: Volvo Cars ile Finlandiya’nın üst düzey artırılmış gerçeklik üreticisi Varjo, prototipler, tasarımlar ve aktif güvenlik teknolojilerini değerlendirmek üzere bir dünya ilki olan karma gerçeklik yaklaşımı geliştirdi.

Volvo Cars and Varjo launch world-first mixed reality application for car development

İş birliği, Volvo Cars Tech Fund’un Varjo’ya yatırım yapma kararı ile daha da güçlenecek. Tech Fund, otomobil üreticisi şirketin yüksek potansiyele sahip teknoloji girişimlerine yatırım yapan risk sermayesi fonudur.

Volvo Cars ve Varjo, ilk kez karma gerçekliğe sahip bir gözlük takarken gerçek bir otomobil sürmeyi, sorunsuz bir şekilde sanal unsurlar eklemeyi ve hem sürücü hem de otomobilin sensörleri için gerçek gibi algılanan özellikler oluşturmayı mümkün hale getirdi. Bugüne kadar başka hiçbir otomobil üreticisi bunu yapmayı başaramamıştı.

Volvo Cars and Varjo launch world-first mixed reality application for car development

Bugün tanıtımı gerçekleştirilen Varjo XR-1, mevcut olan tüm çözünürlük seviyelerinden çok daha iyi bir foto-realistik karma veya sanal gerçeklik sağlıyor. XR-1, özellikleri ve tasarımları neredeyse anında değerlendirme yeteneği sayesinde, geliştirme zaman aralığını önemli bir oranda azaltabiliyor.

Volvo Cars and Varjo launch world-first mixed reality application for car development

Bir önceki model ile karşılaştırıldığında, XR-1’de yüksek çözünürlüklü kameralar yer alıyor ve bu karma gerçekliği mümkün kılıyor. Bu, Volvo Cars tasarımcıları ve mühendislerinin geleceğin otomobillerini “sürmelerine” imkan tanıyor. Böylelikle tüm özellikleri simülasyon ortamında daha otomobiller üretilmeden yıllar önce değerlendirebilecekler ve şirket böylelikle en özel kullanıcı deneyimine sahip, en güvenli otomobilleri geliştirebiliyor olacak.

Volvo Cars Teknolojiden Sorumlu Yönetici (CTO) Henrik Green, “Bu karma gerçeklik yaklaşımıyla, tasarımları ve teknolojileri daha henüz çizim tahtasındayken değerlendirmeye başlayabiliriz” dedi. “Yeni ürün ve fikirleri durağan bir şekilde değerlendireceğimize onları yolda test edebiliriz. Bu yaklaşım, tasarım ve geliştirme sürecinde önceliklerimizi çok daha önceden belirlememizi ve darboğazları ortadan kaldırmamızı sağlayarak önemli bir potansiyel maliyet tasarrufu sunuyor”

XR-1 ayrıca, Volvo Cars mühendislerinin aktif güvenlik çözümlerini daha kolay geliştirmelerini ve değerlendirmelerini sağlıyor. Güvenlik uzmanları, Volvo’nun İsveç’teki araştırma tesislerinde XR-1 kullanarak gerçek otomobilleri sürebiliyor ve gerçek yaşam ortamında artırılmış gerçeklikle uygulanan sanal aktif güvenlik sistemlerini test edebiliyorlar.

XR-1’in içine yerleştirilmiş son derece hassas bir göz izleme teknolojisi, sürücülerin yeni bir özelliği nasıl kullandığını ve herhangi bir şekilde dikkatlerinin dağılıp dağılmadığını değerlendiriyor. Dikkat seviyesini ölçmeye yönelik bu teknoloji tabanlı yaklaşım, Volvo Cars’ın dikkati dağıtmayan yeni özellikler geliştirmesini mümkün kılıyor.

Varjo’nun kurucusu ve CEO’su Niko Eiden, “ilk günden beri vizyonumuz, gerçek ile sanal olanı ayrılmaz bir şekilde bir araya getirebilecek bir ürün geliştirmek olmuştur” dedi. “Volvo Cars’ın XR-1’i inanılmaz gelişmiş bir şekilde kullanıyor olması, Varjo’nun teknolojisinin daha önce imkânsız olan şeyleri mümkün kıldığını gösteriyor. Volvo ile birlikte profesyonel karma gerçeklikte yeni bir çağ başlattık”

Volvo Cars, otomobil endüstrisinde tasarım ve geliştirme çalışmalarında artırılmış ve sanal gerçeklik kullanımına öncülük ediyor. Varjo ile gerçekleştirdiği ortaklık, şirketin bu alandaki güçlü pozisyonunun en son ve en gelişmiş örneğini oluşturuyor. Volvo Cars, gelecek nesil teknolojileri geliştirmek için önde gelen teknoloji şirketleriyle yapılan akıllı ortaklıkların gücüne inanıyor.

Volvo Cars Tech Fund CEO’su Zaki Fasihuddin, “Varjo, kendi alanında açıkça lider” dedi. “Şirketin teknolojisi gelecek için çok şey vaat ediyor, aynı zamanda Volvo Cars için bugünden birçok uygulama olanağı da sunuyor. Varjo, tam da nasıl şirketlere yatırım yapmak istediğimizi gösteren, ders kitabı niteliğinde bir örnek”

Varjo XR-1 ve Volvo Cars’ın teknoloji uygulaması, bugün Santa Clara, Kaliforniya’da, Artırılmış Gerçeklik Dünya Fuarı’nda (Augmented Reality World Expo) tanıtıldı. Teknolojinin uygulanması için patent başvurusu yapılmıştır.

 

2018’de Volvo Car Group

Volvo Car Group 2018 mali yılında, 14.185 MSEK (2017 yılında 14.061 MSEK) faaliyet karı kaydetti. Aynı dönem içindeki gelirleri ise 252.653 MSEK (208.646 MSEK) olarak gerçekleşti. 2018 yılının tamamı için küresel satışlar 2017 yılına göre yüzde 12,4 artarak 642.263 (571.577) adet olarak gerçekleşerek rekor seviyeye ulaştı. Sonuçlar, Volvo Cars’ın finansman ve operasyonlarının son yıllarda kapsamlı bir şekilde dönüşümünün altını çizerken şirketi bir sonraki büyüme aşaması için konumlandırıyor.

 Volvo Car Group hakkında

Volvo, 1927 yılından bu yana faaliyet gösteriyor. Bugün, Volvo Cars, 2018’de yaklaşık 100 ülkede 642.263 otomobil satışı ile dünyanın en tanınmış ve saygın otomobil markalarından biri konumunda. Volvo Cars, 2010 yılından bu yana Çinli Zhejiang Geely Holding (Geely Holding) mülkiyeti altında bulunuyor. Şirket, ABD’li Ford Motor Company tarafından satın alındığı 1999 yılına kadar İsveç Volvo Grubunun bir parçası oldu. 2010 yılında Volvo Cars, Geely Holding tarafından satın alındı.

Volvo Cars 2018 yılında yaklaşık 43.000 (39.500) tam zamanlı çalışan istihdam etti. Volvo Cars’ın merkez ofisi, ürün geliştirme, pazarlama ve yönetim fonksiyonları ağırlıklı olmak üzere İsveç’in Göteborg şehrinde bulunuyor. Volvo Cars’ın Çin’deki merkez ofisi Şangay’da bulunuyor. Şirketin ana otomobil üretim tesisleri Göteborg (İsveç), Gent (Belçika), Güney Carolina (ABD), Chengdu ve Daqing’de (Çin) bulunurken, motorlar Skövde’de (İsveç) ve Zhangjiakou’da (Çin) ve gövde parçaları ise Olofström’de (İsveç) üretiliyor.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...