Volvo Cars ve Varjo, otomobil…

®
Çok Okunanlar

8. Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest Rekor Katılımla Tamamlandı

Afyonkarahisar, bu yıl 8’incisi düzenlenen Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest ile bir kez daha dünya gündemine oturdu....

“Can.ai ile mobilitenin ötesini yeniden kurguluyoruz”

Münih’teki IAA Mobility 2025’e ürün, tasarım ve teknolojileriyle katılan Togg, Microsoft Türkiye iş birliğiyle geliştirdiği yapay zekâ platformu Can.ai’yi...

Europcar Türkiye’de Esra Mine Tanrısevdi Ülke Direktörü Atandı

Araç kiralama sektörünün global markalarından Europcar, Türkiye operasyonunu deneyimli bir isme emanet etti. Sektördeki 15 yıla yakın bilgi birikimi ve...

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000...

Otokar ve Daimler Buses Üretim Anlaşması İmzaladı

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar ve dünya çapında önde gelen otobüs üreticilerinden biri olan Daimler Buses, Mercedes-Benz Conecto otobüslerinin...

OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Renault’nun Bursa üssünde üretim hattını inceledi

Oyak Renault’nun Bursa’daki üretim üssünü ziyaret eden OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Duster, Clio ve Boreal modellerinin üretim hatlarını...

Vestel Mobilite, IAA Mobility 2025’te

Vestel Mobilite, elektrikli araç şarj teknolojilerinden otomotiv elektroniğine ve enerji depolama çözümlerine uzanan geniş ürün gamıyla, IAA Mobility 2025’te...

Volvo Cars ve Varjo, otomobil geliştirmekte kullanmak üzere, dünyada bir ilk olan karma gerçeklik uygulaması geliştirdi. Otomobil geliştirmenin geleceği burada: Volvo Cars ile Finlandiya’nın üst düzey artırılmış gerçeklik üreticisi Varjo, prototipler, tasarımlar ve aktif güvenlik teknolojilerini değerlendirmek üzere bir dünya ilki olan karma gerçeklik yaklaşımı geliştirdi.

Volvo Cars and Varjo launch world-first mixed reality application for car development

İş birliği, Volvo Cars Tech Fund’un Varjo’ya yatırım yapma kararı ile daha da güçlenecek. Tech Fund, otomobil üreticisi şirketin yüksek potansiyele sahip teknoloji girişimlerine yatırım yapan risk sermayesi fonudur.

Volvo Cars ve Varjo, ilk kez karma gerçekliğe sahip bir gözlük takarken gerçek bir otomobil sürmeyi, sorunsuz bir şekilde sanal unsurlar eklemeyi ve hem sürücü hem de otomobilin sensörleri için gerçek gibi algılanan özellikler oluşturmayı mümkün hale getirdi. Bugüne kadar başka hiçbir otomobil üreticisi bunu yapmayı başaramamıştı.

Volvo Cars and Varjo launch world-first mixed reality application for car development

Bugün tanıtımı gerçekleştirilen Varjo XR-1, mevcut olan tüm çözünürlük seviyelerinden çok daha iyi bir foto-realistik karma veya sanal gerçeklik sağlıyor. XR-1, özellikleri ve tasarımları neredeyse anında değerlendirme yeteneği sayesinde, geliştirme zaman aralığını önemli bir oranda azaltabiliyor.

Volvo Cars and Varjo launch world-first mixed reality application for car development

Bir önceki model ile karşılaştırıldığında, XR-1’de yüksek çözünürlüklü kameralar yer alıyor ve bu karma gerçekliği mümkün kılıyor. Bu, Volvo Cars tasarımcıları ve mühendislerinin geleceğin otomobillerini “sürmelerine” imkan tanıyor. Böylelikle tüm özellikleri simülasyon ortamında daha otomobiller üretilmeden yıllar önce değerlendirebilecekler ve şirket böylelikle en özel kullanıcı deneyimine sahip, en güvenli otomobilleri geliştirebiliyor olacak.

Volvo Cars Teknolojiden Sorumlu Yönetici (CTO) Henrik Green, “Bu karma gerçeklik yaklaşımıyla, tasarımları ve teknolojileri daha henüz çizim tahtasındayken değerlendirmeye başlayabiliriz” dedi. “Yeni ürün ve fikirleri durağan bir şekilde değerlendireceğimize onları yolda test edebiliriz. Bu yaklaşım, tasarım ve geliştirme sürecinde önceliklerimizi çok daha önceden belirlememizi ve darboğazları ortadan kaldırmamızı sağlayarak önemli bir potansiyel maliyet tasarrufu sunuyor”

XR-1 ayrıca, Volvo Cars mühendislerinin aktif güvenlik çözümlerini daha kolay geliştirmelerini ve değerlendirmelerini sağlıyor. Güvenlik uzmanları, Volvo’nun İsveç’teki araştırma tesislerinde XR-1 kullanarak gerçek otomobilleri sürebiliyor ve gerçek yaşam ortamında artırılmış gerçeklikle uygulanan sanal aktif güvenlik sistemlerini test edebiliyorlar.

XR-1’in içine yerleştirilmiş son derece hassas bir göz izleme teknolojisi, sürücülerin yeni bir özelliği nasıl kullandığını ve herhangi bir şekilde dikkatlerinin dağılıp dağılmadığını değerlendiriyor. Dikkat seviyesini ölçmeye yönelik bu teknoloji tabanlı yaklaşım, Volvo Cars’ın dikkati dağıtmayan yeni özellikler geliştirmesini mümkün kılıyor.

Varjo’nun kurucusu ve CEO’su Niko Eiden, “ilk günden beri vizyonumuz, gerçek ile sanal olanı ayrılmaz bir şekilde bir araya getirebilecek bir ürün geliştirmek olmuştur” dedi. “Volvo Cars’ın XR-1’i inanılmaz gelişmiş bir şekilde kullanıyor olması, Varjo’nun teknolojisinin daha önce imkânsız olan şeyleri mümkün kıldığını gösteriyor. Volvo ile birlikte profesyonel karma gerçeklikte yeni bir çağ başlattık”

Volvo Cars, otomobil endüstrisinde tasarım ve geliştirme çalışmalarında artırılmış ve sanal gerçeklik kullanımına öncülük ediyor. Varjo ile gerçekleştirdiği ortaklık, şirketin bu alandaki güçlü pozisyonunun en son ve en gelişmiş örneğini oluşturuyor. Volvo Cars, gelecek nesil teknolojileri geliştirmek için önde gelen teknoloji şirketleriyle yapılan akıllı ortaklıkların gücüne inanıyor.

Volvo Cars Tech Fund CEO’su Zaki Fasihuddin, “Varjo, kendi alanında açıkça lider” dedi. “Şirketin teknolojisi gelecek için çok şey vaat ediyor, aynı zamanda Volvo Cars için bugünden birçok uygulama olanağı da sunuyor. Varjo, tam da nasıl şirketlere yatırım yapmak istediğimizi gösteren, ders kitabı niteliğinde bir örnek”

Varjo XR-1 ve Volvo Cars’ın teknoloji uygulaması, bugün Santa Clara, Kaliforniya’da, Artırılmış Gerçeklik Dünya Fuarı’nda (Augmented Reality World Expo) tanıtıldı. Teknolojinin uygulanması için patent başvurusu yapılmıştır.

 

2018’de Volvo Car Group

Volvo Car Group 2018 mali yılında, 14.185 MSEK (2017 yılında 14.061 MSEK) faaliyet karı kaydetti. Aynı dönem içindeki gelirleri ise 252.653 MSEK (208.646 MSEK) olarak gerçekleşti. 2018 yılının tamamı için küresel satışlar 2017 yılına göre yüzde 12,4 artarak 642.263 (571.577) adet olarak gerçekleşerek rekor seviyeye ulaştı. Sonuçlar, Volvo Cars’ın finansman ve operasyonlarının son yıllarda kapsamlı bir şekilde dönüşümünün altını çizerken şirketi bir sonraki büyüme aşaması için konumlandırıyor.

 Volvo Car Group hakkında

Volvo, 1927 yılından bu yana faaliyet gösteriyor. Bugün, Volvo Cars, 2018’de yaklaşık 100 ülkede 642.263 otomobil satışı ile dünyanın en tanınmış ve saygın otomobil markalarından biri konumunda. Volvo Cars, 2010 yılından bu yana Çinli Zhejiang Geely Holding (Geely Holding) mülkiyeti altında bulunuyor. Şirket, ABD’li Ford Motor Company tarafından satın alındığı 1999 yılına kadar İsveç Volvo Grubunun bir parçası oldu. 2010 yılında Volvo Cars, Geely Holding tarafından satın alındı.

Volvo Cars 2018 yılında yaklaşık 43.000 (39.500) tam zamanlı çalışan istihdam etti. Volvo Cars’ın merkez ofisi, ürün geliştirme, pazarlama ve yönetim fonksiyonları ağırlıklı olmak üzere İsveç’in Göteborg şehrinde bulunuyor. Volvo Cars’ın Çin’deki merkez ofisi Şangay’da bulunuyor. Şirketin ana otomobil üretim tesisleri Göteborg (İsveç), Gent (Belçika), Güney Carolina (ABD), Chengdu ve Daqing’de (Çin) bulunurken, motorlar Skövde’de (İsveç) ve Zhangjiakou’da (Çin) ve gövde parçaları ise Olofström’de (İsveç) üretiliyor.

Diğer Haberler

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış barajını aştı. Temmuz 2025 itibarıyla...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden doğuşunu simgeleyen Alfa Romeo 33...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve yeni görevinde Renault Grubu Büyümeden...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam etmeden önce "iki kez düşünmeye"...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile daha da ileri taşımayı planlıyor....

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000 kilometrelik rotada, farklı zemin ve...