Volvo Cars, SSAB ile fosilsiz çeliği…

®
Çok Okunanlar

Jeep Markası Jurassic World ile Yeniden Doğuş

80 yılı aşkın süredir SUV segmentinde küresel lider konumundaki Jeep®, Universal Pictures ve Amblin Entertainment efsanevi ortaklığını sürdürüyor ve...

Ford Transit’in 60 Yıllık Serüveni

9 Ağustos 1965’te üretim hattından indirilen ilk efsanevi Ford Transit’in üzerinden tam 31 milyon 536 bin dakika geçti. 1967’den...

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro,...

Sıradaki Yetenek Halil İbrahim Karadavut

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafından Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) desteğiyle hayata geçirilen ve 12-16 yaş aralığındaki gençlerin ücretsiz...

4 şirket ilk yarıya ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı

Şirketlere ilişkin geçen ay öne çıkan gelişmelere bakıldığında; Otokar 6 aylık konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, yılın ilk yarısında...

Opel Grandland Kullanıcı Dostu Aksesuarları

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland, cesur, yalın ve heyecan verici tasarımının yanı sıra; esnek, pratik ve...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles...

Volvo Cars, İsveçli çelik üreticisi SSAB ile işbirliği yaptı ve otomotiv endüstrisinde kullanılacak fosilsiz, yüksek kaliteli çeliğin geliştirilmesi için çalışıyor. İşbirliği, Volvo Cars’ı SSAB ve HYBRIT girişimi ile çalışan ilk otomobil üreticisi yapıyor. Ortak çalışma kapsamında, çelik endüstrisinde fosilsiz çelik geliştirme alanında iddialı projeler geliştirilecek.

HYBRIT, SSAB, demir cevheri üreticisi LKAB ve enerji şirketi Vattenfall tarafından hayata geçirildi. Geleneksel olarak demir cevheri bazlı çelik üretimi için ihtiyaç duyulan taş kömürünü fosilsiz elektrik ve hidrojenle değiştirmeyi amaçlıyor. Sonucun, neredeyse hiç karbon ayak izi olmayan, dünyanın ilk fosilsiz çelik üretim teknolojisi olması bekleniyor.

Volvo Cars, işbirliğinin bir parçası olarak HYBRIT’in İsveç, Luleå’daki pilot tesisinden, hidrojeni azaltılmış demirden yapılan SSAB çeliğini kullanan ilk otomobil üreticisi olacak. Bu çelik test amaçlı kullanılacak ve bir konsept otomobilde kullanılabilecek.

SSAB, 2026 yılında piyasaya ticari ölçekte fosilsiz çelik sunmayı planlıyor. Volvo Cars ise kendi otomobilleri için fosilsiz çelik kullanan ilk otomobil üreticisi olmayı amaçlıyor.

Volvo Cars CEO’su Håkan Samuelsson, “Toplam karbon ayak izimizi sürekli olarak azaltıyoruz. Çeliğin bu alanda daha fazla ilerleme sağlamak için ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. SSAB ile fosilsiz çelik geliştirme konusundaki işbirliği, tedarik zincirimizde önemli emisyon düşüşleri sağlayabilir” dedi.

SSAB Başkanı ve CEO’su Martin Lindqvist, “Son müşterimize kadar uzananan, tamamen fosilsiz bir değer zinciri oluşturuyoruz. Çığır açan teknolojimiz neredeyse hiç karbon ayak izi taşımıyor ve müşterilerimizin rekabet gücünü artırmaya yardımcı olacak. Volvo Cars ile birlikte geleceğin otomobilleri için fosilsiz çelik ürünler geliştirmeyi amaçlıyoruz” dedi.

Küresel çelik endüstrisi, küresel karbon emisyonlarının yaklaşık yüzde 7’sini oluşturuyor. Bu endüstriye demir cevheri bazlı çelik üretim teknolojisinin hakim ve taş kömürüne bağlı yüksek fırınlar kullanılıyor.

Volvo Cars için, çelik ve demir üretimiyle ilgili CO2 emisyonları, geleneksel bir otomobilde yaklaşık yüzde 35 ve tamamen elektrikli bir otomobilde, kullanılan bileşenlerin malzemesi ve üretimine bağlı olarak yaklaşık yüzde 20.

SSAB ile yapılan işbirliği, otomobil endüstrisindeki en iddialılardan biri olan Volvo Cars genel iklim eylem planını destekliyor. Planın merkezinde, Volvo Cars’ın 2030 yılına kadar sadece elektrikli otomobiller satması vel tamamen elektrikli bir otomobil markası olması yer alıyor.

Plan, egzoz emisyonlarını tamamen elektrifikasyon yoluyla aşağıya çekmenin ötesine geçiyor. Şirketin daha geniş operasyonlarında, tedarik zincirinde ve malzemelerin geri dönüşümü ve yeniden kullanımı gibi alanlarda karbon emisyonlarının üstesinden gelmeyi hedefliyor.

Kısa vadede, bu ve diğer adımlar, 2018 ile 2025 yılları arasında otomobil başına yaşam döngüsü karbon ayak izini yüzde 40 oranında azaltmayı hedefliyor. Volvo Cars’ın hedefi 2040 yılına kadar tamamen iklim nötr bir şirket olmak.

Diğer Haberler

Ford Transit’in 60 Yıllık Serüveni

9 Ağustos 1965’te üretim hattından indirilen ilk efsanevi Ford Transit’in üzerinden tam 31 milyon 536 bin dakika geçti. 1967’den bu yana Ford Otosan tarafından...

Hyundai, IONIQ Ormanı Projesi ile 1 Milyon Ağaç Dikti

Hyundai Motor Grubu, IONIQ Ormanı girişiminin 10. yıl dönümünü ve dünya genelinde dikilen 1 milyon ağaç kilometre taşını kutluyor. Bu önemli gelişmeleri taçlandırmak için...

Land Rover Özel Asistan Hizmeti Defender ve Discovery Müşterilerine

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği Range Rover, Defender ve Discovery markaları için geliştirilen Land Rover Türkiye mobil uygulaması, ayrıcalıklı ve kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi yolculuğunda...

DS7 ve DS4 modellerinde ayrıcalıklı finansman

DS Automobiles, ağustos ayında Fransız lüksünü seyahat sanatıyla buluşturan DS 7 ve DS 4 modellerinde ayrıcalıklı finansman modelleri sunuyor. Bu kapsamda, benzersiz uzmanlığın yüksek...

Citroen özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini ağustos ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin...

Macera ve Özgürlüğün Markası Jeep Ağustos Fırsatları

Jeep, ağustos ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep yetkili satıcılarına getirenler, Avenger ve...

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...