İsveç merkezli otomobil üreticisi Çarşamba günü yaptığı açıklamada, satışların Eylül ayında yıllık bazda %1 artarak 62.458 otomobile yükseldiğini ve dalgalı ve belirsiz bir pazarın ortasında olduğunu söyledi.
Çoğunluk hissesi Çinli Geely Holding’e ait olan Volvo Cars, yaptığı açıklamada, Volvo Cars için en büyük pazar olan Avrupa’daki toplam satışların %23 arttığını, Amerika Birleşik Devletleri ve Çin’deki satışların ise sırasıyla %22 ve %16 düştüğünü söyledi.
CEO yardımcısı ve Baş Ticaret Sorumlusu Bjorn Annwall yaptığı açıklamada, “Genel pazar resmi değişken ve belirsiz olmaya devam ediyor, ancak özellikle elektrikli otomobil portföyümüz için Avrupa’daki sağlam performans bizi cesaretlendiriyor” dedi.
Tamamen elektrikli ve plug-in hibrit modellerin satışları %43 arttı ve Eylül ayında satılan tüm otomobillerin %48’ini oluştururken, tamamen elektrikli otomobillerin payı tek başına ay boyunca satılan otomobillerin yaklaşık dörtte birini oluşturdu.
Şirket geçen ay, 2030 yılına kadar yalnızca EV hedefinden vazgeçti ve tarifelerin etkisini ve elektrikli araçlara olan talebin azalmasını gerekçe göstererek marj ve gelir hedeflerini düşürdü.