Volkswagen yatırımı devam edecek…

®
Çok Okunanlar

Gözde Alpaslan, Pazarlama Direktörü olarak atandı

Dünyanın en büyük lastik üreticisi Michelin, Türkiye’deki pazarlama ve insan kaynakları operasyonlarında önemli değişiklikler hayata geçirdi. İki üst düzey...

FIAT 5 kategoride ödül aldı

TOFAŞ açıklamasına göre, 2019 yılından bu yana liderliği bırakmayan ve üst üste 5 yıldır lider olan ilk marka unvanını...

İnci A.Ş. Mustafa Zaim: “Sorumlu Üretim ve Tüketim”

Maxion İnci Jant Grubu’nun ticari araç sac jant üreten şirketi Maxion Jantaş, sürdürülebilirlik çalışmalarıyla Otomotiv Sanayii Derneği tarafından “Tedarik Sanayi...

Otokar Pick-up Pazarına Güçlü Bir Giriş Yapıyor

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, ürün yelpazesini genişletiyor, pick-up pazarına iddialı bir giriş yapıyor. Üstün arazi ve yol performansını...

Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay, “Volkswagen, şu anda Türkiye yatırımını durdurmuş durumda değil. Bunu net bir şekilde ortaya koyalım. VW yatırımı devam edecek.” dedi.

Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) ve PwC Türkiye iş birliği ile hazırlanan “Türkiye’nin Kuşak ve Yol Girişimi’nde Konumlandırılması” başlıklı raporun sonuçları, İstanbul’da düzenlenen toplantıda açıklandı.

Toplantıda konuşan Ticaret Bakan Yardımcısı Turagay, “Türkiye’nin Kuşak ve Yol Girişimi’nde Konumlandırılması” raporundan devletin ilgili kurumlarının azami ölçüde faydalanması gerektiğini söyledi.

Kuşak ve Yol Girişimi projesinin, dünya ticaretinin yönünü değiştiren çok önemli bir adım olduğunu vurgulayan Turagay, “Dünya ticaret hacmi 19,7 trilyon dolar, Çin’in toplam ihracatı 2,5 trilyon dolar, ithalatı ise 2,1 trilyon dolar. Çin, dünyanın en büyük ihracatçı ülkesi, aynı zamanda ithalatta ABD’den sonra dünyanın en büyük ikinci ithalatçısı konumunda. Çin, çok büyük bir ekonomik güç olarak hızla ilerliyor. Çin’in 2000’li yıllarda büyümesi 14,2’lere çıkmıştı. Yine aynı yıllarda yıllık büyüme oranları yüzde 10’un üstündeydi. Ancak son 2 yıldır Çin’de de bir yavaşlama görüyoruz.” şeklinde konuştu.

Dünya Ticaret Örgütü’nün 2019 için belirlediği yüzde 2,6 büyüme oranını eylülde revize ederek yüzde 1,2’ye çektiğini aktaran Turagay, buradan da dünya ticaretinin gelişim hızının azaldığının anlaşılabileceğini söyledi.

“Projenin tehditlerini bilmeliyiz ama fırsatlarını da en iyi şekilde kullanmalıyız”

Rıza Tuna Turagay, ABD ile Çin arasında ticaret savaşı yaşandığına dikkati çekerek, şunları kaydetti:

“ABD, Çin’e yaklaşık 400 milyar dolar ticaret açığı veren bir ülke. ABD, Çin’e 100 milyar dolar ihracat gerçekleştirirken, 500 milyar dolar ithalat yapıyor. Ticaret savaşının altında yatan asıl sebep mal ticareti değil, teknoloji savaşı… Çin’in meşhur ‘Made in China 2025’ projesi var. Çin, ‘Benim belirlediğim 50 teknoloji sektöründe, ben artık kendime yeterli hale geleceğim ve dünyanın en önemli teknolojik güçlerinden biri olacağım’ diyor. ABD, işte buna karşı birtakım önlemler almış durumda. Sonuç olarak, Çin’in hızlı büyüyen bir yapısı var ama son zamanlarda ticaret savaşlarının da etkisiyle Çin’in büyüme hızının azaldığını görüyoruz.”

Tek Kuşak ve Yol Girişimi projesiyle Çin’in amacının, etki alanını geliştirmek ve dünyayla daha fazla entegre olabilmek olduğunu vurgulayan Turagay, “Türkiye, bu projenin içerisinde olmalı. Çünkü Türkiye; lojistik, verimlilik, jeostratejik ve jeopolitik konumu itibarıyla dünyanın merkezinde bir ülke. Biz bu projenin tehditlerini bilmeliyiz ama fırsatlarını da en iyi şekilde kullanmalıyız. Bu rapor onun için çok önemli.” ifadelerini kullandı.

“İstanbul Havalimanı, önemli bir merkez olmalı”

Ticaret Bakan Yardımcısı Turagay, projenin 60’ı aşkın ülkede, 4,4 milyar nüfus ve 23 trilyon dolar GSYH’yi kapsadığını aktararak, şunları kaydetti:

“Biz bu projenin ortasında konumlanmış durumdayız. Bakü-Tiflis-Kars demir yolumuz var. Kars-Edirne demir yolu devreye giriyor. Marmaray’ı yaptık, dünyanın en büyük havalimanından biri olan İstanbul Havalimanı’nı devreye aldık. Burayı dünyanın önemli bir kargo merkezi yapmayı arzuluyoruz. Tek Kuşak ve Yol Girişimi projesinde İstanbul Havalimanı önemli bir merkez olmalı.”

Projenin kapsadığı ekosistem içerisinde yer almanın önemli olduğuna dikkati çeken Turagay, “Bu sistem içerisinde yer alabilmemiz için daha fazla yatırım çekebilmemiz lazım. Çin bir anlamda, ‘Ben düşük ve orta teknolojiden yavaş yavaş çıkacağım, yüksek teknolojiye geçeceğim’ diyor. Made in China 2025 de bunun temelleri ortaya koyuyor. Türkiye, Çin’in boşalttığı alanlara yatırım yapmalı ve yabancı yatırımcıları da ülkeye çekmesi lazım. Bütün amacımız ve gayretimiz bunun için olacak. Türkiye çok büyük potansiyele sahip bir ülke.” diye konuştu.

Türkiye’nin, dünya ticaretinde sürdürdüğü köprü görevini kaybetmemesi gerektiğini vurgulayan Turagay, “Çünkü alternatif rotalar da var. Bu alternatif rotalarda Türkiye dışlanmamalı, bu anlamda yatırımlar yapmalıyız. Bizim Mersin ve İskenderun limanımız var. Buralarda gerekli lojistik merkezlerini oluşturmalıyız. İyi bir strateji hazırlamalıyız. Biz bakanlık olarak çalışıyoruz.” dedi.

Proje kapsamında toplam yatırımın 1 trilyon dolara ulaşmasının beklendiğini aktaran Turagay, DEİK öncülüğünde hazırlanan raporun Türkiye ve ilgili kurumlar açısından çok büyük farkındalık yaratacağını söyledi.

“(Volkswagen yatırımında) Ben orada bir olumsuzluk görmüyorum”

Rıza Tuna Turagay, bir gazetecinin, Volkswagen’in (VW) Türkiye’ye yapacağı yatırımı ertelediği, hatta iptal ettiği iddiasına ilişkin sorusu üzerine, şunları kaydetti:

“VW, şu anda yatırımı durdurmuş durumda değil. Bunu net bir şekilde ortaya koyalım. VW yatırımı devam edecek. Şirket kuruldu biliyorsunuz. Bir ‘on hold’a (beklemeye) alınmış durumda, o da mevcut konjonktürden kaynaklanan bir şey… Bununla ilgili sürekli spekülasyonlar çıkarılması da aslında hoş değil. Sonuçta şirketin yönetim kurulu bir karar almış. O karar çerçevesinde şirket de kurulmuş, gerekli adımlar da atılacak. Ben orada bir olumsuzluk görmüyorum.”

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...