Volkswagen Ticari Araçlar 2024’te sağlam bir sonuç elde etti

®
Çok Okunanlar

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...
Volkswagen Ticari Araçlar (VWCV) geçen yıl ürün portföyünü yeniledi, yeniden yapılanma çabalarını sürdürdü ve sağlam bir sonuç elde etti. 15,12 milyar avroluk satış geliri, satışlarda %4’lük düşüşe ve sabit teslimat rakamlarına rağmen bir önceki yılla aynı seviyedeydi. Yeniden yapılanma önlemleri nedeniyle işletme karı 743 milyon avroya (önceki yıl: 873 milyon avro) düşse de, hala 2022 sonucunun (527 milyon avro) önemli ölçüde üzerinde.
2024’ün ilk yarısında rekor bir sonuçla güçlü bir başlangıç ​​ve üçüncü çeyrekte negatif bir sonuçla VWCV, yıl bazında sağlam bir sonuç elde etmeyi başardı. Yaz aylarında T6.1’in durdurulmasının ardından, ID. Buzz, Multivan ve yeni Transporter’dan oluşan yeni üçlü VW Bus aracı artık tamamlandı. Transporter, Eylül ayında IAA Transportation’da dünya prömiyerini kutladı.

Mart ayının başında, yeni Transporter ve Caravelle için 52.000 sipariş verilmişti. Bu, yeni neslin seleflerinin başarıları üzerine nasıl inşa edildiğini gösteriyordu. Eylül ayındaki tanıtımı, geçen yılki üçüncü prömiyerdi. VWCV Marka Yönetim Kurulu Başkanı Carsten Intra, model yılını özetleyerek, “2024 için bir dizi yeni model olacağını duyurmuştuk ve bunu gerçekleştirdik,” diyor. Mart ayında VWCV, ID. Buzz GTX ile tamamen elektrikli VW Bus’ın bir başka türevini sundu ve bunu Mayıs ayında Multivan’a dayanan tamamen yeni California izledi. Intra, “Prömiyerlere ek olarak, Multivan’daki yenilikçi 4Motion’dan PHEV versiyonundaki Caddy’ye ve yeni Crafter’a kadar hemen hemen tüm diğer modeller için güncellemeler vardı,” diye devam ediyor. “Artık iş ve eğlence amaçlı müşterilerimiz için en iyi ürün yelpazesine sahibiz!”
Finans Direktörü Michael Obrowski şunları ekliyor: “Müşterilerimiz geniş ürün yelpazesini ve yeni, daha yüksek kaliteli ekipmanları takdir ediyor.” Bu nedenle satış geliri geçen yıl 15,12 milyar avroda sabit kaldı (önceki yıl: 15,33 milyar avro), satışlarda %4’lük hafif bir düşüşe rağmen 404.000 araç oldu. Obrowski, “GRIP programımızın bir parçası olan yeniden yapılandırma giderleri, 743 milyon avroya düşen (önceki yıl: 873 milyon avro) işletme sonucu üzerinde önemli bir etkiye sahipti. Bu giderler, maliyet durumumuzu sürdürülebilir bir şekilde iyileştirecekleri için geleceğimize bir yatırımdır” diyor.
Volkswagen Ticari Araçlar bu yıl da maliyet azaltma çabalarını tüm alanlarda tutarlı bir şekilde sürdürecek. Bu faaliyetler önceki yıllardan bilinen “En İyi 10 Programı” aracılığıyla kontrol ediliyor. 2025’teki bir diğer odak noktası ise ürün yelpazesinin uluslararasılaşması. VWCV’de Satış, Pazarlama ve Satış Sonrası Marka Yönetim Kurulu üyesi Lars Krause, “ID. Buzz’ı Kuzey Amerika’ya getirdik – otobüs geri döndü,” diyor.
Krause, gelecek yıl için hedeflerini açıklarken, “Bu yıl yeni pazarlarda, özellikle Asya bölgesinde lansman yapıyoruz – örneğin Avustralya, Yeni Zelanda, Hong Kong veya Endonezya. Bu genişleme, filomuzdaki tamamen elektrikli payın artırılmasına önemli bir katkı sağlayacak. 2025’te, tamamen elektrikli ID. Buzz, Transporter ve Caravelle ile teslimatlarımızın çift haneli bir yüzdesine ulaşacağız,” diyor.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...