Seri üretim araçlarında ve pist otomobillerinde elektrikli mobiliteyi bir adım ileri taşımak yönünde çalışmalarına devam eden Volkswagen, tamamen elektrikli yarış otomobili ID. R’la yeni bir rekorun peşinde. Ünlü Pikes Peak tırmanışındaki rekor getiren performansının ardından 2019 yazında gözünü yeni bir rekora dikti: dünyanın en zorlu yarış pistlerinden biri olarak değerlendirilen Nürburgring-Nordschleife’de elektrikli otomobiller için en hızlı tur rekoru.
Volkswagen’in elektrikli yarış otomobili ID. R, markanın 2020 yılından itibaren otomobil severlerin beğenisine sunmayı planladığı elektrikli araç model ailesinin spor segmentindeki elçisi olarak öne çıkıyor. ID. R, Volkswagen’in elektrikli mobiliteye verdiği önemin ve elektrikli motorların gelecekte normal yollarda sunabileceği potansiyel gücün bir göstergesi.
Volkswagen, Nürburgring’deki Nordschleife pistinde elektrikli araçlar için en hızlı tur zamanını elde etmek için yarışacak olan Volkswagen ID R’ın geliştirme çalışmalarına devam ediyor. ID. R, 680 PS güç üreten iki elektrikli motora ve sürücü dahil toplam 1.100 kg’den az bir ağırlığa sahip. İlkbaharda çeşitli pistlerde yoğun bir test ve geliştirme programında yer alacak aracın, rekor denemesini ise yaz aylarında gerçekleştirmesi planlanıyor.
Rekor denemesi için direksiyona Romain Dumas geçiyor Rekor denemesi için ID R’ın sürücü koltuğuna pek çok farklı kategoride yeteneğini kanıtlamış olan Romain Dumas oturacak. Haziran 2018’de Pikes Peak Uluslararası Tırmanışı’nda ID. R Pikes Peak ile rekor kıran Dumas, 7:57.148’lik derecesiyle 100 yılı aşkın bir geçmişe sahip sembol niteliğindeki bu yarışta sekiz dakikanın altına inen ilk sürücü olmuştu. Fransız sürücünün Nürburgring’deki 24 saatlik yarışta da dört bireysel zaferi bulunuyor.
Yeşil Cehennem 20,832 km uzunluğa ve en az 75 viraja sahip bulunan, Eifel ormanları içinde sürekli iniş çıkışlarıyla nispeten dar bir pist olan ve 1927’de açılan benzersiz Nordschleife pisti, otomobil endüstrisi için sıra dışı bir test ortamı sunmaya devam ediyor. Eski Formula 1 dünya şampiyonu Jackie Stewart, piste duyduğu hayranlık ve saygıdan ötürü ona “Yeşil Cehennem” adını vermişti. İkonik pist, bir dizi modifikasyon geçirmiş olsa da 1978 yılından bu yana Formula 1 yarışlarına ev sahipliği yapmıyor. Nordschleife günümüzde modern Grand Prix pistiyle birlikte meşhur 24 saatlik yarışın yapıldığı pist olarak biliniyor. Eifel Dağları’nın arasındaki pist, pist otomobillerinin katıldığı dünya çapında bir şampiyona olan FIA World Touring Car Cup (WTCR) kapsamında bir yarışa da ev sahipliği yapıyor. Her iki etkinlikte de Volkswagen’i Golf GTI TCR temsil ediyor.