Küresel otomobil üreticileri, otomotiv pazarındaki hızlı toparlanmanın ardından çok önemli yarı iletkenlerin yetersizliği nedeniyle hazırlıksız yakalandılar ve bu, Asyalı üreticilere olan bağımlılığı azaltma ihtiyacının altını çizdi.
Volkswagen, otonom sürüşün zorluklarının üstesinden gelmek için kilit bir alan olan yazılım geliştirme bütçesini iki katına çıkardı.
Şirket, aynı zamanda, Ford’un eşit hisseye sahip olduğu Pittsburgh merkezli otonom Argo AI’da% 40 hisseye sahip.
Volkswagen’in araştırma ve geliştirmeden sorumlu yönetim kurulu üyesi ve lüks Audi birimi başkanı Markus Duesmann, “Asya ve Amerika Birleşik Devletleri ile eşit olan güçlü iletken çip üreticilerine sahip olmak istiyoruz.” dedi.
“Nihayetinde teknoloji, grubun başarısı için belirleyicidir” dedi ve Avrupa’nın yazılım ve çip gibi gelecekteki teknolojilerde lider olması gerektiğini ekledi.
Avrupa’nın yonga endüstrisini güçlendirmek için nakit biriktirmesi gerektiğini söyledi ve yabancı oyunculara bağımlılığı vurgulayan küresel bir yarı iletken kıtlığına işaret etti.