Vespa, 900 Milyon Euro’yu Aşan Marka Değeri

®
Çok Okunanlar

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu sistem, elektrikli araçların yalnızca...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son...

Avrupa’nın en büyük scooter, motosiklet üreticisi ve sektörün dünya liderlerinden biri olan Piaggio Group (PIA.MI), Vespa’nın marka değerini belirleyen raporun detaylarını paylaştı. Paylaşılan raporun sonuçları, 2021’de Vespa’nın marka değerinin toplam 906 milyon Euro olduğunu gösteriyor. Raporun sonuçlarıyla ilgili açıklama yapan Piaggio Group Strateji, Ürünler ve Yenilikler Yönetim Kurulu Direktörü Michele Colaninno, “Vespa bir ulaşım markasından çok daha fazlası. Sanatı, tasarımı, teknolojiyi ve eğlenceyi simgeliyor. Benzersiz oluşu onu premium olması dışında moda ve yaşam tarzı markalarına ait en beğenilen ve aranan markalardan biri haline getiriyor. Onu salt ulaşım aracı olmasının ötesinde görüp diğer küresel markalarla karşılaştırmaya başlamalıyız. Bu nedenle dünyanın önde gelen marka danışmanlığı şirketi Interbrand’den Vespa markasının finansal değerini belirlemesini ve analiz etmesini istedik. Bu bir bitiş çizgisi değil, Vespa’nın geleceğini inşa etmeye devam ederken yeni bir başlangıç noktası” ifadelerini kullandı. 

Interbrand, 10 önemli pazarda yürütülen kapsamlı bir dizi kaynak, pazar verileri ve nicel araştırmaları bir araya getiren kanıtlanmış, tescilli değerleme teknikleri kullanarak yaptığı araştırma sonuçlarına göre Vespa’nın marka değerini açıkladı. Önde gelen marka danışmanlığı şirketi Interbrand’in raporundaki bulgular Vespa’yı, “tasarım, yaşam tarzı ve İtalyan mirasının mükemmel birleşimi sayesinde benzersiz, dünya çapında tanınan bir marka” olarak tanımlıyor ve marka değerini 906 milyon Euro olarak açıklıyor. 906 milyon Euro’luk marka değeri, sevilen İtalyan markası için önemli bir kilometre taşını temsil ederken, aynı zamanda marka ile tutkunları arasındaki güçlü bağı ortaya koyuyor. Bunun yanında Vespa’yı yenilikler ve küresel ortaklıklarla iddialı hedeflere taşıyan planın başlangıç noktasını oluşturuyor.

Vespa, İtalyan DNA’sını en iyi şekilde temsil ediyor. Mirasıyla dünya genelinde milyonlarca insana ilham veren ölümsüz bir simge olurken, fonksiyonel ürün tanımını aşıyor ve yaşam tarzını ifade ediyor. Marka, İtalyan simgesini karakterize eden mirası sayesinde rakiplerinden ayrışıyor. Vespa, genel olarak ulaşım aracı olmanın ötesine geçerek, kendini ifade etme ve eğlence gibi ihtiyaçlara cevap veriyor. 

‘İkonik’ ifadesi çok kullanılıyor, ancak bu markayı tanımlamanın gerçekten başka bir yolu yok” sözleriyle değerlendirmesine başlayan Interbrand Global Strateji Sorumlusu Manfredi Ricca konuyla ilgili olarak, “Vespa köklü mirasa sahip bir marka. Yine de sürekli gelişiyor. Kökten İtalyan, ama yine de dünya çapında seviliyor. Premium ama yine de geneli kapsıyor. Değerleme çalışmalarımız sadece bu markaya yönelik arzu ve talebi rakamlarla ifade etmekle kalmıyor, aynı zamanda Vespa’nın ulaşım, kendini ifade etme ve kültürün kesiştiği noktada bir referans noktası olduğunu da gösteriyor” açıklamasında bulundu.

Vespa 75’inci yılını, Vespa 75. Yıl Özel Serisi ile kutladı. Bu özel model 1946 yılından bu yana 19 milyondan fazla üretildi ve satıldı. Son 12 ayda ise önemli kilometre taşına ulaştı. Bunun yanında Vespa, Justin Bieber iş birliği ile sunulan yeni Vespa 946 Christian Dior ve konusu ile hikayesinin bir parçası olduğu Disney Pixar filmi “Luca” ile küresel çapta yankı uyandırmaya devam ediyor.

Diğer Haberler

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son 1 yılda 5 tonun üzerinde...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas desteği, özel finansman koşulları ve...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel...

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatı….

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatına Hazırlayacak Dev Hamle... “Mobilitenin Geleceğinde Bir...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...