Vespa, 900 Milyon Euro’yu Aşan Marka Değeri

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz Atego 1018, Saha Etkinlikleriyle Kullanıcılarla Buluşuyor

Standart klima, otomatik vites ve ileri güvenlik teknolojileriyle donatılan Mercedes-Benz Atego 1018, hafif kamyon segmentinde konforu, güvenliği ve maliyet...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen...

Tüketici Finansmana Erişemeyince Alternatiflere Yöneldi

İkinci el otomobil pazarında yüksek kredi faizleri ve kısa vadeler, senetli sistemler ile tasarruf finansman modellerine ilgiyi artırdı. Son yıllarda...

Direksiyonda mesaj kaza riskini 23 kat artırıyor

Elde tutularak yapılan görüşmeler de kaza riskini 4 kat artırıyor! Trafikteki en büyük tehlikelerden biri olan cep telefonu kullanımı hem...

TOSFED İstanbul Park’ta Sıcak Rekabet

2025 Türkiye Pist Şampiyonası’nın ikinci ayak yarışları, Spor Toto, AVIS, Tuzla Belediyesi ve Salados katkılarıyla 16-17 Ağustos tarihlerinde TOSFED İstanbul...

Citroën Marka Direktörü Bora Duran Açıklamaları

Fransız otomotiv devi Citroën, Türkiye pazarındaki ağırlığını yeni modelleriyle birlikte artırmaya devam ediyor. Temmuz ayında elektrikli araç pazarında 3’üncü...

Audi Wingfoil Racing Dünya Kupası Sona Erdi

International WingFoil Class tarafından, Audi ve Doğuş Marine Services iş birliğiyle, Fenerbahçe Doğuş Yelken ev sahipliğinde düzenlenen Audi Wingfoil...

Avrupa’nın en büyük scooter, motosiklet üreticisi ve sektörün dünya liderlerinden biri olan Piaggio Group (PIA.MI), Vespa’nın marka değerini belirleyen raporun detaylarını paylaştı. Paylaşılan raporun sonuçları, 2021’de Vespa’nın marka değerinin toplam 906 milyon Euro olduğunu gösteriyor. Raporun sonuçlarıyla ilgili açıklama yapan Piaggio Group Strateji, Ürünler ve Yenilikler Yönetim Kurulu Direktörü Michele Colaninno, “Vespa bir ulaşım markasından çok daha fazlası. Sanatı, tasarımı, teknolojiyi ve eğlenceyi simgeliyor. Benzersiz oluşu onu premium olması dışında moda ve yaşam tarzı markalarına ait en beğenilen ve aranan markalardan biri haline getiriyor. Onu salt ulaşım aracı olmasının ötesinde görüp diğer küresel markalarla karşılaştırmaya başlamalıyız. Bu nedenle dünyanın önde gelen marka danışmanlığı şirketi Interbrand’den Vespa markasının finansal değerini belirlemesini ve analiz etmesini istedik. Bu bir bitiş çizgisi değil, Vespa’nın geleceğini inşa etmeye devam ederken yeni bir başlangıç noktası” ifadelerini kullandı. 

Interbrand, 10 önemli pazarda yürütülen kapsamlı bir dizi kaynak, pazar verileri ve nicel araştırmaları bir araya getiren kanıtlanmış, tescilli değerleme teknikleri kullanarak yaptığı araştırma sonuçlarına göre Vespa’nın marka değerini açıkladı. Önde gelen marka danışmanlığı şirketi Interbrand’in raporundaki bulgular Vespa’yı, “tasarım, yaşam tarzı ve İtalyan mirasının mükemmel birleşimi sayesinde benzersiz, dünya çapında tanınan bir marka” olarak tanımlıyor ve marka değerini 906 milyon Euro olarak açıklıyor. 906 milyon Euro’luk marka değeri, sevilen İtalyan markası için önemli bir kilometre taşını temsil ederken, aynı zamanda marka ile tutkunları arasındaki güçlü bağı ortaya koyuyor. Bunun yanında Vespa’yı yenilikler ve küresel ortaklıklarla iddialı hedeflere taşıyan planın başlangıç noktasını oluşturuyor.

Vespa, İtalyan DNA’sını en iyi şekilde temsil ediyor. Mirasıyla dünya genelinde milyonlarca insana ilham veren ölümsüz bir simge olurken, fonksiyonel ürün tanımını aşıyor ve yaşam tarzını ifade ediyor. Marka, İtalyan simgesini karakterize eden mirası sayesinde rakiplerinden ayrışıyor. Vespa, genel olarak ulaşım aracı olmanın ötesine geçerek, kendini ifade etme ve eğlence gibi ihtiyaçlara cevap veriyor. 

‘İkonik’ ifadesi çok kullanılıyor, ancak bu markayı tanımlamanın gerçekten başka bir yolu yok” sözleriyle değerlendirmesine başlayan Interbrand Global Strateji Sorumlusu Manfredi Ricca konuyla ilgili olarak, “Vespa köklü mirasa sahip bir marka. Yine de sürekli gelişiyor. Kökten İtalyan, ama yine de dünya çapında seviliyor. Premium ama yine de geneli kapsıyor. Değerleme çalışmalarımız sadece bu markaya yönelik arzu ve talebi rakamlarla ifade etmekle kalmıyor, aynı zamanda Vespa’nın ulaşım, kendini ifade etme ve kültürün kesiştiği noktada bir referans noktası olduğunu da gösteriyor” açıklamasında bulundu.

Vespa 75’inci yılını, Vespa 75. Yıl Özel Serisi ile kutladı. Bu özel model 1946 yılından bu yana 19 milyondan fazla üretildi ve satıldı. Son 12 ayda ise önemli kilometre taşına ulaştı. Bunun yanında Vespa, Justin Bieber iş birliği ile sunulan yeni Vespa 946 Christian Dior ve konusu ile hikayesinin bir parçası olduğu Disney Pixar filmi “Luca” ile küresel çapta yankı uyandırmaya devam ediyor.

Diğer Haberler

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...

Direksiyonda mesaj kaza riskini 23 kat artırıyor

Elde tutularak yapılan görüşmeler de kaza riskini 4 kat artırıyor! Trafikteki en büyük tehlikelerden biri olan cep telefonu kullanımı hem dünyada hem de Türkiye'de artan...

Hatalı Kurulan Elektrikli Araç Şarj İstasyonları, Yapı Güvenliğini Tehdit Ediyor

Apartman ve sitelere kontrolsüz şekilde kurulan elektrikli araç şarj sistemleri, ciddi güvenlik sorunlarına yol açıyor. Çünkü hatalı kurulum ve yetersiz elektrik altyapısı, yangın riskini...

Yeni TRW motosiklet fren balataları: daha çabuk duruyor

TRW motosiklet fren balataları, daha kısa fren mesafesi ve daha güçlü ilk kavrama ile anında tepki sağlıyor Ekstrem koşullar altında bile yüksek ısıya dayanıklı ve...

Maxus Modellerinde 1 Milyon TL Finansman Fırsatı

Ticarette Verimlilik ve Konfor: Maxus’tan Ağustos Ayına Özel Ayrıcalıklı Teklifler SAIC bünyesindeki Maxus, ağustos ayına özel sunduğu ayrıcalıklı teklifleriyle yüksek verimlilik ve tasarruf arayanların ihtiyaçlarına...