Uluslararası ödüllü F-MAX’in üretim merkezi…

®
Çok Okunanlar

Renault Formula-e’de Çifte Şampiyon!

Renault e.dams FIA Formula E şampiyonasında ikinci kez 1.liği elde etti! Sébastien Buemi ise pilotlar şampiyonu oldu… Londra ePrix’sinde Nico...

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt’un ÖTV Değerlendirmesi

Yürürlüğe giren ÖTV düzenlemesiyle birlikte, sektörümüzde yeni bir dönemi başlatacaktır. Kasım ayından Aralık ayına geçerken sektörümüzde çok farklı beklentiler vardı....

Kamyon sürücüleri ömür boyu hız kameralarını ücretsiz görecek

TomTom, güvenilir bir yol arkadaşı cihaz isteyen profesyonel kamyon sürücüleri için yeni navigasyon cihazı Trucker 6000’i tanıttı. TomTom TRUCKER...

Volvo Cars, ABD-Çin arasındaki vergi savaşı…

STOCKHOLM - 07.02.2019 Perşembe günü Çin’in Geely’ine ait olan Volvo Cars, 2018 yılında yüksek gelir elde ettiklerini fakat, ABD...

Yerli motor ve kamyon üretmek amacıyla 1979 yılında temeli atılan ve ilk üretimini 1982’de gerçekleştiren Ford Otosan Eskişehir Fabrikası, aradan geçen 37 yılda 220 binden fazla kamyon ve çekici ile 895 binden fazla motor üretimine imza attı.

Ford’un küresel bazda kamyon üretim merkezinden olan İnönü ilçesindeki Eskişehir Fabrikası’nın resmi açılışı 1986 yılında yapıldı. Halen bin 500 kişiyi aşan istihdama sahip, araç, dizel motor ve güç aktarma üretim çeşitliliğini tek çatı altında toplayan Ford Otosan Eskişehir Fabrikası, 88 bin metrekare kapalı ve 1,1 milyon metrekare açık alanda faaliyet gösteriyor.

Ford Trucks kamyon, motor ve motor sistemleri imal edilen fabrika, kamyon üretim kapasitesini 2014 yılında yapılan yatırımlarla yılda 15 bin adede yükselti.

Ford Trucks kamyonlar ve Transit için 80 bin motor ve Transit için 140 bin arka aks üretim kapasitesine sahip Eskişehir Fabrikası, 37 senede 220 bini aşkın kamyon ve çekici ile 895 binden fazla motor üretti.

Fabrikada, 100 milyon doları aşan yatırımla hayata geçirilen, Euro 6 emisyon standartlarına uygun ve fikri mülkiyet hakları tamamen Ford Otosan’a ait Ecotorq motorları da imal ediyor. Ford Otosan Eskişehir Fabrikası’nda Ar-Ge Merkezi, Motor Test Merkezi, Test Pisti ve Prototip Atölyesi ile üç şanzıman test odası da bulunuyor.

Ayrıca 2018’de 49,5 milyon avroluk yatırımla Türkiye’nin ilk yerli ağır ticari şanzımanının yapımı için çalışmalara başlayan fabrika, 2021’den itibaren Eskişehir’de üreteceği kamyonlarda bu şanzımanı kullanmayı planlıyor.

Eskişehir’de üretilen Ford Trucks çekici ve kamyonlar, Rusya, İspanya, Portekiz, Polonya, Litvanya, Sırbistan, Slovenya, Gürcistan, Mısır’ın da aralarında bulunduğu yaklaşık 40 ülkeye gönderiliyor.

Uluslararası ödüllü F-MAX’in üretim merkezi

Eskişehir’de geçen yıl tamamen Türkiye’de geliştirilen ve üretilen ilk çekicisi F-MAX’i pazara sunan Ford Trucks, F-MAX’in IAA Hannover Uluslararası Ticari Araç Fuarı’ndaki tanıtımının ardından 2019 Uluslararası Yılın Kamyonu (ITOY) Ödülü’nün sahibi oldu.

F-MAX, daha sonra Avusturya ve Rusya’da “yılın kamyonu” ödüllerine layık görüldü.Ödüllü F-MAX’in, Ford Otosan Ar-Ge Merkezi ve Eskişehir Fabrikası’nda süren 5 yıllık tasarım, geliştirme ve üretim sürecinde 500 Ford Otosan mühendisi görev aldı. Birçok yerli imalatçı da üretim sürecine katkıda bulundu.

– “Avrupa’da bir Türk ürününün bu kadar ses getirmesi gurur verici”

Ford Otosan Eskişehir Fabrikası Müdürü Aysan Hoşver, Avrupa’nın hemen hemen tüm ülkelerinde Eskişehir’deki fabrikada üretilen kamyonları görmenin mümkün olduğunu söyledi.

Avrupa’daki Türk vatandaşlarından güzel geri bildirimler aldıklarını belirten Hoşver, şöyle konuştu:

“Ülkemiz adına güzel bir durum. Avrupa’ya bir Türk ürününün bu kadar kuvvetli girmesi ve bu kadar ses getirmesi gurur verici. Yerli piyasadan da güzel geri bildirimler geliyor. Büyük hedeflerimiz var. Dünyaya Ford Trucks marka kamyonları gönderen bir merkeziz. Sürekli bir yatırım halindeyiz. Türkiye’nin en değerli ve en çok tercih edilen sanayi şirketi olmak için çalışıyoruz. Bu yönde çok hızlı ilerliyoruz. Eskişehir Fabrikası olarak rolümüzü başarıyla sürdürmekten mutluyuz.”

Fotoğraf: Denik Açık / Eskişehir

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...