Ultra kısa X-ışını teknolojisi ile saniyede 1.000 görüntüye kadar elde edilebiliyor

®
Çok Okunanlar

Isuzu’ya CX AWARDS TURKEY 2024 Ödülü

Anadolu Isuzu; ticari araç sektöründeki müşteri deneyimini mükemmelleştirme yolunda attığı kararlı adımların bir sonucu olarak, Türkiye’nin ilk müşteri deneyimi...

Tesla, Çin’deki 1,2 milyon EV’ye yazılım düzeltmesi getiriyor

Tesla, direksiyon ve arka kamera sorunları için Çin'deki 1,2 milyon EV'ye yazılım düzeltmesi getiriyor.... Önde gelen elektrikli araç (EV) üreticisi...

OPEC Genel Sekreteri, küresel petrol piyasasının istikrarı için

OPEC Genel Sekreteri Haitham Al-Ghais, grubun küresel petrol piyasalarını istikrara kavuşturma konusundaki sarsılmaz kararlılığını vurgulayarak, grubun piyasayı etkileyen temel...

Petrol fiyatları düşüşe geçti…

ABD'nin 47. Cumhurbaşkanı Donald Trump'ın pazartesi günü göreve başlaması ve İsrail ile Hamas arasında 15 Ocak'ta varılan ateşkes ve...

TOSFED Gala Gecesi Zorlu PSM’de Yapıldı

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) 2024 Gala Gecesi, 18 Ocak 2025 akşamı TOSFED Başkanı Eren Üçlertoprağı ve Yönetim Kurulu...

Lassa ve Bridgestone’ dan Ücretsiz 1 Yıllık Lastik Güvencesi

Türkiye lastik sektörünün mobilite lideri Brisa, güvenli sürüş için fark yaratan hizmetler ve kampanyalarla araç sahiplerinin hayatını kolaylaştırıyor. Brisa,...

Ford Otosan ve Driventure, Mobilite ve Girişimcilik

Future of Mobility’25: Ford Otosan ve Driventure, Mobilite ve Girişimcilik Ekosisteminin  Buluşma Noktası Olmayı Sürdürüyor... Girişimcilik ve mobilite alanındaki tüm paydaşları...

Fraunhofer-Society ile gerçekleştirilen ortak proje, çarpışma testlerinde araçlardaki ve mankenlerdeki tüm süreçleri ilk kez açıkça gösteriyor. Güçlü doğrusal hızlandırıcı ile saniyede 1.000 kareye kadar çok net görüntü elde edilebiliyor…

Gerçekleştirilen deney bir çarpışma bariyerinin saatte 60 km hızla C-Serisi sedana tam yanından çarpmasıyla başlıyor. Uzmanlar için bile özel olan bu çarpışma testinin diğerlerinden farkı salonun tavanında aracın üzerinde bulunan bir çerçevede yer alıyor: Doğrusal bir hızlandırıcı, bir X-ışını kamerası görevi görüyor. Fraunhofer Yüksek Hız Dinamikleri Enstitüsü ile Freiburg’daki EMI (Ernst Mach Enstitüsü), Mercedes-Benz için dünyada ilk kez gerçek bir otomobille X-ışını çarpışması gerçekleştirdi. Araçta, çarpışmanın olduğu yöne dönük yan darbe testleri için özel olarak tasarlanmış kadın anatomisine sahip bir SID II mankeni yer aldı.

Gerçekleştirilen bu tanıtım (kavram kanıtlama), yüksek hızlı X-ışını teknolojisinin son derece dinamik iç deformasyon süreçlerinin görselleştirilmesinde kullanılabileceğini gösteriyor. Daha önce görülmeyen deformasyonlar ve bunların geçirdikleri süreçler böylece görünür hale geliyor. Çok sayıda yüksek çözünürlüklü görüntü, hassas analizlere olanak sağlıyor.

Mercedes-Benz Yönetim Kurulu Üyesi ve Baş Teknoloji Sorumlusu Markus Schäfer, Mercedes-Benz’in X-ışını çarpışmasının geleceğin araçlarının gelişiminde bir kilometre taşı olduğunu söylüyor. Önceden görülme imkanının olmadığı aracın içine doğrudan bir bakışla, araç güvenliğinin daha da iyileştirilmesi için önemli sonuçlar elde edilmesine yardımcı olacağına inandığının altını çiziyor. Fraunhofer EMI Çarpışma Testi Merkezi Başkanı Dr. Malte Kurfiß ise başarılı bir şekilde gerçekleştirilen bu denemenin daha önce erişilemeyen bilgileri edinmeye yönelik teknolojiyi daha da optimize etmek için değerli bilgiler sağladığını belirtirken Mercedes-Benz Araç Güvenliği Direktörü Prof. Dr. Paul Dick dünyanın ilk X-ışını kazasının bir kaza sırasında aracın içinde ve mankenlerde neler olduğunu öğrenebilmelerine yardımcı olduğunu ve X-ışını görüntülerinin dijital prototiplerin model kalitesini iyileştirme fırsatı sunduğunu ifade ediyor.

Ultra kısa X-ışını teknolojisi ile saniyede 1.000 görüntüye kadar elde edilebiliyor

Mercedes-Benz araç güvenliği bölümü yıllardır EMI’deki meslektaşlarıyla çarpışma testlerinde X-ışını teknolojisinin kullanımını araştırıyordu. Atılım için belirleyici faktör, radyasyon kaynağı olarak 1 kHz teknolojisine sahip doğrusal bir hızlandırıcının kullanılmasıydı. Bu cihaz daha önceki denemelerde kullanılan X-ışını flaşlarından çok daha güçlü ve doğrusal hızlandırıcının foton enerjisi dokuz megaelektron volta kadar çıkabiliyor. Bu sayede araçlarda yaygın olarak kullanılan tüm malzemeler taranabiliyor. X-ışını atımının süresinin sadece birkaç mikrosaniye olması da çarpışma testindeki deformasyon süreçlerini hareket kaynaklı bulanıklık olmadan kaydetmeyi mümkün kılıyor. Doğrusal hızlandırıcı ayrıca bu X-ışını atımlarından sürekli bir akış üretiyor. Bu da saniyede 1.000’e kadar görüntünün mümkün olduğu anlamına geliyor. Bu, geleneksel X-ışını yöntemlerinden yaklaşık 1.000 kat daha fazla.

Çarpışma testi sırasında, ışınlar karoserden ve mankenlerden geçiyor. Test aracının altındaki düz dedektör X-ışını sisteminde dijital görüntü alıcısı olarak görev yapıyor. Burada elde edilen görüntüler havaalanında bagajların X-ışınından geçirilmesi ya da röntgen görüntülerine benzer şekilde daha sonra görülebilecek gri değeri etkiliyor.

Çarpışma anının milisaniyelerinde X-ışını sistemi yaklaşık 100 hareketsiz görüntü çekiyor. Bir videoda birleştirilen bu görüntüler, çarpışma sırasında güvenlik bileşenlerine ve mankene olanları ayrıntılı bir şekilde göstererek önemli bilgiler sağlıyor. Bu şekilde, mankenin göğüs kafesinin nasıl sıkıştığını veya aracın nasıl deforme olduğunu ayrıntılı olarak gözlemlemek mümkün hale geliyor. Araştırmadan endüstriyel uygulamaya giden yolda önemli olan kısım ise X-ışını çarpışmasının diğer hiçbir analiz aracını etkilememesi. Çarpışma testi aracındaki iç kameralar bile herhangi bir bozulma olmadan kayıt yapmaya devam ediyor.

EMI uzmanları, X-ışını kazasına yönelik olarak kapsamlı bir radyasyondan korunma kılavuzu da hazırladı. Çalışanların radyasyona maruz kalmamasını sağlamak için monitör olarak dozimetreler kullanılıyor. Hükümet yetkilileri tarafından tesisin yasal gerekliliklere uygun olarak işletilmesi onaylanırken koruma önlemleri arasında binanın etrafında 40 santimetre kalınlığında ek bir beton duvar ve yaklaşık 45 ton ağırlığında bir koruma kapısı da bulunuyor.

Çarpışma testleri: Mercedes-Benz’in “Gerçek Yaşam Güvenliği” felsefesinin bir parçası

 10 Eylül 1959’da Mercedes-Benz tarihindeki ilk çarpışma testi Sindelfingen’deki fabrikaya yakın açık bir arazide gerçekleştirildi. Bir test aracı doğrudan sert bir engele doğru sürüldü. Bu, Mercedes-Benz’de güvenlik araştırmalarında yeni bir sayfa açtı. Çünkü hem araçların hem de yolcuların çarpışmalardaki davranışlarının test arabaları ve mankenler kullanılarak gerçekçi koşullar altında incelenmesi mümkün hale geldi. Kaza araştırmalarının analizleri ile çarpışma testleri Mercedes-Benz’in “Gerçek Yaşam Güvenliği” felsefesinin temelini oluşturuyor.

Mercedes-Benz, Sindelfingen’deki Araç Güvenliği Teknoloji Merkezi’nde her yıl 900’e yakın çarpışma testi ve yaklaşık 1.700 ‘kızak testi’ gerçekleştiriyor. Kızak testinde, bir test kızağı hızlandırılarak fren yapılıyor. Teste konu olan nesne (araç ya da aksamı) kızağa monte ediliyor ve gerçek bir çarpışma sırasında ortaya çıkma olasılığı olan kuvvetlere maruz bırakılıyor. Bu kızak testleri, özellikle emniyet kemerleri gibi koruma sistemlerinin hasar görmeden test edilmesini sağlıyor.

Diğer Haberler

Tesla, Çin’deki 1,2 milyon EV’ye yazılım düzeltmesi getiriyor

Tesla, direksiyon ve arka kamera sorunları için Çin'deki 1,2 milyon EV'ye yazılım düzeltmesi getiriyor.... Önde gelen elektrikli araç (EV) üreticisi Tesla, kritik hatalar nedeniyle Çin'deki...

Çinli veya Hintli sürücülere göre 5 kat daha fazla endişe duyuyor

Batılı sürücüler, araçlarda yapay zeka kullanma konusunda Çinli veya Hintli sürücülere göre 5 kat daha fazla endişe duyuyor.... Otomotiv endüstrisi, otomobil üreticilerinin sürücülerin gelişen beklentilerini...

What Car? Editörleri tarafından “En İyi Şehirli Küçük Elektrikli Otomobil”

Hyundai, 2025 yılına ödül anlamında oldukça hızlı ve dikkat çekici bir başlangıç yaptı. Ocak ayında tam 20 farklı ödülü kazanan Hyundai, ilk olarak 2025...

Ford Otosan ve Driventure, Mobilite ve Girişimcilik

Future of Mobility’25: Ford Otosan ve Driventure, Mobilite ve Girişimcilik Ekosisteminin  Buluşma Noktası Olmayı Sürdürüyor... Girişimcilik ve mobilite alanındaki tüm paydaşları buluşturan Future of Mobility’25, Ford...

Lassa ve Bridgestone’ dan Ücretsiz 1 Yıllık Lastik Güvencesi

Türkiye lastik sektörünün mobilite lideri Brisa, güvenli sürüş için fark yaratan hizmetler ve kampanyalarla araç sahiplerinin hayatını kolaylaştırıyor. Brisa, yerli lastik markası Lassa’nın sağlamlığı ve...

Ayhancan Güven’den Daytona 24 Saat Yarışında

Motor sporları tarihinin efsanevi yarışı Daytona 24 Saat’e pole pozisyonundan başlayan Red Bull sporcusu Ayhancan Güven, son saatte yaptığı ekstra pit stop’un ardından sıralamasını...

Audi Tradition etkinlik sezonu başlıyor….

Audi Tradition, 2025 yılında da otomobil tutkunları ve hayranlarıyla çeşitli etkinliklerde buluşuyor. Fuarlar, ralliler, festivaller, model otomobil sergilerinden, Audi musem mobile ve Audi Forum...

Country News Categories - UK

CUPRA Born makes third consecutive victory at What Car? Car of the Year Awards

CUPRA Born has been crowned the Best Small Electric Car to Drive at the What Car? Car of the Year Awards. It is the...

BMW Group UK achieves success at the 2025 What Car? Car of the Year Awards

BMW Group UK has made a strong start to the new year, picking up four coveted category wins at the prestigious What Car? Car...

USA

Middle East says ‘Marhaba’ to the Lamborghini Temerario

The latest model in Lamborghini’s High Performance Electrified Vehicle (HPEV) range is presented to Middle East audiences at the Museum of The Future... Automobili Lamborghini...

Five Things To Know About the First-Ever Lexus LX 700h

When the Lexus LX made its debut 30 years ago, it was a force to be reckoned with. That fierce reputation remains for the...

DE

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 ist ab sofort bestellbar

Der neue Alfa Romeo Ibrida Q4 mit elektrifiziertem Allradantrieb ist ab sofort bestellbar. Die vierte Modellvariante des italienischen „Sport Urban Vehicle“ kombiniert einen Turbobenziner...

Mehr als 1,2 Millionen verkaufte Fahrzeuge weltweit machten FIAT

Mehr als 1,2 Millionen verkaufte Fahrzeuge weltweit machten FIAT im Jahr 2024 zur größten Marke innerhalb von Stellantis... Rüsselsheim, im Januar 2025 – FIAT schließt...

IT

Jeep Avenger: massima libertà di scelta per il SUV più venduto d’Italia

Torino, 2025 - Jeep Avenger nasce presso il Jeep Design Studio di Torino da un’indicazione molto chiara: condensare tutto il DNA Jeep in dimensioni compatte...

I modelli Opel, tra cui il nuovo Opel Grandland, si aggiudicano numerosi riconoscimenti nel 2024

Il 2024 è stato un anno straordinario per Opel sotto molti punti di vista: il marchio ha celebrato i "125 anni di produzione automobilistica Opel" e...

FR

Stellantis Pro One présente ses nouveaux utilitaires équipés de pile à combustible à Hyvolution Paris

Premier constructeur au monde à commercialiser en série une gamme d’utilitaires à hydrogène, Stellantis Pro One participera à Hyvolution Paris du 28 au 30...

LES PEUGEOT E-208 ET E-308 CLASSÉES

PEUGEOT est fier d’annoncer que ses PEUGEOT E-208 et PEUGEOT E-308 100% électriques sont classées respectivement première et deuxième sur 84 modèles dans l’Ecotest...

Tesla, Çin’deki 1,2 milyon EV’ye yazılım düzeltmesi getiriyor

Tesla, direksiyon ve arka kamera sorunları için Çin'deki 1,2 milyon EV'ye yazılım düzeltmesi getiriyor.... Önde gelen elektrikli araç (EV) üreticisi Tesla, kritik hatalar nedeniyle Çin'deki...

Çinli veya Hintli sürücülere göre 5 kat daha fazla endişe duyuyor

Batılı sürücüler, araçlarda yapay zeka kullanma konusunda Çinli veya Hintli sürücülere göre 5 kat daha fazla endişe duyuyor.... Otomotiv endüstrisi, otomobil üreticilerinin sürücülerin gelişen beklentilerini...

What Car? Editörleri tarafından “En İyi Şehirli Küçük Elektrikli Otomobil”

Hyundai, 2025 yılına ödül anlamında oldukça hızlı ve dikkat çekici bir başlangıç yaptı. Ocak ayında tam 20 farklı ödülü kazanan Hyundai, ilk olarak 2025...

Ford Otosan ve Driventure, Mobilite ve Girişimcilik

Future of Mobility’25: Ford Otosan ve Driventure, Mobilite ve Girişimcilik Ekosisteminin  Buluşma Noktası Olmayı Sürdürüyor... Girişimcilik ve mobilite alanındaki tüm paydaşları buluşturan Future of Mobility’25, Ford...

Lassa ve Bridgestone’ dan Ücretsiz 1 Yıllık Lastik Güvencesi

Türkiye lastik sektörünün mobilite lideri Brisa, güvenli sürüş için fark yaratan hizmetler ve kampanyalarla araç sahiplerinin hayatını kolaylaştırıyor. Brisa, yerli lastik markası Lassa’nın sağlamlığı ve...

Ayhancan Güven’den Daytona 24 Saat Yarışında

Motor sporları tarihinin efsanevi yarışı Daytona 24 Saat’e pole pozisyonundan başlayan Red Bull sporcusu Ayhancan Güven, son saatte yaptığı ekstra pit stop’un ardından sıralamasını...