Türkiye’nin en hızlı elektrikli araç şarj istasyonları geliyor

®
Çok Okunanlar

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını...

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor....

DBE Holding iştiraki FOUR ile Siemens, hızlı şarj ünitesi için iş birliğine imza attı. Anlaşma gereği FOUR, Siemens’ten 50 adet 300 kW çıkış gücüne sahip şarj ünitesi satın aldı. DC elektrikle hizmet verecek cihazlar, elektrikli araçları 25 dakika gibi kısa bir sürede şarj edecek.

Yenilenebilir enerji sektörünün öncü firmalarından DBE Holding, Siemens ile hızlı şarj ünitesi için iş birliğine gitti. Anlaşmaya göre DBE Holding iştiraki olan FOUR, Siemens’ten 50 adet hızlı şarj ünitesi satın aldı. DBE Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Taha Pınar, Siemens ile gerçekleştirdikleri anlaşmanın tüm sektör paydaşları için verimli olmasını diledi.

Şarj Dolumunda süre 25 dakikaya düşecek

Anlaşmanın detaylarını değerlendiren Pınar, “Siemens ile gerçekleştirdiğimiz iş birliklerimize devam ediyoruz. Kendileri ile yeni bir anlaşma daha imzaladık. Anlaşmaya göre 50 adet 300 kW çıkış gücüne sahip hızlı şarj ünitesi alımı gerçekleştireceğiz. Bu yatırım kapsamında alımımız, devam eden süreçte 350 adete ulaşıyor olacak. Başlangıç noktası olarak kabul ettiğimiz bu anlaşmayı, FOUR ile yakın zaman içerisinde istasyon sayılarını artırarak Türkiye genelinde sürdürülebilir bir alt yapı sistemi kurmayı hedefliyoruz. Şu an Türkiye’de genel kullanıma açık halihazırda kurulu yaklaşık 3 bin 500 adet şarj istasyonu var. Bunların yüzde 95’i 22 kW çıkışa sahip ve bu ürünlerin dolum süreleri 4-6 saati bulabiliyor. Bizim kullanacağımız ürünler DC elektrikle 300 kW çıkış gücünde hizmet veren cihazlar. Bununla birlikte doldurma süreleri araçların bataryalarına göre 25 dakikaya kadar düşüyor olacak.” dedi.

Elektrikli araç şarj istasyonlarıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Pınar şunları söyledi: “Bu anlaşma ile amacımız sıfırdan yaygın bir ağa ulaşmak. Bugünden, geleceğin teknolojisini hayata geçirmemiz gerekiyor. Kuracağımız istasyonların enerjisini yenilenebilir kaynaklardan elde ederek tamamen çevre dostu üretim yapacağız. Bu imkanla beraber ağır vasıtaların da, elektrikli araç dönüşümünün önünü açmış olacağız. Ülkemizde kurulmuş bulunan DC şarj istasyonları 50-100 kW çıkış gücüne sahip, her ne kadar Türkiye’de bu cihazlar hızlı şarj cihazı olarak isimlendirilse de Avrupa tarafında “Supercharger” ve “Rapidcharger” olarak ikiye ayrılıyor. Türkiye’nin ilk Rapidcharger’larını Siemens ile Türkiye’de kuruyor olmak bizler için heyecan verici. Elektrikli araçlar noktasında ülkemizin bir dönüşüm içerisinde olduğunu biliyoruz. Aynı zamanda blok-zincir bazlı teknolojilerin her alanda faaliyetini artıracağı bilinciyle de geleceği planlıyoruz. Bu minvalde ülkemizde yenilenebilir enerjinin blok-zincir bazlı YEK-G sertifikası ile yönetiliyor olması ülkemiz adına çok önemli bir gelişme. Bu sebeple sağlayacağımız hizmetin, Kyoto Protokolü kapsamında sıfır karbon esası ile hizmet verebilmesi yönünde blok-zincir entegrasyonlu altyapımızı sunuyor olacağız. Aynı zamanda şarj hizmeti sağlarken; Blok-zincir / Elektrik Depolama / Talep Dengeleme / Yenilenebilir Enerji Üretiminin tam entegre çalışacağı bir alt yapı için AR-GE faaliyetlerimizi tamamlamak üzereyiz. Ülkemizin yeni nesil teknolojiye altyapı olarak hazır olması, gelişen kullanıcı talebi ve Siemens ile gerçekleştirdiğimiz bu iş birliği yarınlar için doğru adımlar attığımızı gösteriyor.”

“Amacı olan teknoloji üretimimizle karbon nötr bir ekonomi için çalışıyoruz”

 FOUR ile gerçekleşen iş birliği anlaşması hakkında değerlendirmede bulunan Siemens Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Hüseyin Gelis “Sürdürülebilirlik esaslı büyüme stratejimiz kapsamında hayata geçirdiğimiz DEGREE stratejimiz ile karbon nötr bir gelecek için çalışıyoruz. DEGREE, karbondan arındırma, etik, yönetişim, kaynak verimliliği, eşitlik ve istihdam edilebilirlik olmak üzere 6 önceliğimizin adı.” dedi.

‘Gelecek için Bugünü Dönüştürme’ yaklaşımıyla hareket ettiklerini belirten Gelis, “Siemens Türkiye olarak 165 yılı aşkın süredir ülkemizin teknolojik gelişimine öncülük ediyoruz.  Amacı olan teknoloji üreterek endüstrilere, çevreye ve dünyaya fayda yaratmayı hedefliyoruz. İş birliği yaptığımız, hizmet verdiğimiz kurumların enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik çalışmalarına destek olmak ve bu sayede karbon nötr bir geleceğe katkı sunmak en önemli amacımız. Sürdürülebilir bir gelecek için elektrikle çalışan araçların öneminin bilincindeyiz. Amacı olan teknoloji bakış açımızla bu alanda hızlı şarj üniteleri üretiyor, kullanıma sunuyoruz. Bu kapsamda DBE Holding iştiraki FOUR ile gerçekleştirdiğimiz iş birliğimizi çok kıymetli buluyor, sürdürülebilir bir gelecek için önemli bir adım olarak değerlendiriyorum. “diyerek sözlerini noktaladı.

Diğer Haberler

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik zorlu mücadele 6 Eylül’de Bolu’da...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını motor, batarya ve platform paylaşımı...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri değiştirdiği bu süreçte, patent savaşları...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...