Türkiye 18 Avrupa ülkesini geçti…

®
Çok Okunanlar

Amaç: geniş bir Avrupa ağı oluşturmak

Stellantis ve TheF Şarj, Avrupa'da yeni bir kamu şarj ağı oluşturmak için ortaklıklarını duyurdu... Stellantis müşterileri için özel koşullarla, tüm...

Ford’dan bisikletlilere özel dünyanın ilk ‘emoji ceketi’…

Ford, bisikletlilerin trafikte diğer sürücülerle daha güvenli bir şekilde iletişim kurabilmesi için dünyanın bisikletlilere özel ilk ‘emoji ceket’ini tasarladı....

Otomotiv Sanayii Derneği, Şubat Verilerini Açıkladı

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Ocak-Şubat dönemine ilişkin verileri açıkladı. Bu dönemde, toplam üretim bir önceki yılın aynı dönemine göre...

Yeni Audi RS 4 Avant…

Audi Sport GmbH, RS 4 Avant'ın birçok detayında ince ayar yaptı. Yeni tasarlanan ön kısım ve yeni MMI dokunmatik...

Avrupa Kıtası’nda 2019 sonu itibarıyla 25 farklı ülkede toplam 298 otomotiv montaj ve üretim tesisi bulunurken, Türkiye sahip olduğu 17 üretim tesisiyle 18 Avrupa ülkesini geride bıraktı.

Otomotiv sanayisinin uluslararası niteliği nedeniyle küresel dinamikler, otomotiv sanayinin gelişiminde giderek artan bir öneme sahip oluyor. Türkiye otomotiv sanayi Avrupa Birliği (AB) ile Türkiye arasındaki Gümrük Birliği sürecinin oluşturduğu rekabet ortamında gelişmesini sürdürürken, uluslararası rekabetçiliğini ortaya koyduğu başarılarla da ispatladı.

Türkiye otomotiv sanayinin, 1960’larda ticari araç üretimiyle başlayan üretim yolculuğu, 1970’li yıllarda otomobil üretimini de içerisine aldı. Bugün itibarıyla Türkiye hem tedarik hem de ana üretimiyle Avrupa’da en önemli ülkelerden biri haline geldi.

Son 20 yılda çok ciddi yapısal değişim geçiren Türkiye otomotiv sanayisi, gelişmiş pazarlara ihracata yönelik bir sanayi yapısına dönüşürken, sürdürülebilir üretim rekabetçiliğini Ar-Ge alanına da genişletti ve sıfırdan araç tasarlama ve devreye alma kabiliyetlerine ulaştı.

Üretiminin yarıdan fazlasını ihraç eden Türk otomotiv sanayisi, otomotiv satışları açısından da Avrupa’da önemli bir konumda yer alıyor.

Avrupa’da en fazla üretim tesisi Almanya’da

AA muhabirinin Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’nden (ACEA) derlediği verilere göre, 2019 itibarıyla AB ülkeleri, Birleşik Krallık, Türkiye, Beyaz Rusya, Kazakistan, Rusya, Sırbistan, Türkiye, Ukrayna ve Özbekistan gibi ülkelerin yer aldığı Avrupa Kıtası’nda, 298 otomobil fabrikasında, binek otomobil, hafif ticari araç, ağır ticari araç, otobüs ve motor üretiliyor.

Buna göre, Avrupa’da, 196’sı AB sınırları içinde yer alan 298 otomobil montaj ve motor üretim tesisi bulunuyor. Avrupa’daki 142 fabrikada otomobil, 38’inde hafif ticari araç (kamyonet), 58’er fabrikada ağır hizmet aracı ile otobüs ve 71’inde de motor üretimi gerçekleştiriliyor.

Türkiye Avrupa Kıtası’nda beşinci, AB’de dördüncü ülke

ACEA’nın verilerine göre, Avrupa Kıtası’nda en fazla tesis 42 adetle Avrupa’nın lokomotif ülkesi Almanya’da bulunuyor. Ardından 31 tesisle Rusya ile Fransa, 30 tesisle Birleşik Krallık, 23 tesisle İtalya ve 17 tesisle de Türkiye ile İspanya sıralandı.

Böylelikle 17 tesis ile Türkiye, tesis sayısında 18 Avrupa ülkesini geride bırakarak, Avrupa Kıtası’nda beşinci oldu.

Yalnızca AB ülkeleri kategorisinde ise Almanya’yı 31 üretim tesisiyle Fransa, 23 üretim tesisiyle İtalya, 17 tesisle İspanya ve 16 tesisle de Polonya izliyor.

AB üyeleriyle kıyaslandığında ise Türkiye, listede yer alan 17 ülke arasında İspanya ile birlikte dördüncü sırada yer aldı.

Türkiye’deki üretim tesisi sayısı Polonya ve Çekya’dan fazla

AB sınırlarına dahil olmayan ancak ACEA tarafından Avrupa olarak nitelendirilen kategoride yer alan ülkeler arasında ise Rusya, 31 üretim tesisiyle ilk sırada konumlandı.

Bu ülkeler kategorisinde de Birleşik Krallık 30 üretim tesisiyle ikinci ve 17 üretim tesisiyle de Türkiye üçüncü oldu.

Türkiye ayrıca 17 üretim tesisiyle, Polonya ve Çekya gibi Türkiye’nin alternatifleri olarak görülen ülkelerin de dahil olduğu 13 AB ülkesini geride bıraktı.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...