Türkiye 18 Avrupa ülkesini geçti…

®
Çok Okunanlar

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve...

Avrupa Kıtası’nda 2019 sonu itibarıyla 25 farklı ülkede toplam 298 otomotiv montaj ve üretim tesisi bulunurken, Türkiye sahip olduğu 17 üretim tesisiyle 18 Avrupa ülkesini geride bıraktı.

Otomotiv sanayisinin uluslararası niteliği nedeniyle küresel dinamikler, otomotiv sanayinin gelişiminde giderek artan bir öneme sahip oluyor. Türkiye otomotiv sanayi Avrupa Birliği (AB) ile Türkiye arasındaki Gümrük Birliği sürecinin oluşturduğu rekabet ortamında gelişmesini sürdürürken, uluslararası rekabetçiliğini ortaya koyduğu başarılarla da ispatladı.

Türkiye otomotiv sanayinin, 1960’larda ticari araç üretimiyle başlayan üretim yolculuğu, 1970’li yıllarda otomobil üretimini de içerisine aldı. Bugün itibarıyla Türkiye hem tedarik hem de ana üretimiyle Avrupa’da en önemli ülkelerden biri haline geldi.

Son 20 yılda çok ciddi yapısal değişim geçiren Türkiye otomotiv sanayisi, gelişmiş pazarlara ihracata yönelik bir sanayi yapısına dönüşürken, sürdürülebilir üretim rekabetçiliğini Ar-Ge alanına da genişletti ve sıfırdan araç tasarlama ve devreye alma kabiliyetlerine ulaştı.

Üretiminin yarıdan fazlasını ihraç eden Türk otomotiv sanayisi, otomotiv satışları açısından da Avrupa’da önemli bir konumda yer alıyor.

Avrupa’da en fazla üretim tesisi Almanya’da

AA muhabirinin Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’nden (ACEA) derlediği verilere göre, 2019 itibarıyla AB ülkeleri, Birleşik Krallık, Türkiye, Beyaz Rusya, Kazakistan, Rusya, Sırbistan, Türkiye, Ukrayna ve Özbekistan gibi ülkelerin yer aldığı Avrupa Kıtası’nda, 298 otomobil fabrikasında, binek otomobil, hafif ticari araç, ağır ticari araç, otobüs ve motor üretiliyor.

Buna göre, Avrupa’da, 196’sı AB sınırları içinde yer alan 298 otomobil montaj ve motor üretim tesisi bulunuyor. Avrupa’daki 142 fabrikada otomobil, 38’inde hafif ticari araç (kamyonet), 58’er fabrikada ağır hizmet aracı ile otobüs ve 71’inde de motor üretimi gerçekleştiriliyor.

Türkiye Avrupa Kıtası’nda beşinci, AB’de dördüncü ülke

ACEA’nın verilerine göre, Avrupa Kıtası’nda en fazla tesis 42 adetle Avrupa’nın lokomotif ülkesi Almanya’da bulunuyor. Ardından 31 tesisle Rusya ile Fransa, 30 tesisle Birleşik Krallık, 23 tesisle İtalya ve 17 tesisle de Türkiye ile İspanya sıralandı.

Böylelikle 17 tesis ile Türkiye, tesis sayısında 18 Avrupa ülkesini geride bırakarak, Avrupa Kıtası’nda beşinci oldu.

Yalnızca AB ülkeleri kategorisinde ise Almanya’yı 31 üretim tesisiyle Fransa, 23 üretim tesisiyle İtalya, 17 tesisle İspanya ve 16 tesisle de Polonya izliyor.

AB üyeleriyle kıyaslandığında ise Türkiye, listede yer alan 17 ülke arasında İspanya ile birlikte dördüncü sırada yer aldı.

Türkiye’deki üretim tesisi sayısı Polonya ve Çekya’dan fazla

AB sınırlarına dahil olmayan ancak ACEA tarafından Avrupa olarak nitelendirilen kategoride yer alan ülkeler arasında ise Rusya, 31 üretim tesisiyle ilk sırada konumlandı.

Bu ülkeler kategorisinde de Birleşik Krallık 30 üretim tesisiyle ikinci ve 17 üretim tesisiyle de Türkiye üçüncü oldu.

Türkiye ayrıca 17 üretim tesisiyle, Polonya ve Çekya gibi Türkiye’nin alternatifleri olarak görülen ülkelerin de dahil olduğu 13 AB ülkesini geride bıraktı.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...