Türk Otomotiv Sektöründe Makineler Gürül Gürül Çalışıyor!

®
Çok Okunanlar

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Credin ve Koçaslanlar’dan otomotivde stratejik finansman hamlesi

Petrol Ofisi Grubu'nun yüzde 100 iştiraki olan finansman şirketi Credin ile Koçaslanlar Holding arasında imzalanan yeni anlaşma kapsamında sıfır...

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Doblo, temmuz ayı boyunca geçerli 400 bin TL’ye kadar 12 ay vadeli

FIAT FROFESSIONAL’DAN TEMMUZ AYINA ÖZEL YÜZDE 0 FAİZLİ FİNANSMAN İMKANLARI! Yenilikçi modelleri ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional,...

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) tarafından bu yıl dokuzuncusu düzenlenen Bakım Konferansı, “Bakımda Retrofit ve Yenileme Uygulamaları” temasıyla düzenlendi. Üretimde sürekliliğin öneminin altını çizmek ve mesleki anlamda gelişmeyi sağlamak amacıyla düzenlenen konferansta alanında uzman 12 konuşmacı sunum gerçekleştirdi.

Konferansın açılışında konuşan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Berke Ercan, “Sektörümüzde 3 vardiya hatta 4 vardiyadan fazla çalışan firmalarımız var. Bakım bölümleri; sürekli çalışan makinelerimizi, hatlarımızı, tesislerimizi sürekli çalışır vaziyette tutan organizasyonu icra eder.

Bu sebeple her konferansımızda bakım bölümlerimize vurgu yapıyoruz” dedi. Sektör olarak yeni yılda birkaç başlığın öne çıkacağını söyleyen TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam ise, “Ekonomi, artan maliyetler, iş dünyasındaki olası riskler ve tabii ki Çin tehlikesi de önemli başlıklarımız arasında yer alıyor. Bunun üzerine bir de yavaş yavaş mutlu olduğum elektriklileşme noktasından vazgeçme sinyalleri. Her zaman söylediğimiz gibi; evet verimli olmalıyız, ucuza mal etmeliyiz, tasarruf etmeliyiz. Baktığımızda Avrupa’daki ve dünyadaki rakiplerimizden farklı olarak bizim makinelerimiz gürül gürül çalışıyor.

Fabrikalarımız 3 vardiya, 24 saat çalışıp gerektiğinde 7 gün üretim yapıyor. Bunu sağlayanlar ise mesai saati olmayan kahramanlarımız” diye konuştu.

 Türkiye’de 517 üyesi ile Türk otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) 9.Bakım Konferansı İstanbul’da yoğun ilgiyle gerçekleştirildi. Bakımın önemini vurgulamak ve mesleki anlamda gelişmeyi sağlamak amacıyla gelenekselleşen Türkiye’nin tek sektörel bakım konferansında bu yıl, “Bakımda Retrofit ve Yenileme Uygulamaları” konusu ele alındı. 12 sektör profesyonelinin konuşmacı olarak yer aldığı etkinlikte, ana sanayi ve tedarik sanayiden iyi uygulama örnekleri de katılımcıların dikkatine sunuldu.

Bakımda yapılan yenilikler kaliteyi de artırıyor!

Konferansın açılışında konuşan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Berke Ercan, bakım sektörünün otomotivin en önemli iş bölümlerinden olduğunu söyledi. Otomotivde bakım bölümlerinin gece, gündüz, bayram, tatil demeden çalışan ekipler olduğunu ifade eden Berke Ercan, “Sektörümüzde 3 vardiya hatta 4 vardiyadan fazla çalışan firmalarımız var. Bakım bölümleri; sürekli çalışan makinelerimizi, hatlarımızı, tesislerimizi sürekli çalışır vaziyette tutan organizasyonu icra eder. Bu sebeple her konferansımızda bakım bölümlerimize vurgu yapıyoruz” dedi. Bakım bölümlerinin sadece arıza sebebiyle faaliyette bulunmadığını vurgulayan Berke Ercan, şöyle devam etti: “Bu bölümlerimiz sadece müdahale etmek ya da arıza çözmek, planlı bakım yapmak amacıyla çalışmıyor. Bazen makinelerimizi yenileme ihtiyacındanbazenverimliliği artırmak ve kapasite artırmak adına yapıyoruz. Bazen de kalite artırmak amacıyla, bazen bunları dijitalleşme, dijital dönüşüm çağında olduğumuz için sahadan veri toplamak adına, akıllandırmak adına yapıyoruz. Hatta bir ağa bağlamak adına yapıyoruz, otomatize ediyoruz. Bazı makinelerimiz yaşlanmış oldukları için onları ayakta tutmak ve günün şartlarına uygun haline getirmek, CNC ile donatmak veya sürücülerini yenilemek gibi amaçlarla da yapabiliyoruz. Ekonomik değeri olan ekipmanlar bunlar. Değerini korumasını sağlamak, performansını korumasını sağlamak önemli.”

Makinelerimiz gürül gürül çalışıyor!

Sektör olarak yeni yılda birkaç başlığın öne çıkacağını söyleyen TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam ise, şu değerlendirmeyi yaptı: “Ekonomi, artan maliyetler, iş dünyasındaki olası riskler ve tabii ki Çin tehlikesi de önemli başlıklarımız arasında yer alıyor. Bunun üzerine bir de yavaş yavaş mutlu olduğum elektriklileşme noktasından vazgeçme sinyalleri. Her zaman söylediğimiz gibi; evet verimli olmalıyız, ucuza mal etmeliyiz, tasarruf etmeliyiz. Baktığımızda Avrupa’daki ve dünyadaki rakiplerimizden farklı olarak bizim makinelerimiz gürül gürül çalışıyor. Fabrikalarımız 3 vardiya, 24 saat çalışıp gerektiğinde 7 gün üretim yapıyor. Bunu sağlayanlar ise mesai saati olmayan kahramanlarımız”.

 İyi uygulamalar tanıtıldı!

 TAYSAD 9. Bakım Konferansı’nın  konuşmacıları arasında Oyak Renault Endüstriyel Siber Güvenlik Proje Lideri Nihat Alim, PILZ Mühendislik Hizmetleri Müdürü Tansu Kundakçılar, Schuler Press Türkiye Müdürü Hüsnü Ünver, Toyotetsu Makine Bakım Kıdemli Müdürü Ali Kahraman, Ford Otosan Bakım Stratejileri ve Sistemleri Lideri Fatih Sarı ve Valeo Aktivite Bakım ve Enerji Müdürü Burak Aslan yer aldı.

Konferansta, “Farklı Yönlerden Retrofit, OEE İyileştirme & Enerji Verimliliği” isimli panel gerçekleştirildi. CAVO Otomotiv Genel Müdür Yardımcısı ve TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Berke Ercan’ın moderatörlüğünü üstlendiği panelin konuşmacıları ise; Schaeffler Türkiye Sektör ve Kilit Müşteriler Yönetcisi Barış Özdal, Fanuc Robot Servis Süpervizörü Yücel Ağaçyetiştiren ve HKTM Yönetim Kurulu Başkanı Tunç Atıl oldu.Konferansın diğer konuşmacıları;“Retrofite Genel Bakış”, “Makine Emniyet Süreçlerinde Revizyon Adımları”, “Pres Dünyasında Retrofit ve KERS Uygulamaları” ile “Retrofit ve Yenileme Uygulamalarında İnsan Kaynağı Yönetimi” konu başlıklarında sunumlar gerçekleştirdi.Ayrıca ana sanayiden Ford Otosan, tedarik sanayiden ise Valeo retrofit ve yenileme alanında iyi uygulamalarını aktardı. Konferansın kapanışını ise TAYSAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Bakım Çalışma Grubu Lideri Selçuk Demirok gerçekleştirdi.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...