Tüketicinin Aracına Düşük Teklif Sektöre Zarar Verdi

®
Çok Okunanlar

MG’nin Benzersiz EXE181 Konsepti iF Design Awards

MG, markanın asil ve sportif ruhunu yansıtan modelleriyle dikkat çekiyor. Bu paralelde, iddialı konsept otomobili MG EXE181, en prestijli...

JAECOO J-CLUB Etkinliğini Evcil Hayvan Temasıyla

JAECOO, kullanıcılarına hayatın her anında yanında olduğunu hissettiren uygulama ve projeleriyle dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Bu kapsamda Ankara'da...

1 Milyon Adetten Fazla Araç Satışı

Chery Ocak-Mayıs Döneminde 1 Milyon Adetten Fazla Araç Satışına İmza Attı!  Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, ilk 5 aylık...

Bilal Gümüşsoy Atandı…

Türkiye'de yaklaşık 1200 istasyonunda her gün 1 milyondan fazla misafiri ağırlayan Shell&Turcas'ın Tedarik Zinciri Direktörlüğü ve İcra Kurulu Ü yeliği'ne Bilal...

SWM Motors Türkiye Eylül Ayında Yerli Üretime Başlıyor

SWM Motors ile Türkiye’nin en ulaşılabilir SUV modellerini pazara sunan ATMO Group, Urzema Holding ile kurduğu ortak girişimle yatırım...

Brent petrolün varili 66 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 66 dolardan işlem görüyor. Cuma günü 66,38 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü...

24 Saat Le Mans yarışına iki adet PEUGEOT 9X8 ile katılıyor

Team Peugeot TotalEnergies, 93. 24 Saat Le Mans yarışına iki adet PEUGEOT 9X8 ile katılıyor. Bu heyecan dolu dayanıklılık...

Son yıllarda ikinci el araç pazarının kurumsallaşmasında ve belirli standartları yakalamasında büyük rol oynayan kurumsal markaların tüketici nezdindeki algısıyla ilgili olarak Otomerkezi.net tarafından dikkat çekici açıklamalar geldi. Online ortam üzerinden tüketicilerin ikinci el araçları için fiyat teklifi verilmesi hayatı kolaylaştırsa da, bu yıl birçok kurumsal ikinci el şirketinin, çok düşük fiyat teklifleri vermeye başladığını ve sektörün zarar gördüğünü önemle ifade eden Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, “Web üzerinden tüketicinin aracına piyasa değerinde teklif verip davet edildiğinde yüzde 15 hatta yüzde 30’a varan şekilde fiyat kırma politikası güden büyük kurumsal şirketler sebebiyle yıllardır kazanmaya çalıştığımız kurumsallık ve güven algısı bozuluyor. Sadece ekspertiz raporuna göre ilk fiyat verilmesini doğru buluyoruz.Öte yandan geçtiğimiz yıl basına da yansıdığı şekilde, hali hazırda bazı şirketlerin birlik olup hem alımda hem satımda fiyatlama yapma eğilimlerine de sıcak bakmıyoruz. Haksız rekabete ve yersiz biçimde tüketiciyi yormalarına karşıyız. ” dedi.

Yabancı yatırımın her geçen gün arttığı ve kurumsal oyuncuların yenilikleriyle dikkat çektiği ikinci el araç pazarında yeni problemler ortaya çıkmaya başladı. Kurumsal markaların sunduğu ikinci el araç satın alma sistemleri, tüketicilerin hayatını kolaylaştırmakve sektörde güveni sağlamak adına geliştirilirken, yeni yıl itibariyle ortaya çıkan düşük fiyatlandırma politikasının, sektörün itibarını zedelediği belirtiliyor.

Verilen ilk tekliften yüzde 30 daha düşük fiyatlama yapan var

Konuyla ilgili olarak önemli bir çağrıda bulunan Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, “10 yıla yakın bir süredir sektörün kurumsallaşması, belirli bir itibar kazanması ve tüketici nezdinde güven inşa edilmesi anlamında çalışırken, kurumsal markaların birçoğu, vatandaşların ikinci el aracı için fiyat kırma politikası güdüyor. Bu da inşa ettiğimiz güveni sarsan, tüketiciyi çok yoran bir unsur. Web üzerinden verilen fiyat sonrasında araç sahibi davet ediliyor, davet edildiğinde ilk fiyatın yüzde 15-30’u daha düşük bir fiyat teklif ediliyor. Tüketici doğal bir refleksle kurumsal şirketlere olan güvenini kaybediyor, sektörümüz zarar görüyor. Sadece ekspertiz raporuna uygun biçimde ilk fiyatın verilmesini doğru buluyoruz. Sonrasında ortaya çıkabilecek eksikler nedeniyle bir aracın değeri, verilen ilk tekliften maksimum yüzde 5-7 seviyesinde düşebilir. Öte yandan geçtiğimiz yıl basına da yansıdığı şekilde, hali hazırda bazı şirketlerin birlik olup hem alımda hem satımda fiyatlama yapma eğilimlerine de sıcak bakmıyoruz. Haksız rekabete ve yersiz biçimde tüketiciyi yormalarına karşıyız.” açıklamasını yaptı.

Diğer Haberler

Renault Symbioz ve Captur 2026 model yılı için yeni güç aktarma

Renault Symbioz ve Captur 2026 model yılı için yeni güç aktarma organlarıyla güncellendi Renault SUV ürün gamında 2026 model yılı için bir dizi güncelleme yapıldı....

Volvo Cars, SSAB ile geri dönüştürülmüş çelik anlaşması imzaladı

Volvo Cars, 2025'ten itibaren yüksek kaliteli, geri dönüştürülmüş ve sıfıra yakın emisyonlu çelik tedariki için İsveçli çelik firması SSAB ile yeni bir anlaşma imzaladı....

Chery’nin Ücretsiz Yaz Kontrolü Kampanyası

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,üstün satış sonrası hizmetleri ile Türk kullanıcılara ayrıcalıklı hizmetler sunmaya devam ediyor. Bu kapsamda Chery, Türkiye çapındaki 51Yetkili Servis...

Xiaomi SU7 Ultra Nürburgring’de Rekor

Xiaomi SU7 Ultra, Nürburgring Nordschleife pistinde 7:04.957 dakikalık tur süresiyle elektrikli üst segment araçlar kategorisinde yeni bir rekora imza attı. Xiaomi EV, bu başarıyı...

WRC3 yarışmasında 4.’lüğe yükseldi

Türkiye rallisinde genç şampiyonluk unvanını kazanan Kerem Kazaz, 2025 FIA Dünya Ralli Şampiyonası 6. yarışı olan İtalya Sardunya Rallisi'ndeki performansı ile WRC3 Dünya Ralli Şampiyonası'nda...

Yandex Türkiye, Maps’i Daha Gerçekçi ve Kullanışlı

Yandex Haritalar, Türkiye'nin dinamik şehir dokusuna uyum sağlayan bir dizi yeniliğiyle geliyor. Daha net, daha prosedürlü ve kullanıcı dostu hale gelen uygulama; ülkeler, yayalar,...

Nissan Türkiye “Babalar Günü” etkinlikleri

Nissan Türkiye, babalar gününe özel yetkili satıcılarının düzenleyeceği aktivasyonlarla babalar otomobil tutkusunun devam edeceği giden tüm babalar ve çocuklarını Nissan deneyimi için test sürüşüne...