Trafiğe Çıkan Her Otomobil Büyük Bir Mobil Veri Merkezine Dönüşüyor

®
Çok Okunanlar

Türkiye ve dünyada motor sporları tarihinde bir ilk

Cem Bölükbaşı, FIA Formula 2’ye giden ilk Türk yarış pilotu oldu... Başarılı yarış pilotu Cem Bölükbaşı, FIA Formula 2 Şampiyonası’nda...

Jeep’te e-Hybrid Dönemi…

Jeep®, en çevreci SUV markası olma iddiasıyla 2030 yılına kadar sıfır emisyona ulaşmayı hedefliyor. Bu strateji doğrultusunda Renegade ve...

WWF ile işbirliği 4 yıl daha uzadı…

Dünyanın en büyük lastik üreticisi Michelin, sosyal sorumluluk bilinci ile üretimlerinde LLP (Uzun Ömürlü Performans) teknolojisini kullanarak; lastiklerin yasal...

DOD Yetkili Satıcısı Avek’in Üçüncü Satış Noktası Ümraniye’de hizmete girdi

İstanbul Tekstilkent ve Çanakkale lokasyonlarından sonra üçüncü satış noktasını İstanbul Ümraniye’de açan Avek Otomotiv’de 101 Nokta Ekspertizi, DOD Garanti,...

Trafiğe Çıkan Her Otomobil Büyük Bir Mobil Veri Merkezine Dönüşüyor! 

Otomotiv mühendisliği alanında en yeni teknolojilerin ve gelişmelerin mercek altına alındığı ‟Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC”,  Mobilite ve Ötesi temasıyla gerçekleştirildi. Bu yıl 9’uncusu düzenlenen IAEC 2024’e alanında uzman yerli, yabancı mühendislerle birlikte, dünyanın önde gelen şirketlerinin yöneticileri katıldı…

Konferansın açılışında konuşan Konferans Başkanı Prof. Dr. Aytül Erçil, “Elektrikli araçların yükselişiyle birlikte dünya devi birçok şirket değişim dalgasını kaçırmamak için milyarlarca dolarlık yatırım bütçeleri açıkladı ve önemli stratejiler geliştirdi. Ancak son zamanlarda dünya devi markaların elektrikli stratejilerinde değişimler gözlemliyoruz. Bugünün dünyasında en önemli şey veri. Yapay zekâ sayesinde otomotiv ürünleri sadece bir ulaşım aracı olmaktan çıkıp verimli bir teknolojinin merkezi haline de gelmektedir. Araçlar trafiğe çıkmaya başladığı andan itibaren adeta büyük bir mobil veri merkezi haline geliyor. Araçlar yollarda, trafikte, parkta, yıkamada, oto kuaförde, serviste, elektrikli şarj istasyonlarında, valeye verdiğinizde, her türlü alım satım ve sigorta işleminde muazzam miktarda veri üretmekte ve bu veriler farklı sektörlerde de kullanılabilmekte. Bu veriler yapay zekâ entegrasyonu yapabilen platformlar sayesinde otomotiv sektörünü stratejik bir ekosistem haline getiriyor. Bu durumda otomotiv, diğer sektörleri daha akıllı ve verimli bir geleceğe taşıyan öncü bir güç haline dönüşüyor. Trafik yönetiminden enerji verimliliğine, şehir planlamasından sigorta-hukuk hizmetlerine, perakendeden sağlığa birçok alanı ve sektörü etkileme potansiyeli taşıyor” dedi.

Her yıl alanında uzman yerli ve yabancı isimleri Türkiye’de bir araya getiren “Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC”nin 9’uncusu gerçekleştirildi. Bu yılki ana teması “Mobilite ve Ötesi” olan ve iki gün süren konferansa Bilişim Vadisi ev sahipliği yaptı. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Otomotiv Teknoloji Platformu (OTEP), Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) tarafından Amerikan Otomotiv Mühendisleri Birliği’nin (Amerikan Society of Automotive Engineers-SAE International) iş birliği ile düzenlenen organizasyon, Türkiye ve dünyadan alanında uzman çok sayıda ismi ağırladı.

Sektördeki 3 kritik tema: Sürdürülebilirlik, bağlantı ve otomasyon!  

IAEC 2024’ün açılışını, konferans başkanı Prof. Dr. Aytül Erçil yaptı. Otomotiv sektörünün son yıllarda olağanüstü bir dönüşüm yaşadığını söyleyen Prof. Dr.Aytül Erçil, “Bir zamanlar içten yanmalı motorlar ve mekanik tasarımlarla tanımlanan bir alan olan otomotiv mühendisliği, artık teknolojik yenilik, sürdürülebilirlik ve dijital entegrasyonun ön safhalarında yer alıyor. Bugün yapay zekâ, büyük veri analitiği ve alternatif yakıtlı araçlar gibi son teknolojilerin bir araya gelmesinin araçları tasarlama ve üretim şeklimizi devrim niteliğinde değiştirdiği tarihin önemli bir noktasındayız” dedi. Sektörün sürdürülebilirlik, bağlantı ve otomasyon olmak üzere 3 temel tema üzerinde ilerlediğini ifade eden Prof. Dr. Aytül Erçil, şöyle devam etti: “Elektrikli araçların yükselişiyle birlikte dünya devi birçok şirket değişim dalgasını kaçırmamak için milyarlarca dolarlık yatırım bütçeleri açıkladı ve önemli stratejiler geliştirdi. Ancak son zamanlarda bu stratejilerde bazı değişimler gözlemliyoruz. Tabii ki milyarlarca dolarlık yatırımların şekillendirilmesi, değiştirilmesi çok kolay olmuyor. Bağlantı tarafında ise araçlarımızın sadece birbiriyle konuşmakla kalmayıp altyapıyla sorunsuz bir şekilde bağlantı kuracağı, yollarımızı daha güvenli ve daha verimli hale getireceği araçtan her şeye B2X dediğimiz iletişim çağına gidiyoruz. Mühendisler olarak bizlerin bu gelişmeleri sorumlu bir şekilde kullanmamız, tüketicinin çıkarlarına öncelik verirken veri gizliliği ve siber güvenliği sağlamamız çok önemli hale geliyor. Otomasyon ise bizi otonom araçlarla birlikte heyecan verici bir yere doğru götürüyor. Ulaşım mühendisliği ve toplumsal ihtiyaçların bu kesişimi disiplinler arası iş birliği için aslında benzersiz bir fırsat sunuyor.”

Her otomobil büyük bir veri merkezi!

Bugünün dünyasında en önemli şeyin veri olduğunu ifade eden Prof. Dr.Aytül Erçil, “Yapay zekâ sayesinde otomotiv sektörü sadece bir ulaşım aracı olmaktan çıkıp verimli bir teknolojinin de merkezi haline gelmektedir. Araçlar trafiğe çıkmaya başladığı andan itibaren adeta büyük bir mobil veri merkezi haline geliyor. Araçlar yollarda, trafikte, parkta, yıkamada, oto kuaförde, serviste, elektrikli şarj istasyonlarında, valeye verdiğinizde, her türlü alım satım ve sigorta işleminde muazzam miktarda veri üretmekte ve bu veriler farklı sektörlerde de kullanılabilmekte. Bu veriler yapay zekâ entegrasyonu yapabilen platformlar sayesinde otomotiv sektörünü stratejik bir ekosistem haline getiriyor. Bu durumda otomotiv, diğer sektörleri daha akıllı ve verimli bir geleceğe taşıyan öncü bir güç haline dönüşüyor. Ve trafik yönetiminden enerji verimliliğine, şehir planlamasından sigorta-hukuk hizmetlerine, perakendeden sağlığa birçok alanı ve sektörü etkileme potansiyeli taşıyor” diye konuştu.

Yapay zekâ ve otonom sürüş masaya yatırıldı!

IAEC 2024, OICA – Uluslararası Otomotiv Sanayicileri Birliği  Genel Sekreteri François Roudier’in, sektörle ilgili değerlendirmeler ve öngörüler içeren konuşması  ile devam etti. Konferansın öğleden önceki son bölümü ise “Akıllı Mobilite” isimli oturumla tamamlandı. Moderatörlüğünü T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Haberleşme Genel Müdür Yardımcısı ve AUS Türkiye Başkanı Esma Dilek’in üstlendiği oturumda, Ford Otosan’ın Büyüme ve Akıllı Hareketlilik Direktörü Erhan Köseoğlu, UNECE Otonom ve Bağlı Araçlar Çalışma Grubu Sekreteri François E. Guichard, Karayolları Genel Müdürlüğü Trafik Güvenliği Dairesi Başkanı Aziz Bülent Öncel ve ISSD’nin Kurucu Ortağı ve CEO’su Çağrı Yüzbaşıoğlu da görüşlerini katılımcılarla paylaştı. Konferansın öğleden sonraki bölümü From Your Eyes’ın Kurucu CEO’su Zülal Tannur’un “İlham Veren Yetenek” konuşması ile başladı. Ardından günün ikinci oturumu gerçekleştirildi. Moderatörlüğünü Digitopia’nın Kurucu Ortağı ve CEO’su Halil Aksu’nun üstlendiği oturumda Autoware Foundation Yönetim Kurulu Üyesi Samet Kütük ve ADASTEC’in CPO’su ve Kurucu Ortağı Atalay Taşkoparan “Yapay Zekâ/Otonom Sürüş” hakkında değerlendirmeler yaptı.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...