TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Başkanı Zeki Altunsoy

®
Çok Okunanlar

PETRONAS Madeni Yağlar Ticari Araç Motor Yağları PETRONAS Urania Serisini İstanbul’da Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, ticari araçlara yönelik amiral gemisi ürün grubu PETRONAS Urania’nın yenilenen serisini resmi olarak tanıttı. Temmuz ayında...

“Bir Sürüş Sanat Eserine Dönüşebilir mi?”

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren  PEUGEOT, tamamen elektrikli yeni SUV modeli E-5008 ile...

Offroad Sezonu Vezirköprü’de Devam Ediyor

Petlas 2025 Türkiye Offroad Şampiyonası 26-28 Eylül 2025 tarihlerinde Samsun Otomobil Spor Kulübü (SAMOSK) tarafından Vezirköprü’de düzenlenecek olan 4....

Eşarj ve Trugo roaming iş birliği 81 ilde hizmette

Türkiye’nin en yaygın ve yüksek hızlı şarj sınıfında hizmet veren iki öncü operatörü Eşarj ve Trugo, Bursa’da başlatıp Ankara’da devam...

BYD YANGWANG U9 Xtreme dünyanın en hızlı seri üretim otomobili oldu

BYD YANGWANG’ın U9 Xtreme modeli, Almanya’da gerçekleştirilen testte saatte 496,22 kilometre hıza ulaşarak dünyadaki en hızlı seri üretim otomobili...

Ford Transit 60. yılında “Dünyanın En Büyük Ticari Araç Konvoyu” rekorunu kırdı

Ford Transit, 60. yılı dolayısıyla İngiltere'de düzenlenen festivalde 201 aracın katılımıyla Guinness tarafından 'Dünyanın En Büyük Ticari Araç Konvoyu'...

Yeni Ford Trucks F-MAX

Ford Trucks, ağır ticari araç pazarının referans modeli konumundaki F-MAX’in yenilenen versiyonunu sundu. Ford Otosan mühendisleri tarafından Türkiye’de geliştirilip...
Son dönemde sigorta hasar onarım süreçlerinde sıklıkla yaşanmaya başlayan bekleme süreleri ile ilgili olarak TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu, önemli açıklamalarda bulundu. Sigorta şirketleriyle anlaşması bulunan yedek parça tedarikçileri nezdinde yaşanan tedarik sorunları nedeniyle bir aracın onarım süreci günleri, hatta haftaları bulurken, araç sahibi tüketicilerin mağduriyetleri her geçen gün artıyor.
TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Başkanı Zeki Altunsoy, konuyla ilgili “Hasar sonrası onarım için gerekli parçaların tedarik sürecinin sistemsel gecikmeler ve tedarik edilememesi nedeniyle özel oto servislerinde bekleme süreleri iyiden iyiye uzuyor. Bazı durumlarda parça var olduğu halde birçok tedarikçi yüksek iskonto oranları nedeniyle parçaya ‘yok’ çekiyor. Tüm ekosistem felç oluyor. Hem araç sahipleri mağdur oluyor hem de özel oto servisleri ile sigorta acenteleri zarar görüyor. Bu durum artık kronik ve büyük bir sorun haline geldi. Servislerde kuyruklar oluşmaya başladı. Kalıcı ve çözüm odaklı bir reform artık şart.” açıklamasını yaptı.
Oto servislerinde bekleme kuyrukları her geçen gün artıyor
Bazı tedarikçilerin, stok maliyetleri nedeniyle stoklarını yenilemediğini, düşük stokla çalıştığını, hasar onarımı için gerekli olan parçaları uzun süre göndermediğini ya da yanlış veya mevzuata uygun olmayan parça gönderdiğini aktaran Altunsoy, “Sigorta şirketlerinin hasar sonrası tedarik için anlaştığı yedek parça tedarikçilerinin birçoğu, anlaşma aşamasında tanımladıkları iskonto oranı altında tırnak içinde zarar etmemek adına parçayı göndermeme, mevzuata aykırı vasıfta parça gönderme yolunu seçiyor. Özel servisler olarak çoğu zaman muhatap dahi bulamaz duruma geldik ve günün sonunda araç sahipleriyle direkt iletişimde olan özel servisler, sigorta acenteleri. Bu durum hem özel servislerin hem de sigorta acentelerinin itibarını zedeliyor, 1 haftada onarılacak araç 2-3 haftada onarılamıyor, araç sahiplerinin yaşadığı mağduriyetin önüne geçmemiz şart.” dedi. Öte yandan uzayan bekleme süreleri nedeniyle ikame araç tahsis edilmesi, sigorta şirketleri için ayrıca bir zarar kalemi daha yazılmasına neden oluyor.
“Bizler maliyetleri düşürmeye çabalarken parça tedariğindeki keyfi hareketler nedeniyle sektör zarar görüyor”
Hasar dosyası istatistiklerine göre TSE Belgeli özel servislerde ortalama 40 bin TL’ye gerçekleştirilen onarım, yetkili servislerde 80-90 bin TL’yi buluyor. Parça tedariğindeki sıkıntılar nedeniyle sigorta acentelerinin hasarlı araçları yetkili servise yönlendirmeye başladığını ve özel servislerden uzaklaştığını, tüketicilerin de ikinci hasarlarında bu yönde eğilimde olduğunu belirten Altunsoy “Bu durum sigorta şirketlerinin ciddi zararlar yazmasının önünü açıyor. Parça tedariği ile tasarruf etmek amaçlanırken tam tersi sigortalıların yetkili servisleri tercih etmesine ve dosya ortalamalarının yükselmesine neden oluyorlar. Kaybedilen müşteri güveni de sektöre olan güveni azaltıyor. Bizler maliyetleri düşürmeye çabalarken, parça tedariğindeki keyfi hareketler nedeniyle tüm sektör zarar görüyor.” uyarısında bulundu.
Parça tedarikine 48 saat kuralı getirilmeli
Açıklamasının sonunda önemli bir çağrıda bulunan Altunsoy “TOSEF olarak tüketicilerin, özel servislerin mağduriyetinin ve bu zararın önünün alınması için artık kalıcı ve çözüm odaklı bir düzenlemenin gerekliliği çağrısında bulunuyoruz. Araç sahibi sigortalının poliçe aldığı sigorta şirketinin, hasar sonrasında hangi yedek parça tedarikçisiyle anlaşması varsa, sadece oradan parça tedarik edebiliyoruz. Bu da günler, haftalar sürüyor. Yedek parça tedarikine belirli bir standart getirilmeli. Bu standartlar belirlenirken özel servislerin yaşadığı sorunlara kulak verilmelidir. Bu standartlarda süreci hızlandırmak adına eksperler ile mutabakat sağlanırken orijinal parça kodu ve fiyatı mutabakat esnasında belirlenmeli ve tedarikçilerden parça kodu bilgisi beklenmemelidir. Parça tedarik mutabakatı sağlandı ise 48 saat içinde tedarikçi parçayı gönderemiyorsa, servislere belirli bir iskonto oranı ile parça tedariki serbestisi tanınmalı gibi karşılıklı zarar edilmeyecek çözümler bulunmalıdır.” şeklinde konuştu.

Diğer Haberler

Automechanika Shanghai 2025’teki yeni katılımcılardan evrim

Şanghay,  Otomotiv endüstrisi teknolojik atılımların yönlendirdiği bir dönüşüm geçirirken, gelişen ihtiyaçları karşılamak için yeni bir öncü dalgası ortaya çıkıyor. Bu oyuncular, 26-29 Kasım tarihleri...

TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Başkanı Zeki Altunsoy

Son dönemde sigorta hasar onarım süreçlerinde sıklıkla yaşanmaya başlayan bekleme süreleri ile ilgili olarak TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu, önemli açıklamalarda bulundu. Sigorta şirketleriyle...

Razgatlioğlu’nun Aragon’daki ilk yarışı için yeni Pirelli arka yumuşak lastik

BMW sürücüsü, SC2 ön ve yumuşak E0125 arka spesifikasyonunun avantajını kullanarak İspanya pistindeki ilk zaferini kazandı. Debise ise ilk Supersport zaferini kazandı... Toprak Razgatlıoğlu (BMW), kariyerinde...

Yeni MG Modelleri 259 Bin TL’ye Varan İndirimlerle

MG, 22 Eylül’de Resmi Gazete’de yayımlanan, ithalatta uygulanan ilave gümrük vergilerindeki düzenleme sonrasında fiyatlarını güncelledi. Bu kapsamda, yenilikçi tasarımı, yüksek performansı ve premium donanımıyla...

Karsan Otonom e-JEST’i Dünyaya Tanıtıyor

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım aracı üreticilerinden Karsan, Busworld 2025’te gövde gösterisi yapmaya hazırlanıyor. 4–9 Ekim 2025 tarihlerinde Belçika’nın Brüksel kentinde düzenlenecek Busworld 2025...

Rent Go’dan Yerel Girişimcilere Yatırım Fırsatı

Türkiye’nin önde gelen araç kiralama markası Rent Go, büyüme stratejisinde yeni bir adımı hayata geçirdi. Bugüne kadar biri Bodrum bayisi olmak üzere 40 kurumsal...

“Bir Sürüş Sanat Eserine Dönüşebilir mi?”

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren  PEUGEOT, tamamen elektrikli yeni SUV modeli E-5008 ile teknoloji, tasarım ve dijital sanatı...

Automechanika Shanghai 2025’teki yeni katılımcılardan evrim

Şanghay,  Otomotiv endüstrisi teknolojik atılımların yönlendirdiği bir dönüşüm geçirirken, gelişen ihtiyaçları karşılamak için yeni bir...

Razgatlioğlu’nun Aragon’daki ilk yarışı için yeni Pirelli arka yumuşak lastik

BMW sürücüsü, SC2 ön ve yumuşak E0125 arka spesifikasyonunun avantajını kullanarak İspanya pistindeki ilk zaferini...

Yeni MG Modelleri 259 Bin TL’ye Varan İndirimlerle

MG, 22 Eylül’de Resmi Gazete’de yayımlanan, ithalatta uygulanan ilave gümrük vergilerindeki düzenleme sonrasında fiyatlarını güncelledi....

Karsan Otonom e-JEST’i Dünyaya Tanıtıyor

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım aracı üreticilerinden Karsan, Busworld 2025’te gövde gösterisi yapmaya hazırlanıyor. 4–9...

Rent Go’dan Yerel Girişimcilere Yatırım Fırsatı

Türkiye’nin önde gelen araç kiralama markası Rent Go, büyüme stratejisinde yeni bir adımı hayata geçirdi....

“Bir Sürüş Sanat Eserine Dönüşebilir mi?”

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren  PEUGEOT, tamamen elektrikli yeni...

Elektrikli araçlar ‘MS’i yayıyor mu?

Güncel verilere göre Türkiye’de toplam kayıtlı araç sayısı 31 milyon 976 bin 478’e ulaştı. 2025 yılı haziran ayı itibarıyla...

Razgatlıoğlu tüm zamanların yeni tur rekoru…Pirelli Almanya

Razgatlıoğlu Superpole'de de en hızlı isim oldu ve 1:34.930'luk derecesiyle tüm zamanların yeni tur rekoru olarak sayıldı...

Huawei’den Ren Zhengfei ve Dongfeng Motor’dan Yang Qing, elektrikli araçlarda daha derin işbirliği

Huawei Technologies'in kurucusu ve CEO'su Ren Zhengfei, Çin'in elektrikli araç (EV) sektöründeki iş birliğini derinleştirmek amacıyla bu hafta Shenzhen'de devlete ait Dongfeng...

Çinli otomobil üreticileri Avrupa’daki varlıklarını genişletiyor

Çinli otomobil üreticileri, elektrikli araçlara doğru küresel bir geçişin ortasında, geleneksel olarak Avrupa ve Amerikan...

Jaguar Land Rover’ın kapanması Ekim ayına uzadı

Jaguar Land Rover'ın kapanması, tedarikçileri işten çıkarmalara ve çalışma saatlerini azaltmaya zorluyor... Jaguar Land Rover'ın bir...

BMW, marş motoru arızası nedeniyle dünya çapında yüz binlerce aracı geri çağıracak

BMW, Eylül 2015 ile Eylül 2021 arasında üretilen araçları, yangına neden olabilecek marş sistemindeki bir...

Eşarj ve Trugo roaming iş birliği 81 ilde hizmette

Türkiye’nin en yaygın ve yüksek hızlı şarj sınıfında hizmet veren iki öncü operatörü Eşarj ve Trugo,...

Filiz Öztürk, küresel çapta en etkili kadın yöneticiler listesinde

OPET Yönetim Kurulu Üyesi, Eşitsek Fark Eder ve Kadın Gücü Projesi Lideri Filiz Öztürk, Heroes...

29 Eylül’de Almanya’da T10X ve T10F için ön siparişler

Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, Avrupa’daki ilk pazarı Almanya’da 29 Eylül...

Yeni Ford Trucks F-MAX

Ford Trucks, ağır ticari araç pazarının referans modeli konumundaki F-MAX’in yenilenen versiyonunu sundu. Ford Otosan...

Offroad Sezonu Vezirköprü’de Devam Ediyor

Petlas 2025 Türkiye Offroad Şampiyonası 26-28 Eylül 2025 tarihlerinde Samsun Otomobil Spor Kulübü (SAMOSK) tarafından...

Stellantis, IBIS teknolojisiyle donatılan ilk prototip aracını tanıttı

Stellantis, Saft işbirliğiyle geliştirdiği, Fransa merkezli ortak araştırma projesi akıllı Entegre Batarya Sistemi (IBIS) teknolojisini...

Ford Transit 60. yılında “Dünyanın En Büyük Ticari Araç Konvoyu” rekorunu kırdı

Ford Transit, 60. yılı dolayısıyla İngiltere'de düzenlenen festivalde 201 aracın katılımıyla Guinness tarafından 'Dünyanın En...

BYD YANGWANG U9 Xtreme dünyanın en hızlı seri üretim otomobili oldu

BYD YANGWANG’ın U9 Xtreme modeli, Almanya’da gerçekleştirilen testte saatte 496,22 kilometre hıza ulaşarak dünyadaki en...