TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Başkanı Zeki Altunsoy

®
Çok Okunanlar

OMODA-JAECOO Eylül Ayını Güçlü Bir Satış Performansıyla Tamamladı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları, eylül ayına 32 bin...

Yeni Fiat Grande Panda Lansman Fiyatı 1 milyon 399 bin TL

Yeni Fiat Grande Panda için Türkiye fiyatı resmi olarak açıklandı. Aracın fiyatı, İstanbul Rahmi Koç Müzesinde düzenlenen basın lansmanında...

OSS Derneği, 2025’in Üçüncü Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in üçüncü çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının üçüncü çeyreğinde satış,...

TAİD: Ağır Ticari Araç Pazarı, 2025’in ilk 9 ayında dengeli bir seyir izliyor

Ağır Ticari Araçlar Derneği (TAİD), 2025 yılının Ocak-Eylül dönemine ilişkin pazar verilerini ve sektörel gelişmeleri değerlendirdi.  TAİD verilerine göre, 2025’in...

FORD TRUCKS YENİ F-MAX İLE TÜRKİYE TURUNA ÇIKIYOR

Ford Trucks, ağır ticari araç pazarındaki referans modeli F-MAX'in yeni yüzü ile 20 Ekim-17 Kasım 2025 tarihleri arasında gerçekleşecek...

Tekaydınlar Busworld 2025 Brüksel Fuarı’nda Dünya Sahnesinde

TEKAYDINLAR, BUSWORLD 2025 BRÜKSEL FUARI’NDA DÜNYA SAHNESİNDE.... Ticari araç endüstrisinin en prestijli organizasyonlarından biri olan Busworld 2025 Brüksel Fuarı, bu...

Uşak’ta Zirve Mücadelesi Parmak Isırttı

2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası, İzmir Karting Kulübü (İKK) Spor Kulübü tarafından 11-12 Ekim 2025 tarihlerinde Uşak Karting Pisti’nde...
Son dönemde sigorta hasar onarım süreçlerinde sıklıkla yaşanmaya başlayan bekleme süreleri ile ilgili olarak TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu, önemli açıklamalarda bulundu. Sigorta şirketleriyle anlaşması bulunan yedek parça tedarikçileri nezdinde yaşanan tedarik sorunları nedeniyle bir aracın onarım süreci günleri, hatta haftaları bulurken, araç sahibi tüketicilerin mağduriyetleri her geçen gün artıyor.
TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Başkanı Zeki Altunsoy, konuyla ilgili “Hasar sonrası onarım için gerekli parçaların tedarik sürecinin sistemsel gecikmeler ve tedarik edilememesi nedeniyle özel oto servislerinde bekleme süreleri iyiden iyiye uzuyor. Bazı durumlarda parça var olduğu halde birçok tedarikçi yüksek iskonto oranları nedeniyle parçaya ‘yok’ çekiyor. Tüm ekosistem felç oluyor. Hem araç sahipleri mağdur oluyor hem de özel oto servisleri ile sigorta acenteleri zarar görüyor. Bu durum artık kronik ve büyük bir sorun haline geldi. Servislerde kuyruklar oluşmaya başladı. Kalıcı ve çözüm odaklı bir reform artık şart.” açıklamasını yaptı.
Oto servislerinde bekleme kuyrukları her geçen gün artıyor
Bazı tedarikçilerin, stok maliyetleri nedeniyle stoklarını yenilemediğini, düşük stokla çalıştığını, hasar onarımı için gerekli olan parçaları uzun süre göndermediğini ya da yanlış veya mevzuata uygun olmayan parça gönderdiğini aktaran Altunsoy, “Sigorta şirketlerinin hasar sonrası tedarik için anlaştığı yedek parça tedarikçilerinin birçoğu, anlaşma aşamasında tanımladıkları iskonto oranı altında tırnak içinde zarar etmemek adına parçayı göndermeme, mevzuata aykırı vasıfta parça gönderme yolunu seçiyor. Özel servisler olarak çoğu zaman muhatap dahi bulamaz duruma geldik ve günün sonunda araç sahipleriyle direkt iletişimde olan özel servisler, sigorta acenteleri. Bu durum hem özel servislerin hem de sigorta acentelerinin itibarını zedeliyor, 1 haftada onarılacak araç 2-3 haftada onarılamıyor, araç sahiplerinin yaşadığı mağduriyetin önüne geçmemiz şart.” dedi. Öte yandan uzayan bekleme süreleri nedeniyle ikame araç tahsis edilmesi, sigorta şirketleri için ayrıca bir zarar kalemi daha yazılmasına neden oluyor.
“Bizler maliyetleri düşürmeye çabalarken parça tedariğindeki keyfi hareketler nedeniyle sektör zarar görüyor”
Hasar dosyası istatistiklerine göre TSE Belgeli özel servislerde ortalama 40 bin TL’ye gerçekleştirilen onarım, yetkili servislerde 80-90 bin TL’yi buluyor. Parça tedariğindeki sıkıntılar nedeniyle sigorta acentelerinin hasarlı araçları yetkili servise yönlendirmeye başladığını ve özel servislerden uzaklaştığını, tüketicilerin de ikinci hasarlarında bu yönde eğilimde olduğunu belirten Altunsoy “Bu durum sigorta şirketlerinin ciddi zararlar yazmasının önünü açıyor. Parça tedariği ile tasarruf etmek amaçlanırken tam tersi sigortalıların yetkili servisleri tercih etmesine ve dosya ortalamalarının yükselmesine neden oluyorlar. Kaybedilen müşteri güveni de sektöre olan güveni azaltıyor. Bizler maliyetleri düşürmeye çabalarken, parça tedariğindeki keyfi hareketler nedeniyle tüm sektör zarar görüyor.” uyarısında bulundu.
Parça tedarikine 48 saat kuralı getirilmeli
Açıklamasının sonunda önemli bir çağrıda bulunan Altunsoy “TOSEF olarak tüketicilerin, özel servislerin mağduriyetinin ve bu zararın önünün alınması için artık kalıcı ve çözüm odaklı bir düzenlemenin gerekliliği çağrısında bulunuyoruz. Araç sahibi sigortalının poliçe aldığı sigorta şirketinin, hasar sonrasında hangi yedek parça tedarikçisiyle anlaşması varsa, sadece oradan parça tedarik edebiliyoruz. Bu da günler, haftalar sürüyor. Yedek parça tedarikine belirli bir standart getirilmeli. Bu standartlar belirlenirken özel servislerin yaşadığı sorunlara kulak verilmelidir. Bu standartlarda süreci hızlandırmak adına eksperler ile mutabakat sağlanırken orijinal parça kodu ve fiyatı mutabakat esnasında belirlenmeli ve tedarikçilerden parça kodu bilgisi beklenmemelidir. Parça tedarik mutabakatı sağlandı ise 48 saat içinde tedarikçi parçayı gönderemiyorsa, servislere belirli bir iskonto oranı ile parça tedariki serbestisi tanınmalı gibi karşılıklı zarar edilmeyecek çözümler bulunmalıdır.” şeklinde konuştu.

Diğer Haberler

PETRONAS, Selenia’yı Modern Mobilite İçin Yeniledi

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), 26-28 Eylül tarihleri arasında düzenlenen 2025 Torino Otomobil Fuarı'na Piazza Castello'da (Via Garibaldi) bir stantla yer aldı. Ziyaretçileri, meraklıları ve profesyonelleri...

TAİD: Ağır Ticari Araç Pazarı, 2025’in ilk 9 ayında dengeli bir seyir izliyor

Ağır Ticari Araçlar Derneği (TAİD), 2025 yılının Ocak-Eylül dönemine ilişkin pazar verilerini ve sektörel gelişmeleri değerlendirdi.  TAİD verilerine göre, 2025’in ilk 9 ayında ağır ticari...

FORD TRUCKS YENİ F-MAX İLE TÜRKİYE TURUNA ÇIKIYOR

Ford Trucks, ağır ticari araç pazarındaki referans modeli F-MAX'in yeni yüzü ile 20 Ekim-17 Kasım 2025 tarihleri arasında gerçekleşecek Türkiye turuna çıkıyor. Ford Trucks, ağır...

OMODA-JAECOO Eylül Ayını Güçlü Bir Satış Performansıyla Tamamladı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları, eylül ayına 32 bin 840 adetlik küresel satış rakamıyla...

Goodyear’dan kış mevsiminde sürüş güvenliği için ipuçları

Lastik teknolojisi değişen mevsimlerde sizi nasıl güvende tutar? Kış mevsimi yaklaşırken lastik teknolojisi, zorlu yol koşullarında seyreden sürücülerin güvenliği ve kontrolü sağlamalarında kilit öneme sahip....

iCAUR V23 Bilutu Zirvesi’ni Aşarak Guinness Dünya Rekoru’nu Kırdı

Sınırları aşan teknolojilerle yollara çıkan iCAUR V23, i-AWD Akıllı Elektrikli Dört Çeker Sürüş Sistemi ile“Çölün Everest’i” olarak bilinenve birbirinden zorlu kum zeminlerine sahip Bilutu...

OSS Derneği, 2025’in Üçüncü Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in üçüncü çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının üçüncü çeyreğinde satış, ihracat ve istihdamda yatay seyrini...

PETRONAS, Selenia’yı Modern Mobilite İçin Yeniledi

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), 26-28 Eylül tarihleri arasında düzenlenen 2025 Torino Otomobil Fuarı'na Piazza Castello'da...

TAİD: Ağır Ticari Araç Pazarı, 2025’in ilk 9 ayında dengeli bir seyir izliyor

Ağır Ticari Araçlar Derneği (TAİD), 2025 yılının Ocak-Eylül dönemine ilişkin pazar verilerini ve sektörel gelişmeleri...

FORD TRUCKS YENİ F-MAX İLE TÜRKİYE TURUNA ÇIKIYOR

Ford Trucks, ağır ticari araç pazarındaki referans modeli F-MAX'in yeni yüzü ile 20 Ekim-17 Kasım...

OMODA-JAECOO Eylül Ayını Güçlü Bir Satış Performansıyla Tamamladı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları,...

Goodyear’dan kış mevsiminde sürüş güvenliği için ipuçları

Lastik teknolojisi değişen mevsimlerde sizi nasıl güvende tutar? Kış mevsimi yaklaşırken lastik teknolojisi, zorlu yol koşullarında...

iCAUR V23 Bilutu Zirvesi’ni Aşarak Guinness Dünya Rekoru’nu Kırdı

Sınırları aşan teknolojilerle yollara çıkan iCAUR V23, i-AWD Akıllı Elektrikli Dört Çeker Sürüş Sistemi ile“Çölün...

OSS Derneği, 2025’in Üçüncü Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in üçüncü çeyreğinde de gözlemlendi. 2025...

Tekaydınlar Busworld 2025 Brüksel Fuarı’nda Dünya Sahnesinde

TEKAYDINLAR, BUSWORLD 2025 BRÜKSEL FUARI’NDA DÜNYA SAHNESİNDE.... Ticari araç endüstrisinin en prestijli organizasyonlarından biri olan Busworld...

Yeni Fiat Grande Panda Lansman Fiyatı 1 milyon 399 bin TL

Yeni Fiat Grande Panda için Türkiye fiyatı resmi olarak açıklandı. Aracın fiyatı, İstanbul Rahmi Koç...

Uşak’ta Zirve Mücadelesi Parmak Isırttı

2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası, İzmir Karting Kulübü (İKK) Spor Kulübü tarafından 11-12 Ekim 2025...

ABB’nin yeni IE5 SynRM motorlarıyla yüzde 40 enerji tasarrufu

ABB, IE5 senkron relüktans motor (SynRM) portföyüne IE5 SynRM motor portföyüne 90, 100 ve 112...

Renault Trucks’tan yol kat ettikçe kazandıran kampanya

Kilometreleri Aşmak Sizden, Yol Arkadaşlığı Bizden! Renault Trucks, 200.000 km ve üzerindeki araçlarına yönelik dikkat çeken...

MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi

MAN, dünyanın en büyük uluslararası otobüs fuarı Busworld Europe 2025’te sürdürülebilir mobilite çözümleri ve yenilikçi...

Borusan Otomotiv Motorsport “Avrupa İkincisi” Olarak Tamamladı

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunu Barcelona-Catalunya Pisti’nde elde ettiği çifte podyum...

Opel Modellerinde Ekim Ayına Özel Ayrıcalıklı Finansman

Opel, ekim ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü...

Karsan’dan Busworld 2025’te 3 Lansman Tek Vizyon

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım markalarından Karsan, Busworld 2025’e adeta çıkarma yaptı. Fuarda başarılı modeli...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan...

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi....