Togg kendi işletim sistemini geliştirdi…

®
Çok Okunanlar

Audi Formula 1 Takımı’nın resmi giyim ortağı adidas

Audi Formula 1 Takımı'nın resmi giyim ortağı adidas oluyor. Her iki marka arasında gerçekleştirilen uzun vadeli iş birliği doğrultusunda, takım...

ZF CEO’su Dr. Holger Klein, IAA Mobility 2025’teki değerlendirmesinde

ZF, geleceğin elektrikli, bağlantılı, güvenli otomobil sürüş deneyimini IAA Mobility 2025'te sergiliyor. Şasi teknolojilerinde üretime hazır by-wire sistemleri ve...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam...

Aston Martin, Pirelli tarafından özel olarak geliştirilen ve Bosch Engineering

Pirelli ve Aston Martin, global İtalyan lastik devinin özel Cyber™ Tyre teknolojisini İngiliz ultra lüks performans markasının gelecekteki araçlarına...

Chery Grubu Ağustos Ayında 243 Bin Adetlik Rekor Satışa İmza Attı

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, küresel ölçekte satış ve ihracat başarılarına yenilerini eklemeye devam ediyor. Bu kapsamda Chery...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de...

Togg’un, Apple veya Google’a güvenmek yerine kendi işletim sistemini geliştirdiği ve bir akıllı telefon gibi uygulama mağazasına sahip olduğuna yer verilen haberde, uygulamaların sürükle ve bırak yöntemiyle ana ekrana taşınabildiği aktarıldı.

Haberde, Togg’un yolcu kabinini ikinci bir yaşam alanı ya da oturma odası olarak tanımladığı ve bilgi-eğlence sistemini de buna uygun olarak tasarladığına vurgu yapılarak, şunlara yer verildi:

“Togg bunun için içlerinde Türk Hava Yolları gibi Türk ekonomisinin en büyük oyuncularıyla iş birliği yapıyor. T10X ekosisteminde radyo dinleyebilir, uçak bileti alabilir, çevrim içi alışveriş yapabilir, Türkiye’nin en büyük süpermarket zinciri Migros’tan alışveriş yapabilir veya hatta vergi beyannamesini doldurabilirsiniz.

Togg T10X’de eğlence de unutulmamış: AI- Radio, Yapay zeka, sayesinde seçilen müzik türüne göre kullanıcının zevkine uygun çalma listeleri oluşturuyor. Ekranlar ayrıca dijital sanat eserleri izlemek için de kullanılıyor. Togg böyle devasa bir sahne ile CES teknoloji fuarında dikkati çekti. Şimdi, bu dijital grafikler Gemlik’teki fabrikanın dış duvarlarını süslüyor. Bazı fonksiyonların açılması araç içi yüz tanıma ile gerçekleştiriliyor. Kamera ayrıca selfie çekmek için de kullanılıyor. Togg CEO’su ‘Dijitalleşmeyi ciddiye alıyoruz,’ diyor. Tüm bunlar ise bize Tesla gibi değil, daha çok Apple gibi geliyor.”

“Dört Dörtlük” bir elektrikli araç

Haberde, T10X gibi bir aracın tüm yazılım yeteneklerine rağmen, yolcularını A’dan B’ye taşıması da gerektiğine değinilerek, “Ve mümkünse bunu oldukça konforlu bir şekilde yapması. Nasıl ki akıllı telefonla sadece fotoğraf çekmiyor, Tik-Tok videoları seyretmiyor, daha çok konuşma yapıyorsak, böyle bir araçtan da önce asıl işlevini yapması beklenir. Türk SUV’u, ana işlevini oldukça düzgün bir şekilde yerine getiriyor. Ancak direksiyon milinin biraz kısa olduğu ve koltukların daha fazla yan destek sunabileceği de bir gerçek. Biz, 320 kW / 435 PS güce sahip, maksimum 700 Nö tork üreten, dört tekerlekten çekişli ve WLTP döngüsüne göre maksimum 468 kilometre menzil sağlaması beklenen 88,5 kilowatt saatlik bir batarya kapasitesine sahip T10X AWD Long Range’in en üst modelini kullanıyor. Motorlar ise Bosch’tan geliyor.” bilgisi aktarıldı.

Togg T10X’in hareketli bir arka aksı olmadığı halde (Dönüş çapını küçülten hareketli arka tekerler) 9,50 metrelik dönüş çapı yakaladığının aktarıldığı haberde, 2 bin 165 kilogram ağırlığındaki aracın oldukça çevik hareket edebildiği ifade edildi.

Haberde, T10X’in büyük batarya ile 523 km’ye kadar menzil elde edilebildiği ve şarj konusunda, Skoda Enyaq veya Volkwagen ID.4 gibi rakipleriyle rahatlıkla başa çıkabileceği anlatıldı.

Haberde, “Hatta bazı yönlerden daha bile iyi: Örneğin Togg AC şarj istasyonunda 22 kW şarj sağlarken rakipleri 11’de kalıyor. Bir 11 kW şarj noktasında, piller yüzde 20 ila yüzde 80 doluluğa 345 dakikada ulaşıyor. DC hızlı şarj istasyonunda ise T10X maksimum 180 kW’a kadar şarj alabiliyor ve bu durumda, sadece 28 dakikada yüzde 20’de 80’e ulaşıyor. Togg Türkiye’de bunun mümkün olması için, ana ulaşım yolları boyunca 1000 adet hızlı şarj istasyonu yerleştirilmek için çalışmalarını sürdürüyor. Tesla ne yapabiliyorsa, biz zaten uzun zamandır yapabiliyoruz” diyecek durumdalar.” ifadeleri yer aldı.

Alman Stern dergisinin haberinde “Türklerin prestij nesnesine” dönüştüğü belirtilen aracın yıl sonunda Almanya’ya gelmesi beklendiği aktarıldı.

Haberde, “Almanya’da Türk vatandaşlarından oluşan 1,5 milyon nüfusla, bu dolaşan milli gururun Flensburg’dan Garmisch-Partenkirchen’e kadar talep göreceği kesin. Almanya için fiyatlar henüz belirlenmedi. Türkiye’de fiyatlar yaklaşık 40 bin avro civarında başlıyor, en üst versiyonun 65 bin avronun üzerinde olması muhtemel.” değerlendirmesi yapıldı.

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...