Tofaş geçen yıl 1,3 milyar TL net kar elde etti

®
Çok Okunanlar

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...

Otokar’dan Yaza Özel “Servis Kampanyası”

Türkiye'nin otomotiv üreticisi Otokar, otobüs ve kamyon sahipleri için özel olarak "Otokar Servis Kampanyası"nı başlatıyor. 17 Temmuz-16 Ağustos tarihleri...

“Lezzetlerin enfesti” dedirten tatlar artık OPET’te

Akaryakıt istasyonlarını, müşterilerinin keyifle vakit geçirebileceği yaşam alanları haline dönüştürmeyi hedefleyen OPET, Ultramarket’lerine “Fasty” markasıyla sağlıklı içeceklerden soğuk sandviçlere...

Tofaş 2018 yılında 1,3 milyar TL net kar rakamına ulaştı.Türkiye’nin 4’üncü büyük sanayi kuruluşu Tofaş, 2018 yılına ait finansal sonuçlarını açıkladı.

Buna göre, 2018 yılında sektörün toplam üretiminin yüzde 19’unu tek başına gerçekleştiren Tofaş, geçen yıl dünyanın pek çok ülkesine ihraç ettiği 243 bin adet araç ile Türkiye otomotiv ihracatının yüzde 18’ini gerçekleştirdi.

Geçen yıl 3 milyar dolarlık ihracat geliri elde eden Tofaş, 1,28 milyar dolarlık dış ticaret fazlası yaratarak ülke ekonomisine de katkı sağlamayı sürdürdü. Tofaş’ın 2018 gelirleri yüzde 7 artışla 18,6 milyar TL olurken, şirketin net karı 1,3 milyar TL olarak gerçekleşti.

Tofaş, aynı zamanda 2018 yılında yüzde 94’lük pay ile iç pazarda yerli üretimden en fazla araç satan firma oldu.

– Egea Model Ailesi’nin pazar payı yüzde 7,5’e yükseldi

Açıklamada verilen bilgilere göre, Fiat markası otomobil pazarında yüzde 8,6’lık pay elde etti.

2015 yılından bu yana Türkiye’nin en çok satan otomobili olan Fiat Egea, bir kez daha Tofaş’ın gurur kaynağı oldu. Geçen yıl Egea Model Ailesi’nin pazar payı kendi sınıfında yüzde 6,6’dan yüzde 7,5’e yükseldi.

Fiat markası, hafif ticari araç pazarında yüzde 21’lik pay alırken, Tofaş fabrikasında üretimi devam eden Doblo ve Fiorino modellerinin toplam satışlarıyla bu sınıfta yılı lider olarak tamamladı.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...