Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu “Önemli bir dönemden geçiyoruz”…

®
Çok Okunanlar

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara...

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...

Tofaş Üst Yöneticisi (CEO) Cengiz Eroldu, kasım ayı itibarıyla otomotive sunulan desteklerin 2019 yılının ilk üç ayında da devam ettiriliyor olmasının iç pazara olumlu etki edeceğine inandığını belirterek, “Vergi indirimlerinin uzatılması yükselen talebi devam ettirir.” ifadesini kullandı.

Cengiz Eroldu, yaptığı yazılı açıklamada, yüksek faiz ortamı ve döviz kurlarında yaşanan artışın iç pazarda talebi baskılayan unsurlar olduğuna dikkati çekti.

2018 yılının ikinci yarısında pazarda önemli daralma yaşandığına işaret eden Eroldu, yılın son iki ayında geçerli olan vergi indirimlerinin sektör için doğru atılmış bir adım olduğunu ve iç pazara hareket getirdiğini hep birlikte gördüklerini vurguladı.

Eroldu, bu teşviklerin üç ay daha uzatılmasının, sektör için atılmış çok önemli ve pozitif bir karar olduğunu dile getirerek, “Kasım ve aralık aylarındaki yüksek talebin, ÖTV ve KDV desteğiyle Mart 2019 sonuna kadar devam etmesini öngörüyoruz. Tofaş olarak yatırımlarımızı ve iş planlarımızı uzun vadeli bakış açısıyla yapıyoruz. Ülkemizin geleceğine ve yüksek büyüme potansiyeline olan inancımız tamdır.” değerlendirmesinde bulundu.

Kasım ayı itibarıyla otomotive sunulan desteklerin 2019 yılının ilk üç ayında da devam ettiriliyor olmasının iç pazara olumlu etki edeceğine inandığını kaydeden Eroldu, “Vergi indirimlerinin uzatılması yükselen talebi devam ettirir.” bilgisini verdi.

– “Önemli bir dönemden geçiyoruz”

Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, Tofaş’ın geride bıraktığı 50 yılda Türkiye otomotiv sanayisinin gelişiminde önemli rol oynadığını anımsatarak, şunları kaydetti:

“İç pazara satmak üzere üretim yapan bir şirketten, dünya pazarları için ürün geliştiren ve geliştirdiği ürünleri dünyanın dört bir yanına ihraç eden bir şirket haline dönüştük. Şu anda da önemli bir dönüşümün yaşandığı bir dönemden geçiyoruz. Değişen teknoloji, dijitalleşme ve iklim değişikliği gibi unsurlar, sadece iş yapış şekillerimizi değil, yaşam tarzını, dolayısıyla müşteri beklentilerini de değiştiriyor. Amacımız, ilk elli yılımızda yakaladığımız başarıyı, müşterileri için değer üreten, çalışanlarının ve iş ortaklarının, parçası olmaktan gurur duydukları, küresel bir şirket olarak devam ettirmek. 2019 yılında da uzun vadeli bakışımız ve ana konu başlıklarımız değişmeyecek.”

2019 yılında Ar-Ge ve dijital teknolojilere yatırım yapmaya devam ederek rekabetçiliği artırmayı hedeflediklerini de aktaran Eroldu, “2019 yılında nakit ve işletme sermayesi yönetimi her zaman olduğundan daha önemli olacak. Önemli olan yaşanan ekonomik olumsuzluklardan güçlenerek ve daha çevik hale gelerek çıkabilmektir. Bunu başaran firmalar kuşkusuz bir adım öne çıkacaktır.” yorumunu yaptı.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...