başkan Donald Trump yönetimi birkaç saat önce ABD’deki otomobil endüstrisinin yönünü kökten değiştirebilecek bir reformu duyurdu.
“Özgürlük Uygun Fiyatlı Arabalar Demektir” adı altında sunulan teklif, daha önce uygulanan yakıt tüketimi standartlarını düşürmeyi, Elektrikli araçları hesaplamanın dışında bırakmayı ve bunların halihazırda üretip Elektrikli otomobil üreticilerinin cebine giren kredileri ortadan kaldırmayı amaçlıyor.
Beyaz Saray, önceki yönetimin dayattığı hedeflerin dolaylı bir yükümlülüğe ve yeni arabaların maliyetini birkaç bin avro artıracak ve Amerikalıların hareket özgürlüğünü kısıtlayacak örtülü bir Elektrikli araç dayatmasına dönüştüğünü savunarak, “Benzinli ve dizel motorlarla karşılanabilecek gerçekçi seviyelere dönüyoruz” dedi.
Hedef: 2031’e kadar 34,5 mpg ve Elektrikli arabalara yardımın sona ermesi
Ulaştırma Bakanlığı’nın verdiği bilgiye göre:
Model Yılı
Önerilen yıllık artış (arabalar)
2023–2026
%0,5
2027
%0,35
2029–2031
%0,25
Bu farklılıklar karşılanırsa, ulusal filo 2031 yılına kadar ortalama 34,5 mpg’ye ulaşacak; bu rakam, yaklaşık 50 mpg olan önceki hedeflerden önemli ölçüde daha düşük bir rakam.
En tartışmalı noktalardan biri, CAFE kredilerinin 2028’den itibaren ortadan kaldırılmasıdır; bu, bu sertifikaların ticareti yoluyla kar elde eden Tesla gibi Elektrikli otomobil üreticilerini doğrudan etkileyecek bir önlemdir.
Kategorilerin geçişi: geçişler artık “kamyon” değil
Bir diğer önemli faktör ise artık hafif kamyon olarak görünmeyecek ve binek otomobil olarak kabul edilecek olan crossover ve kompakt Suv‘ların yeniden sınıflandırılmasıdır.
Bu değişiklik, daha az katı ve dolayısıyla daha gerçekçi standartlar ekleyerek yeni hedeflere uyumu kolaylaştırabilir.
Tüketiciler için tasarruf mu yoksa çevresel aksaklık mı? Tartışmanın iki tarafı
Trump yönetimi bu değişikliğin garantisini veriyor:
Amerikalılara beş yılda 109 milyar dolar tasarruf sağlayacak.
Yeni arabaların ortalama fiyatını neredeyse 1.000 $ düşürecek.
Daha fazla insanın yeni, güvenli araçlara erişmesine olanak tanıyacak.
Bu sayede 2050 yılına kadar 1.500 ölüm ve 250.000 ciddi yaralanma önlenecek.
En kritik nokta, bu hedefleri gevşetmenin şunlara yol açabileceğidir:
Küresel düzeyde hassas bir anda enerji geçişini erteleyin.
Karbon emisyonlarını ve hava kirliliğini artırın.
Halihazırda elektrifikasyona yatırım yapmış olan üreticilerin rekabet gücünü azaltın.
Verimliliği artıran teknolojilerde yeniliği teşvik etmeyin.
Amerika Elektrikli otomobillere hazır değil mi?
Hükümet, yüksek maliyetler, yetersiz altyapı ve tüketici direncini gerekçe göstererek pazarın Elektrikli araçlara ciddi bir geçişe hazır olmadığını savunuyor.
Ancak Elektrikli araç sektörünün savunucuları, geçişin kaçınılmaz olduğunu ve ABD’nin, elektrifikasyon politikalarının daha güçlü bir şekilde ilerlediği Çin ve avrupa‘ya boyun eğebileceğini belirtiyor.
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain



































































































