Test Sürüşü: Yeni TUCSON 1.6 CRDI Elite Plus 4X4 DCT

®
Çok Okunanlar

Aston Martin, Pirelli tarafından özel olarak geliştirilen ve Bosch Engineering

Pirelli ve Aston Martin, global İtalyan lastik devinin özel Cyber™ Tyre teknolojisini İngiliz ultra lüks performans markasının gelecekteki araçlarına...

“Can.ai ile mobilitenin ötesini yeniden kurguluyoruz”

Münih’teki IAA Mobility 2025’e ürün, tasarım ve teknolojileriyle katılan Togg, Microsoft Türkiye iş birliğiyle geliştirdiği yapay zekâ platformu Can.ai’yi...

BOTAŞ ile BP arasında 3 yıl geçerli olacak LNG alımı anlaşması imzalandı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, BOTAŞ ile BP arasında 3 yıl geçerli olacak bir LNG alımı anlaşması...

Otokar ve Daimler Buses Üretim Anlaşması İmzaladı

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar ve dünya çapında önde gelen otobüs üreticilerinden biri olan Daimler Buses, Mercedes-Benz Conecto otobüslerinin...

Vestel Mobilite, IAA Mobility 2025’te

Vestel Mobilite, elektrikli araç şarj teknolojilerinden otomotiv elektroniğine ve enerji depolama çözümlerine uzanan geniş ürün gamıyla, IAA Mobility 2025’te...

ZF CEO’su Dr. Holger Klein, IAA Mobility 2025’teki değerlendirmesinde

ZF, geleceğin elektrikli, bağlantılı, güvenli otomobil sürüş deneyimini IAA Mobility 2025'te sergiliyor. Şasi teknolojilerinde üretime hazır by-wire sistemleri ve...

Togg, Münih’in tarihi meydanı Königsplatz’da boy gösteriyor

Otomobil üreticileri, teknoloji şirketleri, startup'lar ve sürdürülebilir ulaşım alanındaki öncüleri bir araya getiren IAA Mobility 2025, Münih'te kapılarını ziyaretçilere...

Yazar: Özgür Sunay

Yeni Hyundai Tucson bana göre oldukça başarılı olan güncel tasarım çizgisi ile ön planda olmaya devam ediyor. Oldukça sağlam bir alt yapı ile geliştirilen Tucson bence Hyundai markasının yüzü sayılabilen başarılı satış grafiği ve Çek üretimi Avrupa alt yapısı ile ülkemizde satışa sunulan unsurları kapsamında uzak doğulu rakiplerinden çok önde bir araç. Gerek başarılı dış tasarım çizgileri gerek ise tam bir Suv yerine kompakt Crossover zemini ile sağlam ve ayakları yere basan Alman otomotiv üretimi araçlarından bir fark ile ayrılmayan tüm özellikleri barındıran kapsamında iyi bir Crossover olarak izlenim yaratmayı başarıyor. Test sürüşünü gerçekleştirdiğimiz Dizel versiyonu, 1.6 CRDI Elite Plus 4X4 DCT ( Elite Plus ) Turbo Intercooler Common Rail (Yüksek Sabit Basınçlı Turbo), 7 İleri Otomatik DCT aracımız 4.510mm aktif uzunluğa, 1.865mm genişliğe sahip. Otomatik açılıp kapanan bagaj hacmi 598litre, koltuklar yatıkken 1.777litreye kadar çıkabiliyor. Ön tarafta standart olarak Continental marka lastikler ile satışa sunulan Tucson 235 – 50R19 oldukça geniş bir ön lastik barındırırken arka tarafta ise yine 235 – 50R19 aynı ölçüde yer alıyor. Aracımız 136 beygir dizel versiyonu güç üretirken 320Nm’lik dizel versiyonu tork sunuyor. Ön süspansiyon sisteminde Bağımsız Mac Pherson tipi, helezon yaylar ve denge çubuğu, arka süspansiyon sisteminde; Çok nokta bağlantılı helezon yaylar ve denge çubuğu yer alırken, Gazlı tip teleskopik amortisörler Tucson’da yer alıyor. Tucson 4×4 ile İstanbul, Muğla Milas, Yatağan, Bodrum, İzmir, Ilıca, Alaçatı, Çeşme arasında 36 saatte tam olarak 1500km’den fazla yol kat ettik. Uzun yolda ve hiç durmayan sürüş performans test başarısı ile Hyundai Tucson ilk defa hiçbir sorun teşkil etmeyen araç olarak gözümüze “TAM” anlamı ile girdi.

Tucson, otomatik ayarlanabilir ısıtmalı ve soğutmalı deri koltukları rahatlık ve işlevsel, konfor olarak yüksek derecede iyi. Geliştirilmiş ön teknolojik 12,3” dijital gösterge paneli ve 12,3” merkezi bilgi-eğlence sistemine ait dokunmatik ekranı oldukça iyi ve işlevsel. Ele iyi oturan yeni direksiyon simidi ve uzun yolda rahat, şehir içerisinde ve dar açılarda kıvrak, direksiyon tepkileri iyi büyük beğenimizi kazandı. Direksiyon simidi üzerinde F1 vites pedalları oldukça şık, kullanışlı işini iyi ve tam anlamı ile yerine getirmeyi başardı. Koltuk soğutmaları ve klima sistemi ileri düzeyde fazlası ile iyi. Müzik sistemi, hopörler ve ses çok başarılı. Güvenlik önlemleri olması gerektiği kadar var ve insanları sürüşte yormuyor tam anlamı ile bir Volvo araçta ne varsa eksiksiz olarak Hyundai Tucson araçta kusursuz bir şekilde olması gerektiği gibi tüm işlevlerini sorunsuzca uygulamayı başardı. Arka tarafta oturan yolcular için konfor ve koltuklar üst derecede iyi. Arka koltuk oturma açıları bakımından oldukça rahat. Arka bölmede ayrıca klima ve telefon çıkışları gibi fonksiyonel teknolojiler yer alıyor. Araç sürüşte 3 farklı mod Eco, Normal, Sport modlar ile kullanılıyor. Sürekli olarak tahrik gücü awd yani otomatik 4×4 modunda. Ayrıca, diferansiyel kilit tuşu ile sürekli tahrik 4 tekere aynı eşit oranda zor ya da kaygan yollarda seçmenize olanak sağlıyor. Aracın hızlanma grafiği çok iyi. (Bir tık daha benzinli model beygirine yakın olabilir.) Fakat bu şekilde de performansı oldukça iyi. Yakıt verimliliği bu araca göre seri kullanımlarda çok iyi başarılı düşük süratlerde ise oldukça ekonomik. Düşük sabit süratler de ortalama şehir dışında 6,5-7,0 litre, daha yüksek süratlerde ve karma uzun kullanımlarda ortalama 7,5-9,0 litre arasında. 4×4 AWD geniş lastikleri sayesinde hiçbir şekilde kayma yapmadan virajlı yollarda güvenli bir şekilde tutunarak en sert denemeler dâhilinde şerit içerisinde yola yapışabiliyor. Yüksek sabit hızlarda sorunsuzca gece-gündüz güvenli bir şekilde performansından ödün vermeden hareket eden, Avrupa işçilik yapısı ile bir alman otomotiv markalarından herhangi bir eksiği olmayan çok yüksek donanım ve alt yapı, karoser yapısı ile imal edilmiş, Hyundai markasında öne çıkan yükselen değer katan ve markanın imajını çok iyi temsil eden Tucson modeli Avrupa ve uzak doğu rakiplerine karşı zorlu bir Rakip. Bence, fiyatı ile de piyasa da alınabilecek en başarılı, en başta gelen kompakt Crossover modelidir.

Tucson araçta 90km ila 140km sabit hızlarda devir saatinin 2.000-2.500 devirde 7 ileri otomatik şanzıman ile beraber sabit düşük kalıyor olması aracı yormadan yüksek süratlerde az devir ile ve az yakıt sarfiyatı sağlayarak kullanmanızı sağlayan dizel versiyonu.

Diğer Haberler

TOGG Dört farklı versiyon, 3 farklı donanım seçeneği

Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldızı alan T10F, dört farklı teknik versiyon ve...

Audi Formula 1 Takımı’nın resmi giyim ortağı adidas

Audi Formula 1 Takımı'nın resmi giyim ortağı adidas oluyor. Her iki marka arasında gerçekleştirilen uzun vadeli iş birliği doğrultusunda, takım için performans odaklı özel ekipmanlar tasarlanacak....

“Can.ai ile mobilitenin ötesini yeniden kurguluyoruz”

Münih’teki IAA Mobility 2025’e ürün, tasarım ve teknolojileriyle katılan Togg, Microsoft Türkiye iş birliğiyle geliştirdiği yapay zekâ platformu Can.ai’yi uluslararası ziyaretçilerle buluşturdu. Ziyaretçiler, Togg...

Europcar Türkiye’de Esra Mine Tanrısevdi Ülke Direktörü Atandı

Araç kiralama sektörünün global markalarından Europcar, Türkiye operasyonunu deneyimli bir isme emanet etti. Sektördeki 15 yıla yakın bilgi birikimi ve liderlik deneyimiyle tanınan Esra Mine Tanrısevdi, Europcar...

Otokar ve Daimler Buses Üretim Anlaşması İmzaladı

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar ve dünya çapında önde gelen otobüs üreticilerinden biri olan Daimler Buses, Mercedes-Benz Conecto otobüslerinin Otokar’ın Sakarya’daki fabrikasında üretilmesi konusunda...

Aston Martin, Pirelli tarafından özel olarak geliştirilen ve Bosch Engineering

Pirelli ve Aston Martin, global İtalyan lastik devinin özel Cyber™ Tyre teknolojisini İngiliz ultra lüks performans markasının gelecekteki araçlarına entegre etmek için bir iş...

Koray Kamiloğlu’ndan İtalya’da nefes kesen performans

Koray Kamiloğlu'ndan İtalya'da nefes kesen performans: Zirveyi kaptırmadı! Yurt içinde ve yurt dışında elde ettiği başarılarla dikkat çeken yarış pilotu Koray Kamiloğlu, İtalya'nın Mugello pistinde...