Test Sürüşü: YENİ PORSCHE CAYENNE S

®
Çok Okunanlar

Volvo Car Turkey’de Pazarlama Direktörlüğü’ne Yeni Atama

Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey...

Yeni Renault Duster Türkiye’de Satışa Sunuldu…

“Renault Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında, Türkiye'yi hem Avrupa pazarı hem de uluslararası ihracatta merkez haline getirmeyi amaçlayan en...

OMODA, Pekin Uluslararası Otomobil Fuarı’nda

Chery Grubu çatısı altında yer alan OMODA, küresel çapta kamu refahı konusundaki atılımlarına devam ediyor. Çin’de gerçekleştirilen Pekin Uluslararası...

MICHELIN’İN POLONYA OLSZTYN’DEKİ ÜRETİM TESİSİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMA

MICHELIN’in Polonya Olsztyn’deki üretim tesisi, Kamyon ve Binek Otomobil lastiği pazarındaki gelişmelere daha iyi yanıt vermek adına dönüşümden geçiyor. Michelin,...

Yazar-Özgür Sunay

Daha verimli, daha sportif ve ilk kez Hibrid; Yeni Cayenne

Yeni Kasa Cayenne S modelini Porsche’nin 2010 World Show etkinliği esnasında istanbul
park pisti etrafında oluşturulan özel bir off-road parkurunda ilk sürüş deneyimi yapma imkanı bulduk. Özel Off-road parkurumuz kısa fakat Porsche Cayenne S asfalt tutkunu bir araç için aslında orta zorlukta sayılabilecek bir parkur. Porsche yetkilileri aracı daha fazla zorlayıcı bir ortama şimdilik sokmamızı istemeseler de, yeni cayenne kısa ve orta zorluk derecesindeki parkurumuzda off-road özelliklerini zorlanmadan hemen ortaya koymayı başarıyor.

Yeni Porsche Cayenne S bir önceki kasaya oranla daha uzun ve yerden biraz daha yüksek.
Azaltılmış ağırlığı ve gövde yapısında daha fazla oranla yeni kullanılmaya başlanan
alüminyum aracın üzerindeki ağırlık yükünün fazlasını almış gözüküyor. Güçlü motoru ile de kesinlikle bir önceki kasadan ve motor gücünden daha dinamik ve atak bir hale gelmiş. Aracın iç hacmi eski kasaya göre daha fazla oranda iyileştirilmiş. Tamamen yenilenmiş haliyle ilk kez Cenevre Fuarı’nda sergilenen Yeni Cayenne, gerek özellikleri, gerekse model gamında yer alan hibrid modeliyle artık daha verimli ve çevreci. Bir önceki nesline göre iz
genişliği 40mm daha artırılan ve 48 mm daha uzun olan Cayenne, iç alanda daha geniş bir alan yaratıyor. Daha büyük dış ölçülere rağmen, yeni Cayenne daha fazla kompakt ve dinamik görünüyor. Öne doğru yükselen orta konsol ile yükseltilmiş otomatik veya düz vites kolu iç mekana Cockpit havası veriyor. Arka koltuk grubu, 160 milimetre kadar ileri doğru kaydırılabiliyor ve arka koltuk sırtlıkları eğimi istenirse üç kademede ayarlanabiliyor. Yeni Cayenne S’ in önceki ve rakip modelleri gibi her türlü yol şartına göre ayarlanabilen yerden yükseklik ve off-road ayarı oldukça başarılı parkurda derin geçişlerde aracın altının yere hiç bir şekilde temas etmediğini görüyoruz. Yine yeni motor yapısı ile 2010-11 Cayenne S diesel oldukça sessiz çalışıyor. Kendinizi diesel modelinde unutup benzinli modelinde hissetmeniz olası. Yeni kasa Cayenne S’ in en beğendiğim ve başarılı bulduğum özelliklerinden biride eğim iniş kontrol sistemi. Test parkurunda yüksek ve oldukça eğimli açı ile engebeli bir araziden aşağı inerken eğim iniş kontrol düğmesine basıp ayağımızı frenden çekiyoruz. Ve yeni cayenne s’in eğim iniş kontrol sistemi bizi güvenli bir şekilde sabit bir hız ile oldukça yavaş olarak aşağı kadar inmemizi sağlıyor. tüketimde daha fazla verimlilik ve daha az CO2 emisyonunda, daha fazla performans elde edilmesini sağlıyor. Önceki modellere nazaran 180 kilogram daha hafif olan Cayenne S Hybrid, sürüş performansı, çeviklik açısından da ciddi bir fark yaratıyor.

Bu özelliği güvenlik bakımından da oldukça önemli. Aynı şekilde çok dik bir rampada
durup kalkmayı denediğimizde ayağımızı frenden çekmemize rağmen araç hiç
bir şekilde geriye kaymıyor. Özellikle hanımlar dik ve kaygan inişlerde yağmurlu
havalarda bu özelliği kullanarak rahatlıkla korkmadan aşağıya kadar en dik yerlerden
inebilir ve çıkabilirler. Yeni Cayenne S’ de yine değişik yol şartlarına göre ayarlanabilir
süspansiyon modları yumuşak, normal, sport kullanım için standart olarak mevcut.
Farklı yol şartlarınızda hem aracın hemde sizin konforunuzu arttırıyor. Yeni kasa
Cayenne S eski kasaya oranla biraz daha uzunluğu sayesinde arka koltukları 7
koltuğa kadar çıkabiliyor. Ve arka koltuğu artık öne ve arkaya doğru ayarlayabilme
imkanıda 2010-11 model Cayenne S ‘in yeni özellikleri arasında. Artı olarak en önemli
foksiyonlarından biride start/stop özelliği ayağınız frendeyken trafikte araç motoru
kapatarak fazla yakıt sarfiyatı yapmanıza engel oluyor. Araç motoru kapalı iken
ise tüm güvenlik önlemleri hala devrede çalışıyor. İsterseniz bu özelliği trafikte devre
dışı bırakmanızda mevcut. Ayrıca yeni cayenne s ‘de yeni ses sistemi ve yeni ses
çıkışları sayesinde oldukça kaliteli bir müzik dinleyebilirsiniz. Yeni kasa Cayenne S
versiyonlarının fiyatı ise 350.000 – 500.000 TL arasında değişiklik gösteriyor. Yeni
Cayenne ailesi 3,6 lt V6 motor seçeneğiyle başlıyor. 300 hp güç üreten motor, Tiptronic
S şanzımanıyla yüzde 20 daha tasarruflu olan Cayenne, 100km’de ortalama 9,9 lt
yakıt tüketiyor. 3 lt V6 motora sahip olan ve 240 hp güç, 550Nm tork üreten Cayenne
Diesel de yine yüzde 20 yakıt tasarrufu sağlayarak, 100km’de sadece 7,4 lt tüketim
değeni veriyor. Modelin lüksek tork üreten 4,8 litrelik V8 motorlu versiyonu Cayenne S
de tasarrufuyla öne çıkıyor; 100km’de 10,5lt tüketim değeri veren Cayenne S, 400hp
güç üretiyor. Ailenin en güçlüsü Cayenne Turbo, 4,8lt’lik V8 motoru 500hp güç
üretirken, yüzde 23 verimlilik sağlayarak, 100km’de 11,5lt yakıt tüketiyor.

Son Haberler

Volvo Car Turkey’nin yeni Genel Müdürü Alican Emiroğlu oldu

2020’den bu yana Volvo Car Turkey’nin Genel Müdürü olan Magnus Boman’ın ardından koltuğunu devralacak isim belli oldu. Uzun yıllar...

Diğer Haberler