Test Sürüşü: Yeni Polo 1.0 TSI 95 PS Highline DSG

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz sponsorluğunda Budapeşte Festival Orkestrası

Mercedes-Benz, İstanbul Müzik Festivali’nin bu yıl da “Yüksek Katkıda Bulunan Gösteri Sponsoru” Mercedes-Benz’in sponsor olduğu Budapeşte Festival Orkestrası & Iván Fischer & Francesco...

Varil başına 83.67 dolarlık kapanış fiyatına göre %0.42 arttı.

Petrol fiyatları, Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ve OPEC+ olarak bilinen müttefiklerinin üretim kesintilerine devam edeceği beklentileriyle Cuma...

Volvo Car Turkey’nin yeni Genel Müdürü Alican Emiroğlu oldu

2020’den bu yana Volvo Car Turkey’nin Genel Müdürü olan Magnus Boman’ın ardından koltuğunu devralacak isim belli oldu. Uzun yıllar...

Atlas Copco Genel Müdürü Bilge Acarkan…

Atlas Copco Endüstriyel Teknik, 2023 yılında grup olarak belirlenen bilime dayalı sürdürülebilirlik hedeflerini inovasyon ve teknolojiyle güçlendirerek hızlandırdı. 2030’a kadar...

Yazı: Özgür Sunay
Fotoğraf: Can Aydeniz

Ön tasarımı Golf’e, arka tasarımı ise BMW 1 serisine benzetilen yeni Polo, MQB A0 platformu üzerine inşa edildi. 6. nesil Polo’nun genişlediği ve 4053 milimetre uzunluğa sahip olduğu ifade ediliyor. 2017 Polo için bu zamana kadar üretilen en uzun Polo diyebiliriz. Aracın aks mesafesinin artmasıyla da bagaj hacminin genişlediği dikkat çekiyor. Selefine göre 25 litre daha büyük olan bagaj, toplamda 351 litrelik kullanım sunuyor. Golf’te ise bu rakam 380 litre. Volkswagen Polo’da teknolojik anlamda önemli değişimler bulunuyor. Türkiye’ye getirilen Highline test sürüşünü yapmış olduğumuz pakette Türkçe dil destekli 8-inç dokunmatik ekran, statik dönüş farları, LED stop lambaları, hız sınırlayıcı, çift bölgeli tam otomatik klima ve otomatik hava kalite sensörü gibi yenilikler dikkat çekiyor. Polo artık MQB A0 adı verilen VAG grubunun yeni nesil şasisine sahip ve bu alt yapı sayesinde yol tutuşu gerçekten çok başarılı diyebilirim.

1.0 litre 95 beygir gücündeki motor DSG otomatik şanzıman ile çok uyumlu ve bir o kadar ciddi anlamda performans sunuyor. Özelilkle Sport modunda aracı daha canlı ve seri kullanmanız mümkün. Uzun yolda yapmış olduğum test sürüşünde yeni POLO ‘da en ufak şekilde hiç bir yorgunluk hissetmedim. Bu anlamda sürüş konforu gerek koltuklar, gerekse direksiyon ve hızlanması gayet tatmin edici idi. Seri ve performanslı kullanımlarımda benzinli motorun çok ekonomik olduğunu bu anlamda söyleyemesemde özellikle 110-120km gibi sabit hızlarda çok daha iyi yakıt sarfiyatı verileri yakalayabileceğiniz kesin. İstanbul – Ankara arasında git-gel şeklinde yapmış olduğum test sürüşünde bir çok defa yakıt almak için durduğumu hatırlıyorum. Fakat dediğim gibi yüksek performansa sahip olan 1.0 litre yeni Polo modeli bu anlamda size istediğinizi konfor ve sürüş olarak performansı ile beraber sunuyor.

Yeni Polo Highline paketi göze hitap ediyor. Dijital ekran ve konfor bakımından istediğiniz herşeye sahip. Bu anlamda Yeni Polo’dan beklediğinizden çok daha fazlasını aldığınız kesin. Son derece bir premium modelden farkı olmadığı ortada. Yaşam konforu ve rahatlık ön planda özellikle DSG otomatik olması araca yakışmış. Teknololi ile birleşmesi sonuncunda ortaya yorgunluk algılayan, sağ ve sol kör nokta uyarı sistemi, şerit takip sistemi, çarpışma algılama sistemi gibi güvenlik donanımları sayesinde oldukça başarılı.

Zaten dışarıdan da baktığınızda o eski ufak, mini görüntüsü artık kaybolmuş yerine daha büyük hacimli ve Golf’ün sadece bir tık altında bir görüntü sergiliyor. Tam anlamı ile 4 kapılı binek otomobillere müdahil olmuş diyebiliriz. Tabi yeni 1.0 litre benzinli motor, bu şasi yapısı ile gayet iyi bir netice sunmuş. Özellikle büyümüş jant ve lastikler aracı kaslı bir görünüme kavuşturmuş. Bu jant ve lastikler ile seri performanslı sürüş size sunarken aynı zamanda yakıt ekonomisi sarfiyatı düşünülmüş. Daha güvenli bir yol tutuş ve kısa mesafe fren sistemi bu anlamda gerçekten harika. Tam anlamı alınabilen bir otomobil havasına kavuşmuş.

Yeni Polo’da sahip olduğu bu teknoloji ve yeni alt yapısı ile en az 2-3 yıl bu şekilde gider gibi geliyor bana. Araca bu anlamda gereken herşeyi koyup, yüklemişler zaten. Bundan sonra yeni Polo’yu büyük ihtimal ile makyajlı halleri ve geliştirilen güncellemeleri ile piyasada göreceğiz sanırım. Üzerindeki gümüş-gri renk harika, bayıldım diyebilirim. Göze hitap ediyor, aracın hatlarını sanki daha iyi göstermiş. Polo’nun başlangıç motoru olan 1.0 litre benzinli seçeneğini Polo almaya heves edenler en yüksek donanım highline paketi ile satın aldıklarında tadını çıkarabilirler diye düşünüyorum. Tabi DSG olmazsa olmaz, düz vites Polo’ya artık bence yakışmıyor, aracı basitleştiriyor gibi geliyor. Polo’ya biniyorsanız DSG en iyisi yakışanı diyebilirim.

Yeni Polo ile yapmış olduğum test sürüşü iyiydi. Daha üst motor seçeneklerinin ne ifade ettiği ve ne sunduğu ise şimdilik bana merak konusu. Fakat yakıt sarfiyatını daha minimuma nasıl indirebiliriz? Biraz kafama takılmıyor değil. Gerçi şehir içinde bu anlamda çok fazla yaktığını söyleyemem. Makul hızlarda bunu daha aza indirebilirsiniz. Şehir dışı ve daha yüksek hızlarda ise biraz fazla yaktığı doğru. Fakat yine de bu aracı almaya değer diye düşünüyorum. Bir Polo sahibi olmak hiç fena olmazdı. Özellikle park sorununu düşündüğümüzde avantajlıyız.
Yeni Polo hakkında söyleyeceklerim bunlardan ibaret. Çünkü henüz rakiplerini kullanmadım. Fakat rakiplerini satın alacağımı düşünmüyorum. Yeni Polo’da herşey var ve bana yeter…

Son Haberler

Mercedes-Benz’in 210 milyon TL’lik yatırım

Mercedes-Benz Otomotiv, Gebze’de kurduğu ve tüm Türkiye’deki acentelere parça tedariği sağlayacağı yeni Parça Lojistik Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. 15 bin...

Diğer Haberler