Pazartesi, Mart 10, 2025

Test Sürüşü: Yeni Hyundai ELANTRA SMART

®
Çok Okunanlar

2025 Grand Prix of Thailand

Hafta sonu her iki sınıfta da en çok kullanılanlar yumuşak bileşiklerdi; Moto2™ ve Moto3™'te yeni en iyi yarış turları · Pole...

Aydem Enerji’ye FEM sertifikası

Toplumsal fırsat eşitliği çalışmalarını “Aydem Eşit Hayat” inisiyatifiyle sürdüren Türkiye’nin öncü enerji şirketlerinden Aydem Enerji, KAGİDER’in Fırsat Eşitliği Modeli...

Çebi İlk Sınavını Başarıyla Geçti…

Gelecek vaat eden yetenekleri keşfetmeyi hedeflenen Champions of the Future Academy (Geleceğin Şampiyonları Akademisi) serisindeki ilk yarışına Portekiz’de çıkan başarılı milli...

Stellantis 2025 Yılında Kârlı Büyüme

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis N.V., 2024 yılı sonuçlarını ve 2025 yılı öngörülerini paylaştı. 2024 yılını 156,9 milyar...

F-MAX ve F-LINE’a Özel Ecotorq GEN2

F-MAX ve F-LINE’a Özel Ecotorq GEN2 ile Ağır Ticari Araçlarda Yeni Dönem Ağır ticari araç sektörünün önde gelen markalarından Ford...

TEB Arval, elektrikli araçlara geçişi teşvik

TEB Arval, elektrikli araçlara geçişi teşvik etmek için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan (EBRD) 50 milyon Euro’luk sürdürülebilir mobilite...

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı Eş Ortağı

Bir Sonraki Aşama F1 2025 Sezonu İçin Yenilikler ve Hedefler Takım, 2025 sezonuna özel olarak yenilenen Mercedes-AMG F1 W16 E...

Yazar: Özgür Sunay – Fotoğraf: Yaşar Alkan 

Hyundai Assan “Sedan Ruhu, Cazibesini Buldu” sloganıyla satışa sunduğu Yeni Elantra’nın Smart modeli ile Kaz Dağlarına doğru Kış günü gece buz ve don olan tepe virajlı kar ile kaplı yollardan Balıkesir’e iniyorduk… İlk defa gittiğim bu yol Balıkesir Tem Kuzey yolu çıkışı. Kocaoba, Çamlı bahçe, Hüseyin bey obası, Kara dönek deresi, Gelin deresi, Havran çayı, Havran ve Edremit’e varıyoruz. Gece saat 01.00-02.00 suları Kar ve yolu açmak için iş makinaları tüm askeri, jandarması, belediye araçları yolda, birden bastıran yüksek rakımda oluşan kardan dolayı dağda mahsur kalan araçlara ve askerlere yardım için çalışılıyor. Hyundai Elantra Smart aracımızın üzerinde “Pirelli SOTTOZERO” en iyi Kış lastiklerinin olması bizi yola ve sürüş MACERAMIZA bağladı diyebiliriz. Virajlı yollarda kar üzerinde gece iyi iş çıkardı.

İlk defa 1990 yılında tanıtılan ve akabinde satışa sunulan Hyundai ELANTRA, 30 yılda 15 milyon adetten fazla satış adeti ile markanın en çok satılan ve aynı zamanda en popüleri olan ELANTRA, yepyeni tasarım özellikleri ve ayrıştırıcı görünüşüyle oldukça dikkat çekici bir tasarıma sahip.

Hyundai ELANTRA, şimdi de yedinci nesliyle tüm zamanların daha sportif ve aynı zamanda farklı bir tasarım çizgisine sahip sedan araç olma özelliği ile sınıfının en uzun ve geniş araçlarından biri konumunda.

CN7 model kodlu Yeni ELANTRA, sıra dışı şekillere ve dokulara dayanan, Hyundai’nin Parametrik Dinamik adını verdiği yeni tasarım kimliğini yansıtıyor. Otomotiv dünyasında tüm araçların neredeyse birbirine benzediği bir dönemde daha agresif, daha sportif ve aynı zamanda daha farklı bir tasarım felsefesi benimseyen Hyundai, böylelikle geleneksel tasarımlardan sıkılan otomobil severlerin ilgisini çekmek istiyor. Bu bağlamda, pek alışılmadık sert hatların yer aldığı otomobilde” Parametrik Dinamik” adı verilen yenilikçi bir dizayn felsefesi var. Bu felsefe, tasarımın amacı ve çözümü arasındaki ilişkiyi birlikte tanımlayan ve kodlayan, algoritmik düşünceye dayanan bir süreç olarak dile getirilmiş.

Parametrik Dinamik tasarımı basitçe tanımlamak için; tek bir noktada üç çizginin buluşması anlamına geldiğini söylemek gerekiyor. Böylelikle, araç üzerinde üç ana hat bulunurken, özellikle kapılarda ve arka çamurluklarda yer alan sert geçişler, aracın tüm dinamizmini ön plana çıkarmayı başarmış.

Bu tasarım dili, Yeni ELANTRA’da farklılık isteyenlerin tüm beklentilerini en cesur şekilde karşılarken; bir başka deyişle, geçtiği her yerde tüm bakışları üzerinde toplamayı da başarıyor.

Geniş kademeli yeni tip ızgara ve entegre farlar, otomobilin olduğundan daha geniş görünmesini sağlıyor. Ayrıca, tamponda yer alan rüzgar kanalları sayesinde sürtünme katsayısı da önemli ölçüde azaltılmış.

Bu sayede aracın aerodinamizm artarken aynı zamanda yakıt ekonomisi de elde edilmesi sağlanmış. Önden arkaya doğru uzanan sert geçişler ise tekrar ön kapılarda birleşmeye başlıyor. Arka taraftaki uzunlamasına konumlandırılan stop lambalar ise sağ ve sol tarafta gövdeye doğru uzanmaya başlıyor. Yandan bakıldığında Z şeklinde bir forma kavuşan arka tasarım, bagaj kısmında da daha fazla yükleme alanı oluşmasını sağlamış.

Dört kapılı bir coupe havası sunan bu yeni tasarım, parlak siyah tampon difüzörüyle de şık görünüşünü destekliyor. Ayrıca, H formunu oluşturan LED arka lambalar da bagaj kapağı boyunca uzanarak özellikle gece sürüşlerde muazzam bir görsellik sunuyor.

Hyundai mühendisleri ve tasarımcıları, Yeni ELANTRA ‘yı dört kapılı bir coupe görünümüne dönüştürmek için altıncı nesle göre daha uzun, daha alçak ve daha geniş bir form tercih ederek; Yeni ELANTRA’nın toplam uzunluğunu 30 mm ve dingil açıklığınıda 22 mm toplam genişlikte ise 25 mm artış sağlanmış. Yükseklik 10 mm alçalırken ön kaput ise neredeyse 50 mm geriye doğru kaydırılarak bu değişiklikler aracın tasarım çizgilerini önemli ölçüde değiştirirken kabin içerisinde de daha geniş ve ferah bir alan sağlanmaya çalışılmış.

Sürücü odaklı kokpit, sürüş hissiyatını ve heyecanını zirveye taşırken sadelikle gelen zariflik de bir diğer önemli unsur olarak dikkat çekiyor. Yeni tip direksiyon simidi ve dijital ekrandan oluşan göstergeler de bu yapıyı destekliyor. Yeni estetik çizgiler, aracın iç mekanında da tüm tabuları yıkan bir düzeyde karşımıza çıkıyor.

Hyundai modellerinden daha farklı bir ambiyans sergilemeye başlıyor. Yani dışarda olduğu gibi kokpitteki şıklık da ELANTRA’nın rakiplerinden daha cüretkâr olmasını sağlamış.

“Etkileyici koza” iç düzeni, sürücüyü bir uçak kokpiti gibi sarıyor. Alçak ve geniş çizgiler, kapıdan orta konsola kadar uzanıyor. Alçak ve geniş bu tarz, aynı zamanda otomobile geniş bir iç alan sağlıyor. Uyumlu bir şekilde birbirine bağlanmış 10,25 inçlik iki ekrandan oluşan geniş bilgi ekranı ve gösterge, otomobilin fütüristik hissini artırmayı başarıyor.

Açılı dokunmatik ekran, sürücünün görmesi ve kontrol etmesi için son derece kullanışlı bir yere konumlandırılmış. ELANTRA’nın sürücü koltuğundayken otomobili saatlerce kullanmak için hissedilmesi gereken tüm duygular, yeni estetik çizgilerle birleşiyor. Hyundai tasarımcılarının bir diğer amacı; otomobilin içindeyken sürücüsünü özel hissettirmek. Bu yüzden, sürücü tarafı ile sağ yolcu koltuğu arasında kokpite doğru paralel uzanan bir tutamaç bulunuyor ve tüm kokpit tamamen sürücüye doğru bir şekilde konumlandırılmış. Separatör özelliği bulunan bu tutamaç, araca premium bir izlenim de kazandırıyor. Ayrıca tamamen yeni tasarım ürünü şık koltuklar da sportiflik seviyesini zirveye çıkarıyor. Vücudu saran yüksek kafalıklara sahip koltuklar, yarış veya süper spor otomobillere gönderme yapıyor. Siyah, bej ve açık gri olmak üzere üç farklı renk seçeneği ile sunulan bu koltuklar, en üst donanım seviyesi Elite Plus’ta karşımıza deri olarak çıkıyor. Vites topuzu, elektronik park freni ve diğer butonlar da diğer Hyundai modellerinden daha farklı bir şekilde hazırlanmış.

Hyundai ELANTRA, tasarımı ve estetik iç mekanıyla C sedan segmentinde fark yaratırken aynı zamanda ailelerin geniş bagaj ihtiyacını da rahatlıkla karşılıyor. Bagaj hacmi, bir önceki jenerasyona göre 16 litre daha fazla alan sunarak tam 474 litreye çıkıyor. Arka sıradaki diz mesafesi de yine bir önceki modele göre 58 mm daha fazla. Yani rahat bir yolculuk için toplam 964 mm’lik bir değer sunuyor.

Hyundai’nin üçüncü nesil araç platformu, Yeni ELANTRA’nın genel tasarımını, güvenliğini, verimliliğini, gücünü ve sürüş performansını önemli ölçüde geliştiriyor. Yeni ELANTRA, K3 adlı platform sayesinde daha hafif ve daha iyi bir yakıt ekonomisine sahip. Bu platform aynı zamanda, mühendislerin daha çevik yol tutuşu için ELANTRA’nın ağırlık merkezini düşürmesine de olanak tanıyor.

Olası bir çarpışma anında çok katmanlı bir yapıda olduğundan güvenliği de artırıyor. K3 platformu, rahatlıkla uzatılıp genişletilebiliyor. Böylece, diğer segmentlerdeki modellerde de kullanım imkanı sunuyor. Estetik açıdan farklı bir duruş sergileyen ELANTRA’nın süspansiyon sistemi de konfora yönelik. Geliştirilmiş süspansiyon montaj yapısı sayesinde hem dinamizm hem de üst düzey sürüş konforu elde ediliyor.

Hyundai ELANTRA’nın sürüş performans hedefi, kullanması heyecan verici ve eğlenceli bir otomobil olmak. Yeni platform ve modern güç aktarma organlarını birleştirerek tepkileri önemli ölçüde iyileştiren mühendisler, otomobilin sürücünün kullanım tarzına göre hızlı bir şekilde yanıt vermesine de olanak sağlamış.

Yeni ELANTRA, otoyolda ve şehir içinde son derece sessiz ve sağlam bir sürüş özellikleri ile; Ayrıca çevik sürüş dinamikleri, dört farklı sürüş moduyla Eco, Normal, Sport ve Smart kullanıcısına farklı sürüş zevkleri sunuyor.

Yeni Elantra Smart, 1.6 litre atmosferik beslemeli motora ve CVT şanzımana sahip. Yakıt ekonomisi ve optimum verimlilik vaadeden bu motor, 123 beygir gücünde. Üstten çift eksantrikli motor, çok noktadan enjeksiyonlu yakıt püskürtme sistemi (MPI) özelliğine sahip.

Türkiye’de “Style”, “Style Comfort”, “Smart”, “Elite” ve “Elite Plus” olmak üzere beş farklı donanım seviyesiyle satılan otomobilin, teknolojik özellikleri de en az tasarımı kadar iddialı. Dual LED farlar, LED gündüz sürüş farları, uzunlanmasına yerleştirilen H formundaki LED arka lambalar, açılabilir tavan, 17 inç alüminyum alaşımlı jantlar, elektronik park freni, akıllı hız sabitleyici, kablosuz şarj sistemi, yağmur sensörü, ön çarpışma uyarı sistemi, şeritte kalma ve takip uyarı sistemi ve 10.25 inç bilgi ekranı, Yeni ELANTRA’nın en önemli donanımlarını oluşturuyor.

Ayrıca, ELANTRA’da sunulan kablosuz Android Auto ve Apple Car Play özellikleri de 10.25 inçlik bilgi ekranıyla kombine bağlantı özelliği sunuyor. Elite Plus donanım seviyesinde sunulan 8 hoparlörlü Bose ses sistemi de müzik tutkunu kullanıcıların en beğendiği özellik.

Test Sürüşü Eksiklikler ve Araç ile İlgili Genel Yorum:

Yeni Hyundai Elantra Smart farklı sürüş modları ile eğlenceli ve sportif aynı zamanda ECO sürüş modu tanıyor. Bu sebeple beğenimizi kazandı. Aynı zamanda aracın en iyi sürüş modu Normal mod olarak diyebiliriz. Yeni Hyundai Elantra’da el ile açılan bir sunroof kapak örtüsü yer alıyor. Aynı zamanda yine sürücü koltuğunda ve yolcu koltuklarında maalesef elektrikli ve otomatik ayarlanabilen fonksiyonel bir yapı bulunamadı. Koltuklar manuel şekilde ayarlanmaktadır. Yine yeni Elantra Smart’ta deri döşeme koltuk yapısında özellikle kış şartlarında elektrikli ısıtmalı koltukları da bulunmuyor. Aracın sağ sürücü camı otomatik açılıp kapanabilir iken ön yolcu cam açma-kapatma manuel olarak çalışıyor. Aracın tasarım ve şasi yapısı itibarı ile doğru lastikler takılı iken yol tutuşu gayet iyi. Fafkat, yüksek hızlarda ve rüzgarlı havalarda aracın ön tarafında kaput ve motor kısmında yoğun bir sallantı ve gidip gelme oluyor. Aracın önden kayma eğilimleri çok yüksek boyutta. 140-150 km hızlarda rüzgarlı havalarda ön tarafı Yolda tutmaya çalışmak, rüzgarlı havada uçağı dengede tutmak gibi benzetiyorum.  Araç oldukça konforlu ve yol sizi yormuyor bu artı. Araç yüksek hızlarda takribi 180km hız ile yorulmadan uzun süre yol alabiliyor. Fakat daha yüksek sür’atlere çıkması ve ivmelenmesi motoru bakımından zor gözüküyor. İlk kalkış hızlanması ağır olan bir araç için atik ve çok hızlı olmasının yanı sıra 150 ve 180 km ‘lere ulaşmak için ivmelenmesi yüksek devirlerde biraz daha ağır olmakta. Fakat devrini yakaladıktan sonra aynı hızda uzun süre gidebiliyorsunuz.  Aracın Bose müzik sistemi ses kalitesi çok çok iyi. Aracın şanzımanı ve vites geçişleri manuel olarak acil vites küçültmelerde başarılı. Fakat araçta direksiyonda F1 vites pedalları da olmalıydı. Aracın uzun yolda ortalama test yakıt sarfiyatı 8.0 litre.

 

 

Diğer Haberler

Citroen mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Yeni Citroën C4’ün benzinli motor...

Roket Adam’ın arabası açık artırma için gün sayıyor

Bir zamanlar müzik efsanesi Sir Elton John'a ait olan bir Aston Martin, 9 Çarşamba günü çekiç altına girdiğinde hayranları ve otomobil tutkunları arasında doğru notayı...

Petrol iki yılın en düşük seviyesinden hafifçe toparlandı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın tarife muafiyetlerinin piyasa gerilimlerini hafifletmesinin ardından Perşembe günü hafif bir artış gösterdi ve bir önceki seansta görülen Aralık...

Brent petrolün varili 69,63 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,63 dolardan işlem görüyor. Dün 71,08 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 69,32 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

BYD’nin TANG modeli Türkiye’de satışa sunuldu

BYD, amiral gemisi SUV modeli TANG'i, Türkiye pazarında satışa çıkardı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 7 kişilik, dört tekerlekten çekişli elektrikli model, en üst donanım...

Skoda, Kodiaq RS modelini Türkiye’de satışa sundu

Skoda'nın içten yanmalı motora sahip RS modeli Kodiaq RS, martta Türkiye'de satışa sunuldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Yeni Kodiaq RS, 5 milyon 599 bin 900...

Aprilia Racing’in Buriram’daki yoğun sprinti

Aprilia Racing'in 2025 sezonunun ilk sprint yarışı bolca heyecan getirdi. Marco Bezzecchi bitiş çizgisini on ikinci sırada geçerken, sakatlanan Jorge Martín'in yerine geçen Lorenzo...

Country News Categories - UK

Rocket Man’s ride rocks up for auction by Sir Elton John

An Aston Martin once owned by music legend Sir Elton John is due to hit the right note with fans and car enthusiasts when it goes...

Paws-itive news for dog lovers

Paws-itive news for dog lovers: New research shows dogs prefer electric cars for stress-free journeys  It’s official – dogs really do feel more relaxed and...

USA

Oil slightly rebounds from two-year low amid Trump’s tariff exemptions

Oil prices slight increased on Thursday after US President Donald Trump's tariff exemptions eased market tensions, rebounding from their lowest level since December 2021...

Stellantis Names New Head of North America Communications

Stellantis today announced the appointment of Kaileen Connelly to Senior Vice President of North America Communications, effective March 10. In her new role, Connelly...

DE

Dreifach-Sieg für Alfa Romeo bei „BEST CARS“

Wieder ein Triple für Alfa Romeo: Wie schon im vergangenen Jahr feiert die italienische Marke einen Dreifachsieg beim Wettbewerb „BEST CARS“. Die Leserinnen und...

Abarth 500e gewinnt beim Wettbewerb „Best Cars“

Erneuter Sieg für Abarth bei der jährlichen Wahl der „Best Cars“: Der elektrisch angetriebene Abarth 500e wurde von den Leserinnen und Lesern des Fachmagazins...

IT

Hyundai Italia, Montibeller capo Marketing e Comunicazione

Hyundai Italia annuncia la nomina di Matteo Montibeller a Head of Marketing & Communication Department. Montibeller, 42 anni, è laureato in Economia all'Università Cattolica e...

Kia UK, Steve Hicks è stato nominato Direttore Marketing

Kia UK annuncia due importanti cambiamenti nel suo team di management senior, al fine di preparare l'azienda alla sua strategia Take the Lead per...

FR

Stellantis annonce un changement de direction pour la marque Jeep en Europe

AMSTERDAM, février 2025 – Stellantis a annoncé aujourd’hui que Fabio Catone succédera à Eric Laforge en tant que responsable de la marque Jeep® en...

DS N°8 PALLAS FWD à partir de 59 200€

Inspirée du concept DS AERO SPORT LOUNGE, DS N°8 exprime une vision progressiste de la grande carrosserie française. DS N°8 s’inscrit pleinement dans l’avant-gardisme...

Citroen mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini mart ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Yeni Citroën C4’ün benzinli motor...

Roket Adam’ın arabası açık artırma için gün sayıyor

Bir zamanlar müzik efsanesi Sir Elton John'a ait olan bir Aston Martin, 9 Çarşamba günü çekiç altına girdiğinde hayranları ve otomobil tutkunları arasında doğru notayı...

Petrol iki yılın en düşük seviyesinden hafifçe toparlandı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın tarife muafiyetlerinin piyasa gerilimlerini hafifletmesinin ardından Perşembe günü hafif bir artış gösterdi ve bir önceki seansta görülen Aralık...

Brent petrolün varili 69,63 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,63 dolardan işlem görüyor. Dün 71,08 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 69,32 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

BYD’nin TANG modeli Türkiye’de satışa sunuldu

BYD, amiral gemisi SUV modeli TANG'i, Türkiye pazarında satışa çıkardı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 7 kişilik, dört tekerlekten çekişli elektrikli model, en üst donanım...

Skoda, Kodiaq RS modelini Türkiye’de satışa sundu

Skoda'nın içten yanmalı motora sahip RS modeli Kodiaq RS, martta Türkiye'de satışa sunuldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Yeni Kodiaq RS, 5 milyon 599 bin 900...