Test Sürüşü: Yeni Honda HR-V 1.5 İ-MMD

®
Çok Okunanlar

TEMSA, satış sonrası hizmetleriyle ‘her yolda’ müşterisinin yanında

Satış sonrası hizmetler ağını genişleten TEMSA, 2023 yılında Türkiye ile birlikte toplam 7 farklı ülkede yeni servis noktasını bünyesine...

MINI’den Ağustos Ayına Özel Fırsatlar

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI, Ağustos ayına özel hazırladığı kampanya ile cazip fırsatlar ve takas desteği sunuyor. MINI,...

Yeni Ford Focus İlk Bakış…

Yeni Ford Focus, daha önce yaşamadığınız bir sürüş deneyimi sunuyor. Son derece etkileyici, geliştirilmiş ileri Sürücü Destek Teknolojileri, Yeni...

Test pilotu: Özgür Sunay

Yeni Honda HR-V eHEV kubik ve baskılı dış tasarımı ile dikkatleri çekiyor. Aracın dış tasarımı sizi yanıltmasın içeride bu zamana kadar rakiplerde olmayan muhteşem geniş ve ferah bir alan sizleri beklemektedir. Bu araç içeriden ve dışarında farklı tasarımı ile anlamsız şekilde boyutlarda sihirli farklılıklar gösteriyor. Keza dış tasarımda oldukça geniş büyük kaslı alaşımlı jant ve lastiklerde tasarımda ön planda.

Yeni Honda HR-V’nin oldukça uzun bir motor kaputu burnu olduğunu görüyoruz. Ön panjurda ise delikli ve alt panjurda içeri soğuk hava girmesi için önemli bir rol oynuyor. Kaldı ki ön frenleri soğutmak için ön sağ ve sol davlumbazlarda bu araçta önden giren soğuk havayı vermek için özel soğutucu delikler açılmış bu vasıtayla ön hava soğutmalı frenler diskler aşırı ısınmadan kaçınılması sağlanmış.

İki farklı renkten oluşan Honda HR-V tavanı ve ön A sütunları dahil olmak üzere omuz çizgisine kadar siyah matrix parlak renk ile donatılmış. Sanki seramik kaplama gibi. Özellikle o kadar geniş ve büyük sağ ve sol aynalara sahip ki, bu aynalar sürüşte size kör nokta uyarı sistemi ile beraber oldukça iyi bir görüş açısı sunmaktadır. Aynı zamanda merak edenler için ise hiç bir şekilde içeri rüzgar sesi aynalardan kaynaklı olarak herhangi bir ses yine içeriye yansımıyor. Yüksek hızlarda dahi oldukça iyi bir iş çıkarıyor bu aynalar. Honda HR-V’de son versiyonda anahtar üzerinden de açıp-kapatılabilen arka bagaj kapağı haznesi bu anlamda otomatik olarak iyi bir şekilde açılıp-kapatılabilmekte.

Ön çıkıntının 20 mm azaltılması ve arka çıkıntıya 20 mm eklenmesiyle güçlü ve güven veren SUV duruşu yanı sıra çok geniş bir bagaj hacmi HR-V’de sağlanmış. 319 litrelik bir bagaj hacmi sunuluyor. Sihirli Koltuklar, alçak bagaj eşiği, geniş bagaj ağzı açıklığı ve düz bagaj zemini sayesinde yeni HR-V’nin bagaj erişimi ve kullanımı en üstdüzeye çıkarken; bisiklet, sörf tahtası gibi yükler kolaylıkla taşınabiliyor. Yeni Honda HR-V, tasarım çizgileriyle enerjik bir ruh ve dinamizm duygusu yaratırken; farlar, benzersiz gövde renginde ızgara ve özgün alt ızgara gibi dış tasarım öğeleri aracın ön cephesine entegre edilerek dikkat çekici, şık ve iddialı bir duruş sergiliyor. Yeni HR-V; Gün Işığı Beyazı, Gece Mavisi, Kristal Siyah, Meteor Gri ve Kristal Kırmızı olmak üzere beş farklı renk seçeneği ile satışa sunuluyor. Yeni HR-V e:HEV modelinin iç mekanı yeniden tasarlandı. Aracın iç mekanına tasarım özelliklerine baktığımızda; Honda mühendisleri tarafından geliştirilen Hava Difüzyon Sistemi, ön konsolun üst köşelerine yerleştirilen L şeklindeki havalandırma kanallarıyla tüm yolculara yeni bir iklimlendirme konsepti sunmayı başarmış. Yan camlar boyunca yumuşak bir esinti ön yolcuların yanından geçiyor.

Yeni Honda HR-V’nin direksiyon tasarımı, yapısı ve aracı yönlendirmesi çok başarılı. Direksiyonda yapacağınız en ufak bir harekette araç anında cevap vererek yönleniyor. Ön kokpit göğüse baktığımızda ön cam kısmına doğru sert plastik aşağıda iki renkten oluşan deri bir geçiş, küt düz çizgilerin, tasarımın daha çok hakim olduğu bir ön kokpit sürücü ve yolcu alanımız bulunuyor. Yine aracın dış rengi gibi iç rengide ön göğüs bölümü iki farklı renkten ve alimunyum parlak geçişlerden oluşuyor.

Araçta çift bölmeli kilması yer alıyor. Araçta navigasyon ve multimedya ekranı manuel olarak dokunmatik şekilde çalışıyor. Bu ekran kullanım ve bilgi açısından biraz daha işlevsel olsa iyi olacaktı. Ön gösterge paneli ise iyi tasarlanmış sağ tarafta dijital olmayan bir hız gösterge paneli yer alırken sol tarafta yer alan göstergeler arasında dijital olarak pek çok seçenek ve bilgi koymanıza olanak sağlanmış.

Araçta direksiyonda F1 pedalları bulunmakta. Aracın üzerinde ki elektirikli tahrik motor ile bu F1 viteslerini kullandığımızda, vites ufaltmak istediğimizde aracın yavaşlaması, diğer normal benzinli, dizel bu zamana kadar kullanmış olduğumuz hibrit olmayan yakıtlı araçlara göre çok daha farklı bir yavaşlama ve tepkime süresi vermekte. Bunu da bu şekilde ilk defa bu Honda’nın özel motorunda deneyimlemiş bulunuyoruz. Bu arada yavaş yavaş sürüş özelliklerine geçiyoruz bahsedecek olursak; burada unutmadan söylemeliyiz ki bir Range Rover’dan daha fazla arkada oturan yolcuların ön koltuğa diz mesafesi oldukça fazla bulunuyor. Rakiplerine göre hem ön de hem de arkada oturanların kısa ya da uzun yolcuklarda en rahat edebileceği Hibrit Suv araç dememiz doğru. Hatta bacak bacak üzerine atmanız mümkün, enteresan şekilde. Arka bagaj ise oldukça büyük ve geniş duruyor. Dışarıdan kubik bir tasarımı olan Honda HR-V’de iç mekanda geniş ve ferah alanlar ile rahatlamanız sağlanmış. Arka koltukta sırtlıkların ise yüzde60-yüzde40 oranında 2 farklı şekilde öne doğru yatar iken, aynı zamanda alt koltuğunda öne doğru kayarak eş zamanlı gelmesi düz ve daha geniş yükleme alanı sunulmasına imkan sağlanmış. Yükleme eşiğimiz düz olduğu için uzun malzemeler ise rahat koyulabiliyor. Ayrıca, aracımızın üzerinde standart parlak tavan rayları da bulunduğundan ve bu araç doğası gereği bir Suv (Sportif Aktivite Aracı) olduğu içinde surf tahtası v.b. sportif aktivite araçlarınızı da üst tavanda taşıyabilir veya portbagaj bağlayabilirsiniz.

Yeni HR-V e:HEV, Honda’ya özgü i-MMD motor teknolojisi ile yüzde 100 elektrikli araç sürüşüne en yakın deneyimi sunuyor. 1.5 litrelik DOHC i-VTEC benzinli ve elektrikli olarak güçlü iki ayrı motora sahip olan verimli hibrit güç-aktarma sistemi ile elektrikli sürüş deneyimi, Honda SENSING güvenlik teknolojileri ile aynı zamanda Akıllı Giriş, premium ses sistemi, elektrikli bagaj kapağı, ısıtmalı koltuklar ve direksiyon donanımları Honda HR-V e:HEV akılcı çözümleri ve düşük yakıt tüketimi ile sunuluyor.

Honda’nın hızlanmayı artırmak ve yakıt tüketimini azaltmak için elektrikli motor desteği ve fren enerjisi geri-kazanım sistemini kullanan Integrated Motor Assist (IMA) sistemi yıllar içerisinde gelişimi sürdürürken; aynı zamanda Honda’nın Formula 1 Hibrit Güç Ünitesi programı e:HEV hibrit sisteminin hayata geçirilmesi için de ilham kaynağı oldu. Prize ve şarj etmeye gereksinim duymayan HR-V e:HEV, elektrikli bir aracın hızlı tepki veren performans ve verimliliğini geleneksel araçların kullanılabilirliği ile birleştiriyor. e:HEV güç aktarma sistemi, iki kompakt ve güçlü elektrikli motorla birlikte çalışan Atkinson çevrimli 1,5 litrelik DOHC i-VTEC benzinli motor, bir lityum iyon batarya ve bir güç kontrol ünitesine bağlı yenilikçi bir sabit vitesli e-CVT şanzımandan oluşuyor. Honda’nın e:HEV teknolojisi, 20 yılı aşkın süredir geliştirdiği hibrit teknolojisine ve Formula 1 deneyimine dayanıyor.

Yeni HR-V’de e:HEV sistemi 131PS (96 kW) güç ve 253 Nm tork üretecek şekilde optimize edilirken; Jazz’dan 22 PS daha fazla güç üretebiliyor. Bataryadaki hücre sayısı yüzde 25 oranında artırılarak, Jazz ile kıyaslandığında 80 kW daha fazla elektrik gücü depolanması sağlanmış. Güç kontrol ünitesi (PCU) daha küçük ve motor bölmesine entegre edilirken; yeni HR-V, şehir içi veya şehir dışında her sürüş koşulunda akıcı, konforlu, yüksek yakıt verimliliği ve düşük emisyon elde ediliyor. Test sürüşümüzde yakıt ekonomisi ve performansı olarak 5,5 lt/100 km’de karma kullanım elde ettik. Fakat çok daha yavaş kullanımlarda Eco modunda bu değerin oldukça aşağılara düştüğünüde bizzat aracın ekranında gördük. 0-100 km/s hızlanmasını 10,7 saniyede tamamlıyor.

Akıllı Elektronik Kontrol Ünitesi; sürüş koşullarına bağlı olarak yakıt açısından en verimli sürüş moduna karar vererek EV Sürüş, Hibrit Sürüş veya Benzinli Sürüş arasında otomatik olarak geçiş yapıyor. Sabit ve hızlı otoyol sürüşlerinde sistem en verimli mod olan Benzinli Sürüş modunu seçerken; ani hızlanma anlarında sistem, Hibrit Sürüş moduna geçiyor. Hibrit Sürüş, benzinli motorla çalışan jeneratörden gelen gücü bataryayı şarj etmek için yönlendiriyor. Ayrıca Spor modu, daha keskin gaz tepkisi sağlarken; ECO modu yakıt verimliliğine vurgu yapmak için klima sistemini ve gaz tepkisini ayarlıyor. Sürücüler daha fazla elektrikli araç benzeri bir deneyimi için şanzıman üzerinden süzülme veya fren anında farklı seviyelerde enerji geri-kazanımı sunan B-Menzil işlevini seçebiliyor. Enerji geri-kazanım seviyesi ve ortaya çıkan yavaşlama etkisi, direksiyonun arkasındaki F1 elciklerle normal D-Menzil üzerinden ayarlanabiliyor. Honda’nın yüksek verimli sabit vites sistemi, günümüzde satılan diğer hibrit ürünlere kıyasla şehir için kullanımlarda toplam olarak daha yüksek elektrikli sürüş süresi oranı sunuyor.

Honda mühendisleri, sürüş deneyimini ve konforunu en üst düzeye çıkarmak için öncüsüne kıyasla daha rijit bir gövde yapısında HR-V’yi yeniden tasarladı. Kapsamlı süspansiyon, direksiyon ve fren iyileştirmelerinden yararlanarak sürücünün yönlendirmelerine daha hassas ve hızlı yanıt veren yeni HR-V, çok daha güvenli, keyifli ve daha konforlu bir sürüş deneyimi sunuyor. Direksiyonun burulma rijitliği ve esneme oranı yüzde 15 artırılarak yön değişikliklerinde daha yumuşak bir his sağlandı. Sürtünmeyi azaltmak üzere optimize edilen süspansiyon sistemi, direksiyon hareketlerine daha hızlı ve hassas cevap verirken; Honda’nın Aktif Yol Tutuş Destek Sistemi (AHA) özellikle hızlı direksiyon hareketlerinde veya ani engel aşma manevralarında oluşan yüklere tepki verirken Araç Denge Destek Sistemi (VSA) ile birlikte çalışıyor. Güvenli ve keyifli bir sürüş deneyimi için yeni HR-V e:HEV’de elektrikli fren; rejeneratif ve hidrolik frenleri sorunsuz bir şekilde kontrol ederek yumuşak ve kontrollü fren hissi sağlıyor. Gelişmiş fren sistemi; Araç Denge Destek Sistemi (VSA), Acil Durum Fren Desteği (BAS), Yokuş Kalkış Desteği (HAS) ve Otomatik Frende Tutma (ABH) gibi elektronik yardımcıları içeriyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...