Test Sürüşü: Yeni Honda HR-V 1.5 İ-MMD

®
Çok Okunanlar

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle...

TIGGO 7 Pro Max, Ailelerin İlk Tercihi…

Chery’nin C-SUV modeli TIGGO 7 Pro Max, etkisi artan kış aylarında, üstün konfor, teknoloji ve güvenlik sistemleri ile her...

5 ödül birden kazandı: Alpine, Dacia, Mobilize ve Renault

Renault Grubu 21 Ocak Salı günü 32’ncisi düzenlenen Trophées de L'argus ödül töreninde olağanüstü bir akşam yaşadı. Aldığı 5...

sahibinden.com “Sanal Tur” özelliği geldi…

sahibinden.com “Sanal Tur” özelliğini vasıta kategorisinde kullanıma sundu! Türkiye’nin sahibinden.com’u, hızlı ve gerçekçi bir inceleme deneyimi sunan “Sanal Tur” özelliğini...

Mercedes-Benz Türk, PEP Uzun Dönem Staj Programı Başvuruları

Mercedes-Benz Türk, PEP Uzun Dönem Staj Programı Başvuruları Başladı! Mercedes-Benz Türk, ülkemizin sürdürülebilir kalkınmasının gençlerin yaratıcı enerjisine bağlı olduğundan yola...

BMW Group Tamamen Elektrikli Modelleriyle

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği; BMW, MINI ve BMW Motorrad markalarını bünyesinde barındıran BMW Group, 2024’e elektrikli modelleriyle damga...

Castrol Ford Team Türkiye, Ödül Töreninde

Castrol Ford Team Türkiye, 2024 yılında elde ettikleri başarıları kutlamak, ayrıca yeni sezona motive girmek için bir ödül gecesi...

Test pilotu: Özgür Sunay

Yeni Honda HR-V eHEV kubik ve baskılı dış tasarımı ile dikkatleri çekiyor. Aracın dış tasarımı sizi yanıltmasın içeride bu zamana kadar rakiplerde olmayan muhteşem geniş ve ferah bir alan sizleri beklemektedir. Bu araç içeriden ve dışarında farklı tasarımı ile anlamsız şekilde boyutlarda sihirli farklılıklar gösteriyor. Keza dış tasarımda oldukça geniş büyük kaslı alaşımlı jant ve lastiklerde tasarımda ön planda.

Yeni Honda HR-V’nin oldukça uzun bir motor kaputu burnu olduğunu görüyoruz. Ön panjurda ise delikli ve alt panjurda içeri soğuk hava girmesi için önemli bir rol oynuyor. Kaldı ki ön frenleri soğutmak için ön sağ ve sol davlumbazlarda bu araçta önden giren soğuk havayı vermek için özel soğutucu delikler açılmış bu vasıtayla ön hava soğutmalı frenler diskler aşırı ısınmadan kaçınılması sağlanmış.

İki farklı renkten oluşan Honda HR-V tavanı ve ön A sütunları dahil olmak üzere omuz çizgisine kadar siyah matrix parlak renk ile donatılmış. Sanki seramik kaplama gibi. Özellikle o kadar geniş ve büyük sağ ve sol aynalara sahip ki, bu aynalar sürüşte size kör nokta uyarı sistemi ile beraber oldukça iyi bir görüş açısı sunmaktadır. Aynı zamanda merak edenler için ise hiç bir şekilde içeri rüzgar sesi aynalardan kaynaklı olarak herhangi bir ses yine içeriye yansımıyor. Yüksek hızlarda dahi oldukça iyi bir iş çıkarıyor bu aynalar. Honda HR-V’de son versiyonda anahtar üzerinden de açıp-kapatılabilen arka bagaj kapağı haznesi bu anlamda otomatik olarak iyi bir şekilde açılıp-kapatılabilmekte.

Ön çıkıntının 20 mm azaltılması ve arka çıkıntıya 20 mm eklenmesiyle güçlü ve güven veren SUV duruşu yanı sıra çok geniş bir bagaj hacmi HR-V’de sağlanmış. 319 litrelik bir bagaj hacmi sunuluyor. Sihirli Koltuklar, alçak bagaj eşiği, geniş bagaj ağzı açıklığı ve düz bagaj zemini sayesinde yeni HR-V’nin bagaj erişimi ve kullanımı en üstdüzeye çıkarken; bisiklet, sörf tahtası gibi yükler kolaylıkla taşınabiliyor. Yeni Honda HR-V, tasarım çizgileriyle enerjik bir ruh ve dinamizm duygusu yaratırken; farlar, benzersiz gövde renginde ızgara ve özgün alt ızgara gibi dış tasarım öğeleri aracın ön cephesine entegre edilerek dikkat çekici, şık ve iddialı bir duruş sergiliyor. Yeni HR-V; Gün Işığı Beyazı, Gece Mavisi, Kristal Siyah, Meteor Gri ve Kristal Kırmızı olmak üzere beş farklı renk seçeneği ile satışa sunuluyor. Yeni HR-V e:HEV modelinin iç mekanı yeniden tasarlandı. Aracın iç mekanına tasarım özelliklerine baktığımızda; Honda mühendisleri tarafından geliştirilen Hava Difüzyon Sistemi, ön konsolun üst köşelerine yerleştirilen L şeklindeki havalandırma kanallarıyla tüm yolculara yeni bir iklimlendirme konsepti sunmayı başarmış. Yan camlar boyunca yumuşak bir esinti ön yolcuların yanından geçiyor.

Yeni Honda HR-V’nin direksiyon tasarımı, yapısı ve aracı yönlendirmesi çok başarılı. Direksiyonda yapacağınız en ufak bir harekette araç anında cevap vererek yönleniyor. Ön kokpit göğüse baktığımızda ön cam kısmına doğru sert plastik aşağıda iki renkten oluşan deri bir geçiş, küt düz çizgilerin, tasarımın daha çok hakim olduğu bir ön kokpit sürücü ve yolcu alanımız bulunuyor. Yine aracın dış rengi gibi iç rengide ön göğüs bölümü iki farklı renkten ve alimunyum parlak geçişlerden oluşuyor.

Araçta çift bölmeli kilması yer alıyor. Araçta navigasyon ve multimedya ekranı manuel olarak dokunmatik şekilde çalışıyor. Bu ekran kullanım ve bilgi açısından biraz daha işlevsel olsa iyi olacaktı. Ön gösterge paneli ise iyi tasarlanmış sağ tarafta dijital olmayan bir hız gösterge paneli yer alırken sol tarafta yer alan göstergeler arasında dijital olarak pek çok seçenek ve bilgi koymanıza olanak sağlanmış.

Araçta direksiyonda F1 pedalları bulunmakta. Aracın üzerinde ki elektirikli tahrik motor ile bu F1 viteslerini kullandığımızda, vites ufaltmak istediğimizde aracın yavaşlaması, diğer normal benzinli, dizel bu zamana kadar kullanmış olduğumuz hibrit olmayan yakıtlı araçlara göre çok daha farklı bir yavaşlama ve tepkime süresi vermekte. Bunu da bu şekilde ilk defa bu Honda’nın özel motorunda deneyimlemiş bulunuyoruz. Bu arada yavaş yavaş sürüş özelliklerine geçiyoruz bahsedecek olursak; burada unutmadan söylemeliyiz ki bir Range Rover’dan daha fazla arkada oturan yolcuların ön koltuğa diz mesafesi oldukça fazla bulunuyor. Rakiplerine göre hem ön de hem de arkada oturanların kısa ya da uzun yolcuklarda en rahat edebileceği Hibrit Suv araç dememiz doğru. Hatta bacak bacak üzerine atmanız mümkün, enteresan şekilde. Arka bagaj ise oldukça büyük ve geniş duruyor. Dışarıdan kubik bir tasarımı olan Honda HR-V’de iç mekanda geniş ve ferah alanlar ile rahatlamanız sağlanmış. Arka koltukta sırtlıkların ise yüzde60-yüzde40 oranında 2 farklı şekilde öne doğru yatar iken, aynı zamanda alt koltuğunda öne doğru kayarak eş zamanlı gelmesi düz ve daha geniş yükleme alanı sunulmasına imkan sağlanmış. Yükleme eşiğimiz düz olduğu için uzun malzemeler ise rahat koyulabiliyor. Ayrıca, aracımızın üzerinde standart parlak tavan rayları da bulunduğundan ve bu araç doğası gereği bir Suv (Sportif Aktivite Aracı) olduğu içinde surf tahtası v.b. sportif aktivite araçlarınızı da üst tavanda taşıyabilir veya portbagaj bağlayabilirsiniz.

Yeni HR-V e:HEV, Honda’ya özgü i-MMD motor teknolojisi ile yüzde 100 elektrikli araç sürüşüne en yakın deneyimi sunuyor. 1.5 litrelik DOHC i-VTEC benzinli ve elektrikli olarak güçlü iki ayrı motora sahip olan verimli hibrit güç-aktarma sistemi ile elektrikli sürüş deneyimi, Honda SENSING güvenlik teknolojileri ile aynı zamanda Akıllı Giriş, premium ses sistemi, elektrikli bagaj kapağı, ısıtmalı koltuklar ve direksiyon donanımları Honda HR-V e:HEV akılcı çözümleri ve düşük yakıt tüketimi ile sunuluyor.

Honda’nın hızlanmayı artırmak ve yakıt tüketimini azaltmak için elektrikli motor desteği ve fren enerjisi geri-kazanım sistemini kullanan Integrated Motor Assist (IMA) sistemi yıllar içerisinde gelişimi sürdürürken; aynı zamanda Honda’nın Formula 1 Hibrit Güç Ünitesi programı e:HEV hibrit sisteminin hayata geçirilmesi için de ilham kaynağı oldu. Prize ve şarj etmeye gereksinim duymayan HR-V e:HEV, elektrikli bir aracın hızlı tepki veren performans ve verimliliğini geleneksel araçların kullanılabilirliği ile birleştiriyor. e:HEV güç aktarma sistemi, iki kompakt ve güçlü elektrikli motorla birlikte çalışan Atkinson çevrimli 1,5 litrelik DOHC i-VTEC benzinli motor, bir lityum iyon batarya ve bir güç kontrol ünitesine bağlı yenilikçi bir sabit vitesli e-CVT şanzımandan oluşuyor. Honda’nın e:HEV teknolojisi, 20 yılı aşkın süredir geliştirdiği hibrit teknolojisine ve Formula 1 deneyimine dayanıyor.

Yeni HR-V’de e:HEV sistemi 131PS (96 kW) güç ve 253 Nm tork üretecek şekilde optimize edilirken; Jazz’dan 22 PS daha fazla güç üretebiliyor. Bataryadaki hücre sayısı yüzde 25 oranında artırılarak, Jazz ile kıyaslandığında 80 kW daha fazla elektrik gücü depolanması sağlanmış. Güç kontrol ünitesi (PCU) daha küçük ve motor bölmesine entegre edilirken; yeni HR-V, şehir içi veya şehir dışında her sürüş koşulunda akıcı, konforlu, yüksek yakıt verimliliği ve düşük emisyon elde ediliyor. Test sürüşümüzde yakıt ekonomisi ve performansı olarak 5,5 lt/100 km’de karma kullanım elde ettik. Fakat çok daha yavaş kullanımlarda Eco modunda bu değerin oldukça aşağılara düştüğünüde bizzat aracın ekranında gördük. 0-100 km/s hızlanmasını 10,7 saniyede tamamlıyor.

Akıllı Elektronik Kontrol Ünitesi; sürüş koşullarına bağlı olarak yakıt açısından en verimli sürüş moduna karar vererek EV Sürüş, Hibrit Sürüş veya Benzinli Sürüş arasında otomatik olarak geçiş yapıyor. Sabit ve hızlı otoyol sürüşlerinde sistem en verimli mod olan Benzinli Sürüş modunu seçerken; ani hızlanma anlarında sistem, Hibrit Sürüş moduna geçiyor. Hibrit Sürüş, benzinli motorla çalışan jeneratörden gelen gücü bataryayı şarj etmek için yönlendiriyor. Ayrıca Spor modu, daha keskin gaz tepkisi sağlarken; ECO modu yakıt verimliliğine vurgu yapmak için klima sistemini ve gaz tepkisini ayarlıyor. Sürücüler daha fazla elektrikli araç benzeri bir deneyimi için şanzıman üzerinden süzülme veya fren anında farklı seviyelerde enerji geri-kazanımı sunan B-Menzil işlevini seçebiliyor. Enerji geri-kazanım seviyesi ve ortaya çıkan yavaşlama etkisi, direksiyonun arkasındaki F1 elciklerle normal D-Menzil üzerinden ayarlanabiliyor. Honda’nın yüksek verimli sabit vites sistemi, günümüzde satılan diğer hibrit ürünlere kıyasla şehir için kullanımlarda toplam olarak daha yüksek elektrikli sürüş süresi oranı sunuyor.

Honda mühendisleri, sürüş deneyimini ve konforunu en üst düzeye çıkarmak için öncüsüne kıyasla daha rijit bir gövde yapısında HR-V’yi yeniden tasarladı. Kapsamlı süspansiyon, direksiyon ve fren iyileştirmelerinden yararlanarak sürücünün yönlendirmelerine daha hassas ve hızlı yanıt veren yeni HR-V, çok daha güvenli, keyifli ve daha konforlu bir sürüş deneyimi sunuyor. Direksiyonun burulma rijitliği ve esneme oranı yüzde 15 artırılarak yön değişikliklerinde daha yumuşak bir his sağlandı. Sürtünmeyi azaltmak üzere optimize edilen süspansiyon sistemi, direksiyon hareketlerine daha hızlı ve hassas cevap verirken; Honda’nın Aktif Yol Tutuş Destek Sistemi (AHA) özellikle hızlı direksiyon hareketlerinde veya ani engel aşma manevralarında oluşan yüklere tepki verirken Araç Denge Destek Sistemi (VSA) ile birlikte çalışıyor. Güvenli ve keyifli bir sürüş deneyimi için yeni HR-V e:HEV’de elektrikli fren; rejeneratif ve hidrolik frenleri sorunsuz bir şekilde kontrol ederek yumuşak ve kontrollü fren hissi sağlıyor. Gelişmiş fren sistemi; Araç Denge Destek Sistemi (VSA), Acil Durum Fren Desteği (BAS), Yokuş Kalkış Desteği (HAS) ve Otomatik Frende Tutma (ABH) gibi elektronik yardımcıları içeriyor.

Diğer Haberler

5 ödül birden kazandı: Alpine, Dacia, Mobilize ve Renault

Renault Grubu 21 Ocak Salı günü 32’ncisi düzenlenen Trophées de L'argus ödül töreninde olağanüstü bir akşam yaşadı. Aldığı 5 ödülle Grup, her bir markasının...

JAECOO, Satış Sonrası Hizmetlerde Avantajlar Sunuyor

JAECOO’nun Seçkin Kullanıcıları, Satış Sonrası Hizmetlerde de Ayrıcalıklı! Geçtiğimiz yıl Türkiye pazarına giriş yapan Çinli sofistike off-road SUV markası JAECOO, üstün satış performansının yanında satış...

Citroën Türkiye’de Yeni Atamalar…

Otomotiv ve mobilite dünyasının en büyük gruplarından biri olan Stellantis, müşterilerinin sürekli evrilen mobilite ihtiyaçlarını karşılamak ve geleceğin teknolojilerini benimsemek için organizasyonunu şekillendirmeye devam...

DS AutomobilesTürkiye’de Yeni Yapılanma

Dünyanın önde gelen otomotiv gruplarından Stellantis Grubu markalarından DS Automobiles’ın Türkiye organizasyonunda yeni bir yapılanma hayata geçirildi. Bu yeni organizasyon değişikliği kapsamında DS Automobiles...

Petrol fiyatları düşüşe geçti…

ABD'nin 47. Cumhurbaşkanı Donald Trump'ın pazartesi günü göreve başlaması ve İsrail ile Hamas arasında 15 Ocak'ta varılan ateşkes ve esir takası anlaşmasının ardından petrol...

Trump, Alaska’da petrol arama kararnameleri imzaladı

ABD Başkanı Donald Trump, görevinin ilk gününde Alaska'daki yaban hayatı koruma sahası da dahil olmak üzere birçok alanda petrol ve doğal gaz sondaj çalışmalarını...

AB’de yeni otomobil satışları geçen yıl 10,6 milyonu aştı

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin 2024 yılına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Buna göre, AB ülkelerinde yeni otomobil satışları aralık ayında...

Country News Categories - UK

Women’s Worldwide Car of the Year announces 2025 category winners

The Women's Worldwide Car of the Year is pleased to announce the winners of the eight categories in this year’s award: Urban Model, Compact...

Honda presents World Premiere of Honda 0 Saloon and Honda 0 SUV prototypes at CES 2025

LAS VEGAS, Nevada, USA, January, 2025 – Honda today presented the world premiere of two prototype models at CES 2025 – Honda 0 Saloon and...

USA

Honda presents World Premiere of Honda 0 Saloon and Honda 0 SUV prototypes at CES 2025

LAS VEGAS, Nevada, USA, January, 2025 – Honda today presented the world premiere of two prototype models at CES 2025 – Honda 0 Saloon and...

New BMW Panoramic iDrive revolutionises vehicle operation

Munich/Las Vegas. The BMW Group presents the driving and user experience of the future at the Consumer Electronics Show (CES) 2025 in Las Vegas. BMW...

DE

Mehr als 1,2 Millionen verkaufte Fahrzeuge weltweit machten FIAT

Mehr als 1,2 Millionen verkaufte Fahrzeuge weltweit machten FIAT im Jahr 2024 zur größten Marke innerhalb von Stellantis... Rüsselsheim, im Januar 2025 – FIAT schließt...

Stellantis erreicht 2024 erneut Platz zwei auf dem Pkw- und Nutzfahrzeugmarkt der Region EU29

Amsterdam, 21. Januar 2025 – Das Jahr 2024 hat für Stellantis einen weiteren Meilenstein beim Übergang zur Elektromobilität markiert, der einer der Eckpfeiler des...

IT

Nel 2024 FIAT si conferma leader nei suoi 4 mercati domestici in 3 continenti e primo marchio Stellantis

Nel 2024 FIAT si conferma leader nei suoi 4 mercati domestici in 3 continenti e primo marchio Stellantis con oltre 1,2 milioni di unità...

Efficiente ed elettrificato: il nuovo trio di SUV Opel Grandland, Frontera e Mokka

Con i nuovi Opel Grandland, Frontera e Mokka, Opel offre il tris di SUV più giovane sul mercato e il modello giusto per tutti i gusti. Dal compatto...

FR

LES PEUGEOT E-208 ET E-308 CLASSÉES

PEUGEOT est fier d’annoncer que ses PEUGEOT E-208 et PEUGEOT E-308 100% électriques sont classées respectivement première et deuxième sur 84 modèles dans l’Ecotest...

Grâce à sa performance en 2024, Stellantis se positionne à la 2ème place dumarché EU29 VP+VU

AMSTERDAM, le 21 janvier 2025 – L’année 2024 a marqué une nouvelle étape pour Stellantis dans sa transition électrique, l’un des piliers du plan stratégique Dare...