Test Sürüşü: Yeni Honda HR-V 1.5 İ-MMD

®
Çok Okunanlar

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën, ikinci nesil C5...

Mercedes AMG PETRONAS Formula 1 Takımı SAP’nin kurumsal çözümlerinden yararlanacağını duyurdu

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı, bulut tabanlı kurumsal kaynak planlama için SAP Cloud ERP Private çözümleri sayesinde, organizasyon genelinde gerçek zamanlı finansal içgörüler,...

Doğan Trend Grubu’nun Yeni CEO’su Uğur Sakarya Oldu

Bünyesinde otomotiv, motosiklet ve deniz motorları distribütörlüklerinin yanı sıra perakende satış, kullanılmış araç operasyonları ve motosiklet üretimini barındıran Doğan...

Renault Trucks’un Yeni CEO’su Antoine Duclaux Oldu

Renault Trucks İcra Kurulu Başkanı (CEO) Bruno Blin, 1 Kasım 2025 itibarıyla görevinden ayrılma kararı aldı.  Görev değişiminin ardından...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu kapsamda; Doblo Combi ve...

InsureMyTesla platformuna Smart-i Awards’tan Ödül

Türkiye’nin dijital sigorta platformu sigortaladım.com, Türkiye sigorta sektörünün inovasyona dayalı ilk ve tek ödül programı Smart Insurance Awards (Smart-i...

PHEV satışları Çin’de düşük seviyesine geriledi

Çin'de akülü elektrikli araç (BEV) satışları Temmuz ayında etkileyici büyümesini sürdürürken, plug-in hibritler (PHEV'ler) zorlandı.  Çin'in PHEV pazarı, Temmuz ayında...

Test pilotu: Özgür Sunay

Yeni Honda HR-V eHEV kubik ve baskılı dış tasarımı ile dikkatleri çekiyor. Aracın dış tasarımı sizi yanıltmasın içeride bu zamana kadar rakiplerde olmayan muhteşem geniş ve ferah bir alan sizleri beklemektedir. Bu araç içeriden ve dışarında farklı tasarımı ile anlamsız şekilde boyutlarda sihirli farklılıklar gösteriyor. Keza dış tasarımda oldukça geniş büyük kaslı alaşımlı jant ve lastiklerde tasarımda ön planda.

Yeni Honda HR-V’nin oldukça uzun bir motor kaputu burnu olduğunu görüyoruz. Ön panjurda ise delikli ve alt panjurda içeri soğuk hava girmesi için önemli bir rol oynuyor. Kaldı ki ön frenleri soğutmak için ön sağ ve sol davlumbazlarda bu araçta önden giren soğuk havayı vermek için özel soğutucu delikler açılmış bu vasıtayla ön hava soğutmalı frenler diskler aşırı ısınmadan kaçınılması sağlanmış.

İki farklı renkten oluşan Honda HR-V tavanı ve ön A sütunları dahil olmak üzere omuz çizgisine kadar siyah matrix parlak renk ile donatılmış. Sanki seramik kaplama gibi. Özellikle o kadar geniş ve büyük sağ ve sol aynalara sahip ki, bu aynalar sürüşte size kör nokta uyarı sistemi ile beraber oldukça iyi bir görüş açısı sunmaktadır. Aynı zamanda merak edenler için ise hiç bir şekilde içeri rüzgar sesi aynalardan kaynaklı olarak herhangi bir ses yine içeriye yansımıyor. Yüksek hızlarda dahi oldukça iyi bir iş çıkarıyor bu aynalar. Honda HR-V’de son versiyonda anahtar üzerinden de açıp-kapatılabilen arka bagaj kapağı haznesi bu anlamda otomatik olarak iyi bir şekilde açılıp-kapatılabilmekte.

Ön çıkıntının 20 mm azaltılması ve arka çıkıntıya 20 mm eklenmesiyle güçlü ve güven veren SUV duruşu yanı sıra çok geniş bir bagaj hacmi HR-V’de sağlanmış. 319 litrelik bir bagaj hacmi sunuluyor. Sihirli Koltuklar, alçak bagaj eşiği, geniş bagaj ağzı açıklığı ve düz bagaj zemini sayesinde yeni HR-V’nin bagaj erişimi ve kullanımı en üstdüzeye çıkarken; bisiklet, sörf tahtası gibi yükler kolaylıkla taşınabiliyor. Yeni Honda HR-V, tasarım çizgileriyle enerjik bir ruh ve dinamizm duygusu yaratırken; farlar, benzersiz gövde renginde ızgara ve özgün alt ızgara gibi dış tasarım öğeleri aracın ön cephesine entegre edilerek dikkat çekici, şık ve iddialı bir duruş sergiliyor. Yeni HR-V; Gün Işığı Beyazı, Gece Mavisi, Kristal Siyah, Meteor Gri ve Kristal Kırmızı olmak üzere beş farklı renk seçeneği ile satışa sunuluyor. Yeni HR-V e:HEV modelinin iç mekanı yeniden tasarlandı. Aracın iç mekanına tasarım özelliklerine baktığımızda; Honda mühendisleri tarafından geliştirilen Hava Difüzyon Sistemi, ön konsolun üst köşelerine yerleştirilen L şeklindeki havalandırma kanallarıyla tüm yolculara yeni bir iklimlendirme konsepti sunmayı başarmış. Yan camlar boyunca yumuşak bir esinti ön yolcuların yanından geçiyor.

Yeni Honda HR-V’nin direksiyon tasarımı, yapısı ve aracı yönlendirmesi çok başarılı. Direksiyonda yapacağınız en ufak bir harekette araç anında cevap vererek yönleniyor. Ön kokpit göğüse baktığımızda ön cam kısmına doğru sert plastik aşağıda iki renkten oluşan deri bir geçiş, küt düz çizgilerin, tasarımın daha çok hakim olduğu bir ön kokpit sürücü ve yolcu alanımız bulunuyor. Yine aracın dış rengi gibi iç rengide ön göğüs bölümü iki farklı renkten ve alimunyum parlak geçişlerden oluşuyor.

Araçta çift bölmeli kilması yer alıyor. Araçta navigasyon ve multimedya ekranı manuel olarak dokunmatik şekilde çalışıyor. Bu ekran kullanım ve bilgi açısından biraz daha işlevsel olsa iyi olacaktı. Ön gösterge paneli ise iyi tasarlanmış sağ tarafta dijital olmayan bir hız gösterge paneli yer alırken sol tarafta yer alan göstergeler arasında dijital olarak pek çok seçenek ve bilgi koymanıza olanak sağlanmış.

Araçta direksiyonda F1 pedalları bulunmakta. Aracın üzerinde ki elektirikli tahrik motor ile bu F1 viteslerini kullandığımızda, vites ufaltmak istediğimizde aracın yavaşlaması, diğer normal benzinli, dizel bu zamana kadar kullanmış olduğumuz hibrit olmayan yakıtlı araçlara göre çok daha farklı bir yavaşlama ve tepkime süresi vermekte. Bunu da bu şekilde ilk defa bu Honda’nın özel motorunda deneyimlemiş bulunuyoruz. Bu arada yavaş yavaş sürüş özelliklerine geçiyoruz bahsedecek olursak; burada unutmadan söylemeliyiz ki bir Range Rover’dan daha fazla arkada oturan yolcuların ön koltuğa diz mesafesi oldukça fazla bulunuyor. Rakiplerine göre hem ön de hem de arkada oturanların kısa ya da uzun yolcuklarda en rahat edebileceği Hibrit Suv araç dememiz doğru. Hatta bacak bacak üzerine atmanız mümkün, enteresan şekilde. Arka bagaj ise oldukça büyük ve geniş duruyor. Dışarıdan kubik bir tasarımı olan Honda HR-V’de iç mekanda geniş ve ferah alanlar ile rahatlamanız sağlanmış. Arka koltukta sırtlıkların ise yüzde60-yüzde40 oranında 2 farklı şekilde öne doğru yatar iken, aynı zamanda alt koltuğunda öne doğru kayarak eş zamanlı gelmesi düz ve daha geniş yükleme alanı sunulmasına imkan sağlanmış. Yükleme eşiğimiz düz olduğu için uzun malzemeler ise rahat koyulabiliyor. Ayrıca, aracımızın üzerinde standart parlak tavan rayları da bulunduğundan ve bu araç doğası gereği bir Suv (Sportif Aktivite Aracı) olduğu içinde surf tahtası v.b. sportif aktivite araçlarınızı da üst tavanda taşıyabilir veya portbagaj bağlayabilirsiniz.

Yeni HR-V e:HEV, Honda’ya özgü i-MMD motor teknolojisi ile yüzde 100 elektrikli araç sürüşüne en yakın deneyimi sunuyor. 1.5 litrelik DOHC i-VTEC benzinli ve elektrikli olarak güçlü iki ayrı motora sahip olan verimli hibrit güç-aktarma sistemi ile elektrikli sürüş deneyimi, Honda SENSING güvenlik teknolojileri ile aynı zamanda Akıllı Giriş, premium ses sistemi, elektrikli bagaj kapağı, ısıtmalı koltuklar ve direksiyon donanımları Honda HR-V e:HEV akılcı çözümleri ve düşük yakıt tüketimi ile sunuluyor.

Honda’nın hızlanmayı artırmak ve yakıt tüketimini azaltmak için elektrikli motor desteği ve fren enerjisi geri-kazanım sistemini kullanan Integrated Motor Assist (IMA) sistemi yıllar içerisinde gelişimi sürdürürken; aynı zamanda Honda’nın Formula 1 Hibrit Güç Ünitesi programı e:HEV hibrit sisteminin hayata geçirilmesi için de ilham kaynağı oldu. Prize ve şarj etmeye gereksinim duymayan HR-V e:HEV, elektrikli bir aracın hızlı tepki veren performans ve verimliliğini geleneksel araçların kullanılabilirliği ile birleştiriyor. e:HEV güç aktarma sistemi, iki kompakt ve güçlü elektrikli motorla birlikte çalışan Atkinson çevrimli 1,5 litrelik DOHC i-VTEC benzinli motor, bir lityum iyon batarya ve bir güç kontrol ünitesine bağlı yenilikçi bir sabit vitesli e-CVT şanzımandan oluşuyor. Honda’nın e:HEV teknolojisi, 20 yılı aşkın süredir geliştirdiği hibrit teknolojisine ve Formula 1 deneyimine dayanıyor.

Yeni HR-V’de e:HEV sistemi 131PS (96 kW) güç ve 253 Nm tork üretecek şekilde optimize edilirken; Jazz’dan 22 PS daha fazla güç üretebiliyor. Bataryadaki hücre sayısı yüzde 25 oranında artırılarak, Jazz ile kıyaslandığında 80 kW daha fazla elektrik gücü depolanması sağlanmış. Güç kontrol ünitesi (PCU) daha küçük ve motor bölmesine entegre edilirken; yeni HR-V, şehir içi veya şehir dışında her sürüş koşulunda akıcı, konforlu, yüksek yakıt verimliliği ve düşük emisyon elde ediliyor. Test sürüşümüzde yakıt ekonomisi ve performansı olarak 5,5 lt/100 km’de karma kullanım elde ettik. Fakat çok daha yavaş kullanımlarda Eco modunda bu değerin oldukça aşağılara düştüğünüde bizzat aracın ekranında gördük. 0-100 km/s hızlanmasını 10,7 saniyede tamamlıyor.

Akıllı Elektronik Kontrol Ünitesi; sürüş koşullarına bağlı olarak yakıt açısından en verimli sürüş moduna karar vererek EV Sürüş, Hibrit Sürüş veya Benzinli Sürüş arasında otomatik olarak geçiş yapıyor. Sabit ve hızlı otoyol sürüşlerinde sistem en verimli mod olan Benzinli Sürüş modunu seçerken; ani hızlanma anlarında sistem, Hibrit Sürüş moduna geçiyor. Hibrit Sürüş, benzinli motorla çalışan jeneratörden gelen gücü bataryayı şarj etmek için yönlendiriyor. Ayrıca Spor modu, daha keskin gaz tepkisi sağlarken; ECO modu yakıt verimliliğine vurgu yapmak için klima sistemini ve gaz tepkisini ayarlıyor. Sürücüler daha fazla elektrikli araç benzeri bir deneyimi için şanzıman üzerinden süzülme veya fren anında farklı seviyelerde enerji geri-kazanımı sunan B-Menzil işlevini seçebiliyor. Enerji geri-kazanım seviyesi ve ortaya çıkan yavaşlama etkisi, direksiyonun arkasındaki F1 elciklerle normal D-Menzil üzerinden ayarlanabiliyor. Honda’nın yüksek verimli sabit vites sistemi, günümüzde satılan diğer hibrit ürünlere kıyasla şehir için kullanımlarda toplam olarak daha yüksek elektrikli sürüş süresi oranı sunuyor.

Honda mühendisleri, sürüş deneyimini ve konforunu en üst düzeye çıkarmak için öncüsüne kıyasla daha rijit bir gövde yapısında HR-V’yi yeniden tasarladı. Kapsamlı süspansiyon, direksiyon ve fren iyileştirmelerinden yararlanarak sürücünün yönlendirmelerine daha hassas ve hızlı yanıt veren yeni HR-V, çok daha güvenli, keyifli ve daha konforlu bir sürüş deneyimi sunuyor. Direksiyonun burulma rijitliği ve esneme oranı yüzde 15 artırılarak yön değişikliklerinde daha yumuşak bir his sağlandı. Sürtünmeyi azaltmak üzere optimize edilen süspansiyon sistemi, direksiyon hareketlerine daha hızlı ve hassas cevap verirken; Honda’nın Aktif Yol Tutuş Destek Sistemi (AHA) özellikle hızlı direksiyon hareketlerinde veya ani engel aşma manevralarında oluşan yüklere tepki verirken Araç Denge Destek Sistemi (VSA) ile birlikte çalışıyor. Güvenli ve keyifli bir sürüş deneyimi için yeni HR-V e:HEV’de elektrikli fren; rejeneratif ve hidrolik frenleri sorunsuz bir şekilde kontrol ederek yumuşak ve kontrollü fren hissi sağlıyor. Gelişmiş fren sistemi; Araç Denge Destek Sistemi (VSA), Acil Durum Fren Desteği (BAS), Yokuş Kalkış Desteği (HAS) ve Otomatik Frende Tutma (ABH) gibi elektronik yardımcıları içeriyor.

Diğer Haberler

Opel Modellerinde Ekim Ayına Özel Ayrıcalıklı Finansman

Opel, ekim ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde KOBİ’lere özel imkânlar ve nakit...

Karsan’dan Busworld 2025’te 3 Lansman Tek Vizyon

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım markalarından Karsan, Busworld 2025’e adeta çıkarma yaptı. Fuarda başarılı modeli e-JEST’in otonom versiyonunun dünya prömiyerini yapan marka, Toyota iş...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu kapsamda; Doblo Combi ve Scudo Van modelleri 600 bin...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de...

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep yetkili satıcılarına getirenler, Avenger ve...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi. Asya’nın en önemli uluslararası sermaye piyasası platformu olarak bilinen...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...

Opel Modellerinde Ekim Ayına Özel Ayrıcalıklı Finansman

Opel, ekim ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü...

Karsan’dan Busworld 2025’te 3 Lansman Tek Vizyon

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım markalarından Karsan, Busworld 2025’e adeta çıkarma yaptı. Fuarda başarılı modeli...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan...

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi....

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz...

Dacia Eylül ayında elde ettiği 3.290 adetlik satış başarısıyla lider

Dacia Sandero Stepway, 2025 yılının ilk dokuz ayında ulaştığı 16.374 adetlik satış performansı ile B-SUV...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim...

ABD yeni otomobil pazarındaki büyüme devam ederken rekor EV satışları

Rekor elektrikli araç (EV) satışlarının etkisiyle, ABD'deki yeni otomobil teslimatlarının Eylül ayında ülkede marjinal bir...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs...

Chery TIGGO Modellerinde Ekim Ayına Özel Cazip Fiyatlar

Ekim ayında kullanıcılara cazip fiyatlar ve ödeme koşulları sunan Chery, yeni bir SUV sahibi olmak...

3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın bantlarından indirdi

Otomotiv dünyasının en dinamik markalarından PEUGEOT, yeni nesil 3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın...

Fransız yeni otomobil pazarı Eylül ayında bir iyileşme daha kaydetti

BEV'ler, benzinin yeni düşük seviyeye ulaşmasıyla Fransız kayıtlarını artırdı. Fransa'daki akülü elektrikli araç (BEV) teşvikleri,...

PHEV satışları Çin’de düşük seviyesine geriledi

Çin'de akülü elektrikli araç (BEV) satışları Temmuz ayında etkileyici büyümesini sürdürürken, plug-in hibritler (PHEV'ler) zorlandı. ...

JLR ve tedarikçilerini neler beklediğine dair bir değerlendirme?

Çin'de plug-in hibrit (PHEV) satışları nasıl gitti? AB kayıtlarındaki artışı kutlamak için henüz çok mu...

Hollanda elektrikli hafif ticari araç devrimine öncülük edebilir mi?

Hollanda bu yıl akülü elektrikli hafif ticari araç (LCV) alımında başı çekiyor. Peki bu gelişmenin...

Mercedes AMG PETRONAS Formula 1 Takımı SAP’nin kurumsal çözümlerinden yararlanacağını duyurdu

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı, bulut tabanlı kurumsal kaynak planlama için SAP Cloud ERP Private çözümleri sayesinde, organizasyon genelinde...