Test Sürüşü: YENİ HONDA CIVIC ECO

®
Çok Okunanlar

Petrol Ofisi, İDO’nun yakıt tedarikçisi oldu

Türkiye akaryakıt ve madeni yağlar sektörlerinin lideri Petrol Ofisi ile dünyanın en büyük araç ve deniz yolcu taşımacılığı şirketi...

Bolu Dağı’nda kar yağışı etkili oluyor

Anadolu Otoyolu ile D-100 kara yolunun Bolu Dağı kesiminde kar yağışı etkisini gösteriyor. Türkiye'nin önemli geçiş güzergahlarından Anadolu Otoyolu ile...

1,28 milyon daha az aracın üretilmesine neden olabilecek

ABD'li bir otomobil endüstrisi grubu Pazartesi günü, hükümeti, küresel yarı iletken kıtlığının bu yıl 1,28 milyon daha az aracın...

Honda mühendisleri, LPG’li araca ihtiyaç duyan kullanıcılar için Eco teknolojisini geliştirdi. Eco teknolojisi ile sürücüler, fabrika çıkışında LPG yakıt kullanabilen Honda Civic Sedan Eco araca kavuştu. Bizde Yeni Honda Civic Eco (Lpg)’li araç ile uzun bir test yolculuğuna verimliliğini test etmek üzere çıktık.

İstanbul – İzmir – Marmaris – Datça sonrasında Dalaman ve yine aynı yol güzergahı üzerinden İstanbul’a geri döndük. Aracın öncelikle uzun yolda verdiği his konfor ve müthiş rahatlık geniş alan çok iyiydi. Aracın ön gösterge paneli üzerinde dijital olarak yer alan ve fabrika çıkışı orjinal LPG ve Benzin yakıt iki ayrı tank göstergeleri sayesinde çok güvenli ve yakıtımızı olduğu gibi net kontrol edebildiğimiz uzun bir yolculuk bunu test etmemiz açısından bize güzel bir deneyim de yaşattı.

Özellikle LPG tankımız full dolu iken sadece gaz’da yol alarak araca yüklenmeden Osmangazi ve İzmir yolu üzerinden 1 depo LPG ve yarım depoda benzin harcayarak ulaştık. Bunun güzel tarafı hiç bir şekilde yakıt almak için benzinciye girmemiş olmamızdı. İnsan bu tarz orjinal çift deposu olan araç ile uzun yolculuklarda kendini çok daha yakıt bakımından güvende hissediyor. Honda Civic Eco’da 1 depo LPG gaz yaklaşık 185tl ye doluyor. Yapmış olduğumuz test sürüşümüz esnasında sabit olarak gece otobanda 80-90 km ortalama hız ile aracı kullandık ve 400 km’ye yakın full dolu LPG tankı ile aracın gidebildiği gördük.

Aracın LPG deposu simit tankı stepne kısmında 33 litre olarak yer alırken maksimum olarak araca 28-29 litre LPG doldurabiliyorsunuz. Yeni Honda Civic ECO aracın LPG kullanımı ile benzinli kullanımı arasında klima açıkken dahi herhangi bir performans ve ivmelenme farkı olmadığını test ettik. Aracımızın LPG kullanımı sonlarında ise çok rahat olarak 200km hız ile sabit olarak çıkabildiğini ve gidebildiğini gördük. Honda’nın geliştirdiği Eco, Honda mühendisleri tarafından geliştirilen ve Honda fabrikasında üretilerek hayata geçirilen özel bir teknoloji.Honda Civic Sedan ile vücut bulan teknoloji sayesinde aracın herhangi bir yerine LPG tankı eklemek için delme gibi işlemlere gerek kalmadan aracın aerodinamik yapısı ya da orijinalliği bozulmadan araç, Honda garantisi ile uzun yıllar kullanılabiliyor.

Eco teknolojisine sahip Honda’lar, LPG yakıt tankı ve bağlantı sistemleri eklenerek fabrikada üretiliyor. Yakıt tankı gibi malzemeler eklendiği için de Honda Civic Sedan Eco, benzinli versiyonlara göre biraz daha ağır. Yakıt deposu kapağı kaldırıldığı zaman benzine ek olarak LPG dolum ünitesi de bulunuyor. Üzerinde “LPG Mode” yazan tuşa basarak LPG ile benzin modları arasında kolayca geçiş sağlanabiliyor. Böylece, LPG ile benzin arasında dilediğiniz an geçiş yapabiliyorsunuz. Honda Civic Sedan Eco (LPG) bu güzel aracı ailenize tavsiye ediyorum.

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...