Test Sürüşü: Volvo XC40 Recharge Twin Electric 300 kw/408 hp

®
Çok Okunanlar

4D algı, yapay zekâ ve her koşulda daha güvenilir ADAS

Aptiv’in 8. nesil radarları, 4D algı ve yapay zekâ ile ADAS ve otonom sürüşte menzil, hassasiyet ve hava performansı...

Volkswagen, Września’daki tesisi yeni nesil elektrikli Crafter için büyütüyor

Volkswagen, Polonya’nın Września kentindeki tesisinin genişletileceğini resmen doğruladı; tamamen elektrikli Crafter’ın yeni nesli burada üretilecek. Saha için yeni bir...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar ve gelecek projelerin ele...

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü olarak tanınıyor. Efsanevi Phantom’un...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa çıkabilmesi için ürün gamını...

Mazda Avrupa, EV sahipleri için bağlantılı hizmetlerini genişletiyor

Mazda Avrupa, elektrikli mobiliteye ve özellikle elektrikli araç sahipleri için kurgulanan modern bir dijital ekosisteme yatırımlarını artırıyor. Marka, sürücülerin...

Jaguar-LandRover dünya çapında üretime yeniden başladı…

JLR, 1 Eylül’deki siber saldırı sonrası 6 haftalık duruşu bitirip Halewood dahil dünya çapında üretime döndü. Range Rover üretim...

Yazar: Özgür Sunay

Volvo’nun en önemli modellerinden biri olan XC40  Volvo Cars tarafından üretilen kompakt bir lüks crossover SUV modelidir. Kasım 2017’de Belçika’nın Gent şehrindeki Volvo Car Gent fabrikasında üretime başlanan ve geçmişi olan bir kompakt Suv aslında. Konvansiyonel benzinli ve dizel motorlarla üretimi yapılan XC40’ın 2019’da ilk plug-in hibrit modeli piyasaya çıktı.2020’de ise XC40 son olarak “Recharge” yani tamamı ile elektrikli bir araç olarak piyasaya sürüldü. Tüm bunları yazmamda ve anlatıyor olmamın aslında bir sebebi var. XC40, What Car? dergisi tarafından Yılın Otomobili seçildi. Ocak 2018’de, 2018 Cenevre Otomobil Fuarı’nda Avrupa’da Yılın Otomobili Ödülü’ne layık görüldü.XC40 ayrıca 2018’de Carsales tarafından Yılın Otomobili ve 2019’da İrlanda’da Yılın Otomobili ödüllerine layık görülen nadide bir Suv özelliğine sahip araç.

Tüm bunlar ile test sürüşünü gerçekleştirdiğim XC40 Recharge Twin 4×4 tamamen elektrikli bu araç işte bu güçlü alt yapının, geçmişin ve tasarımın güvenliğin de unsurudur. Sıfırdan yeni baştan üretilmeyen geçmişi olan yollarda görmeye alışık olduğumuz XC40 modelinin tamamen bu başarısı üzerine inşa edilmiş XC40 Recharge Twin ile beraberiz.

Bu güçlü otomobilin daha doğrusu kompakt Suv’un güçlü yanları da zaten her şeyi ile meydanda. XC40 Recharge, Volvo’nun 16 Ekim 2019’da tanıtılan ilk tamamen elektrikli dört tekerlekten çekişli modeli. Volvo XC40 Recharge ayrıca, IIHS Top Safety Pick Plus ödüllerinin verilmeye başlamasından bu yana otomobil üreticileri arasında bir rekor kırdı. IIHS, en yüksek düzeyde güvenlik sağlayan otomobillere TSP+ ödülü veriyor. Volvo Cars, Şubat’ta dokuz, Mart’ta beş, ve Nisan’da bir olmak üzere 2021 içinde toplam 15 TSP+ ödülü aldı. Volvo XC40 Recharge aracımıza dışarından baktığımızda aslında söylenecek çok fazla bir şey bulunmuyor. Alt yapı ve şasi bakımından diğer XC40 modelleri ile tasarım yönünden ara da çok bir farklılık olmasa da XC40 Recharge’nin toplam uzunluğu 4425mm. Dışa katlanan kapı aynaları dâhil genişlik 2034mm. Onaylanmış jant ve lastik boyutları ise önde 235/45 R20, arkada 255/40 R20 sahip. Volvo XC40 Recharge, arkada 413 litre, önde ise 31 litre bagaj hacmine sahip. Arka bagaj kapağı elektrikli ve ayak hareketi ile de açılabiliyor.

XC40 Recharge’nın iç tasarımından ve sürüş özelliklerinden bahsedecek olursak; öncelikle aracımız anahtarsız çalıştırma özelliğine sahip, yalnız burada dikkat edilmesi gereken unsur araç anahtarı görüp algıladığı andan itibaren aslında sürüş için hazır, herhangi bir start-stop tuşu araçta bulunmuyor. Sadece vitesi D&R konumuna alıp hareket ediyorsunuz. Bu araca yürüyüp binerek çok hızlı bir şekilde hareket etmenizi sağlayan önemli bir sürüş özelliği aslında yine aracı terk ederken sadece P konumuna alıp inerek araçtan uzaklaşınca kapılar ve tüm devre kapanmakta.

XC40 Recharge’nin arka oturma alanına baktığımızda ise inanılmaz derecede iyi bir diz mesafesi sunuyor. Oldukça da konforlu ve rahat. Arkada ikili bir klima çıkışı bulunuyor. Arka koltuk başlıklarını ve koltukları tek bir hareket ile yatırabiliyorsunuz. Arka koltukları yatırdığınızda ise düz bir zemin yükleme alanı bulunuyor. Belki ufak bir orta boy buzdolabını yatırarak taşıyabileceğiniz ya da bir dağ bisikletinizi çok kolay bagaj haznesinde taşıyabileceğiniz düz geniş bir alan XC40 Recharge’nin bagaj alanında sağlanmış. Yine ön motor bölümünde aslında gizli ve çok güzel bir bagaj bölümünde yer alıyor. Bu alanda ufak bir notebook, çanta, mont, kaban v.s. yerleştirebilirsiniz.

XC40 Recharge’nin çok yönlü elektrikli ayarlanır ön koltukları ve baldır desteği de sürüşte çok iyi bir konum almanızı sağlıyor. Aracın sürüş özelliklerine baktığımızda ise; Bu zamana kadar üretilen en hızlı Volvo çok rahatlıkla diyebilirim. En azından bana verdiği ilk kalkış hissiyatı o yönde oldu. Fabrika verilerine baktığımızda ise 4,9 saniyede 0–100 km/sa. Hıza çıkıyor. Bu hissiyatı hızlanmayı güç kaybetmeden devamlı ivmelenmesini XC40 Recharge Twin motoru ile yaşamak gerçekten bambaşka bir heyecan verici duygu. Çünkü göz açıp-kapayıncaya kadar 150km hıza anlar ile ulaştığınızı görebilirsiniz.

Söylemiş olduğum gibi daha öncede belirttiğim üzere XC40 Recharge’nin çok kuvvetli bir alt yapısı bulunuyor. Bu güçlü gövde de sağlam bir sürüş ve hissiyat artı güvenlik unsurları ile çok önemli ve Volvo’nun yapmış olduğu bu elektrikli araç aslında XC40 size elektrikli araç kullanma lüksünü konforunu da yaşatıyor.

Aracımızın üzerinde diğer Volvo modellerinde olduğu gibi farklı sürüş modlarımız yer almıyor. Sadece aracın menü tuşundan “Rejeneratif frenleme” özelliğini açıp-kapatabiliyorsunuz. Sürücü gaz pedalını bıraktığında veya fren pedalı kullanıldığında araba fren enerjisini geri kazanım sistemi. Bu özellik ile aküye geri kazanım söz konusu olabiliyor. Fakat ben genelde test sürüşüm esnasında bu özelliği sürekli kapalı tutarak kullandım. Çünkü güç pedalına basmayı kestiğimde aracın yavaşlaması öne doğru yığılarak fren yapma özelliğini kapalı tutarak aracın yolda bir yağ gibi kayarak lastiklerinin dönüş rahatlığını hissederek kullanmanın birazda içten yanmalı araçlarda boş vitesin verdiği kendinden gidiş hissiyatını yaşayarak kullanmakta aslında alışık olduğum bir kullanım biçimi olduğu için tercih ettim.

Özellikle sınıfının gece sürüş ve karanlıklarda en iyi ve güçlü aydınlatmaya ön farlara sahip olduğunu söylemem gerekiyor. Viraj dönüşe duyarlı sis aydınlatmaları araçta ayrıca yer alıyor. Araçta yüksek düzeyde sessizlik ve yalıtımı mevcut. XC40 Recharge yüksek süratlerde son olarak test sürüşümüzde 187km hıza çıkabildi. Güvenlik sebebi ile yazılımsal kısıtlama olarak artık tüm Volvo modellerinde aynı şekilde olduğunu hatırlatmak istiyorum. Araçta şerit takip, otonom sürüşü oldukça başarılı ve sorunsuz bir şekilde çalıştığı tespit edildi. Aracın ön kokpit ve malzeme kalitesi yüksek düzeyde. Aracın ön gösterge ekranında sürüş bilgileri ve navigasyon harita yer alırken herhangi bir şekilde ön gösterge paneli sürüş modlarında olduğu gibi değişmeden sabit kalıyor. Sadece haritayı ekranda açıp kapatabilme özelliği mevcut. Aracımızda diğer Volvo modellerinde olduğu gibi manuel vites olarak kullanma ya da direksiyonda bir F1 vites seçenek kulakçıkları ayrıca bulunmamakta. Belki de bu araçta eksiklik çektim diyemem ama olsaydı daha iyi olurdu diyebileceğim tek şey manuel direksiyon vites kulakçıkları olurdu. Vites büyültüp belki düşüremeyeceğiz fakat artık elektrikli araçlarda bu kulakçıklar özellikle virajlı yollarda hızlı kullanımlarda anide yavaşlama ve “Rejeneratif frenleme” yapabilme özelliğine de sahip. Aracın multimedya ekranında navigasyon ve klima sistemi olması gerektiği gibi gayet iyi çalışıyor. Bu anlamda ekranda yer alan Menzil iyileştirme asistanı sayesinde an ve an sürüş özelliklerini menzili göz önünde kontrol edebiliyorsunuz. XC40 Recharge çok güçlü harman-kardon müzik sistemine sahip. IntelliSafe Alkol Ölçme, SOS tuşları da ayrıca araçta bulunan özellikleri arasında.

Sürüş özellikleri arasında yine XC40 Recharge Twin motorlu aracımızda öne çıkan ve test sürüşümde göze çarpan ön ve arkada büyük fren diskleri kaliperleri oldu. Genelde arka tarafa daha ufak konulan bu fren diskleri nereden ise aracın jantları kadar büyük olduğundan çok güçlü bir fren sistemi de XC40 Recharge aracımızda yer alıyor. Ön tarafta Volvo logosunun üzerinde yer alan radar ve kamera sistemi aracı diğer yanlarında yer alan kamera ve radar sistemleri sayesinde araç otonom sürüşte ön taraftaki araçlarında fren yapmalarını iyi bir şekilde gözetleyerek aradaki mesafe ve freni güvenlik özellikleri arasında iyi şekilde ayarlayarak hareketini sağlıyor. Ayrıca, sert yaptığımız ani fren duruşlarında emniyet kemerlerinin aniden sizi kuvvetlice sıkarak geriye koltuğunuza yapıştırdığını ve emniyet olarak aracın dörtlü lambalarını yaktığını gördük. Bu işlem anında saliseler içerisinde gerçekleşiyor.

Aracın 300 kw/408 hp gücünde olduğunu ve çok kısa bir sürede 100km hıza ulaştığını söylemiştik. Bu kadar güçlü ve sürekli istendiği anda 4 çeker AWD olan sürüş özelliğine sahip oluşu aynı zamanda yüksek hızlı performansa dayalı sürüş testlerimiz esnasında da; herhangi bir şekilde en ufak kayma yapmadığını, aracın önden ya da arkadan herhangi bir şekilde kaymaya meyilli olmadığını, aynı şekilde çok güçlü olan alt yapı şasi ve güvenlik sistemleri sayesinde yola iyi tutunduğunu, aracın şeridinde ve çizgisinde bulunduğu izlendi.

Bu kadar güçlü ve alt yapısı da bulunan geçmişten-günümüze kadar geliştirilen Volvo XC40 Recharge ile özellikle virajlı yollarda ne kadar kuvvetli ve güçlü bir yapısı olduğunu ve yola nasıl tutunduğunu bizzat görerek test ederek yaşadık. Süspansiyon amortisör yapısı ile beraber şasi ve alt tarafta yer alan pil ağırlığı ile ön – arka elektrikli motorların konuşlandırılması ve aracın ağırlık denge merkezinin tüm güvenlik unsurları ile birlikte çok iyi ayarlanmış olması bu aracı 4×4’lük kusursuz bir Volvo yapma özelliğini de ayrıca sahip olmasını mümkün kılmakta. Aracın aynı zamanda menü tuşunda bulunan AWD “Arazi seçimi” sürüş modu sayesinde, zorlu eğim iniş alanlarında veya toprak yol, yol dışı arazi sürüşlerinde düşük hızlarda araç daha güçlü bir çekiş sağlıyor. Bu modu seçtiğinizde arazi ve off-road sürüşleriniz daha güvenli kullanımı vaat ediyor.

Aracımızı yüksek hızlı şarj istasyonlarında Borusan Oto merkezlerinde ve Bolu-Ankara tünel çıkışı ve Highway dinlenme mola tesislerinde yolcuğumuz ve test sürüşlerimizde şarj ederek denedik. Pil tamamı ile boş iken 50kw-60kw hızlar ile hızlı şarj noktalarında aracımız yaklaşık olarak 2 – 2.5 saatte tam olarak doluyor. Bu şekilde tam dolu pil ile menzil sürüş ekranımızda ilk etapta 440km gösteriyor. Fakat ortalama da sürüş özelliklerinize göre de bu menzil 350km ile 400km olarak bir değişiklik göstermekte. Aracımızın pil bataryası yüzde50 oranında dolu iken hızlı şarj noktalarında 50kw’lık hız ile aracımızı ortalamada 45 dakikada Full olarak doldurabildiğimizi gördük.

Volvo XC40 Recharge aracımızın üzerinde 78kwh lityum iyon yüksek voltajlı pil bataryası bulunuyor. Bazı hızlı şarj noktalarında özellikle İstanbul genelinde 180kw’lık hızlı şarj üniteleri bulunuyor. Aracımızı bu noktalarda hızlı şarj etmek istediğimizde ise E-Şarj markasına ait noktalar ve ünitelerin bu anlamda hız olarak en fazla 60kw’lık bir enerji hızlı şarj sağladıklarını gördük. E-şarj ile yapmış olduğumuz telefon görüşmesi müşteri destek asistan geri bildiriminde ise bu noktalarda şu anda 180kw enerjinin tam olarak verilmediğini bildirdiler. Bu sebeple aracımızı 180kw ve daha yüksek hızlarda şarj yapamadık. Bundan sonraki elektrikli araç test sürüşlerimizde mutlaka en yüksek hızlı şarj noktalarını tespit ederek tekrardan test araçlarımızı şarj etmeyi deneyeceğiz.

Volvo XC40 Recharge tam elektrikli aracımızın başlangıç fiyatı 1.676.004TL olarak Türkiye’de bayilerde yerini alıyor.

Diğer Haberler

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri ve teknolojiyi geliştirmeyi başarıyor. Elektrikli...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için ona nasıl bakılacağını öğrenin. Hibrit otomobiller...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı. İtalya bayisi Kmobility iş birliğiyle...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma noktalarından biri olan Equip Auto Paris Fuarı’nda ilk kez...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir durumdan kaynaklanabilecek olası tehlike” ve...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması imzaladığını duyurdu. Bu iş birliği...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Maxus, Türkiye hafif ticari araç pazarına yeni bir...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın...

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü...

Chery Teknoloji ve Yeniliklerle Küresel Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yeni enerji, zeka, yapay zekâ ve küresel iş birliği alanlarındaki...

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları,...

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth biyolojik bazlı hidrolik

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth ,ağır hizmet ve tarım araçları sektörlerinde daha sürdürülebilir sıvı çözümlerinin benimsenmesini...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı...

Stellantis ABD’de Sürdürülebilir Büyüme için 13 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacak

Stellantis Önümüzdeki 4 Yılda Tarihinin En Büyük Yatırım Hamlesini Hayata Geçirecek! Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden...