Test Sürüşü: Vito Tourer 119CDI Select Plus (8+1) 190 BG!



Test: Mehmet Tıknaz  / Fotoğraf: Umut Özgür Sunay

Yeni Mercedes-Benz Vito Tourer Select Plus modelinde 2,2 lt hacimli motor, 140 kw / 190 Bg motor gücüne sahip olup 440 Nm tork üretiyor. Araçta standart olarak sunulan 7 ileri 7G-Tronic Plus otomatik şanzıman, önceki nesil şanzıman tipine göre daha yumuşak ve seri vites geçişleri sunarken Eco Start/Stop özelliği ile ekonomiklik de sağlamış.

Mercedes-Vito-Select-Plus-Test-01

Aracın ön tarafında bulunan radar sistemi sayesinde öndeki araç ile olan takip mesafesini sürekli denetleyen ve bu mesafenin kritik seviyede azalması durumunda sürücüyü sesli ve görsel olarak uyaran “Çarpışma Önleme Asistanı” gibi güvenli sürüşe yönelik fonksiyonlar, yeni panoramik cam tavanlı Vito Tourer aracında standart olarak sunulmakta.

Mercedes-Vito-Select-Plus-Test-02

Mercedes-Benz Yeni Vito Select Plus aktif park asistanı ve geri görüş kamerası sayesinde şehir içi trafikte en dar park alanlarında bile kendi kendine park etmeyi başarabiliyor. Standart donanım kapsamında BlueTooth özellikli, USB ve SD kart bağlantısına sahip radyo telematik sistemleri, krom uygulamalı ve deri kaplamalı multifonksiyonel direksiyon simidi ve vites topuzu, elektromekanik servo direksiyon, hız sabitleyici, ön-arka halı kaplama ve ray sistemine sahip katlanabilen, sökülebilir ve yüz yüze bakar konuma getirilebilen lüks yolcu koltukları ile en üst seviyede sürüş konforu ile yeni panoramik cam tavanlı Vito Select Plus, güvenliği, kaliteyi ve işlevselliği bir araya getiriyor.

Mercedes-Vito-Select-Plus-Test-03

Mercedes-Benz Vito Select Plus, arka kısımda yolcu kabininde 7 kişi maximum alabilmekte. Özellikle arka koltukları istediğiniz gibi öne arkaya doğru kaydırmak sureti ile ayarlamanın mümkün kılınırken, arzu edilmesi durumunda ise koltukları birbirine bakar şekilde tasarlayarak yerine oturtabilirsiniz. Bu durumda karşılıklı sohbet havasında yolculuk edilebilir. Mercedes-Benz Vito Tourer Select Plus test aracımızda özellikle arka tarafta ki deri koltuk donanımı oldukça iyi idi. Yatar pozisyonda arka koltukları kullanabilirsiniz. Sağ ve Sol olmak üzere, iki taraftan tek bir tuş düğme ile çalışan ayarlı açılabilen kapı bulunmakta.

Mercedes-Vito-Select-Plus-Test-04

Ticari ve yolcu taşıma araçları arasında oldukça iddialı ve bir numara olarak Vito Select Plus bizi test sürüşünden oldukça memnun bıraktı. Özellikle kolay kullanım hız sabitleme ve curise control kolu sayesinde trafik ve uzun yolda yormadan daha az yakıt tüketimi ile oldukça başarılı bir sistem. Aracın hızlanması büyük ve yüksek kapasitesine oranla çok daha akıcı ve seri olarak hareket etmesini sağlıyor. Şöför kullanım rahatlığı bakımından ön planda. Sağ ve Sol kapı açma tuşları sayesinde şöför mahali her iki kapıya da müdahale edebilmeyi ve arka ışık sistemine fonksiyonel şekilde kullanım kolaylığı da oldukça hoş olmuş. Aracın iç havalandırması ve klima sistemi yine son derece iyi çalışmakta. Aracın yolcu bölümünde yer alan 3 sıra ortada 3 sıra arka koltuklar oldukça ergonomik ve kolay silinebilen temizlenme özelliği sayesinde yıpranmalara karşı malzeme kalitesi oldukça yüksek kullanılmış.

Mercedes-Vito-Select-Plus-Test-05

Aracın yolcu koltuklarının özellikle arkaya doğru yatması yolcular içinde oldukça ergonomik rahat bir oturma pozisyonu sunmakta. Yine aracın yolcular içinde düşünülmüş olan bardaklık koyma alanları yeni vito select plusta dikkat çekiyor. Aracın arka tarafında yer alan camların oldukça siyah ve koyu olması dışarıdan aracın içini görebilmeyi oldukça engelliyor, bu da yolcular için vip bir taşıma hizmeti havasını vermeyi kesin şekilde Vito Select Plus’ta ortaya koymuş. Şöför mahallinden üst tarafta yer alan panoramik cam tavanı ve perdesini açıp kapatma tuşu da yine kullanım açısından  önemli bir özellik. Cam tavan çok fonksiyonlu olarak açılıp-kapanabilmekte.

Mercedes-Vito-Select-Plus-Test-06

Yeni Mercedes-Vito Select Plus ciddi anlamda düşük yakıt tüketimi ile bizi etkilemeyi her seferinde başarıyor. Vito’nun iç tasarımına göz atacak olursak saklama gözlerinin bolca kullanıldığı, raylı sisteme sahip yolcu koltuklarına sahip, üç kollu multifonksiyonel direksiyon sistemi ilk dikkatimizi çeken özelliklerinden. Bunların yanında orta konsola yerleştirilen 5.8 inç ebatında TFT ekranlı sistem ile krom kapmalı gösterge tablosu, kapı kolları ve kontrol düğmeleri, ısıtmalı sürücü koltuğu, dinamik geri görüş kamerası, Hız sabitleyici, Standart SD bellek kartı yuvalı ve USB bağlantısı, deri döşeme yeni Vito Select Plus modelinde standart olarak bulunmakta. Aracımızın biraz da motor ve sürüş özelliklerinden bahsedecek olursak; Yeni nesil Vito Tourer Select’in motor kaputunun altında yer alan 190 HP gücündeki 4-silindirli dizel motor, sadece 1400-2400 rpm aralığında 440 Nm’lik maksimum tork sunuyor. Bu motor ve tork aralığı Mercedes-Benz Vito Select Plus kasası ile oldukça uyum içerisinde çalışması ile bununneticesinde aracın 0-100 km hızlanma zamanı ise doğal olarak 9.2 saniye olarak test verilerimize yansıyor. 7 ileri 7G-Tronic Plus şanzımana sahip Vito Select Plus test aracının şehir içinde ki yakıt sarfiyatımız ise ortalamada 7.0 litre ile 8.0 litre arasında gerçekleşti. Aslında uzun yolda görebileceğimiz ve elde edebileceğimiz bu yakıt tüketim verilerini, Mercedes-Benz Vito Select Plus’ın 3 kadeli olan sürüş modları arasında yer alan ECONOMIC sürüş seçeneği sayesinde elde etmeyi başardık. Ayrıca, özellikle dur-kalk gibi trafiklerde aracın start-stop motoru kapatma özelliği katkı sağladı.

Mercedes-Vito-Select-Plus-Test-07

Ayrıca, Yeni Mercedes-Benz Vito Select Plus’ta yer alan geniş kapsamlı güvenlik donanımı sayesinde, sürücünün dikkatini kontrol eden “Yorgunluk Asistanı”, aracın herhangi bir şekilde sağ ve sol yanlardan rüzgar alması durumunda ise devreye giren “Rüzgar Savrulma Asistanı” ve lastik basıncı kontrol sistemini de standart donanım olarak sunması çok büyük bir artı diye düşünüyorum. Yine test aracımızda bulunan diğer güvenlik özelliklerinden bahsedecek olursak, Aktif Park Asistanı, Ön araca olan mesafeyi kontrol altında tutarak “Çarpışma Önleme Asistanı”, aktif kör nokta asistanı, aktif şerit takip asistanı gibi donanımlar sürüşte size yardımcı oluyor. Özellikle yorgunluk algılama sistemi sayesinde ekranda çıkan kahve mola işareti sayesinde sizi uyararak dinlenmenizi sağlamakta. Şerit takip sistemini aktif şekilde kullanmak için ise devreye soktuğunuzda şerit taşmalarınızda direksiyon titreşim geri bildirimi ile sizi uyarıyor.

Özellikle, Mercedes-Vito kullanırken belkide en çok kullandığım ve rahat ettiğim bir başka sürüş detayı ise, cruise control sistemi. Bildiğiniz gibi özellikle Mercedes-Benz ticari araçların tümünde nerede ise aynı şekilde yer alan direksiyon simidi altındaki sol tarafta yer alan “kol” yardımı sayesinde aşağı ve yukarı el hareketleriniz sayesinde Mercedes-Benz Vito gibi bir aracı çok rahat sizi yormadan kullanmanıza olanak sağlanmış olması çok güzel ve önemli bir artı katan diğer özellikleri arasında. Genel anlamda Mercedes-Benz Vito Select Plus, modeli vip yolcu taşımacılığı konusunda şu ana kadar vip taşımada üzerine olmayan bir ticari araç diye düşünüyorum. Fakat bunu söyler ve yazar iken de bir diğer yandan Mercedes-Benz Sprinter vip araçları da unutmamak, göz ardı etmemek gerekiyor. Sprinter biraz daha şahsi vip kullanımlarda daha çok dikkat çeksede, Vito Select Plus test aracımız ticari kullanımlarda ve geniş aile yapılarına uygun gözüküyor.