Test Sürüşü: Opel Yeni Grandland 1.5 Turbo Dizel 130 HP

®
Çok Okunanlar

Yeni Opel Mokka Türkiye’de!

Alman otomobil üreticisi Opel’in cesur ve yalın tasarım diliyle güncellenen modeli Mokka, Türkiye’de 2 farklı donanım seçeneği ileilk etapta...

DS AutomobilesTürkiye’de Yeni Yapılanma

Dünyanın önde gelen otomotiv gruplarından Stellantis Grubu markalarından DS Automobiles’ın Türkiye organizasyonunda yeni bir yapılanma hayata geçirildi. Bu yeni...

PEUGEOT Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan

PEUGEOT RIFTER İLE SINIFININ ZİRVESİNDE!  Türkiye otomotiv pazarının en dinamik markası PEUGEOT, 2024’ü de başarılı bir yıl olarak geride...

PARIS FASHION WEEK resmi ortağı olan DS Automobiles

DS AUTOMOBILES 2025 YILINDA DA PARİS MODA HAFTASI’NIN RESMİ ORTAĞI OLDU!  Seyahat sanatının temsilcisi DS Automobiles, yenilikçi Fransız seyahat sanatını...

Petrol fiyatları düşüşe geçti…

ABD'nin 47. Cumhurbaşkanı Donald Trump'ın pazartesi günü göreve başlaması ve İsrail ile Hamas arasında 15 Ocak'ta varılan ateşkes ve...

Trump, Alaska’da petrol arama kararnameleri imzaladı

ABD Başkanı Donald Trump, görevinin ilk gününde Alaska'daki yaban hayatı koruma sahası da dahil olmak üzere birçok alanda petrol...

TIGGO 7 Pro Max, Ailelerin İlk Tercihi…

Chery’nin C-SUV modeli TIGGO 7 Pro Max, etkisi artan kış aylarında, üstün konfor, teknoloji ve güvenlik sistemleri ile her...

Yeni Grandland yüksek verimli motor yelpazesi, Start/Stop yakıt tasarruflu aktarma aksamı içeren 8 ileri otomatik şanzıman seçeneği ile sunulan 1.5 Turbo Dizel 130 beygir gücündeki kompakt crossover suv aracın test sürüşünü gerçekleştirdik.

Opel Grandland’ın öncelikle dış tasarımına baktığımızda 4477mm yandan ön tampon ve arka tampon bitiş noktasına kadar bir uzunluğa sahip. İki ayna arası 2098mm ve tam olarak 1825mm dış genişliğe sahip. İçeride ise Grandland 1610mm’lik bir oturma kapasitesi sunmakta.

Üzerinde ise 19” Alaşımlı 5’li Çift Kollu Elmas Kesim Jantlar yer alırken test aracımızda Michelin marka 205/55 R19 Lastikler yer alıyor. Dizel olduğu için ortalama da 5,1 – 5,2 litre fabrika yakıt tüketimi verileri olsa da biz şehir içi ve şehir dışında test sürüşü karma kullanımda ortalama da 6.6 litre yakıt tüketimi olarak gördük. Ekonomik ve uzun yolda sabit hız kullanımlarda bu 5,5 litreye hatta 5,0 litreye kadar çok rahat düşebilme potansiyeline sahip bir araçtır.

Özellikle aile ve bayan kullanıcılar (çocuklu-çocuksuz) için çok ideal bir tasarım kullanılabilirlik ve sürüş özelliklerine sahip bir araç. Araç 0-100 km/s hızlanmasını ilk kalkış ivmesi hızlı bile olsa daha sonrasında 11.5 saniyede tamamlıyor. Aracın ilk kalkış ivmesi ve hızlanması bazı zamanlarda yüksek gelen güçten ön tarafı boşa çıkarmak sureti ile tekerlerin (lastiklerin) boşa dönmesini bile sağlamakta. Bu sebeple üzerinde daha dişli ve kalın yanaklı lastiklerin özellikle bu ve benzeri araçlarda kullanımlarında hem yol tutuşu hem de güvenlik ve ekonomik kullanım adına büyük önem arz etmektedir.

Aracın ön yüzü ve panelin diğer son Opel ailesinde ve elektrikli-hybrid araçlarda olduğu gibi oldukça çekici ve kendine baktıran bir yüz tasarımına sahip olduğunu görmekteyiz. Aracın ön tarafı diğer kullanıcıların ilgisini de yollarda çekmekte.

Aracın tasarımının başarılı bir kompakt Suv tasarımı olduğunu söyleyebiliriz. Fakat aracımız bir Suv’da olması gerektiği gibi otomatik 4×4 çeker değil. Bu sebeple bu araç ile arazi ve yol dışı yollarda kullanmanızı özellikle üzerinde ki lastikleri bakımından da tavsiye etmeyiz.

Elbette ki otomatik açılıp-kapanan arka bagaj kapağı hızlı ve sorunsuz iyi çalışmakta. Grandland arka tarafı tam olarak 514 litrelik bir bagaj hacmi sunuyor.

Bagaj içinde standart lastik boyutlarında olmayan bir adet daha yedek lastiği yer alıyor. Yeni Grandland’de “Eko”, “Normal” ve “Spor” sürüş modlarını seçerek aracı kullanabilirsiniz.

AGR sertifikalı ergonomik ön koltuklar, kablosuz şarj sistemi ve ısıtmalı direksiyon gibi
özellikler sürüş konforunu tam anlamıyla yaşamanıza sebep oluyor. 360 derece çevre görüş kamerası, yarı otonom sürüş, gelişmiş park pilotu gibi birçok konfor ve güvenlik sistemleri de ayrıca yeni grandland araçta yer almaktadır.

İç konfor, özellikle ön koltuklarda manuel ayarlanabilen bacak baldır desteği vites kolunun yapısı ve kullanımı iç dizayn ve tuşlar bu anlamda oldukça başarılı ve sürüş için bir o kadar konforlu bir yapıya sahip. Bayanların çok hoşuna gidecek tarzda.

Tabi ki aracın performansını normal ve Sport modlarında sonuna kadar deneyerek sınırlarını oldukça tüm yol şartlarında deneyerek test sürüşümüzü Opel’i zorlayarak ve motorunu da biraz bağırttırmak sureti ile test ettik. Aracın üzerinde direksiyon hemen altında yer alan F1 vites kulakçıkları bu anlamda bize bu test sürüşünde yardımcı oldu diyebiliriz. F1 vites kulakçıklarının daha hızlı cevap vermesi vites düşürmek istediğimiz virajlı zorlu yollarda ihtiyacımızın olduğu performanslı kullanımlarda anlarda işimizi daha iyi yapmamıza bu anlamda yardımcı oldu.

Opel’in Grandland sürüş özellikleri arasında yer alan cruise control ve yarı otonom sürüşün olması gerektiği gibi özellikle kıvrımlı yollarda görevini iyi bir şekilde yapmaya çalıştığını yaşamış ve görmüş olsak ta özellikle şu zamanlarda hiçbir şekilde herhangi bir aracın otonom kullanımına riskli yollarda çok fazla güvenmenizi de önermiyoruz. Çünkü google ve tesla gibi insansız otonom araçlar üzerinde teknoloji, mühendislik ve alt yapılarında uzun süre çalışılmış araçlarda dahi büyük hataların ve kazalara sebebiyet verecek unsurların olduğunu duymaktayız.

Bu tarz araçların başlangıç ve bitiş noktalarında şoföre büyük iş düşüyor. Kaldı ki bazı yeni otoban yollarımız haricinde zaten bu tarz araçların sürüş otonomlarına direk olarak güvenebileceğimiz yollar bulunmuyor.

Grandland’ın arka yolcu tarafı diz mesafesi kabul edilebilir sınırlar içerisinde yer alırken, kol dayama, ısıtma çıkışları yer alıyor. Aracın arka tarafında oturan yolcular için makul seviyelerde konfor ve yaşam alanı sunulmuş. Oldukça fazla bir lüks suv havası bu anlamda işlevsellik olarak beklememekte fayda var. Yalnızca çocuklarınızı isofix bağlantısı ile güvenli bir şekilde koltuklarında taşıyabilirsiniz.

Sürüş dinamikleri özellikle performanslı test sürüşlerimiz esnasında sert ve hızlı girip-çıktığımız virajlarda ani ve sert direksiyon hareketlerimiz esnasında aracın viraj içinde gaz tepkilerimiz ile birlikte ön tarafında burun kısmının dönmemiz gereken yerlerde çok yüksek hızlarda şerit dışına çıkarak hafif kayma eğilimi ile beraber (ön lastiklerinde boşa çıkması ile) beraber yola çok fazla tutunamayarak dönüş açısını tam anlamı ile koruyamadığını fark ettik. Bu normal sürücü kullanım ve frenli girilen virajlı dönüşlü yollar haricinde yalnızca performans ve aracın tam anlamı ile sınırlarını zorladığımız yol testlerinde almış olduğumuz bir geri bildirimdir. Aracın normal yol koşulu sürüşlerinde böyle bir problem yaşatacağını sanmıyoruz. Buna bir problem demekte doğru olur mu? bilemiyorum. Araç yapısı geriği virajlarda sert kullanımlarda direksiyon komutumuzu tam olarak gerektiği şekilde uymayarak karşı şeride geçiş ve kendi şeridine tutunamadan kayma yapma eğilimine büyük oranda sahipti.

Lastiklerden kaynaklı olduğunu düşündüğümüz test sürüşü esnasında yapılan sürekli farklı denemelerde aslında direksiyon hareketlerimize aracın tam olarak ön tarafın dönme açısı olarak ta cevap veremediğinin kanaatine vardık. Bu aracın süspansiyon amortisör sistemi ya da yatma açısından da kaynaklı olabilir. Çünkü bir diğer gözlemlediğimiz diğer bazı suv araçlarda aslında olmayan şey, Grandland uzun virajlarda ve belirli bir hızlar ile dönüşü uzun tutulan yollarda çok fazla yatma eğiliminde olarak lastik yanaklarına da ayrıca çok fazla güç ve ağırlık bindirdiğini bu anlamda söylememiz de fayda var.

Fakat bu endişeye yol açmayacak normal sürücüler ve bayan kullanımları adına çok fazla önem arz etmeyen bir ayrıntı da olabilir.

Bunun haricinde aracın multimedya ve navigasyon, bilgi-eğlence ekranı dokunma ve işlevsellik bakımından da oldukça zayıf bulduk. Ön gösterge panelinde ise hız-km ve devir saati gibi genel anlamda komple olarak değişmeyen ekran bazen ve genel olarak değerlendirdiğimizde çok farklı bir seçenek sürücü ekranı sunmadığından bazıları için zaman içerisinde sıkıcı olabilir mi?

Genel anlamda Honda HR-V, Nissan Qashqai gibi rakiplerine baktığımızda ise Opel Grandland’ı ayrıştırmak ve karar vermekte sizler gibi zorluk çekeceğimiz bir araç gibi duruyor.

 

Diğer Haberler

Ford Otosan ve Driventure, Mobilite ve Girişimcilik

Future of Mobility’25: Ford Otosan ve Driventure, Mobilite ve Girişimcilik Ekosisteminin  Buluşma Noktası Olmayı Sürdürüyor... Girişimcilik ve mobilite alanındaki tüm paydaşları buluşturan Future of Mobility’25, Ford...

Lassa ve Bridgestone’ dan Ücretsiz 1 Yıllık Lastik Güvencesi

Türkiye lastik sektörünün mobilite lideri Brisa, güvenli sürüş için fark yaratan hizmetler ve kampanyalarla araç sahiplerinin hayatını kolaylaştırıyor. Brisa, yerli lastik markası Lassa’nın sağlamlığı ve...

Ayhancan Güven’den Daytona 24 Saat Yarışında

Motor sporları tarihinin efsanevi yarışı Daytona 24 Saat’e pole pozisyonundan başlayan Red Bull sporcusu Ayhancan Güven, son saatte yaptığı ekstra pit stop’un ardından sıralamasını...

Audi Tradition etkinlik sezonu başlıyor….

Audi Tradition, 2025 yılında da otomobil tutkunları ve hayranlarıyla çeşitli etkinliklerde buluşuyor. Fuarlar, ralliler, festivaller, model otomobil sergilerinden, Audi musem mobile ve Audi Forum...

Zes’ten En Hızlı Elektrikli Araç Şarj Çözümü…

Türkiye’nin önde gelen elektrikli araç şarj istasyonu operatörü Zes,  Vestel Mobilite tarafından üretilen Türkiye’nin en hızlı, dünyada ise sınırlı sayıda bulunan 720 kW gücündeki...

PEUGEOT Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan

PEUGEOT RIFTER İLE SINIFININ ZİRVESİNDE!  Türkiye otomotiv pazarının en dinamik markası PEUGEOT, 2024’ü de başarılı bir yıl olarak geride bıraktı. Yılı 73 bin 542...

Yeni CitroënC3 İlkbaharda Türkiye’de….

Mobilite dünyasının her alanında, herkes için ulaşılabilir modeller sunan Citroën, yenilediği C3 modelini, yüzde 100 elektrikli olarak2025 yılının ilkbahar aylarındaülkemiz yollarına çıkarmaya hazırlanıyor. Sıfır...

Country News Categories - UK

Brighten up ‘Grey UK’! Renault urges Britain’s car buyers…

Brighten up ‘Grey UK’! Renault urges Britain’s car buyers to embrace the joie de vivre and put grey in the shade by making yellow...

Crumbs! Volkswagen Polo cookies are here to brighten Blue Monday

Milton Keynes – Volkswagen is offering sweet treats to help brighten people’s Blue Monday. The UK’s biggest-selling car manufacturer is posting on social media on...

USA

World’s Most Expensive Land Rovers – Helderburg

 Helderburg, an exciting new company restoring British Solihull UK-built left hand drive Land Rover Defenders. Based on a 300-acre farm in Upstate New York, Helderburg has exploded since...

Sébastien Ogier Strikes 10 at Rallye Monte-Carlo

Frenchman triumphs on the WRC’s season opener for a record-extending 10th time. Sébastien Ogier etched his name further into the history books by claiming a...

DE

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 ist ab sofort bestellbar

Der neue Alfa Romeo Ibrida Q4 mit elektrifiziertem Allradantrieb ist ab sofort bestellbar. Die vierte Modellvariante des italienischen „Sport Urban Vehicle“ kombiniert einen Turbobenziner...

Mehr als 1,2 Millionen verkaufte Fahrzeuge weltweit machten FIAT

Mehr als 1,2 Millionen verkaufte Fahrzeuge weltweit machten FIAT im Jahr 2024 zur größten Marke innerhalb von Stellantis... Rüsselsheim, im Januar 2025 – FIAT schließt...

IT

Jeep Avenger: massima libertà di scelta per il SUV più venduto d’Italia

Torino, 2025 - Jeep Avenger nasce presso il Jeep Design Studio di Torino da un’indicazione molto chiara: condensare tutto il DNA Jeep in dimensioni compatte...

I modelli Opel, tra cui il nuovo Opel Grandland, si aggiudicano numerosi riconoscimenti nel 2024

Il 2024 è stato un anno straordinario per Opel sotto molti punti di vista: il marchio ha celebrato i "125 anni di produzione automobilistica Opel" e...

FR

Stellantis Pro One présente ses nouveaux utilitaires équipés de pile à combustible à Hyvolution Paris

Premier constructeur au monde à commercialiser en série une gamme d’utilitaires à hydrogène, Stellantis Pro One participera à Hyvolution Paris du 28 au 30...

LES PEUGEOT E-208 ET E-308 CLASSÉES

PEUGEOT est fier d’annoncer que ses PEUGEOT E-208 et PEUGEOT E-308 100% électriques sont classées respectivement première et deuxième sur 84 modèles dans l’Ecotest...

Ford Otosan ve Driventure, Mobilite ve Girişimcilik

Future of Mobility’25: Ford Otosan ve Driventure, Mobilite ve Girişimcilik Ekosisteminin  Buluşma Noktası Olmayı Sürdürüyor... Girişimcilik ve mobilite alanındaki tüm paydaşları buluşturan Future of Mobility’25, Ford...

Lassa ve Bridgestone’ dan Ücretsiz 1 Yıllık Lastik Güvencesi

Türkiye lastik sektörünün mobilite lideri Brisa, güvenli sürüş için fark yaratan hizmetler ve kampanyalarla araç sahiplerinin hayatını kolaylaştırıyor. Brisa, yerli lastik markası Lassa’nın sağlamlığı ve...

Ayhancan Güven’den Daytona 24 Saat Yarışında

Motor sporları tarihinin efsanevi yarışı Daytona 24 Saat’e pole pozisyonundan başlayan Red Bull sporcusu Ayhancan Güven, son saatte yaptığı ekstra pit stop’un ardından sıralamasını...

Audi Tradition etkinlik sezonu başlıyor….

Audi Tradition, 2025 yılında da otomobil tutkunları ve hayranlarıyla çeşitli etkinliklerde buluşuyor. Fuarlar, ralliler, festivaller, model otomobil sergilerinden, Audi musem mobile ve Audi Forum...

Zes’ten En Hızlı Elektrikli Araç Şarj Çözümü…

Türkiye’nin önde gelen elektrikli araç şarj istasyonu operatörü Zes,  Vestel Mobilite tarafından üretilen Türkiye’nin en hızlı, dünyada ise sınırlı sayıda bulunan 720 kW gücündeki...

PEUGEOT Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan

PEUGEOT RIFTER İLE SINIFININ ZİRVESİNDE!  Türkiye otomotiv pazarının en dinamik markası PEUGEOT, 2024’ü de başarılı bir yıl olarak geride bıraktı. Yılı 73 bin 542...