Test Sürüşü: Nissan Qashqai 1.6 Litre Dizel 130 Beygir X-Tronic (4×2)

®
Çok Okunanlar

Sprinter ve tamamen elektrikli eSprinter

Hafif ticari araçlar grubunda sunduğu araçlarla her zaman turizm sektörünün en çok tercih edilen markalarından biri olan Mercedes-Benz, 2024...

IEA raporu 17 milyona ulaşması bekleniyor…

Uluslararası Enerji Ajansı'nın (IEA) Salı günü yayınladığı son rapora göre, küresel elektrikli otomobil satışları 2024'te güçlü kalmaya devam edecek...

OPEC+, daha yüksek fiyat artışları durumunda devreye girebilir

Petrol fiyatlarının, İran-İsrail geriliminin yol açtığı arz endişeleri nedeniyle yılın en yüksek seviyelerini gördükten sonra jeopolitik riskler nedeniyle yakın...

Automechanika Istanbul 23-26 Mayıs 2024

Türkiye, ihracatta yakaladığı başarıyı her yıl artırarak sürdürürken, ülke ihracatına 14,5 milyar dolar ile önemli katkıda bulunan otomotiv sektörü...

Test – Yazı: Özgür Sunay
Fotoğraf: Can Aydeniz

Bu yazımızda Nissan Qashqai test sürüşü 1.6 litre 130 beygir, dizel X-Tronic (Otomatik) dergimizin konuğu oldu. Yeni Nissan Qashqai modelinin 1.2 litrelik benzinli düz vites test sürüşün de Ocak sayımızda, yeni dış tasarım ve iç tasarım özelliklerinden bahsetmiştik. Şimdi ise aynı özelliklere sahip aynı donanım seviyesinde (PLATINUM PREMIUM PACK) 1.6 litre dizel ve 130 beygir gücünde olan motorun test sürüşünü yaptık. Aracımız 4×2 modeli  ve kış lastikleri yerine Pirelli marka asfalt hıza duyarlı, Sport lastikler takılı olduğunda aracımızı ağır arazi ortamında ve Kar’ın fazla olduğu kısımlarda denemedik. 1.6 dCi M/T TEKNA 4WD modelinde şu anda yalnızca tek bir modelde Nissan otomatik, akıllı 4 çeker sistemi bulunmakta.

Nissan, 1.6 dCi M/T TEKNA 4WD otomatik 4 çeker modelinin Ocak fiyatı ise 136.790 TL.  Bizim şu an fotoğraflarda görmüş olduğunuz test aracımızda aynı şekilde 1.6 litre Dizel, 130 beygir tek farkı ise X-Tronic 7 ileri otomatik vites ve 4×2 modeli olması. Kullanmış olduğumuz test aracımız PLATINUM PREMIUM PACK ile en yüksek donanım seviyesine sahip Ocak ayı fiyatı ise 190.480 TL. Nissan’ın en yüksek Qashqai modelinin fiyatı.

Motor versiyonu 1.6 litre olan test aracı ile Kartepe’de karlı, çamurlu bir ortamda eğim yukarı virajlı yollarda eğim aşağı sisli dağ yollarında aracımızı test ettik. Tabii 1.2 litre benzinli versiyondan sonra 1.6 litre dizel motorun Qashqai adına daha iyi bir seçim olduğuna karar versemde 1.2 litrelik benzinli motor düz vitesi de kullanıcı olarak başlangıç modeli olarak kesinlikle tercih ederim.

Yeni Qashqai donanım olarak çok daha elit bir kesime hitap ediyor. Özellikle D biçimindeki sportif direksiyon yapısı göze hitap ediyor, kullanımda çok rahat ve basit olarak direksiyonu çevirmek hareket kabiliyetini arttırıyor. Motor seviyesi ise 1.6 litre 130 beygir dizel motor performans olması gerektiği gibi ne az ne çok yeteri kadar seviyede kalırken yakıt tüketimi ve sarfiyatının maksimum düzeyde en aza indirilmesinin sağlanmış olması gündelik kullanımlarda şehir içi trafikte bir artı olarak size keyif veriyor.

Çift bölmeli klima bu anlamda görevini yerine iyi şekilde getiriyor. Aracın özellikle bu donanım seviyesinde arka tarafta klima havalandırma bölümü ve usb bağlantısının olması iyi olurdu. USB bağlantısı bir adet olarak kol dayamanın altında yer alıyor. Bunun yerine ön tarafa iki adet çakmaklık şarj ünitesi konulmuş. Radyo/Teyp Cd  çalar ve Navigasyon ekranı bu anlamda göze hitap ediyor. Kullanışlı ve dokunmatik olması iyi. Navigasyon sistemi daha yeterli olabilirdi. Ayrıca, komple olarak ekranı ya da radyo, medya v.s. bölümünü  kapatma olmadığı için devamlı bir şeylerin açık olması ya da yalnızca ekranın açık olması dezavantaj gibi geldi. En azından ben kapatamadım.

Onun dışında geliştirilmiş olan yaya koruma, tehlike algılama, çarpma uyarı sistemi ara sıra ön gösterge panelinde kırmızı ışık olarak yanmakta ve sesli olarak sizi uyarıyor. Bu bakımdan bazen tam zamanında olan son dakika risk yaratan şeyleri algılaması ve uyarması iyi elbette.

Nissan Qashqai 1.6 litre / 130 Beygir modelini Kartepe’de zirveye çıkarken test ettiğimizi söylemiştim. 1.6 litrelik dizel motor yeterli seviyede sizi tatmin ediyor. Qashqai de yeni direksiyon sistemi ve simidi eğimli, virajlı alanlarda zor yol şartlarında size kolaylık sunuyor, anında cevap ve yönlendirme yapıyor, aracın yola ve şeride tam oturmasını sağlıyor. Bu bakımdan hem çıkışta hem de performanslı inişimiz de keskin virajlara doğru açı ile kuvvetli fren sistemi sayesinde girebildik.

Yeni Qashqai’nin fren sistemi bu anlamda oldukça başaralı, tabi fren sistemi ile beraber benim sürekli olarak kullanmış olduğum manuel vites değiştirme yapısı sayesinde vitesleri + ve – olarak aşağı yukarı şekilde kullanabiliyorum. Özellikle, eğim aşağı ilerlerken fren ile beraber vitesi manuel olarak düşürmek sureti ile Qashqai verdiği cevaplardan kompakt bir SUV ‘da olması gerektiği kadar memnun bırakıyor.   ESP (Elektronik Denge Kontrol Programı) , Fren Destek Sistemi (Brake Assist),  ABS,  EBD güvenlik donanımlarının bu anlamda bize  gerektiği yerlerde hissettiriyor.

Fabrika verilerine göre Şehir İçi (litre/100km) 5.3 olan tüketim değerinin özellikle şehir içinde Eco Sürüş Modu (X-Tronic) tuşu yardımı sayesinde elde etmeyi başarabiliyoruz. Yakıt tüketim değerleri olarak 1.6 litre otomatik dizel motor iyi gözüküyor.

Bu test sürüşümüzü detayları Şubat sayımızda bulabilirsiniz…

Son Haberler

Volvo Car Turkey’de Pazarlama Direktörlüğü’ne Yeni Atama

Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey...

Diğer Haberler