Test Sürüşü: Mitsubishi Eclipse Cross 4WD Intense Plus CVT

®
Çok Okunanlar

TOGG Dört farklı versiyon, 3 farklı donanım seçeneği

Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldızı alan T10F,...

8. Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest Rekor Katılımla Tamamlandı

Afyonkarahisar, bu yıl 8’incisi düzenlenen Dünya Motokros Şampiyonası ve NG Afyon Motofest ile bir kez daha dünya gündemine oturdu....

Opel’in Hafif Ticari Araç Ailesi Roadshow ile 3 Büyük Şehirde

Opel, 15 Eylül’de başlayıp 3 Ekim tarihine kadar sürecek ve Türkiye’nin 3 büyük şehrindeki 6 noktayı kapsayacak, hafif ticari...

Aston Martin, Pirelli tarafından özel olarak geliştirilen ve Bosch Engineering

Pirelli ve Aston Martin, global İtalyan lastik devinin özel Cyber™ Tyre teknolojisini İngiliz ultra lüks performans markasının gelecekteki araçlarına...

Stellantis ve Koç Holding Üst Yönetimi Tofaş Fabrikası’nı Ziyaret Etti

Stellantis Başkanı John Elkann: “Tofaş ile Birlikte Önümüzde Büyük Fırsatlar Var” Tofaş, hafif ticari araç üretim anlaşmasının imzalanmasının ardından Stellantis’in...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka...

1.899.000 TL’den başlayan fiyatlarla Nissan Qashqai

Sınırlı sayıda Qashqai 1.899.000 TL’lik fiyatıyla dikkat çekiyor C-SUV segmentinin yaratıcısı Nissan Qashqai için özel kampanyalar Nissan sahibi olmak isteyenleri...
Mitsubishi markasının son güncel Suv modeli, Mitsubishi Eclipse Cross ile basın lansmanın da kısa bir test sürüşüne çıktım. Kullan mış olduğum modelin versiyonu 4WD Intense Plus CVT şanzıman 1.5 litre turbo benzinli 163 beygir gücünde. Donanım olarak ise en üst donanımın bir altında, deri koltuk olmadığı için bu fark Intense Plus olarak isimlendiriliyor. Mitsubishi Motors’un yeni jenera syon otomobillerinin ilki olan yeni coupe SUV modeli Eclipse Cross, 80 yıllık 4×4 geçmişi ve 30 yıllık Super -All Wheel Control- tekno lojisinden güç alıyor. %50 oranın da daha fazla kuvvetlendirilmiş çelik şasi ile üretildi. Son Renault, Nissan, Mitsubishi ortaklığının yapılmasından sonra üretilen ama bu ortaklık alt yapısı ve çalışması ile üretilmeyen, daha doğrusu Mitsubishi markasının daha önce piyasaya çıkarmak için üzerinde çalışmış olduğu bir model Eclipse Cross Suv.

Ben burada aracın tasarımından çok fazla bahsetmeyeceğim. Fotoğraflarda tasarım zaten belli. (Kendini belli etme kte.) Yalnız arka bagaj hacmi için şunu söylemekte fayda var; Büyük bavul En büyük olan cinsleri bagajın almadığını söylediler. Bilginiz olsun. Koltukları yatır mak sureti ile koyabilirsiniz. Bu arada bagaj iki bölümden oluşuyor. Alt tarafta bu şekilde bir bölüm daha bulunmakta. Aracın arka tarafına göz attığımda en üst donanıma sahip aracımızda kumaş koltuklar ve orta kısımda kol dayamanın üzerinde 2 adet bardak koyma alanı var. Arka tarafta orta konsolda maalesef bir klima çıkışı gözükmüyor. Yalnızca 1 adet çakmak şarj girişi gözümüze çarpıyor. Ön tarafta ise sürücü ve yolcu bölümüne baktığımızda; Ön konsolun coupe şeklinde tasarımı dikkat çekiyor. Direksiyon simidi üzerinde F1 vites ped alları büyük. CVT otomatik şanzıman vites ve manuel kullanıma uygun şeklinde. Ön tarafta iki adet usb şarj olanağı, hemen üzerinde klima var. Diji tal navigasyon ve medya yönetimi orta da yer alan ekrandan kontrol ediliyor. Direksiyonda ki ayrıntı ise şu; deri kaplı direksiyonun özellikle belirli bölümleri kaplanmamış elde daha iyi hissedilme si için sert direksiyon kısımları da yer almakta. Bu araç Mitsubishi markasının yeni genlerini yeni yüzünü yeni teknolo jisini oluşturmakta.

Orta konsola yerleştirilen Apple Car Play ve Android Auto uyumlu Smart phone Link Display Audio (SDA) sistemi ve touchpad kontrol mekanizması sayesinde sürücü, yoldan gözünü ayırmadan müzik sistemi ve akıllı telefon fonksiyonlarını kullanabiliyor. Eclipse Cross’ta ayrıca sürücünün, adaptif hız sabitleme sistemi, çarpışma önleyici uyarı sistemi, şerit takip uyarı sistemi gibi bilgileri takip edebileceği Head up Display (Direksiyon üzeri gösterge ekranı) bulunuyor. Bu bilgil ere; vites kolunun yanındaki touch pad mouse yardımı ile parmak hareketler inizle erişebilirsiniz. Yine Eclipse Suv aracımızda sürücü odaklı sürüş yardımı konuşlandırılmış olan “hud” ekran var. Bu ekranı sol tarafta düğmesi ile açıp kapatabilir ve yüksekliğini ayarlamanız mümkün. Otomatik start-stop fonksiyon tuşu ve diğer özelliklere ait tuşlar bu lunuyor. Şimdi birazda sürüş özelliklerin den bahsedelim. Eclipse Cross’un 1,5L turbo benzinli motoru, 163PS güç üretiyor. 250Nm maksimum torka 1800 devir gibi düşük bir devirde ulaşan motor, bu tork seviyesini 4500 devire kadar koruyarak çarpıcı bir performans sunuyor.
Eclips Cross, 6 ileri vitesli manuel veya 8 kademeli CVT şanzıman seçenekleri, ayrıca 2WD veya 4WD çekiş konfigüra syonlarıyla geliyor. Rijit gövde yapısı ve iyi kalibre edilmiş süspansiyon sistemi, yol tutuşunu güçlendiriyor. Evo’dan hatırladığımız aktif yalpa kontrolünün (AYC) modern bir uyarlaması ile birleştirilmiş Sürekli Dört Çeker Sistemi (S-AWC) ise Eclipse Cross’un viraj performansını artırarak sürüş keyfini ve güvenliğini SUV standartlarının ötesine taşıyor.
Sürekli otomatik 4 çeker sistemine sahip Eclipse Cross 1.5 litre benzinli motoru ile alçak devirlerde gerçekten çok ekonomik, bir dizel araç kullanıyor hissini uyandırsa da yüksek devirlerde yüksek, güçlü tork ile kısa zamanda seriliği yakalıyor diyebiliriz. Elbette 1.5 litre Suv aracımız makul koşullarda serilik ve hızlanmasını sürdürürken 4 çeker sistemi ve alt yapısı ile sizlere güvenli bir yol tutuş şartları yaratıyor.
Aracımızda elbette yanak değeri biraz düşük ekonomik ve sport lastiklerin bulunması sebebi ile henüz 100 km de olan sıfır aracımız konfor bakımından bize biraz sert gelse de oldukça yüksek sağ ve sol salınımlara sahip olarak hafif arazi şartlarında ise rahat hareket edebi lecek olduğunu da dair sinyal ve bilgileri de biraz verdi. Elbette çok kısıtlı zaman içerisinde yapmış olduğumuz test sürüşünde tam anlamı ile 4×4 yapısını arazi koşullarında deneme imkanımız olamadı.
Fakat özellikle asfalt koşullarında biraz arka taraftan sanki kayma ya da zıpla ma gibi ufak tefek şeyler bize hisset tirmiş olsa da yine de tam anlamı ile test ettiğimizde karar kılınacaktır. Tam olarak doğru lastik seçimi de bu tarz Suv araçlarda önemli…Asfalt zeminde güvenli ve performanslı sürüşünüz arazi şartlarında bozuk zeminde aynı konforu birebir size sunmaz.
Test Sürüşü: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...