Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi
Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis...
Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış,...
Mitsubishi markasının son güncel Suv modeli, Mitsubishi Eclipse Cross ile basın lansmanın da kısa bir test sürüşüne çıktım. Kullan mış olduğum modelin versiyonu 4WD Intense Plus CVT şanzıman 1.5 litre turbo benzinli 163 beygir gücünde. Donanım olarak ise en üst donanımın bir altında, deri koltuk olmadığı için bu fark Intense Plus olarak isimlendiriliyor. Mitsubishi Motors’un yeni jenera syon otomobillerinin ilki olan yeni coupe SUV modeli Eclipse Cross, 80 yıllık 4×4 geçmişi ve 30 yıllık Super -All Wheel Control- tekno lojisinden güç alıyor. %50 oranın da daha fazla kuvvetlendirilmiş çelik şasi ile üretildi. Son Renault, Nissan, Mitsubishi ortaklığının yapılmasından sonra üretilen ama bu ortaklık alt yapısı ve çalışması ile üretilmeyen, daha doğrusu Mitsubishi markasının daha önce piyasaya çıkarmak için üzerinde çalışmış olduğu bir model Eclipse Cross Suv.
Ben burada aracın tasarımından çok fazla bahsetmeyeceğim. Fotoğraflarda tasarım zaten belli. (Kendini belli etme kte.) Yalnız arka bagaj hacmi için şunu söylemekte fayda var; Büyük bavul En büyük olan cinsleri bagajın almadığını söylediler. Bilginiz olsun. Koltukları yatır mak sureti ile koyabilirsiniz. Bu arada bagaj iki bölümden oluşuyor. Alt tarafta bu şekilde bir bölüm daha bulunmakta. Aracın arka tarafına göz attığımda en üst donanıma sahip aracımızda kumaş koltuklar ve orta kısımda kol dayamanın üzerinde 2 adet bardak koyma alanı var. Arka tarafta orta konsolda maalesef bir klima çıkışı gözükmüyor. Yalnızca 1 adet çakmak şarj girişi gözümüze çarpıyor. Ön tarafta ise sürücü ve yolcu bölümüne baktığımızda; Ön konsolun coupe şeklinde tasarımı dikkat çekiyor. Direksiyon simidi üzerinde F1 vites ped alları büyük. CVT otomatik şanzıman vites ve manuel kullanıma uygun şeklinde. Ön tarafta iki adet usb şarj olanağı, hemen üzerinde klima var. Diji tal navigasyon ve medya yönetimi orta da yer alan ekrandan kontrol ediliyor. Direksiyonda ki ayrıntı ise şu; deri kaplı direksiyonun özellikle belirli bölümleri kaplanmamış elde daha iyi hissedilme si için sert direksiyon kısımları da yer almakta. Bu araç Mitsubishi markasının yeni genlerini yeni yüzünü yeni teknolo jisini oluşturmakta.
Orta konsola yerleştirilen Apple Car Play ve Android Auto uyumlu Smart phone Link Display Audio (SDA) sistemi ve touchpad kontrol mekanizması sayesinde sürücü, yoldan gözünü ayırmadan müzik sistemi ve akıllı telefon fonksiyonlarını kullanabiliyor. Eclipse Cross’ta ayrıca sürücünün, adaptif hız sabitleme sistemi, çarpışma önleyici uyarı sistemi, şerit takip uyarı sistemi gibi bilgileri takip edebileceği Head up Display (Direksiyon üzeri gösterge ekranı) bulunuyor. Bu bilgil ere; vites kolunun yanındaki touch pad mouse yardımı ile parmak hareketler inizle erişebilirsiniz. Yine Eclipse Suv aracımızda sürücü odaklı sürüş yardımı konuşlandırılmış olan “hud” ekran var. Bu ekranı sol tarafta düğmesi ile açıp kapatabilir ve yüksekliğini ayarlamanız mümkün. Otomatik start-stop fonksiyon tuşu ve diğer özelliklere ait tuşlar bu lunuyor. Şimdi birazda sürüş özelliklerin den bahsedelim. Eclipse Cross’un 1,5L turbo benzinli motoru, 163PS güç üretiyor. 250Nm maksimum torka 1800 devir gibi düşük bir devirde ulaşan motor, bu tork seviyesini 4500 devire kadar koruyarak çarpıcı bir performans sunuyor.
Eclips Cross, 6 ileri vitesli manuel veya 8 kademeli CVT şanzıman seçenekleri, ayrıca 2WD veya 4WD çekiş konfigüra syonlarıyla geliyor. Rijit gövde yapısı ve iyi kalibre edilmiş süspansiyon sistemi, yol tutuşunu güçlendiriyor. Evo’dan hatırladığımız aktif yalpa kontrolünün (AYC) modern bir uyarlaması ile birleştirilmiş Sürekli Dört Çeker Sistemi (S-AWC) ise Eclipse Cross’un viraj performansını artırarak sürüş keyfini ve güvenliğini SUV standartlarının ötesine taşıyor.
Sürekli otomatik 4 çeker sistemine sahip Eclipse Cross 1.5 litre benzinli motoru ile alçak devirlerde gerçekten çok ekonomik, bir dizel araç kullanıyor hissini uyandırsa da yüksek devirlerde yüksek, güçlü tork ile kısa zamanda seriliği yakalıyor diyebiliriz. Elbette 1.5 litre Suv aracımız makul koşullarda serilik ve hızlanmasını sürdürürken 4 çeker sistemi ve alt yapısı ile sizlere güvenli bir yol tutuş şartları yaratıyor.
Aracımızda elbette yanak değeri biraz düşük ekonomik ve sport lastiklerin bulunması sebebi ile henüz 100 km de olan sıfır aracımız konfor bakımından bize biraz sert gelse de oldukça yüksek sağ ve sol salınımlara sahip olarak hafif arazi şartlarında ise rahat hareket edebi lecek olduğunu da dair sinyal ve bilgileri de biraz verdi. Elbette çok kısıtlı zaman içerisinde yapmış olduğumuz test sürüşünde tam anlamı ile 4×4 yapısını arazi koşullarında deneme imkanımız olamadı.
Fakat özellikle asfalt koşullarında biraz arka taraftan sanki kayma ya da zıpla ma gibi ufak tefek şeyler bize hisset tirmiş olsa da yine de tam anlamı ile test ettiğimizde karar kılınacaktır. Tam olarak doğru lastik seçimi de bu tarz Suv araçlarda önemli…Asfalt zeminde güvenli ve performanslı sürüşünüz arazi şartlarında bozuk zeminde aynı konforu birebir size sunmaz.
Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı!
Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı!
Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...
Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi
Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...
Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...
Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...
Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...
Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...
Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...