Test Sürüşü: MITSUBISHI ASX 1.6 INVITE 4X2

®
Çok Okunanlar

Petrol Fiyatları Pazartesi günü geriledi…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki ateşkes umutları ve ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz indirimlerinin zamanlamasına ilişkin artan belirsizlikler nedeniyle Pazartesi...

“Yeni Nesli Otomotive Kazandırmak Zorundayız”

Önemli değişim ve dönüşümlere sahne olan otomotiv sektörünün gölgede kalan satış sonrası hizmetleri alanı, son yıllarda derin bir istihdam...

82,03 dolardan işlem gördü…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki gerginliğin azalmasıyla yaklaşık bir ayın en düşük seviyelerine geriledikten sonra, yatırımcıların kâr alımları ve önümüzdeki...

Atlas Copco Genel Müdürü Bilge Acarkan…

Atlas Copco Endüstriyel Teknik, 2023 yılında grup olarak belirlenen bilime dayalı sürdürülebilirlik hedeflerini inovasyon ve teknolojiyle güçlendirerek hızlandırdı. 2030’a kadar...

Yazar: Bülent Demir

MITSUBISHI ASX 1.6 INVITE 4X2 TEK MODEL SEÇENEĞİ İLE KARŞIMIZA ÇIKIYOR..

‘’Kompakt Crossover’’ Segmentinin en genç üyesi MITSUBISHI ASX 1.6 MIVEC Invite, Türkiye de tek tercih hakkı ile; 1.6 benzin 4×2 manuel şanzıman olarak gelen otomobil yurt dışında 1.8 dizel motoru 6 ileri şanzıman 4×4 ve 4×2 seçeneği ile de satışa sunuldu. Dışarıdan bakıldığında diğer araçlardan onu ayıran detayı, adeta haykırırcasına bağıran yüksek ön kaput ile sonlanmış geniş ön panjur, kısık gözlere benzeyen farları haylaz bir çocuğun agresifleşmeden önceki yüz ifadesini tamamlamış sanki. Yuvarlak bir arka kısım
ile sonlanmış yüksek kaslı gövde şık bir egsozun yokluğunu hissettiriyor. İçi rahat geniş, arka koltuk mesafesi ve bagaj kapasitesi yeterli, kabin içi ses dışarıdan az fakat içerde motordan alınan ses benzinli olmasına rağmen fazla, süspansiyon sistemi rahat bir kullanıma imkan veriyor. Otomatik klima, direksiyon üzerinden kumandalı radyo, ekonomik sürüşe endekslenmiş bir yazılım ile desteklenmiş sürücüyü kullanım anında belirli kriterlerde kalmaya teşvik eden yol bilgisayarı, otomatik yanan farlar yağmur sensoru standart, ön göğüsteki sadelik metalik renklerin araya girmiş olmasıyla ciddi oranda toparlanmış. Orta kolçak içinde günümüz elektronik kullanımına uygun çıkışlar mevcut.

Vites kolu biraz fazla çok yüksek kalıyor, gösterge paneli yerleşimi ulaşılabilirlik yeterli. ASX in 1600 cc motoru 117 bg güç 154 Nm tork üretiyor şanzıman geçişleri rahat fakat gaz pedalındaki hassasiyet kalkışlarda, gösterge üzerindeki ibreye yüksek devir olarak yansıdığında kulağa gelen ses hoşuma gitmedi. Otomatik şanzıman seçeneği şu anda yok.
En gözde özelliği start stop yakıt ekonomisi adına araçlara eklenmiş Vitesi boşa alıp frene bastığınız andan itibaren 3 sn içinde stop edip debriyaja basarak veya debriyaja basılmadan aracın hareket etmesi ile devreye sokulan bir teknik donanım. Bu özelliği kullanmak istemezseniz direksiyon solundan bir tuşla devre dışı bırakabiliyorsunuz. Asfalt üzerinde
yüksek süratlerde kullanma fırsatım çok fazla olmadı. Trafik kurallarının izin verdiği ölçüde gözlemim yol tutuşu gayet iyi firen mesafesi ise yeterli düzeyde idi. Direksiyonun tepkileri
beni tatmin etmedi çok yumuşak kalıyor. Genel hatlarıyla; 4×4 segmentinde haklı bir yeri olan firmanın suv ve üzeri crossover da iddalı bir yere gelmesi için birkaç kuşak geçmesi
gerekecek yinede test aracımız ailenizle birlikte şehir içi ve dışında keyifle kullanacağınız donanım güce sahip rahat bir model.

ASX Türkiye pazarında şu anda tek model ile girmiş olsa da yakın bir zaman için otomatik 4×4 modeliinin gelmesi büyük bir ihtimal. ASX’in kullanmış olduğumuz 4×2 aracının bagaj kısmında stepne maalesef yoktu. Stepne lastik yerine artık avrupada da son zamanlarda yer alan ve çok daha az maaliyetli yeni bir sektör gelişimi araç lastik tamir kitleri bulunuyor. Fakat Suv segmentli araçlarda maalese bu dez avantaj olabiliyor. Genelde aracın büyüklüğüne ve kullanım özelliklerine aldanarak arazide kullanmak istediğiniz araçların
lastiklerinde yanak inceliklerinde çok kalın olmadığı için herhangi ufak bir kaya ile geçerken temasınızda lastiğinize yanaktan alacağınız darbe ile lastiğiniz zarar gördüğü vakit araç lastik tamir kitini kullanarak lastiğe vermiş olduğunuz sıvı ve şişirme işlemleri maalesef
yetersiz kalıyor ve yanaktan zarar gören deliği kapatmak yerine daha fazla hava basıncı açabiliyor. Bu sebeple umarız ASX’in 4×4 arazi modelinde bir stepne koyarlar. Aracın genel olarak klima sistemiçok çok iyi çalışmakta. Anında aracın içinin ısındığını söyleyebiliriz.
Çok az derecelerde yüksek hızlı ısınması ile aracın motor kalorifer sistemi gerçekten çok iyi çalışmakta. ASX’in direksiyon tepkileri ne çok fazla iyi nede çok fazla zayıf diyebiliriz. Orta ayarda olması gerektiği gibi. Start-Stop özelliğini devreden çıkarabiliyor olmanızda gayet iyi
bir seçenek. Aracın arka bagajı ile yapmış olduğumuz yüklü dergi taşımamızda bir problem olmadan gayet sağlıklı bir şekilde yük taşıma kapasitesi ve performansına sahip olduğunu gösterse bile motorunun daha iyi performans verecek seçeneklerininde sunulması gerekmekte.

Son Haberler

Volvo Car Turkey’nin yeni Genel Müdürü Alican Emiroğlu oldu

2020’den bu yana Volvo Car Turkey’nin Genel Müdürü olan Magnus Boman’ın ardından koltuğunu devralacak isim belli oldu. Uzun yıllar...

Diğer Haberler