Test Sürüşü: Kuga ST-Line 1.5 Ecoblue 120 beygir 8AT

®
Çok Okunanlar

Renault 2022 Paris Otomobil Fuarında…

Renault, 17-23 Ekim 2022 tarihleri arasında Porte de Versailles'de “Revolution Is On” temasıyla gerçekleşecek olan 89. Paris Otomobil Fuarı’nda...

Hibrit ve elektrikli araçta Antalya zirvede…

TBMM - Seval Ocak Adıyaman İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, 30 Eylül 2018 itibarıyla yakıt türü hibrit (benzin ve elektrikle çalışan) olan trafiğe...

Opet Fuchs “Fullcheck Shop”

Madeni yağ sektörünün önde gelen markalarından Opet Fuchs, “CX Awards Turkey - Müşteri Deneyimi” organizasyonunda ödüle layık görüldü. Opet Fuchs...

Volkswagen, Manisa’ya 1.4 milyar euro’luk yatırım yapacak…

Yeni fabrikasına lokasyon seçmek için uzunca bir süre arayış içinde olan Alman otomobil devi Volkswagen (VW),geçtiğimiz yıl sonundan bu...

Yazar: Mehmet Tıknaz

Öncelikle Ford Kuga’nın test sürüşünü 43.000 km’de biraz geçte olsa yapabildik. Kuga’nın dış tasarımına ve araca dışarıdan komple baktığımızda Ford Puma ve Focus HB’nin daha büyüğü ve o araçların hormonlanmış yumurta biçiminde gibi durduğunu söylemeliyim. Araç dışarıdan oldukça büyük ve içeriden de baktığımızda Kuga’nın önceki nesli ile bir bağlantısı olmadığını açık ve net görebilmekteyiz. Aracın dış tasarımında dışarı bükey çıkık olan tasarım içeride geniş ve ferah bir alan olmasını sağlıyor. Bu anlamda tasarımı yadırgamamak ta fayda görüyorum. Araca özellikle tam yandan baktığımızda Puma ve Focuc HB’nin biraz daha büyük hacimli hali olarak daha net bir şekilde gözler önüne seriyor.

Aracın standart donanımı üzerinde ise 225/55/R19 V Continental marka lastiklerin olduğu 5 kollu alaşımlı jantta gözümüze çarpıyor. Acaba Suv bir araçta 55 olan lastik yanak yüksekliği kurtarır mı ? sert girişlerde jantları çarpmamıza ne kadar engel? bu da ilk bakışta tabi merak konusu.

Aracın sürüş özelliklerine ve kokpit kısmına baktığımızda çok fonksiyonel bir direksiyon yapısı ile karşı karşıyayız. Buna F1 direksiyon el pedalları da eklenmiş. Her ne kadar aracımız dizel olsa da. Akıllı olan Ford Kuga’nın geniş bir güvenlik yelpazesi ve otonom sürüş özelliği ön planda. Buna bir de Hud yol bilgisayarı ekranı sürücü ön camına yansıtılmak sureti ile eklenmiş.

Ford Kuga’nın sürücü olarak en kullanılabilir yanlarından biri çok geniş olan otomatik açılan bagaj kapağı ve bagaj haznesinin yanı sıra bu otonom sürüş oldukça başarılı bir şekilde çalışmakta. Hızı ve mesafeyi ayarladıktan sonra Kuga’da ön plana çıkan bu otonom sürüş ile özellikle İstanbul gibi trafiği yoğun şehirlerde çok rahat etmenizi sağlıyor. Ayrıca, araç otonom akıllı sürüşünde ise kendi fren yapıyor ve kendi hareket ediyor. Belirli aralıklar ile elbette elinizin direksiyon üzerinde olmasını istiyor. Bu arada şerit takip sistemi sayesinde kullanılan bu otonom sürüş oldukça başarılı çünkü virajları güzel alıyor. Bundan kaynaklı hatasal bir sebep test sürüşümüz esnasında izlenmedi.

Sürüş sırasında farklı yol şartlarına yönelik kullanma modları bulunan Kuga’da Eco modunda araç oldukça sakin ve ekonomik. Bu anlamda normal mod en uygun kullanım ayarını sunuyor. Aracı Sport mod’a aldığımızda ise evet aracın performans ve hızlanmasında bir nebze daha belki o seriliği çokta az olsa hissediyorsunuz. Fakat bu anlamda direksiyon ve süspansiyonlarda olan sertleşmeyi hissedemedik.

Aracın vites yapısı silindir şeklinde. Aracın bir diğer önemli sürüş özellikleri ise evet ilk kalkışlarda daha seri ve hızlanması iyi. Fakat sonradan geç tırmandığını söylememiz lazım. 1.5 litrelik eco dizel motor bu anlamda 1666 kg olan gereğinden de hafif Suv Kuga’nın hızlanmasında ve performansını ön plana çıkarmasında engel mi?

Ayrıca, aracın sürüşünde dikkatimi çeken bir diğer konu ise alt yalıtım. Kuzey Marmara Otoyolu gibi düzgün bir asfalt zemin üzerinde takribi olarak 130-140km hızlar ile seyrederken sol ayağımızın altından sürücü ve ön yolcu sağ ayağımız altında oldukça fazla yol titreşimi hissedilmiştir. bunun tam sebebi izolasyon bakımından zayıf olan alt taraf mı? Yoksa alt tarafta çalışan mekanik aksamların tekerlek dönüşleri dahil olmak üzere neden bu kadar bunu hissedebildiğimiz? tamamı ile yol koşullarını ayağımızın altında Kuga’da hissetmek buna çok şaşırdık.

Sürüşle ilgili bir diğer konu ise neden ise direksiyon kokpit ve sürücü koltuğunun araç kullanıyor havası vermemesi idi. Bu koltuk veya direksiyonun araçta konumlandırılması ile ilgili gözükse de biraz da orta vites konsolu çok aşağıda kalmış gibi gözüküyor. Bu anlamda araçta sürücü koltuğunda otururken sanki sinema koltuğunda oturur havasında aracın kullanımında ise direksiyon pozisyonu, WV Tiguan’dan sonra bugüne kadar gördüğüm en uyumsuzu diyebilirim. Bu bir Suv. Ama ya tekne ya da servis aracı kullanıyor hissine kapılmak bu araç için ne kadar doğru olabilir?

Fakat yakıt performansı olarak Kuga rakiplerini gölgede bırakıyor. Şunu söylememiz de fayda var. Hybrid olmayan rakiplerine göre Kuga özellikle 1.5 Ecoblue motorları ile ilk defa bu kadar uyumlu bir kasa ile çalışıyor. Oldukça ekonomik bir Suv. Yakıtı koklayarak kesinlikle yakıyor. Bu arada şehir içinde karma kullanım, sport dahilinde ortalama da en yüksek 8.0 litre 100 km’de gördük. Bunu şehir dışında sabit hızlar ile 6.0 litreye düşürebilmeniz çok olası.

Sürüşteki son olarak bir diğer önemli konu ise 55 yanak olan lastikleri özellikle kavislerden geçerken çok fazla yavaşlamak zorunda kaldık. Çünkü aracın lastikleri çukur ve kavislerde jantta vuruyor. Aracın lastik markası seçimi ya da doğru hava da olmadığından kaynaklı olabilir. Fakat aracın gösterge ekranında ön lastiklerin hava basıncı ile ilgili bir düşüklük bir uyarı maalesef almadık. Ayrıca şunu da önemle belirtmemiz de fayda var; Kuga’nın tasarımından kaynaklı olarak özellikle virajlara girip çıkarken hızlı km’lerde ya da ani bir şekilde gaza yüklenmelerde önden kayma yaptığını da gördük. Sert girilen virajlarda ise özellikle denge kontrol sistemi de aktif iken aracın arka tarafı ile ön tarafının viraj içinde ve viraj çıkışında bir dengesizlik yalpalanma yaparak özellikle toparlamakta güçlük çektiğini de test sürüşünde yaşadık.

 

 

Diğer Haberler

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.Özgür Süslü, 2024...

80,62 $’dan işlem görerek %0,3 arttı…

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı ülkesi olan Çin'de ekonomik aktivitenin arttığına işaret eden veriler ve gelecek hafta göreve başlayacak olan ABD Başkanı...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı ve Avrupa’nın en...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme...

Dakar Rallisi’nin Şampiyonu Red Bull Sporcusu Daniel Sanders

Dünyanın en zorlu motor sporları mücadelesi Dakar Rallisi sona erdi. 12 etaptan oluşan maceranın galibi motosiklet kategorisinde Red Bull sporcusu Daniel Sanders Oldu. 14 gün...

BMW Group Tamamen Elektrikli Modelleriyle

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği; BMW, MINI ve BMW Motorrad markalarını bünyesinde barındıran BMW Group, 2024’e elektrikli modelleriyle damga vurdu. Toplam 2.450.804 teslimat gerçekleştiren...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...