Test Sürüşü: Kuga ST-Line 1.5 Ecoblue 120 beygir 8AT

®
Çok Okunanlar

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi,...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza attı. Stellantis’in AV-Ready Platforms™...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans ve verimliliğiyle deöne çıkan...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, tarım sektörünün ihtiyaçlarını...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında;...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...

Yazar: Mehmet Tıknaz

Öncelikle Ford Kuga’nın test sürüşünü 43.000 km’de biraz geçte olsa yapabildik. Kuga’nın dış tasarımına ve araca dışarıdan komple baktığımızda Ford Puma ve Focus HB’nin daha büyüğü ve o araçların hormonlanmış yumurta biçiminde gibi durduğunu söylemeliyim. Araç dışarıdan oldukça büyük ve içeriden de baktığımızda Kuga’nın önceki nesli ile bir bağlantısı olmadığını açık ve net görebilmekteyiz. Aracın dış tasarımında dışarı bükey çıkık olan tasarım içeride geniş ve ferah bir alan olmasını sağlıyor. Bu anlamda tasarımı yadırgamamak ta fayda görüyorum. Araca özellikle tam yandan baktığımızda Puma ve Focuc HB’nin biraz daha büyük hacimli hali olarak daha net bir şekilde gözler önüne seriyor.

Aracın standart donanımı üzerinde ise 225/55/R19 V Continental marka lastiklerin olduğu 5 kollu alaşımlı jantta gözümüze çarpıyor. Acaba Suv bir araçta 55 olan lastik yanak yüksekliği kurtarır mı ? sert girişlerde jantları çarpmamıza ne kadar engel? bu da ilk bakışta tabi merak konusu.

Aracın sürüş özelliklerine ve kokpit kısmına baktığımızda çok fonksiyonel bir direksiyon yapısı ile karşı karşıyayız. Buna F1 direksiyon el pedalları da eklenmiş. Her ne kadar aracımız dizel olsa da. Akıllı olan Ford Kuga’nın geniş bir güvenlik yelpazesi ve otonom sürüş özelliği ön planda. Buna bir de Hud yol bilgisayarı ekranı sürücü ön camına yansıtılmak sureti ile eklenmiş.

Ford Kuga’nın sürücü olarak en kullanılabilir yanlarından biri çok geniş olan otomatik açılan bagaj kapağı ve bagaj haznesinin yanı sıra bu otonom sürüş oldukça başarılı bir şekilde çalışmakta. Hızı ve mesafeyi ayarladıktan sonra Kuga’da ön plana çıkan bu otonom sürüş ile özellikle İstanbul gibi trafiği yoğun şehirlerde çok rahat etmenizi sağlıyor. Ayrıca, araç otonom akıllı sürüşünde ise kendi fren yapıyor ve kendi hareket ediyor. Belirli aralıklar ile elbette elinizin direksiyon üzerinde olmasını istiyor. Bu arada şerit takip sistemi sayesinde kullanılan bu otonom sürüş oldukça başarılı çünkü virajları güzel alıyor. Bundan kaynaklı hatasal bir sebep test sürüşümüz esnasında izlenmedi.

Sürüş sırasında farklı yol şartlarına yönelik kullanma modları bulunan Kuga’da Eco modunda araç oldukça sakin ve ekonomik. Bu anlamda normal mod en uygun kullanım ayarını sunuyor. Aracı Sport mod’a aldığımızda ise evet aracın performans ve hızlanmasında bir nebze daha belki o seriliği çokta az olsa hissediyorsunuz. Fakat bu anlamda direksiyon ve süspansiyonlarda olan sertleşmeyi hissedemedik.

Aracın vites yapısı silindir şeklinde. Aracın bir diğer önemli sürüş özellikleri ise evet ilk kalkışlarda daha seri ve hızlanması iyi. Fakat sonradan geç tırmandığını söylememiz lazım. 1.5 litrelik eco dizel motor bu anlamda 1666 kg olan gereğinden de hafif Suv Kuga’nın hızlanmasında ve performansını ön plana çıkarmasında engel mi?

Ayrıca, aracın sürüşünde dikkatimi çeken bir diğer konu ise alt yalıtım. Kuzey Marmara Otoyolu gibi düzgün bir asfalt zemin üzerinde takribi olarak 130-140km hızlar ile seyrederken sol ayağımızın altından sürücü ve ön yolcu sağ ayağımız altında oldukça fazla yol titreşimi hissedilmiştir. bunun tam sebebi izolasyon bakımından zayıf olan alt taraf mı? Yoksa alt tarafta çalışan mekanik aksamların tekerlek dönüşleri dahil olmak üzere neden bu kadar bunu hissedebildiğimiz? tamamı ile yol koşullarını ayağımızın altında Kuga’da hissetmek buna çok şaşırdık.

Sürüşle ilgili bir diğer konu ise neden ise direksiyon kokpit ve sürücü koltuğunun araç kullanıyor havası vermemesi idi. Bu koltuk veya direksiyonun araçta konumlandırılması ile ilgili gözükse de biraz da orta vites konsolu çok aşağıda kalmış gibi gözüküyor. Bu anlamda araçta sürücü koltuğunda otururken sanki sinema koltuğunda oturur havasında aracın kullanımında ise direksiyon pozisyonu, WV Tiguan’dan sonra bugüne kadar gördüğüm en uyumsuzu diyebilirim. Bu bir Suv. Ama ya tekne ya da servis aracı kullanıyor hissine kapılmak bu araç için ne kadar doğru olabilir?

Fakat yakıt performansı olarak Kuga rakiplerini gölgede bırakıyor. Şunu söylememiz de fayda var. Hybrid olmayan rakiplerine göre Kuga özellikle 1.5 Ecoblue motorları ile ilk defa bu kadar uyumlu bir kasa ile çalışıyor. Oldukça ekonomik bir Suv. Yakıtı koklayarak kesinlikle yakıyor. Bu arada şehir içinde karma kullanım, sport dahilinde ortalama da en yüksek 8.0 litre 100 km’de gördük. Bunu şehir dışında sabit hızlar ile 6.0 litreye düşürebilmeniz çok olası.

Sürüşteki son olarak bir diğer önemli konu ise 55 yanak olan lastikleri özellikle kavislerden geçerken çok fazla yavaşlamak zorunda kaldık. Çünkü aracın lastikleri çukur ve kavislerde jantta vuruyor. Aracın lastik markası seçimi ya da doğru hava da olmadığından kaynaklı olabilir. Fakat aracın gösterge ekranında ön lastiklerin hava basıncı ile ilgili bir düşüklük bir uyarı maalesef almadık. Ayrıca şunu da önemle belirtmemiz de fayda var; Kuga’nın tasarımından kaynaklı olarak özellikle virajlara girip çıkarken hızlı km’lerde ya da ani bir şekilde gaza yüklenmelerde önden kayma yaptığını da gördük. Sert girilen virajlarda ise özellikle denge kontrol sistemi de aktif iken aracın arka tarafı ile ön tarafının viraj içinde ve viraj çıkışında bir dengesizlik yalpalanma yaparak özellikle toparlamakta güçlük çektiğini de test sürüşünde yaşadık.

 

 

Diğer Haberler

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatı….

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatına Hazırlayacak Dev Hamle... “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla dünyada toplu taşımanın dönüşümünde öncü...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu sistem, elektrikli araçların yalnızca beş dakikada 400 km menzile...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza attı. Stellantis’in AV-Ready Platforms™ teknolojisini kullanarak ölçeklenebilir Seviye 4...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, tarım sektörünün ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak geliştirdiği ürünleriyle...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans ve verimliliğiyle deöne çıkan Berlingo Kombi modeli600 bin TL...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında; model bazlı 1 milyon TL’ye...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE ile ödül koleksiyonuna bir yenisini...

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatı….

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatına Hazırlayacak Dev Hamle... “Mobilitenin Geleceğinde Bir...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...