Test Sürüşü: Kuga ST-Line 1.5 Ecoblue 120 beygir 8AT

®
Çok Okunanlar

Jeep North Star satışa sunuldu

Jeep, Compass modelinin yeni özel serisi 'North Star'ı Türkiye'de satışa sundu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Jeep Compass'ın yeni özel...

Jeep’ten Avenger, Renegade ve Compass

Jeep, Avenger, Renegade ve Compass modellerinde geçerli bahar kampanyası başlattı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, kampanya kapsamında yeni bir Jeep...

Honda’nın yeni vites teknolojisi E-Clutch CB650R

Honda’nın yeni vites teknolojisi E-Clutch, CB650R ve CBR650R modelleri ile ilk kez Türkiye’de...  Honda'nın Electronic Clutch teknolojisine sahip ilk modelleri...

Dizel ve benzin partikül filtrelerini verimli bir şekilde temizleme

LIQUI MOLY'nin yeni DPF/OPF temizleyicisi ile partikül filtreleri sökülmeden detaylı bir şekilde temizlenebilir. Servisler ve araç sahipleri için basit...

FIAT’tan mart ayı kampanyası…

FIAT, mart ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere yönelik hazırladığı kampanyasını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, FIAT, bu...

ExxonMobil’in Güçlü Büyüme Hedeflerinde

Dünyanın önde gelen madeni yağ üreticilerinden Mobil Oil Türk A.Ş., başarılı bir yılı daha geride bıraktı. Bu yıl ülkemizde...

BYD, Volkswagen, Ford ve General Motors’un toplam piyasa değerini geçti

BYD, elektrikli otomobillerin neredeyse normal bir otomobilin yakıt ikmali için ihtiyaç duyduğu kadar hızla şarj edilmesini sağlayan "Super e-Platfrom"...

Yazar: Mehmet Tıknaz

Öncelikle Ford Kuga’nın test sürüşünü 43.000 km’de biraz geçte olsa yapabildik. Kuga’nın dış tasarımına ve araca dışarıdan komple baktığımızda Ford Puma ve Focus HB’nin daha büyüğü ve o araçların hormonlanmış yumurta biçiminde gibi durduğunu söylemeliyim. Araç dışarıdan oldukça büyük ve içeriden de baktığımızda Kuga’nın önceki nesli ile bir bağlantısı olmadığını açık ve net görebilmekteyiz. Aracın dış tasarımında dışarı bükey çıkık olan tasarım içeride geniş ve ferah bir alan olmasını sağlıyor. Bu anlamda tasarımı yadırgamamak ta fayda görüyorum. Araca özellikle tam yandan baktığımızda Puma ve Focuc HB’nin biraz daha büyük hacimli hali olarak daha net bir şekilde gözler önüne seriyor.

Aracın standart donanımı üzerinde ise 225/55/R19 V Continental marka lastiklerin olduğu 5 kollu alaşımlı jantta gözümüze çarpıyor. Acaba Suv bir araçta 55 olan lastik yanak yüksekliği kurtarır mı ? sert girişlerde jantları çarpmamıza ne kadar engel? bu da ilk bakışta tabi merak konusu.

Aracın sürüş özelliklerine ve kokpit kısmına baktığımızda çok fonksiyonel bir direksiyon yapısı ile karşı karşıyayız. Buna F1 direksiyon el pedalları da eklenmiş. Her ne kadar aracımız dizel olsa da. Akıllı olan Ford Kuga’nın geniş bir güvenlik yelpazesi ve otonom sürüş özelliği ön planda. Buna bir de Hud yol bilgisayarı ekranı sürücü ön camına yansıtılmak sureti ile eklenmiş.

Ford Kuga’nın sürücü olarak en kullanılabilir yanlarından biri çok geniş olan otomatik açılan bagaj kapağı ve bagaj haznesinin yanı sıra bu otonom sürüş oldukça başarılı bir şekilde çalışmakta. Hızı ve mesafeyi ayarladıktan sonra Kuga’da ön plana çıkan bu otonom sürüş ile özellikle İstanbul gibi trafiği yoğun şehirlerde çok rahat etmenizi sağlıyor. Ayrıca, araç otonom akıllı sürüşünde ise kendi fren yapıyor ve kendi hareket ediyor. Belirli aralıklar ile elbette elinizin direksiyon üzerinde olmasını istiyor. Bu arada şerit takip sistemi sayesinde kullanılan bu otonom sürüş oldukça başarılı çünkü virajları güzel alıyor. Bundan kaynaklı hatasal bir sebep test sürüşümüz esnasında izlenmedi.

Sürüş sırasında farklı yol şartlarına yönelik kullanma modları bulunan Kuga’da Eco modunda araç oldukça sakin ve ekonomik. Bu anlamda normal mod en uygun kullanım ayarını sunuyor. Aracı Sport mod’a aldığımızda ise evet aracın performans ve hızlanmasında bir nebze daha belki o seriliği çokta az olsa hissediyorsunuz. Fakat bu anlamda direksiyon ve süspansiyonlarda olan sertleşmeyi hissedemedik.

Aracın vites yapısı silindir şeklinde. Aracın bir diğer önemli sürüş özellikleri ise evet ilk kalkışlarda daha seri ve hızlanması iyi. Fakat sonradan geç tırmandığını söylememiz lazım. 1.5 litrelik eco dizel motor bu anlamda 1666 kg olan gereğinden de hafif Suv Kuga’nın hızlanmasında ve performansını ön plana çıkarmasında engel mi?

Ayrıca, aracın sürüşünde dikkatimi çeken bir diğer konu ise alt yalıtım. Kuzey Marmara Otoyolu gibi düzgün bir asfalt zemin üzerinde takribi olarak 130-140km hızlar ile seyrederken sol ayağımızın altından sürücü ve ön yolcu sağ ayağımız altında oldukça fazla yol titreşimi hissedilmiştir. bunun tam sebebi izolasyon bakımından zayıf olan alt taraf mı? Yoksa alt tarafta çalışan mekanik aksamların tekerlek dönüşleri dahil olmak üzere neden bu kadar bunu hissedebildiğimiz? tamamı ile yol koşullarını ayağımızın altında Kuga’da hissetmek buna çok şaşırdık.

Sürüşle ilgili bir diğer konu ise neden ise direksiyon kokpit ve sürücü koltuğunun araç kullanıyor havası vermemesi idi. Bu koltuk veya direksiyonun araçta konumlandırılması ile ilgili gözükse de biraz da orta vites konsolu çok aşağıda kalmış gibi gözüküyor. Bu anlamda araçta sürücü koltuğunda otururken sanki sinema koltuğunda oturur havasında aracın kullanımında ise direksiyon pozisyonu, WV Tiguan’dan sonra bugüne kadar gördüğüm en uyumsuzu diyebilirim. Bu bir Suv. Ama ya tekne ya da servis aracı kullanıyor hissine kapılmak bu araç için ne kadar doğru olabilir?

Fakat yakıt performansı olarak Kuga rakiplerini gölgede bırakıyor. Şunu söylememiz de fayda var. Hybrid olmayan rakiplerine göre Kuga özellikle 1.5 Ecoblue motorları ile ilk defa bu kadar uyumlu bir kasa ile çalışıyor. Oldukça ekonomik bir Suv. Yakıtı koklayarak kesinlikle yakıyor. Bu arada şehir içinde karma kullanım, sport dahilinde ortalama da en yüksek 8.0 litre 100 km’de gördük. Bunu şehir dışında sabit hızlar ile 6.0 litreye düşürebilmeniz çok olası.

Sürüşteki son olarak bir diğer önemli konu ise 55 yanak olan lastikleri özellikle kavislerden geçerken çok fazla yavaşlamak zorunda kaldık. Çünkü aracın lastikleri çukur ve kavislerde jantta vuruyor. Aracın lastik markası seçimi ya da doğru hava da olmadığından kaynaklı olabilir. Fakat aracın gösterge ekranında ön lastiklerin hava basıncı ile ilgili bir düşüklük bir uyarı maalesef almadık. Ayrıca şunu da önemle belirtmemiz de fayda var; Kuga’nın tasarımından kaynaklı olarak özellikle virajlara girip çıkarken hızlı km’lerde ya da ani bir şekilde gaza yüklenmelerde önden kayma yaptığını da gördük. Sert girilen virajlarda ise özellikle denge kontrol sistemi de aktif iken aracın arka tarafı ile ön tarafının viraj içinde ve viraj çıkışında bir dengesizlik yalpalanma yaparak özellikle toparlamakta güçlük çektiğini de test sürüşünde yaşadık.

 

 

Diğer Haberler

Yeni Model Y’yi Türkiye’de satışı sunuyor

Tesla, Bugün globaldeki en çok satan modelinin güncellenmiş versiyonu olan Yeni Model Y’yi Türkiye’de satışı sunuyor.  Sınırlı stok ve hızlı teslimat imkanıyla Long Range All-Wheel...

Audi 8 milyar euro yatırım yapacak

Audi'den yapılan açıklamada, ekonomik koşulların giderek zorlaştığı, rekabet baskısı ve siyasi belirsizliklerin şirketi büyük zorluklarla karşı karşıya bıraktığı kaydedilerek 7 bin 500 kadar kişinin...

“Bence Tesla’nın yeni bir CEO’ya ihtiyacı var” dedi

Tesla’nın ilk yatırımcılarından biri, Elon Musk’ın federal hükümeti küçültmeye odaklanan mevcut işinden ayrılmaması halinde şirketin CEO’su olarak görevinden ayrılması çağrısında bulundu. Ross Gerber Sky News’e...

Honda’nın yeni vites teknolojisi E-Clutch CB650R

Honda’nın yeni vites teknolojisi E-Clutch, CB650R ve CBR650R modelleri ile ilk kez Türkiye’de...  Honda'nın Electronic Clutch teknolojisine sahip ilk modelleri olan CB650R ve CBR650R Türkiye...

ExxonMobil’in Güçlü Büyüme Hedeflerinde

Dünyanın önde gelen madeni yağ üreticilerinden Mobil Oil Türk A.Ş., başarılı bir yılı daha geride bıraktı. Bu yıl ülkemizde 120’nci yaşını kutlayan şirketin Genel...

TotalEnergies, ELF MOTO serisi ile Motobike

TotalEnergies, ELF MOTO serisi ile Motobike İstanbul’a damgasını vurdu TotalEnergies, yüksek performanslı motosiklet motor yağı ELF MOTO serisi ile Motobike İstanbul Fuarı’nın ilgi odağı oldu....

Dizel ve benzin partikül filtrelerini verimli bir şekilde temizleme

LIQUI MOLY'nin yeni DPF/OPF temizleyicisi ile partikül filtreleri sökülmeden detaylı bir şekilde temizlenebilir. Servisler ve araç sahipleri için basit bir çözüm. Hızlı, konforlu ve uygun...

Country News Categories - UK

First Media Test Drives with the Leapmotor C10 REEV in Spain

The first Media test drives with the Leapmotor C10 REEV will begin in Spain next week. Numerous international journalists will be able to experience...

Citroën Chevron Awards 2025

Citroën UK has celebrated the achievements of its retailers at the annual Citroën Chevron Awards. The event celebrated success within the Citroën network over...

USA

Innovative Q4 technology debuts on Junior

Innovative Q4 technology debuts on Junior, now with the most comprehensive line-up in the segment Everything is ready for the dynamic debut of the Junior...

Marion Beyret Appointed Senior Vice President, Corporate

Stellantis today announced the appointment of Marion Beyret as Senior Vice President, Corporate Affairs and Communications for Enlarged Europe. In this role, Beyret will lead...

DE

Marion Beyret zur Senior Vice President…

Stellantis hat Marion Beyret zur Senior Vice President, Corporate Affairs und Communications für die Region Enlarged Europe ernannt.  In dieser Funktion leitet Beyret die Public...

Leapmotor B10: Neues SUV wird in China begeistert aufgenommen

Der Vorverkaufsstart des neuen Kompakt-SUVs Leapmotor B10 ist ein großer Erfolg: Das sechste Modell der Marke, das in China sowohl in der Presse als auch...

IT

Cina: oltre 31.000 ordini in 48 ore

Il SUV B10 di Leapmotor riceve un'accoglienza entusiastica in Cina: oltre 31.000 ordini in 48 ore Il lancio in prevendita del SUV elettrico B10 di...

Nuove nomine all’interno del team Fiat nel Regno Unito

Fiat ha annunciato cambiamenti nel suo nuovo team di gestione nel Regno Unito con la nomina di Victoria Hatfield alla guida delle operazioni di...

FR

Alfa Romeo est la marque qui progresse le plus sur le marché français en 2025

Porté par le succès de Junior (876 immatriculations sur les deux premiers mois de l’année 2025), Alfa Romeo poursuit sa progression très significative sur...

Marion Beyret est nommée Senior Vice President

Stellantis annonce la nomination de Marion Beyret au poste de Senior Vice President, Affaires Publiques et Communication pour l'Europe élargie. À ce titre, Marion Beyret...